1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609347 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Tänkte när jag såg edfeldt i första mot växjö när han körde fast flertalet gånger i egen zon, är inte melander bättre?

Tonymontana: Tappar vi Lyytinen så behövs det en klassback! Plus en lovande istället för Rindell. Melander kan behöva en sommarträning och en säsong till med Sundsvall innan han blir aktuell. När det gäller Eronen så har ju både Alvarez och EA varit utdömda, och kommit tillbaka nästa säsong. Vi får väl hoppas på ett liknande scenario när det gäller vår finske vän, för jag tror att han blir kvar.

{469}: Det roliga är att någon skriver något namn, och alla tror på det. Andreas borgman är inte aktuell för Timrå det kan nästan vem som helst räkna ut. Med det sagt är vi fortfarande behov av någon topp back. Tror dock inte man kommer bryta med eronen, men man vet aldrig. Låter inte som Kapanen är så sugen att bryta något kontrakt om man läser mellan raderna. Han brukar ju vara ganska ärlig om det annars.

{10522}:
Ja det var det nog

solbacken: har för mig att någon nämnde Andreas Borgman. Kanske var det inlägget du tänkte på?

solbacken: Det där måste du ha drömt. Vet inte ens att hans namn nämnts härinne och absolut inte kopplat till oss

solbacken: Aldrig diskuterats här. Aldrig hört talas om det heller.

{469}:
Kanske något jag missförstått.

solbacken: Tror aldrig jag läst eller hört det ryktet om Borgström i allafall?

Zäta75:
Vart tog diskussionen om H Borgström HV vägen, han var ju i princip klar för Timrå tidigare?

{9829}: Jag hoppas att man släpper Eronen som sagt och att man frigör pengar via att inte skriva något nytt kontrakt med Hanzl. Får satsa på billigare lösningar och en rejäl backsida istället. Jag tror fortfarande att Borgman eller likvärdig pjäs kommer att bli aktuell

Olli Nomadinen : tycker vi kan släppa hanzl. han har varit fantastisk men var sak har sin tid. om vi endå ska börja lite på ny kula nästa säsong så kan vi lika gärna tänka långsiktigt. en förlängning av hanzl känns som man går för typ guld, o där är vi väl inte. bygg upp och sen om 2 el. 3 säsonger så.

Olli Nomadinen : För Timrå för mig har SHL’s bästa FW power framåt men.. Vi tappar mycket grund av backarna. Några smart moves inför nästa säsong kan göra mycket.

{9829}: Ja Hanzl behöver gå ner i lön om det ska vara värt chansningen att satsa vidare på honom. För det är en chansning, en tjeck i hans ålder med ett nytt kontrakt....oddsen för att utvecklingskurvan stiger eller t.om. ligger konstant på den här säsongens nivå är inte goda

Olli Nomadinen : Eronen ryker (svårt men inte omöjligt) Edfeldt platsar inte så han blir utlånad.

{469}: Tro och tro. Folk hoppas på det. Släpp iväg Eronen så finns det ju utrymme.

{469}: Nästa år har vi Svensson, Didde, Eronen, Edfeldt, Erixon, Melander, Nässén och rykte om Pilö. 8 st och nä, den (ev) 9:e lär inte vara nån 300000/mån-back

Vad tjänar en toppback i SHL? Borgman tjänat cirka 250k i Frölunda. Vad tjänar Pudas eller J.Persson? Hanzl (36) tjänar över 250K i månaden. Man kan lägga dom pengarna till en toppback istället som kan driva spelet annars vi alla vet vad som händer när man inte har backar som kan göra jobbet. EA som back? Edfeldt? Och när Lyytinen kliver in ordentligt i Växjö matchen? Tydligt och klart. Växjö 22/23 dyra backbesättning med ok forwards resultat = SMGULD

Släpp Hanzl.

Olli Nomadinen : Jo alltså tänker dom som tror att vi skall värva nån toppback. Menar inte just Borgman.

Har sett en del generellt som verkar tro att det skall in en förstaback(även innan ryktet om Borgman)

{469}: Borgman har snittat 0,5p/match som back i både Frölunda och Fribourg, vilket får ses som riktigt bra! Jag tror inte han ska någonstans.

{469}: "folk"? Ja ni är ju några stycken här som är tacksamma att slänga ut krokar till, nappar värre än pirayor bland slakthusrester 😂

Laken: Exakt och precis. Tror nog folk bör vara lite mer realistiska också. Och sänka förväntningarna lite på att få nån toppback. Får vi in nån mer back så lär det vara en junior/breddback.

Kapanen har ju sagt att budgeten inte blir nått större till kommande säsong och då måste han ju snåla in på centersidan istället.

Vad gäller Borgman så har man svårt att se att han skall landa i Timrå då som sagt. Vänder han hem till Sverige trots kontrakt, så lär han ju lyfta topplön bland backarna i SHL. Inte så att han har nått klubbhjärta i Timrå och kommer hem på nån rabatt precis.

Laken: kanske är denna Borgman dom menar? www.eliteprospects.com/player/246364/linus-borgman

Kan inte tänka mig att Borgman är aktuell, vart ska vi få dom pengarna ifrån? Är ju en back hela hockey-Europa skulle vara intresserad av.

