1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601290 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
AndersN: hehe, var en del sarkasm i mitt inlägg :)
Tycker vi har en arena med mycket fördelar

angeroath: Tycker det är fel att kalla den svåråtkomlig, bara att ta bilen buss eller taxi.
Men kanske inget som direkt lockar efter ett restaurangbesök i stan.
Men nu är den där den är och kommer ej flyttas, och även om den tillhör botten i SHL så är det en fin arena i allsvenskan.

Men va f-n , Har Frölunda också Sweet Caroline ? Outhärdligt

angeroath: Giffarna måste nog flytta arenan mer centralt...

Nu bryr jag mig inte ett dyft om Giffarna, känns mer som en onödig konkurrent om sponsorpengar men dom når alltså inte ens upp till 3,5k i en premiär och i ett ”derby”?
Har jag förträngt men hade vi också så dåliga siffror i premiärer när vi var i HA? Spontant känns det som en serielunkssiffra mot Tingsryd i vår svåråtkomliga ocentrala arena.

Andersson:

Visste väl att du var en fin människa ;)

Heja Leksand

Rip Kirby:

Efter en klockren indianare.

DJ Hemp: 90+4.

DJ Hemp:

Bra jag har spelat på Giffarna, jag tror han kommer göra mellan 12 - 15 mål denna säsongen

Han är rejält revanschsugen efter fjolåret

mattias - 74:

1-0 (Engblom).

DJ Hemp: Pontus Lindgren ser jäkligt intressant ut som ensamt mittlås. Eventuell guldklimp? :D

mattias - 74:

Om Engblom lyckas uppnå hälften av sin målproduktion för fyra år sedan får det anses vara godkänt. Rent generellt ser det ganska blekt ut vad gäller offensiven i GIF. I alla fall som jag ser det, men hoppas att man har fel.

DJ Hemp:

Hur är statusen på Engblom denna säsongen? Han borde väl fortfarande kunna göra en del mål trots att han börjar bli lite till " åren "

Säsongen i fjol var ju inget vidare sett till målproduktionen, säsongen 2020 gjorde han 20 mål. Vad tror du om denna säsongen? Han har ju näsa för målet

mattias - 74:

Ungefär som förra säsonger fast färre gjorda och färre insläppta mål. Kanske någon placering högre upp jämfört med ifjol. Gissar att vi klarar nytt kontrakt i alla fall.

Tittar för övrigt på premiärmatchen i skrivande stund.

Olli Nomadinen : Håller med, sedan Stefan Söderlund tog över som ordförande har en hel del vettiga beslut tagits. Satsa ungt, har ju en erkänt bra akademi med U-16 SM-guldet nyligen. Sälj spelare och stabilisera ekonomin utan förhastade beslut. Tycker det känns superintressant, Jonas Olsson i målet på försäsongen har verkligen visat framfötterna.

KulltorpsOlli: Jag har genom åren allteftersom tappat intresset för Giffarna från att ha varit ganska engagerad under 80 och 90-talet. Åkte på bortamatcher och så. Misskötseln de senaste decennierna har varit påtaglig men som du skriver har de äntligen styrt in på en väg som är den enda möjliga och årets upplaga gör mig nyfiken. Jag ska faktiskt gå idag.

mattias - 74: Jag hoppas att ÖFK vinner derbyt idag så gör även Dahlen ;)

Labban: Apropå Giffarna så bryr jag mig inte speciellt. Jag tycker dock att deras nya strategi är vettig. Att försöka bli Norrlands BP, och samla upp talanger som man kan förädla och sälja är nog den enda väg som eventuellt kan funka framåt för dem.

Allt de gjort fram tills idag har inte tagit dem ngt steg mot ngt bättre.

mattias - 74: Kan uppskatta bra fotboll. Men man kräks lite i munnen när man läser om Giffarna, Cedergren, deras "akademi" osv. De är såklart en stor klubb i Norrland, men det är något fånigt med hela upplägget. Jag gillar Timrå IK mer inget fjantande, mer hjärta, folkligt och ishockey är roligare än fotboll 99/100 ggr.

mattias - 74: Giffarna? Totalt ointresserad hur det går för dem eller vilken div de spelar i..

mattias - 74: Jag tror ingenting. Jag har aldrig gillat Giffarna o kommer heller aldrig att göra även om jag har sett några matcher med dom genom åren. Det är helt blankt när det gäller känslor för den klubben.

