DJ Hemp: Synd att inte Löven gick till final istället för DIF. Tror det hade kunnat bli mer underhållande rock n roll hockey än det sömnpiller som utspelas just nu.
Niikeliito: Det mest komiska i kvällens match är att modoiterna klagar på att DIF har en för lång hyllning/sång och dom vill att pucken skulle släppas nån gång 😅
Niikeliito: Tycker domarna i den här finalserien är ett skämt. Allt normalt gruff som tillhör ett slutspel tar man utvisningar på. Vem fan vill se en final med bara PP?
Okej, tack. Kanske kan bli nästa tränaruppdrag för Karlin då OM det nu skulle bli jävel med MoDo? Förlåt, menar inget illa, men den karln sticker ju ut något djävulskt i kroppsomfång. I övrigt verkar han trevlig och jag önskar MoDo allt gott.
BlackBay: Grundade 1946. Man hade sin storhetstid under -60- och -70-talen. Man var faktiskt uppe i Division 1 (högsta serien innan Elitserien kom till 1975) där man gjorde två säsonger, 1968-70. Första gången klarade man sig kvar utan kvalspel, men andra gången åkte man ur. Spel I Hockeyallsvenskan 2002-2009.
Hockeykultur har man svart bälte i, utan minsta tvekan.
Har du några exempel på sådana gamla misslyckade TIK-are? Har mest hållit på Hudiksvall för att de verkar ha en Timrå-koppling och för att det är en liten trevlig grannstad till Sundsvall.
Har ingenting emot ”Vilda Väsby” egentligen. Till och med att jag har bott i Väsby. Men det där med Brödernas känns lite skrämmande utan att jag har brytt mig om att kolla upp vad det innebär.
Tänker mer på Nybro som en klassiker från förr. Minns från min ungdom att de spenderade många år i näst högsta serien. Rena antitesen gentemot Lakers med andra ord, tillägget Vikings till trots.
Ja, ledsen att säga det men Hudiksvall vek ner sig precis som de lag man håller på ofta brukar göra. Hade annars kunnat vara klara för HA, men nu måste de alltså starta om i ettan en gång till. Med samma storsatsande motståndare i form av Kalmar och Väsby och säkert ännu fler 😵
Självklart måste man i Kalmar höja kapaciteten till i alla fall den dubbla om man har dessa SHL-ambitioner. Men så blir säkert också fallet när det blir aktuellt. Kommer nu att ha ett öga på Kalmar kommande säsonger och hoppas att du får möjlighet att se de klassiska lagen på ”hemmaplan” i framtiden.
DJ Hemp: Precis så. Men jag medger att jag personligen fortsatt ser båda som "nya konceptklubbar a la färska NHL-klubbar", haha. Båda städerna hade ju ändå rimliga bakgrunder i hockeysammanhang. Det kan man inte säga om Kalmar. Här har ju knappt sporten existerat, inte på någon som helst nivå i alla fall. Ett frågetecken är att Hatstore bara tar 2500. Det blir alltså behov av ny/total ombyggnad OM det skulle bli spel i HA-toppen.
Hade ingen koll på Kalmars satsning innan du kom in här och skrev tidigare i år, så den informationen tackar man för. Vad gäller Linköping så har man ju accepterat dem sedan länge. Blir väl samma sak med Växjö också vad det lider. Kan ju inte bara sitta och vara bitter över utvecklingen i all evighet. Timrå måste svara med egna medel.
SKÖNT att det inte blev Väsby säger jag bara. Brödernas är shady business som inte ordnar styrelsemöten på ett schysst sätt. Nybro var nog det lag efter Hudik jag ville se gå upp, så säger grattis till dem.
DJ Hemp: Det känns oavsett nästan som en tidsfråga innan Kalmar är med och nosar på SHL. S a s byter plats med Oskarshamn. Alla vi som ondar över Växjö och Linköping får ännu ett "produktlag" i elithockeyn...
Du har ju upplyst mig om flytten tidigare 😉 Självklart att man tänker på dig så fort det handlar om Kalmar i sportsammanhang numera. Hade själv tyckt att det varit lite roligt med ett annat nytt lag nu när det inte blev Hudiksvall.
Fast då hade risken varit att Löven gått upp.