Vilgotczky: Sörensen kanske gjorde det med flit. Undercover norrman? Hans efternamn klingar ju lite norskt i alla fall(eller danskt om det inte varit för stavningen)
Rip Kirby: Karlqvist är bra grym dragning och framspelning till 3-2. Kanske kan han och Dahlen ta vm platser. Beror på hur många NHL spelare som kommer. Elias tillsammans med Dahlen vill man ju se 😍
Är det nån som vet varför Marcus Sörensen är med i 3 kr för? Totalt urusel varje gång jag ser honom. Vad är hans skills? Kan nån vänlig själ berätta det för mig?
Rip Kirby: Härenstam är inte mycket bättre. Hans stora intresse är att med exakthet uttala alla spelares namn oavsett var dom kommer ifrån. Gärna vilken klubb som är moderklubb också. Allt av ointresse det ska fram.
Andersson: Just ja, vi får vila idag. Det var ju först imorgon de spelar final, Jo så intressant är det så man till och med inte har koll på vilken dag de spelar.
OlliJanne: Nu är ju den stora frågan, ska jag måla något och titta på när färgen torkat eller kolla Växjö-Skellefteå eller Sverige -Norge, alla verkar lika intressant.
Men ska vi säga så här, att ni andra bevakar håkkybåkkymatchen mellan Värnamo och Skillingaryd så går jag till Arenan här i stan och tittar på RIKTIGA spelare som Jonte och Jacke? Ok?
Sputnik: Intressant att han valt de tre klubbar med lägst publiksnitt som också har billigast trupp. Tror förvisso Oskarshamn har rätt så billig trupp och kanske den billigaste, men SAIK och Växjö kan mycket väl ligga någonstans i mitten kring 50 miljoner.
HV en av de dyraste trupperna är väl en lågoddsare, med tanke på hur mycket de ändrade om under säsongen. Dock skiljer det ju inte så mycket mellan de olika "topplagen" med dyrast trupp. Hade trott skillnaden skulle vara större faktiskt.
{9908}: Oavsett finansiering så kommer lönen att belasta laget man spelar för, något annat finns inte. Man är anställd av klubben, och lönen kommer därifrån.
Därmot så kan man ju trolla med vad som definieras som lön vs bonus vilket kan påverka expressens sammanställning. Men oavsett vad landar hela den kostnaden hos arbetsgivaren
KulltorpsOlli: Madhawk hade ju inte ens info om att det är Växjö och Skellefteå som är i botten av spelarbudget. Han skrev själv på Twitter att det bara är hans egna spekuleringar.
Lagen har tydligen själva "anonymt" meddelat vilken spelarbudget de har.
Jag själv har svårt att tror att Växjö och Skellefteå ligger i absoluta botten vad gäller löner.
OlliJanne: Fattar inte det där riktigt. Organisationen måste väl ändå boka upp utbetald lön oavsett var pengarna kommer ifrån. Eller är Dahlén potentiellt anställd av den externa finansiären?
Denna undran med full ödmjukhet för att jag kan missförstå hur Expressen fått tag i dessa siffror.
OlliJanne: Att vi ska mista guldet är långt ifrån avgjort vi hade 0-2 i matcher både mot Rögle o Örebro DIF o Kalmar tror jag du har tyvärr när det gäller DIF! När det gäller Kalmar som jag var och såg i går kväll mot Hudrik där Kalmar var det bättre laget och skulle har vunnit under ordinarie tid Så på lördag avgörs om vi får se Brynäs Björklöven mfl här i Kalmar.till hösten.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.