Kollar på hockey VM i brist på annat. Sverige är inte bra. Inte en målchans än i första perioden. Tyskland äger svenskarna just nu. Brist på annat är snart slut.
Rip Kirby: Angående Rindell från St. "Det var det inre ledbandet i högerknät som nästan gick av helt. Det fanns inte någon möjlighet alls att jag skulle kunna spela mer under säsongen, berättar nu backen."
Elliot12: det riktigt sjuka i hela den tråden är ju att supportrarna är dyngbesvikna på att det är en spelare till damlaget och inte Lilja…som har spelat i Putins Ryssland senaste året.
Verkar vara klass rakt igenom, dom där LHC-supportrarna.
Olli Nomadinen : När dom säger att dom inte klarar av att betala dom 1,4 mkr som uppstått i ökade kostnader så undrar man om dom ska hålla på och skriva femårskontrakt med spelare som Karlqvist osv. Är dom inne i ”linkan-fasen” månne? Där man köper spelare för varenda sikin och rullar tärning i hopp om att ha igen det på biljettintäkter i slutspelet?
Endera det eller så snackar ju sportchefen bara skit.
Olli Hahl: stor humor att det Oskarshamns kommun vill ha för en hel säsong, 2,8 mkr, är vad Frölunda fick betala i hyra för 7 slutspelsmatcher i Scandinavium.
Men visst är det många frågetecken i deras lagbygge också, förhoppningsvis överraskar dom negativt i år.
DJ Abbot: Nä jag rankade dem absolut inte högre men "expertisen" pratade ju om ett urstarkt målvaktspar, lätt SHL:s främsta. Och Brynässupportrarna var lyriska. Jag blev hånad och utskrattad hos dem när jag utsåg duon till nr 1 på troliga flopplistan.
DJ Abbot: Västra Frölunda när dom fortfarande hade med sitt hela originalnamn hade när det begav sig ett ganska så stabilt målvaktspar. Det var säsongen 02-03. Någon som minns? Henrik Lundqvist och Fredrik Norrena delade på ansvaret. Det skulle jag, förutom lockoutsäsongen 04-05, säga står sig en bra bit vassare på en sån lista.
Gooode: Går att säga mycket om nyförvärven. Men ännu mer om ”stomme” spelarna Pääjärvi, Walli och Hartmann. Dom har blivit sämre. Där alla har kontrakt över nästa säsong. Vilket är katastrof. Sen saknar vi en 1a center. EP är tyvärr ... | Läs mer