{297}: Tror inte en sekund på dem, totalt fast i gamla synder ff. Helt ärligt är förut nämnda trios lägstanivå bottenlös tror jag. Deras och några till i det gistna, murkna bygget. Och Kelleher? Jisses
{9682}: er självbild och ert självförtroende är något i otakt med den övriga världen men å andra sidan har ni ju alltid varit ganska religiös där uppe i övik också.
Olli Nomadinen : Jag tycker Brynäs ändå verkar få ett bra lag? Vad har dom för utmanare? DIF verkar ju skala ner ambitionerna rätt rejält och Löven hittar ju alltid ett sätt att skita ner sig på. Kan Brynäs kräma ur 100% av stjärnorna i HA så tror jag dom går upp. Samtidigt vet vi ju hur det kan vara med den motivationen när man möter Västervik borta i oktober också.
{297}: Men det kunde varit värre, de kunde varit Brynäs. Det laget jublar nu när utskrattade Rödin, Lindbäck, Larsson mfl skrivit på. Som om de skulle vara några stjärnor i HA. Brynäs kommer få kämpa för HA-existensen som det ser ut i dagsläget
Tom Topp: Tycker det är beklämmande att läsa hur dom sitter och hoppas på NHL-spelare och dom har inte fattat att dom är längst ner i hackordningen. Då snackar vi inte bara längst ner i hackordningen i SHL utan i hela Europa.
Finns lite för få riktiga saker att gnälla på nu antar jag. Då blir det så här. Har gått in i en del onödiga dispyter själv och därför är det bättre att hålla sig borta. Sitter lugnt i båten vad gäller Timrå IK. Siktar på en guldhjälm 2024.
BlackBay: Jag tror inte motståndet på försäsongen gjorde att vi förlorade så många matcher i rad, i olika omgångar dessutom. Men det kanske bara är jag det.
Möjligtvis kan en premiärmatch spela roll med tempot i benen, men sedan kan man inte skylla på några motståndare på försäsongen.
Skellefteå radade ju upp förluster i början med, mötte de för många lätta motstånd med?
Sputnik: visst var de så.... men.... det tog rätt många omgångar innan spelet började likna något. Hade vi mött bättre motstånd på försäsongen hade spelet suttit bättre redan i ett tidigare skede. Tex matchen mot Sundsvall är ju totalt onödig, där kan man ju lika gärna skicka J20. Förhoppningsvis ger matcherna mot finska laget något.
Sputnik: Nu vet vi ju mer på ett ungefär hur vår trupp står sig i och med relativt små förändringar. Inför förra sässen var det lite mer osäkert även om vi visste att vi fått fina förstärkningar med hemvändarna.
Sputnik: Jag tror många drar alldeles för stora växlar på försäsongen. Ett lag kan vinna en massa på försäsongen men ändå slåss i botten när serien drar igång och tvärtom. Man är väl också lite spänd för hur laget står sig mot jämbördigt motstånd. Personligen struntar jag blankt i vilka lag vi möter på försäsongen. Det är inte där som ligan avgörs...
Sputnik: jag var en av dem, och 5e plats skrattar man inte bort. Undrar dock varför topplagen..Färjestad, Frölunda, Växjö inte möter så många HAlag i så fall? Sen är väl inte Liigalag, Löven och MoDo dåliga heller?
Klagar inte på försäsongen. Kan vara bra för självförtroendet att varva upp mot sämre lag. Om vi nu lyckas vinna matcherna vill säga. Annars blir det tvärtom.
Rip Kirby: Med tanke på stavningen måste jag ha supit till rätt bra ikväll. Men det är ju ganska så enkelt att blankt förneka det man inte kommer ihåg har hänt.
Vi kunn lik gärn mött Turkiska SK! Ja såg domm på Lilla Sportspegeln på 80-tale!! Ja ä besviken satan!! Dä rinn lätt i strupuslingen ikväll rabbuslingar!!🥳😎☀️
Andersson: Nu är försäsongen spikad och man kör som vanligt mot allsvenska lag förutom två matcher i Finland. Host, host, just ja de spelar ju mot Modo också.
Villervalla: Haha snacka om att få en inbjudan med armbågen 🙈😂 Men det tjänar väl sitt syfte trots allt att ha tre målvakter för skador inträffar ju trots allt inom hockeyn.
Tråkigt för JJ, men om man vänder på det hela så väntar en säsong där både han och Tim Juel verkligen väntas få strida om förstaspaden och därigenom behöva ligga högt vad gäller såväl fysisk som rent spelteknisk nivå. Kan Timrå IK stå där med två målvakter som på något behöver sätt toppar varandra för att få spela så kan nog stordåd kanske inte utlovas men finnas god förhoppning för.
För att summera silly då så har vi värvat 3 etablerade: Harde, Heikkinen och Westfält, 2 breddare med potential: Levinsson och Lilja, och 4 talanger från lovande till stort löfte.