1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613829 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
{9566}: Om det finns groll i truppen lär ju inte ett sådant drag bara kirra biffen så allt blir harmoniskt. Tror snarare på totalt jävla raka motsatsen.
Allt fokus bör nu ligga på att alla inblandade jobbar professionellt, gemensamt och respektfullt kring den shitshow som briserade. Skapa sammanhållning och lugn.

Att kicka en tränare som många säkert redan tycker blivit lite sisådär behandlad (menar främst de med känslor inblandade) lär ju inte lugna ner någon storm.
Vår backsida tycker jag inte Ante kan hängas för, varken fulltalig eller parodiskadad. Den ser väl lite ut som att man får till den mestadels trots sjuka frånfall. Offensiven stämmer jag in att den bör klicka bättre, framförallt med fullt lag. Men det tidigare är ju Kimmos ansvar, som Ante & co säkert får kämpa stenhårt med för att få det att funka.

Vet att detta bara är en spekulativ krönika, men ändå.

solbacken: Lägg ner ST, lägg ner Lidén.

solbacken:
Vi måste stötta TIK och inte bara kritisera. Visst det har inte fungerat bra men vi ett bra lag och om vi stöttar gör vi supporter i alla fall vad vi kan.

Sputnik:
Ja nu verkar ST Till och med sämre än Ångermanlänningen eller vad den tidningen heter.

Zäta75: Känns lie olyckligt allt detta, blir en turbulens nu som TIK inte behöver. Arbetsro under våren vore inte helt fel.

Sputnik: Från st-krönikan: "Fortsätter Timrå IK att kamma noll kommer Kimmo Kapanen, som har visat att han är mer målmedveten än sentimental, att agera.

Nu väntar viktiga matcher mot skräckmotståndarna Skellefteå och läskigt formstarka Leksand innan 2023 ska summeras

Jag tror att de matcherna avgör hur lång – eller kort – framtid Ante Karlsson har i Timrå IK.

Den trupp han har till förfogande är såklart skadeskjuten – men i grund och botten väldigt vass. Känslan är att det är något som gnager och gnisslar och inte riktigt fungerar.

I match efter match ser motståndarmålvakterna ut som världsmästare"

Jag och några till spekulerade om detta redan igår efter förlusten mot Örebro. Hoppas att Ante får avsluta värdigt. Det är han värd.

solbacken: Jo det känns som en väldigt spekulativ krönika det där, utan nått större belägg.

Synd att man tappade Jennifer till Expressen, hon lyfte verkligen standarden på STs hockeyredaktion.

solbacken: Det är en sport-krönika, enda målet är att skapa klick.

Olli Hahl:
Snacka om osentimental rubrik i ST. Tror inte ens han vet vad han skriver, troligen bara spekulationer från ST,s sida. Snacka om att skapa skitsnack.
Lägg ner ST.

Sputnik: Måste snart stå "Ante" under Kulltorps stråle...Denna gång är det inte heller Freddans fel.

Olli Hahl: Intressant att veta om ST har nån info eller om det är ren spekulation när man säger att Ante kanske kommer få gå i förtid, "kanske redan inom 3 dagar".

Tellqvist på hockeysverige hade ju rätt om att det skulle bli Finsk tränare och verkade ju dessutom lite svävande om att det kunde ske redan inom denna säsong..

Jukurit har dessutom redan presenterat sin nya tränare för nästa säsong..

Rena spekulationer från alla håll och jag hoppas givetvis att Ante får en så respektfull avslutning som möjligt.
Helst att vi får ihop det denna säsong och kan ställa till det lite i ett eventuellt slutspel.

Det kommer ju heller inte att gynna ekonomiskt sett att stå och betala för Ante för resterande säsong och sen stå och betala dubbelt med en ny tränare för resterande del av säsongen. Med åtanke om att vi behöver få in en back och gå med tillräcklig vinst på det. En ekvation som inte riktigt går ihop.

AVGÅ ALLA!!!

Rip Kirby: ST spekulerar i att Ante kan få lämna väldigt snart.

Olli Hahl: Sen är det alltid extra kul när Djuu ligger under..

Jåkkinen: Gynge och Maione sätter dom i krysset. Där ska dom sitta. Krysset är alltid ledigt.

{9566}: Mm, vi behöver nån med ett sånt skott

Hyfsad Bössa han ligger inne med, Herr Liss.

Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Vi vinn SM gulde i vår!!👍👍👍
Halleluja 😇😇😇
Uppladdat:

500x0-abris8.jpg

Håkkybåkky: Jag kan bara hålla med.

Olli Hahl: nu är det dags med en 10 matchers avstängning. Återfallsförbrytare deluxe. Börjar likna Rafi Torres i NHL

Albin Grewe är ju en fullständig psykopat på isen. Vad sysslar han med efter att ha kommit tillbaka efter en avstängning?!

Kan inte finnas nån större idiot än Grewe!

Synd att Kempe inte är back nu när han vantrivs i Luleå o är på väg att lämna.

{9037}: Det blir en intressant silly framförallt.
Spännande att se vilken prägel Jokinen vill sätta med karaktär på spelare och sättet han vill att vi spelar hockey.

