1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606205 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
{297}: Nej Modo har ingen dragningskraft på det sättet längre. Många plastlag har ju anslutit till SHL med som inte har nån som helst känslor mot Modo som förening.
Brynäs ut Modo in, ingen större förändring i folkmun tror jag.

{297}: David Rundblad sägs vara klar. Sedan spekuleras det kring Mattias Nordlinder och Samuel Fagemo. Plus några till, mer långsökta. Exempelvis Juolevi och det känns ju igen.

Villervalla: Blev ju en jäkla trist Valborg.
Man har lust att skjuta av en jävla stor låda med fyrverkerier för att lätta på det negativa trycket

Jåkkinen: Ja det är ju sant. Nubben verkar ju mest att agera utanför Timrås väggar när han har lite krav på sig. Fy och Usch på dom supportrar som ställde lite krav.

Olli Hahl: Fiasko-PP

{297}: USA vann i förlängningen.

Sverige loosar finalen.
Dålig Hockeykväll…

Jåkkinen: USA vinner. Så dåligt

Sputnik: Forsberg går kanske in och löser alla kontrakt 😅. Pengar har säkert Modo men var ska dom få tag på spelarna? Som sagt, HV71 med sin skattkista och rykte, alla såg ju vilken klass på spelare dom fick lov att värva. Det ska bli väldigt intressant att se hur Modo löser sina kontrakt. Vi pissade ändå på löven totalt och fick det tufft första säsongen, Modo hade verkligen stolpe in i slutänden mot seriefyran och man hade en otroligt behaglig resa fram till dess. Kan inte se något annat än att dom får det tufft. Tiderna då Peter Forsberg ringde nån i Colorado och sen skickade dom över en toppspelare är förbi. Idag har alla lag scouter och bra koll på vad som finns ledigt.

Sputnik: Nu är ju inte Nubben sportchef i Övik så det lär nog brytas kontrakt där uppe.

In Flames: Nä han är ju besviken över att inte få spela för Timrå!

Jåkkinen: Jo, jag tänker mest på hur det sett ut säsong efter säsong när ett lag har gått upp med det nuvarande systemet. HV med sin monsterbudget fick ju kämpa med näbbar och klor.

Med tanke på hur många som har kontrakt med Modo så lär de få det tufft.

Sputnik: Det ska ju spelas om det först. Men med tanke på förutsättningarna så lär det bli tufft för Modo nästa säsong.

Sputnik: Generellt dämpad glädje hos Bernhardt . Dåligt samvete över att lämna för länsrivalen? :D

Zäta75: Haha, blir trevligt med ångesten hos Forsberg i januari när Modo är avhängda i botten.

Villervalla: Sent ska syndarna vakna.

Sputnik: Ja vi behöver få in en riktigt bra tvåvägsback

Någon som såg Foppa på läktaren idag? Kent Forsberg såg jag, men inte Peter. Underligt

Zäta75: den grabben ska vara glad att han har bollsinne!

Zäta75: NOLL respekt för den fjanten!

Zäta75: Rindell har en fin offensiv uppsida, men han var väldigt ojämn i min bok. Vi kommer behöva få in en kvalitets tvåvägsback. Lyytinen har dessutom haft flera år av skadehistorik och var ju borta en sväng förra säsongen. Så nog finns det en del frågetecken kan jag tycka.

Gewe: lång sändning , nu hitta dom sture

Tom Topp: Haha Emil Forsberg "Ser fram emot att få spöa Timrå"

Hur länge ska han predika nu då Sture

Olli Hahl: Sverige börjar i pp 4 mot 3 i 57 sekunder. Avgör!

Va faan! Djurgården har en lagkapten iår! All heder åt Kruger!

Sputnik: Det har du rätt i . Är väl typ 80/20 att Modo vänder i hissen

Sputnik: Man kan tycka om MoDo.

Men deras klackramsor är inte paradgrenen.

Oj oj oj vad nära!
Förlängning väntar

Sputnik: Varken Rindell eller Lyytinen är frågetecken för mig. Våra två bästa backar. Rätt säker på att båda kommer att vara ännu bättre nästa år

{8179}: Ja, tyvärr har vi en redan för oviss backsida på förhand. Svensson, Rindell, Forsmark, Edfeldt är lite frågetecken kan jag känna. Hur kommer Lyytinen svara upp på denna säsong etc.
Nej Bermhardt får visa att han håller i Modo så får vi ta honom till säsongen 24/25 när det lär finnas mer öppna platser i så fall.
Nu behöver vi mer "garanterad" leverans på nyförväven på backsidan.

Villervalla: 1 minut kvar o Sverige får PP

{297}: ok vi får se nästa säsong om karln duger

Olli Hahl: Ja, synd med så lite kvar men sån är sporten.

KulltorpsOlli: Alla hockeyspelare verkar ha vackra fruar 😉 Konstigt eller hur 😎

Chrille: Du kan ju inte jämföra Stenqvist med Bernhardt 😅. Stenqvist gör ändå en ok säsong i ett SHL-lag, Bernhardt har provat en nivå över hockeyallsvenskan och inte lyckats. Nån måtta får det vara.

KulltorpsOlli: Alla vill till Timrå!

2-2 i PP för USA. Pink!

KulltorpsOlli: Stort att han var den enda som inte sjung med i sången efteråt. Han vill till Timrå såklart.

{8179}: Eronen ska tydligen vara hårt uppvaktad av TPS dessutom. Lär nog inte bli nån förlängning där heller. Men vafan vet jag??

Sputnik: Nä han har ju kontrakt med Modo. Men det är garanterat bittersött för han.

SCAarena: En sak som kommer hända nu är att Västernorrlands media kommer att lägga 75-80 % av sin tid på Modo, även den lokala Sundsvalls Tidning, för att inte prata om lokalradion och lokala TV. Det kommer att öka Modos intresse. Men var glad ni som gillar Modo, jag är inte det.

Bee: Stenqvist suger. Bernhardt duger

Bee: Hade varit en på tok för oviss värvning. Vi behöver lite mer säkerhet på den/dom sista backplatserna.

SCAarena: Vilka hemska medaljer att vinna. :(

Känner ingen saknad efter Bernhardt. Känns som en singlad slant om han kommer att vara bra i SHL eller inte - de där små marginalerna som han vant sig att spela med kommer inte finnas mot bättre, snabbare motstånd.

Kan han anpassa sig till det så är det klart att det finns en spelskicklighet där. Kan ju bli succé också, men känns ruskigt osäkert.

KulltorpsOlli: Tycker det är löjligt att de delar ut silvermedaljer i Hockeyallsvenskan

{297}: Jag ville ha

Zäta75: Inhyrda!

Sputnik: Bernhardt blir det ju inte och det bekräftas efter slutsignalen men han var det väl ändå ingen som ville ha så det gör väl inget?

www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/david-bernhardt-framrostad-till-mvp-i-ha-slutspelet/

Pyrret: Snygga kvinnor finns det i Övik iaf. Det måste man ge dom

« · 2535905 · »