DenRöda: Jag tror att man gör en bytesaffär med Eronen och Borgman. Hoppas det iaf :)

Zäta75: Instämmer till fullo! Då blir det dans i ladan.

Det pyttelilla som talar för Timrå i "Borgmanfallet" är att Fribourg vill använda hans utlänningsplats för att signa en dunderstjärna och att Kapanen signat honom på ett 5-års där han tänker avrunda sin karriär hos oss för en billigare slant än hans begäran i vanliga fall.

För mig är det mer troligt att vi värvar Sörensen än Borgman.

Cobbel: Hållander + Wedin = vinst!

Får vi med #54 mfl på tåget blir det ännu roligare.

Zäta75: Ja Öret leder ju med 2-1 i matcher i år mot oss, dock vann vi ju senast precis som du skriver :) Men det finns ju lite annat värt att nämna med. Vi hade ingen Lyytinen senast, däremot hade vi skägget + Hartmann. Jag tror det kommer bli en jämn tillställning där tungan på vågen blir vårat energipaket #29.

Annat ljud var det tidigare i sässen när vi skulle köra kontraktet hans i stubbfräsen och allt var det var. Kul att det lossnade för honom, han har ju ändå varit en av de hårdaste jobbande ute på isen, trots utebliven poäng eller inte.

Olli Hahl: 3p imorgon mot Örebro skulle vara ett stort steg mot direktplats i kvartsfinalen. Och sedan tar vi Skellefteå och Oskarshamn av bara farten också och kan spela helt utan press de 3 sista matcherna :)

Olli Hahl: Bra odds på Örebrovinst imorgon 3.39 mot 1.99 för Timrå. Spelar min vana trogen på motståndarna och det har alltid slutat med en Timråvinst. Får gärna fortsätta så för det är en viktig match. Senast vann vi 2-0 borta mot dom, men vi har haft relativt svårt för öret.

mikenomad: Agree! 💪

mattias - 74: Hyllnings tishan på 🇺🇿🇺🇿🥳🤩🤣😎🤠
Uppladdat:

500x0-img202402241507552.jpg

JonteD:

HAHA född och uppväxt i Dalarna, född i Avesta så jag är vad man säger här " rumpmas " ;)

Andersson: Idag är det ytterligare en win-win situation för mig. Har spelat på Växjö till fina 2.25 i odds. Hoppas såklart att Timrå vinner, de har vunnit alla ggr tidigare jag spelat på motståndarna. Har dessutom spikat Linköping mot Modo hemma och Skelleftå mot Oskarshamn. Kan bli fina pengar.

Rödvit hockeydynamit!
Var med från start och ända in i kaklet nu Timrå! Hoppas Juel spikar igen och att Andersson fortsätter spela som i slutat av matchen på backen. Roligt att se Lyytinen igen iaf i några byten.

3p idag skulle innebära ett stort steg mot en kvartsfinal. Vi har slagit dom 2 ggr i år och förlorat en. Ska det bli 3-1 eller 2-2?

Andersson: kan bli så, men han vill nog visa att han kan matcha JJ!

mattias - 74: Säg iinnte att du härstammar från banjoland!! Med för många fingrar 🇺🇿🇺🇿

Hoppas ni slår Fejkers.

Håller alla tummar jag har

Tom Topp: Är väl så när det är sista matchen

Synct: jag vill bara säga att Juel ser jäkligt taggad ut på värmningen iallafall! 💪

RunarUp: Buss? Nöjer sig Växjöfansen med annat än flyg?

PuckkcuP: Som Växjö-bo och säsongare sen snart 20 år tycker jag du bara är pinsam med dina inlägg.
Inte det minsta fyndig eller rolig, en Fuckup helt enkelt.
Tur dom flesta övriga Lakers-fansen är rätt ’rediga’.

Förresten, är du med på bussen upp?

Woody Jokinen: "Nu gjorde han en kanonmatch senast och kan komma tillbaka på en bra nivå igen."

Ja i efterhand nu så gjorde han ju det, men en bra matchcoach hade ju bytt ut han emot Modo, för att han var kass, för att väcka laget, och att man får 40 sekunder på sig för en extra liten time-out då Juel kan sega sig lite med att få på sig grejorna.

Synct: Men å andra sidan var det bra att låta JJ stå en match till efter plattmatchen mot Modo, så att man inte alltid får ett break med dåligt självförtroende. Nu gjorde han en kanonmatch senast och kan komma tillbaka på en bra nivå igen. Sedan hoppas jag att Juel får mer än en match efter den här, så att vi kan få två fungerande målvakter.

PuckkcuP: Gäsp

Synct: Vettefan vad Ante tänker med helt ärligt.

"Juel, idag står du. Vettefan hur du ska klara av de med de backar som vi har men om du inte gör de så får JJ fortsätta stå resterande matcher. Ingen press."

Synct: Så dålig timing på alla målvaktsbyten vi gör, Juel skulle fått förtroendet ett tag framåt efter att Modo gjort sitt 4:e.

Villervalla: Haha, "Idag möter vi Växjö, extremt liten chans till vinst med tanke på backsidan, så idag står du Tim." Så är ju känslan att tankarna går.

Så har ju vi gjort hela tiden senaste 2 säsongerna.

Rico01: Idag står Juel iaf.

PuckkcuP: Inget om EP40?? Har du gett upp?

« · 2659757 · »