Superettan drar igång idag

vad tror ni om Giffarnas säsong?

DJ Hemp: "Varför ogilla ett lag som vi har en fantastisk statistik mot de senaste åren?"

Det behöver väl inte gå hand i hand.

Synct:

Varför ogilla ett lag som vi har en fantastisk statistik mot de senaste åren?

eltifoso: " Vi kvarvarande lag och supporters i SHL bör ju såklart hålla på det svagare laget för sin egen vinnings skull."

Ja, jag ogillar väl Oink för mycket för att vara så rationell i nuläget.

Lomond: Håller med. Vi kvarvarande lag och supporters i SHL bör ju såklart hålla på det svagare laget för sin egen vinnings skull.
Därför jag höll på Brynäs till exempel i förra kvalet

Alltid heja på det sämre laget såklart

Kerstin_k: Var man ändå inte i åttondelsfinal i fjol o även -22?

Det får man väl ändå kalla godkänt...

Men bara att beklaga att HV blir kvar då.😈

{469}: precis . Tror att om eller lag som. Oskars hadde klarat sig kvar hadde så hadde det gynnat timrås fortsatta existens i shl.. i det långa loppet får vi det svår att hävda oss mot lag med så mycket bättre ekonomier .

vonDöbeln: engsund + pilö
ja tack

roger_sundsvall:
Engsund och Johan Johnson hade varit riktigt bra tillägg till truppen, karaktärsspelare som vi har saknat lite av under den gångna säsongen.

oskars har några
pilö
engsund
olesen
jonasson
va tycker ni?

Lomond: är verkligen hv ett religiöst lag? Jag är tveksam!

Synct:

En fluga gör ingen sommar.

DJ Hemp: "Man kom väl 7:a så sent som ifjol?"

Var inte det Suomela IK? Kanske minns fel.

Kerstin_k: Ska ju va förra då , mest för hade Juel hade en 92% säsong

Synct: Jag är tudelad. Kvar får vi HV som med rätt val på olika områden, kommer kunna springa om oss framöver. Kunna buda över på samma spelare etc.
Nog hade jag helst sett OINK kvar.

Kerstin_k:

Man kom väl 7:a så sent som ifjol?

Rulltårtan : Och nånstans är det ju inte mer än rätt.

Oskarshamn har ju varit ett hån mot hela hockeysverige i flera säsonger nu. En humla som flugit med dom stora pojkarna alldeles för länge. Har dom en godkänd säsong totalt sett?

Rulltårtan : Må så vara. Men detta gudslag har man inte mycket för o pengar som gräs. Eller hade i alla fall...

Lomond: oavsett vad man tycker så är ju Hv klart bättre i denna matchen!

erathoo: Klart HV vinner på en religiös dag , vad trodde ni ?

Verkar som om HV ändå har en timme med han däruppe, stolpskott av Oink strax innan 1-0 och 3-0.

X-Län: Ikväll firas det hårt i Jönköping, kanske vinst här, och att Jesus hängde sig i påsk.

DJ Hemp: Ja tufftnu!!!

Förbannade dyng HV!!!😈 De ska veck bara.
Under har ju skett förr så bara hoppas...

DJ Hemp: Fan. Ser ut som att det inte blir så mycket ångest över det här som befarat.

Får hoppas att oik får in en puck innan tredje. Då kan det bli lite nerv ändå.

Dubbeld: äckliga jävla jesus bögar. Snart är vi fattigaste shl laget

Henrik_Tikare: det blir fylla i Jönköping ikväll

Dubbeld: Heeejdå Oink! Underbart!

Nu drar dom ifrån 3-0 Hååveee

« · 2681905 · »