1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613851 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : ja ähum kanske inte alla namn då. Den här centern Erik Andersson som gjorde 29 matcher och 1 poäng 07/08 samt 17 matcher och 0 poäng 08/09, ringer ingen klocka hos mig. Verkar ha varit lovande som ung eftersom han på 6 matcher i JVM 2006 gjorde 4 poäng. Sedan klingade det av och han avslutade karriären med 3 säsonger som en poäng producerande spelare i Borås

Sputnik: Jonte blir kvar även nästa säsong.

Sputnik: ju mer information man får, och ju mer man smälter det här så känns det bättre och bättre!

Kulltorp: Jonte verkar rätt pepp på att det blir Jokinen och satsningen som görs
Även om han förstått det som att "ingenting är klart"..

Tror det blir bra även for Jonte det här med en ny röst
som kanske kan hjälpa honom att ta nästa steg.

OlliJanne: Rok Ticar....åhhhh...åhhhhhhh....ÅÅÅHHHHHHHH 😍😍🤤🤤

Rip Kirby: Stör inte... jag sitter fortfarande och drägglar (å runkar) här på kontoret när jag sitter och läser den där rostern

OlliJanne: Cash is King som gällde där och då. Vilket klubben bittert skulle få erfara några säsonger senare.

Zäta75: 2007-2008 är nog dock svårslaget gällande bästa Timrå laget på papper någonsin. Måste ha varit en jävla dyr trupp

JonteD: Ville Jonte bara hälsa till mig?
Jaja, hälsa tillbaka så gott ;-)

JonteD: Gratulerade du honom på födelsedagen?

Zäta75: Ska hälsa till alla trevliga timråiter härinne från Jonte!! Träffade honom på macken här hemma han va på väg till Ås för att fira jul med familjen o han va inte nöjd med lagets insats igår kväll 🎄🎄🇺🇿🇺🇿😎

Zåsse klubban: Bästa resultatet på 15 år och nej vi har aldrig haft ett sånt här bra lag. På papperet.

jhnd91: Gud vad jag saknar Torines!

Kulltorp: det nämns bästa resultat på vi har på 12 år eller nåt. Frågan är väl har vi någonsin haft sånt här bra lag på papperet

Tom Topp: Hoppas Ante får sig ett jobb i NL

jhnd91: Klart som tusan att det är olyckligt att han läste rykten i media först, men att belasta klubben för det genom en bristfällig insändare blir ju bara löjligt.

Rico01: Jo så är det väl, och jag förstår att han väljer det andra spåret.

Tom Topp: Misstänker att det skiljer en hel del ekonomiskt på en J20-tjänst vs huvudtränare. Jag skulle nog inte ens överväga det.

jhnd91: jag hade ju gärna sett Ante i en annan roll inom föreningen, t.ex J20 tränare. Ett nog så viktigt jobb. Men det verkar som han vill fortsätta som seniortränare. Och så högt upp som möjligt!

Kulltorp: Bra perspektiv på saken!

Utan att försvara någon så är det nog en person som håller Ante varmt om hjärtat och är aningen förtvivlad över att det blev olyckligt att han fick reda på det via media först, vilket det är. I verkligheten är det dock som du skriver, att människor pratar och det är högst onödigt att definiera en hel förening baserat på en "incident" skapad av mänskliga faktorer eventuellt utanför föreningen.

Håller med föregående. Allt sånt här kommer i stort sett alltid ut i förhand. Inte direkt så att Kapanen ringer Johan Svensson "hörttudu ny ska du få höra något smaskigt. Vi har tänkt byta tränare till nästa säsong! Ante har gjort ett bra jobb, men han blir inte kvar!!!"

Klubben hade inte på något sett kommunicerat att han skulle lämna innan han fick reda på det. Allt var fortfarande rykten i det stadiet.

Kulltorp: Precis, en fruktansvärt bajsnödig insändare.

{9566}: Jag tycker att insändaren är förkastlig. Att man orkar sitta och skriva sånt om föreningen när man inte har ngn som helst insyn i vad som hänt.
I dagens samhälle måste det ju vara i stort sett omöjligt att inte en sån sak ska läcka.
Och nu hände det.

Och jag tycker Timrå IK gjorde det bra som direkt tog tag i det och gick ut med information.

Och jag vill förtydliga, Ingen har fått sparken!!

Jag ska ge er ett exempel.
Säg att Kapanen ringer till tex Challe Berglund och frågar om ev intresse för en tränartjänst. Challe tackar nej men prarar sen med kompisen Nubben, om att Kapanen ringt. Nubben i sin tur kan ju inte hålla käft utan säger det vidare.
Sen är bollen i rullning.

Nä, sluta kasta skit på föreningen innan ni vet fakta!!

Olli Nomadinen : Håller med. Väldigt olyckligt att allt kom ut i media innan Ante fick det till sig av sportsliga ledningen.

Annars så litar jag fullt ut på att Kapanen har koll på vilka beslut som är bäst för Timrås bästa.

{9566}: Det är just det jag är ödmjuk inför, att jag inte har den insynen att jag vet hur detta hanterats mellan inblandade. Annat än att jag förstått att det läckt tidigare än önskat. Men det är jag inte beredd att såga föreningen för. Nå, vi hanterar rykten olika

{9566}: Jag håller absolut inte med. Vissa verkar tro att Ante fått sparken, han har inte fått förlängt. Ingen i hockeyvärlden ser det som självklart att man får ett nytt kontrakt.