Känslan säger mig att det blir rätt Finsk inspirerat, men det gör mig inget så länge det är kvalité som kommer in.

bar mofftak: Förutom 7-8 minuter i andra perioden så är vi bleka, utan energi. Enligt mig.
Sett flera matcher idag och vi ser oerhört energifattiga ut.
Tom Modo med magsjuka i laget ville mer och åkte mer skridskor.

Angående oense styrelse vs Ante, så är det ju bara för Ante att rätta sig i ledet.

Inser mer och mer att det är rätt att ta bort Ante, och jag tror vi får se denna säsong som överlevnad tyvärr.

Paolo Roberto gjord avgörande straff fö IK70 ikväll mot Looben!!

Idag lät vi Örebro äga den yttre sektorn i våran zon. Det har inte hänt under hela säsongen. Varför kan det vara så?

eltifoso: ja tongångarna härinne blir rätt hårda med tanke på att vi vet vad detta laget kan i sina bästa stunder. Ikväll gör vi en riktigt dålig insats men såhär i efterhand så gör faktiskt Öreplast oss dåliga då de lyckas 100% med sin game plan

bar mofftak: Kollar också på Oink-fbk. Lite mer fysiskt spel från båda. Håller med . Vårt lag är för snällt. Ingen desperation och jävlar anamma.

{297}: Lill-challe är 150 hög o smäller på så det är en inställningsfråga. Jokinen kommer nog gjuta mod i grabbarna och påminna att det inte är fotboll de håller på med.

{9037}: Vi har inte den typen av fysik i laget att vi kan spela en tuff hockey. EP, Dahlén, Hanzl osv. åker in i situationer med en hand på klubban, ryggen först och ska lirka ut en puck som lyckas 1/10 gånger istället för att låsa fast med fysik. Det är inte bara ett framtungt lag vi har utan också ett ganska fjolligt lag. Det hade varit ok om inställningen varit lite bättre men den är också bristande på senare tid. Dahlén och gänget glider runt på en skridsko och väntar på ett slutspel som inte kommer.

{9037}: Dom käka på Hut förra gången

{9037}: Modo Hockey ser mer och mer ut som det korthus alla förutspådde 🫵🤭😅

Greven: Leksand blir dark horse i playoffs

Faan vad Karlin vill ha Biteline nu

bar mofftak: Mäktigt intro hos Leksand av Sabaton ikväll. Inget jättefan av bandet men deras bombastiska stil passar utmärkt till hockey. Lite annat än Timrå Hej....

Repeter: Näe, det är en del som brister hos FBK också. Men deras inställning vid nedsläpp var riktigt bra i alla fall.

bar mofftak: Ändå slog ni oss hyfsat komfortabelt

bar mofftak: Går inte jättebra för fbk nu

Spela som Leksand. Smäll på utav helvete och lägg in puck i tom kasse. Modoliderna utspelade.

Zäta75: swichkampanjer i all ära... Har själv pumpat in tillräckligt med pengar i denna förening för i år.. nu har det dessutom varit jul och sånt..
Det är dags för tiggarkampanj bland ortens företag ist enligt mig ..

Erre92: Inte bra med olika åsikter mellan lagledning och styrelse vad gäller såna viktiga frågor. Fakta är att vi efter Lyytinen frånfälle måste ta in en back till om vi ska kunna hävda oss i år. Men om det blir någon som inte blur starkt bidragande är det lika bra att spara pengarna anser jag. Swishkampanj bör aktiveras om vi vill se Timrå i slutspel i år igen

MTIK: efter vad jag fått höra senaste tiden verkar det som att Ante drar kraftigt åt att vilja åstadkomma storhet i år (t.ex ta in minst en till back) medans styrelsen vill åstadkomma något på lång tid, känns som ett perfekt recept för ingenmansland och kaos i ledarstaben resten av säsongen

bar mofftak: Det är ju en coachsak. Tror inte Ante står i båset säsongen ut, får ut alldeles på materialet plus att laget ser många gånger slöa ut, inte på hugget mm.

Det är imponerande hur Färjestad kan komma till varje match redo och bara köra. Ser ut som om alla spelare har +10% speed mot motståndarna.

Zäta75: Ja han håller inte tyvärr..

{9839}: ” Didde missade mindre än 10 matcher på tre år med Håve, men kul att du har koll!”

Ska villigt erkänna att jag inte hade kollat EP, så där hade jag inte koll. Trodde det var betydligt fler matcher han missade i HV, men det kan ju ha varit så enkelt att han oftast missade matcherna mot Brynäs. Oavsett, poängen var ju att hans spelstil inte funkar om han går sönder hela tiden…

Modano: Jag vet att det troligen inte kommer att hända. En önskan dock från mig och många andra

Zäta75: Kan meddela dig att Diddes kontrakt inte kommer brytas så nu slipper du yra om det. Tur det vi har väl 3 mjuka svaga backar som kommer försvinna för att bli ett stabilt lag

Zäta75: Inte en chans att vi lägger pengar på att köpa ut hans kontrakt, vi har inte den ekonomin.

« · 2619583 · »