1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606524 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Fast då hade risken varit att Löven gått upp.

DJ Hemp: Synd att inte Löven gick till final istället för DIF. Tror det hade kunnat bli mer underhållande rock n roll hockey än det sömnpiller som utspelas just nu.

1-4 !!!! Turmål…

{297}: DIF:s försvarsspel, herregud!

Niikeliito: Det mest komiska i kvällens match är att modoiterna klagar på att DIF har en för lång hyllning/sång och dom vill att pucken skulle släppas nån gång 😅

{297}: Instämmer helt. Underkänt till alla domare som dömt i den här finalen..
slutspelshockey verkar inte längre få existera.

Niikeliito: Tycker domarna i den här finalserien är ett skämt. Allt normalt gruff som tillhör ett slutspel tar man utvisningar på. Vem fan vill se en final med bara PP?

Riktigt fint tifo av DIF, det får jag ge dom.
Challe och Emil Berglund
Uppladdat:

500x0-b51bf248-8706-4330-b9b1-48c291d7561b.jpeg

Cringefest

Dubbeld: Undrar om det blir HV och Tik i final nästa år. Inte omöjligt...

Nisse på Mon or: Tyvärr har de blivit en ond cirkel varje kval nu senaste tiden }:(

DJ Hemp: " Hatstore (Arena) ? Med produktion av guldhattar till Smålands framtida gullgossar eller?
"

Hatstore är ju en hyfsat liten nätbutik för kepsar. Omsätter väl på ett år vad SCA gör på en halvminut.
/S

Timrå Isstadion:
"Alla vi som ondar över Växjö och Linköping får ännu ett "produktlag" i elithockeyn... "

Glöm inte PirateVipers!

Eller så går vi tillbaka till att inte alls nämna det eventbolaget här, ungefär som innan kvartsfinalserien.

thorwald: Hade gärna sett Piteå om inte Hudiksvall, men sedan Nybro i den ordningen.

Vet att Piteå var helt utan möjlighet inför sista omgångarna.

Rip Kirby:
"Spel I Hockeyallsvenskan 2002-2009."

Det minns man, loggan ser ut lite som vägkrogen i Hagstas, Hakke gård. :D

Nisse på Mon or: Det visste vi för mycket spelare med låg högsta nivå blir nog flykt nu Sundsvall har potential

thorwald: "Brödernas är shady business som inte ordnar styrelsemöten på ett schysst sätt."
Lite nyfiken, vad menar du?

Synct:

Okej, tack. Kanske kan bli nästa tränaruppdrag för Karlin då OM det nu skulle bli jävel med MoDo? Förlåt, menar inget illa, men den karln sticker ju ut något djävulskt i kroppsomfång. I övrigt verkar han trevlig och jag önskar MoDo allt gott.

BlackBay: Grundade 1946. Man hade sin storhetstid under -60- och -70-talen. Man var faktiskt uppe i Division 1 (högsta serien innan Elitserien kom till 1975) där man gjorde två säsonger, 1968-70. Första gången klarade man sig kvar utan kvalspel, men andra gången åkte man ur.
Spel I Hockeyallsvenskan 2002-2009.

Hockeykultur har man svart bälte i, utan minsta tvekan.
Uppladdat:

500x0-500px-vikingsupport.jpg

{7043}:

Har du några exempel på sådana gamla misslyckade TIK-are? Har mest hållit på Hudiksvall för att de verkar ha en Timrå-koppling och för att det är en liten trevlig grannstad till Sundsvall.

DJ Hemp: Hamburgerkedjan som kommer pumpa in miljoner i klubben och har ett mål att nå SHL inom 10 år.

Synct:

Har ingenting emot ”Vilda Väsby” egentligen. Till och med att jag har bott i Väsby. Men det där med Brödernas känns lite skrämmande utan att jag har brytt mig om att kolla upp vad det innebär.

BlackBay:

Tänker mer på Nybro som en klassiker från förr. Minns från min ungdom att de spenderade många år i näst högsta serien. Rena antitesen gentemot Lakers med andra ord, tillägget Vikings till trots.

Sputnik: Nybro VIKINGS.... Har vi ett nytt lag med med bra supporterkultur ala Lakers från söder på gång nu?

DJ Hemp: Har extremt svårt att se Väsby misslyckas nästa säsong, Brödernas kommer satsa hårt, kommer nog bli den dyraste Hockeyettan truppen någonsin.