Jag är övertygad om att ingen önskade att det blev som det blev.

Det är tråkigt att folk inte kan hålla tyst men Timrå ska inte lägga en massa fokus på att jaga läckor till media, snacka om att fokusera på fel saker.

Olli Nomadinen : God jul och gott nytt till er alla!

Olli Nomadinen : Må så vara, för min del så har jag svårt att ta in vissa saker, tex hur vi hanterar varann.

{9566}: Håller med i väldigt mycket, klokt skrivet! Främst i ovärdigheten som detta förmedlades till honom, han är värd otroligt mycket mer. Sedan ska jag inte gå in för mycket på Ante-gate och navelsträngsklippning igen...

Tycker i allmänhet att kommunikationen från klubben är bristfällig. Man hör ingenting och så vips är någon borta och man lämnas utan anledning. Känns inte riktigt som att dom förstår att många av oss lever och andas hockey, och Timrå IK. Vi. Bryr. Oss.

Man hör eller ser >väldigt< sällan något från klubbchefen heller. Jag kommer helt ärligt inte ihåg vad han heter och tänker inte googla, det är något man "brukar lära sig" givet att en person i hans roll just kommunicerar utåt. Jämför med Torines som fick stor spridning för hans stora engagemang och som syntes i väldigt många forum.

Nu kanske klubbchef X gör ett bra jobb ändå, jag har ingen aning, men det finns helt klart mer att hämta, tycker jag.

{9566}: Jag väljer att vara ödmjuk inför det faktum att jag har noll insyn i processen

sargad: Back from C19... Nu kan man följa hockey igen.

sargad: Jag menar att Wikegård troligtvis redan har skapligt säker info om att planerna på att utöka SHL med lag blir verklighet.

Den parametern lär vara viktig för hans beslut att bli ansvarig för Djurgården och deras utveckling.

Givetvis inget jag kan vitsorda i sak, men både Wikegård och Stockholmslag i SHL är viktiga för hela "ishockeyfabrikens" framtid.

Därav chocksänkningen på oddsen;)

Ivarsson anmäld efter gårdagens match för en huvudtackling på O Johansson. Dödsstraff! Avstängning är för mjäkigt! =P

Smokey: Det man säkert vet är att han kommer skapa rubriker.
Sportsligt kan det gå åt alla håll. Men Wikegård är inte känd som uthållig och tålmodig så syns inte bättre resultat inom 6-12 månader kan det nog bli livat i DIF-organisationen... eller så kanske han hoppar av inom kort.

Wikegård tar över Djurgården...

Då är det inte ens pengarna tillbaks på oddset att SHL snart utökas med med några lag till:)

Tom Topp: Wikegård är innerst inne en TIK.
Uppladdat:

500x0-snikegrd20_0.jpg

Tom Topp: Ok, ja de får gärna fortsätta harva på där nere. 😁

Sputnik: och jag tror tvärtom! Men vi får se hur det fungerar. Det är i vilket fall som helst Stockholmarnas problem!

Tom Topp: Aha ok. Njae jag känner mig skeptisk trots allt. Känns som KG Stoppel och DIF hamnat i gamla hjulspår och inte hänger med i utvecklingen.

Sputnik: fast som jag fattar det kommer han vara som en chef över dom olika sportcheferna. General manager kanske titeln blir? Men det kostar också!

Erol Ateceae: Ja alltså man började säsongened felrekryterad tränare. Sen gör man rätt och ändrar om. Nu är känslan att man tar ett steg tillbaks igen med Wikegård som sportchef. Inget nytänk här precis.

Icingpucken: Kanske inte intressant för honom med ST då han jobbat där förut. Men han hade verkligen varit välkommen där med sin kompetens.

Sputnik:
"
Haha, alltså vad styr DIF med? Har dom inte lärt sig nånting? 2 steg bakåt varje säsong.
"

Håller med sett till början av säsongen men de ligger tvåa i poängsnittstabellen just nu. Drömmen om Hockeyettan Östra är begraven. Sannolikheten för SHL nästa år är tyvärr hög om inte Brynäs ser till att få ordning på grejerna.

Här borde Timrå hugga, så vi får något innehåll på sajten som inte är konstiga frågor till Ante eller Veckans lunchmeny.

twitter.com/aalexnil/status/1737006174443069606

Alltså man måste säga att det händer grejer i hockeysverige trots att det är uppehåll!

Nisse på Mon or: Den såg man inte komma.
Han kommer få det jävligt svårt att gå från en roll på TV där han tycker en jäkla massa om allt till en roll där han måste respektera huvudtränaren och inte lägga sig i om det inte absolut behövs.

Nisse på Mon or: Haha, alltså vad styr DIF med? Har dom inte lärt sig nånting? 2 steg bakåt varje säsong.

Zäta75: tänk om vi tar guldet i år 😂 va är nästa steg då? lord stanley?

Rip Kirby: Angående ny tränare så känns det i och med Jennifer Engströms skriverier igår som att det var väl förankrat och kom ifrån spelartruppen som vill ha en ny tränare för att gå för SM-Guld. Dahlen mfl lär ligga bakom är min spekulation. De spelare med störst driv som vill ta detta ett steg ytterligare och ge det en chans att ta guld eller iaf slåss i toppen. Jag tror att det blir nyttigt att få in en ny röst och alla måste anstränga sig lite extra för att få spela istället för att vara givna. Tror att det kan bli mycket bra med Jokinen. In Kapanen we trust!

« · 2617480 · »