Kanske en måttlig hyllning? Han spelade trots allt bara i Timrå ett par säsonger och det var typ 17 säsonger sedan nu. Har absolut inget emot honom, tvärtom, men att hylla motståndare är väl inte min starkaste sida.
Olli Nomadinen : " Strålman vittnar om en rätt tuff tillvaro i NHL med mycket falskhet så jag tror att den personliga relationen till ledare i föreningen är ovärderlig för honom "
KulltorpsOlli: Okej, jag ska ju gå med 4 andra varav 2 är lövare och 2 modoiter.. Lövarna är väl ungefär lika snåla som Kentää som räknar på toalettpappers pris..
Svartvik: Eller, vad det verkade, som för Hanzl. Men sånt här är ju livsomvälvande händelser i livet och helt individuellt hur man påverkas och hanterar det. Alltifrån vad det innebär för relationen till hur vardagslivet påverkas. I t.ex Hanzl:s fall vill jag minnas att förlossningen drog ut på tiden och kanske inte var friktionsfri och rosa moln. Lyytinen har ju redan blivit pappa och allt verkar ha gått bra. Han utstrålar harmoni i artikeln iaf så det blir säkert bra
{9566}: Ja HV är det naturliga valet för honom iom att de bor i Skövde som sagt. HV är dessutom det lag han är uppvuxen med, som han gick och såg som barn med sin pappa. Men Nubben som person har ändå säkerligen den avgörande betydelsen, Strålman håller ju inte tillbaka när han berättar hur mkt Nubben och deras kontakt betytt i det här. Strålman vittnar om en rätt tuff tillvaro i NHL med mycket falskhet så jag tror att den personliga relationen till ledare i föreningen är ovärderlig för honom
Vad jag förstår så kommer Strålman att betyda mycket för HV71, inte bara som hockeyspelare utan även hans blotta närvaro kommer att göra sitt till. Så många år i NHL inger respekt. Nubben kan nog tacka sin "familjekänsla" för den värvningen.
Olli Nomadinen : Jonte H får gå på tillväxt och mogna som ledare i Huddinge, så plockar vi in honom om nått år istället. Kanske planen från Kapanens sida med.
Zäta75: Kanske lite svårt att definiera exakt till vilken roll Jonte H skulle rekryteras. "Pådrivare och peppare" är nog ingen tjänst som väntar på att tillsättas och jag räknar med att dagens Timrå IK håller i slantarna och har full koll på vart lönekostnaderna skall gå. För jag antar att han inte skulle vara här på ideell basis
Tom Topp: I Aftonbldet läsre jag att MODO, hade NHL spelare på gång och de ansåg att de skulle få ett starkt lag. De ansåg att de spelare de redan köpt, var ett klart lyft och att ett antal, befintliga spelare skulle få flytta på sig.
Synct: Du har rätt att Lander mfl är rutinerade och sköter det mesta av peppningen. Men tror ändå att det skulle kunna vara en positiv injektion att ha honom i båset. Du tror inte det?
{7043}: Ingen roll i Timrå i år då, lite trist. Men Huddinge är ju en schysst plantskola, han får skicka upp talangerna till förädling i vårt hockeygymnasium.
KulltorpsOlli: Kanske får en nytändning efter förra säsongens usla AHL-säsong. Verkade vara väldigt seg i de flesta delarna av spelet. Bra mentor till de yngre dock.
KulltorpsOlli: Strålman som person är garanterat en stor resurs i en förening och jag tror kanske inte HV enbart tittar till vad han kan komma att prestera på isen
Det har varit mycket negativt snack på slutet (med all rätt). Men nu har vi 5 av 6 matcher på hemmais med start ikväll med klassikermötet mot Brynäs. Nu måste vi supportar sluta upp och ge allt dessa hemmatcher. Tar vi 4 segrar av ... | Läs mer