1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609109 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Kanske ligger något i det hela. Dock håller jag ej med om en arena centralt i svall.

Håkkybåkky: Så sant som det var sagt. Själv minns jag den sista räddningen Rifalk gör med benskyddet, när pucken är på väg in i mål. 3-3 anars där.

Rip Kirby: Det har ju inte så att det inte sköts isare. Puckuslingen gick bara inte in liksom..

Håkkybåkky: "Svag längs isen", enligt kommentarerna i sändningen. Utnyttjade Timrå detta "faktum" någon gång?

1-0 till FBK, Rifalk släppte en ruskig billig kasse.
Så dags nu liksom..

Sundsvall i HA. Ja, varför inte, men om detta missgynnar Timrå det minsta lilla så: Nej tack! Har inte hela bilden klar för mig.

Underbart! 0-1

TIK_TIK: 1-0 Luleå!!

Hoppas Lule skickar plastlaget långt bort från en rink!

Tim Juel i mål för ÖIK! Jävlar vad kul det ska bli att kolla på honom ikväll. Håller tummar och tår för att ÖIK vinner!

Greven: märkligt vad Oskarshamn mörkat under 52 omgångar att dom faktiskt kan spela hockey trots allt.
Rolig och intensiv match att kolla på.

Såklart Lodda ligger bakom!

Enda bra med serien DIF vs B- löven är att en av dom åker ur . Är väl dom 2 lag man gillar minst

Vi komm igen o höst mä ett jävla anamma rabbuslingar!!
Låt dä rinna lätt ikväll 💪💪💪🥳🥳🥳
Uppladdat:

500x0-fbimg1710879378927.jpg

Andersson: mh och lite bättre skott, kan säkert bli bra med rätt inställning

Walli är väl Mieho med uppdaterad intensitet

Olli Hahl: Jag med för att vara ärlig.

Olli Hahl: Finns ingen i dagens TIK som är i närheten till hans fysiska spel. Svensson och Didde möjligtvis men sällan dom kör dessa härliga offensiva tacklingar.

Håkkybåkky: Jag kan tänka mig Lodin i Timrå. Tyvärr lär det inte hända.

Greven: Lodin är verkligen löjligt sevärd när han är på humör

Lodin tacklas stå det står härliga till, HV-spelaren flyger

Rip Kirby: Vilket skulle bevisas.

Andersson: Jaha, får vi se ännu en överkörning av Djurgården ikväll på nytt, eller har Löven mot förmodan lärt sig spel hockey?

ante08: för andra gången på kort tid?

{9829}: Verkade ju som det blir Finland för Lundin. Om man får tro signalerna som Madhawk fått.

Det är bara Lundin och EA söker info efter. Kommer bli så jävla besviken om Lundin stannar.

Andersson: Precis. Säker, alternativt hoppades på, i syfte att frigöra en rejäl dos cash.

Andersson: Hanzl ute.. Det kan jag garantera.

Hanzl har inte utgått än .... var väl nästan den man var mest säker på att lämna

OlliJanne: Kan inte tänk mig att Juel är listad hos tre olika klubbar på en gång..

Andersson: Jaha, nu blir det skador både här och där när Timrå är utslaget! 😉

ante08: så jävla surt för dem då Juel var listad av dem som extra men i o m att han nu ska spela för Östersund så är väl det tåget kört?

ante08: Och Linköpings målvakt , Högberg , har gått sönder och missar hela kvartsfinalspelet

Marek Langhamer har storspelat mot HV71.

Men i kväll får Oskarshamn klara sig utan sin målvakt.

Hockeynews avslöjar att tjecken lämnat landet av privata skäl.

Kulltorp: Ja SCA ska vi skämmas för hur de beter sig.

Villervalla: BAE tillverkar efter efterfrågan, de har sålt massvis med vapen till Saudiarabien under deras krig mot Yemen. 90% av BAEs sälj inom svenska koncernen är exporter till andra länder.

Rytter: Ja, jag har läst tillräckligt mycket för att konstatera att våra skogsbolag skövlar och förstör våra skogar mm utan urskiljning. Naturligtvis med vår regerings goda minne. Så vi ska vara tysta som har SCA som sponsor.
Finns en fin dokumentärserie, svtplay kanske, där man med förskräckelse kan följa skogbolagens skövling.

dunderklumpen:

Tillverkar produkter för att döda människor eller produkter för att försvara så att människor inte dödas?

Den frågan kan vi nog diskutera och vrida och vända på hur vi vill. Om man gräver tillräckligt mycket kring olika företag så har de troligen gjort något tvivelaktigt moraliskt/etiskt eller något som påverkar miljön.

Helt ärligt så är detta inte en speciellt stor fråga för mig. Att deras orderstock ska vara helt riksdagsstyrd köper jag inte heller, tror inte det är riksdagen som förhandlar fram stora avtal med andra länders försvarsmakt.

Är det en stor fråga för dig att SCA är i blåsväder och fått ett antal allvarliga avvikelser i sin revision för FSC-certifieringen som måste åtgärdas snarast? Att SCA anklagas för att systematiskt avverka skogar med höga naturvärden osv?

Detta är inte en stor fråga för mig heller, men skulle vara intressant att se hur du ser på detta med sponsorer och tveksamheter eftersom du tog upp frågan.

Rytter: rätt man på rätt plats m a o... vi hör dig klart och tydligt. Hoppas rekrytering av klubbchefen blir en fullträff

dunderklumpen: Jag vet svaret på det, det är skillnad på anfall och försvar, BAE/Hägglunds tillverkar ju efter svenska "normer", försvar alltså så då är det ju lugnt.

Rytter: En av M0d0s största sponsoret är ett företag som tillverkar manicker som är gjorda för att döda människor (BAE-systems), najst? Delar av M0D0s sponsorers orderstock är riksdagsstyrda, vilket också gör ex Hägglunds till en tveksam sponsor?
Du är ju en av de sansade m0d0 supportrarna här, Hur ser du på detta?

Costanza: Fantastiskt! Han har ju t.o.m tagit till sig vår slogan "Finne-av rätta virket" ❤️🤍

Rytter: Jokinen har valt ut sin andretränare. Håller i första genomgången:

www.youtube.com/watch?v=mtCWX6HxbC0

DJ Hemp: 4-1

4-1 till slut…

Och 3-1…

Brynäs, AIK, kanske Djurgården slåss om SHL.

Nisse på Mon or:

Men 2-1 till AIK…

Mora hqr 80 skott på 118 minuter mot AIK hittills, 2 mål. Låter som ett visst annat lag.
Edit 2-1 aik. Nu ligger nog Mora risigt yill.

« · 2677101 · »