DJ Hemp: alla gamla misslyckade tikare tog med sig förlorarmentaliten till hudik

Nisse på Mon or:

Ja, ledsen att säga det men Hudiksvall vek ner sig precis som de lag man håller på ofta brukar göra. Hade annars kunnat vara klara för HA, men nu måste de alltså starta om i ettan en gång till. Med samma storsatsande motståndare i form av Kalmar och Väsby och säkert ännu fler 😵

DJ Hemp: Hudik vann alltså 3 matcher av 10 efter full tid, och 1 på senaste 5. De vek ned sig. .

Greven Även Rolf Larsson

Timrå Isstadion:På tal om Nybro. Lägger upp denna klassiker!
😂

Timrå Isstadion:

Självklart måste man i Kalmar höja kapaciteten till i alla fall den dubbla om man har dessa SHL-ambitioner. Men så blir säkert också fallet när det blir aktuellt. Kommer nu att ha ett öga på Kalmar kommande säsonger och hoppas att du får möjlighet att se de klassiska lagen på ”hemmaplan” i framtiden.

falconuggla: Är det Dicken gråter så är det av glädjetårar. Fria burgare livet ut hos Brödernas!

Greven: Exakt! Även Sverker Torstensson, Björn "Böna" Johansson och Fredik Olausson, för att nämna några i ett litet hockeyfäste.

DJ Hemp: Precis så. Men jag medger att jag personligen fortsatt ser båda som "nya konceptklubbar a la färska NHL-klubbar", haha. Båda städerna hade ju ändå rimliga bakgrunder i hockeysammanhang. Det kan man inte säga om Kalmar. Här har ju knappt sporten existerat, inte på någon som helst nivå i alla fall. Ett frågetecken är att Hatstore bara tar 2500. Det blir alltså behov av ny/total ombyggnad OM det skulle bli spel i HA-toppen.

Timrå Isstadion: Finn L kom väl från Nybro

Timrå Isstadion:

Hade ingen koll på Kalmars satsning innan du kom in här och skrev tidigare i år, så den informationen tackar man för. Vad gäller Linköping så har man ju accepterat dem sedan länge. Blir väl samma sak med Växjö också vad det lider. Kan ju inte bara sitta och vara bitter över utvecklingen i all evighet. Timrå måste svara med egna medel.

Rip Kirby: Ja, trodde inte det behövde tilläggas. Sorry. Den invigdes 1963.

Slänger Dicken trunken i havet iår igen?

SKÖNT att det inte blev Väsby säger jag bara. Brödernas är shady business som inte ordnar styrelsemöten på ett schysst sätt. Nybro var nog det lag efter Hudik jag ville se gå upp, så säger grattis till dem.

DJ Hemp: Det känns oavsett nästan som en tidsfråga innan Kalmar är med och nosar på SHL. S a s byter plats med Oskarshamn. Alla vi som ondar över Växjö och Linköping får ännu ett "produktlag" i elithockeyn...

Laban: Där har du mig.

Inte expert på Småland men du ser... Många lag.

SCAarena: glöm inte Tingsryd 😅

SCAarena:

*Tingsryd*

Hudiksvall hamnade alltså på näst sist i den där sjuka serien till slut. Inför tredje perioden befann de sig på HA-plats. Man blir alldeles matt.

Timrå Isstadion: 2400 pers. Sveriges fjärde? Nu skojar du allt med oss??

Eller menar du från då den byggdes?

Synct: Nybro är faktiskt "på riktigt" jämfört t ex Hudik. Sveriges fjärde inomhushall tar 2400 och det blir rätt rejält tryck.

Niikeliito: Haha förstod det sen. Jag hade inte kollat ställningen innan så visste inte de låg under med 3-1. 😁

Nisse på Mon or: om båda lagen gjort lika många mål sa jag. Inte lika målskillnad

Timrå Isstadion:

Du har ju upplyst mig om flytten tidigare 😉 Självklart att man tänker på dig så fort det handlar om Kalmar i sportsammanhang numera. Hade själv tyckt att det varit lite roligt med ett annat nytt lag nu när det inte blev Hudiksvall.

Synct: Klart.

Nybro
Västervik
Oskarshamn
Växjö
HV71

Småland är ett hockeynäste.

« · 2529739 · »