angeroath: Tycker det är fel att kalla den svåråtkomlig, bara att ta bilen buss eller taxi. Men kanske inget som direkt lockar efter ett restaurangbesök i stan. Men nu är den där den är och kommer ej flyttas, och även om den tillhör botten i SHL så är det en fin arena i allsvenskan.
Nu bryr jag mig inte ett dyft om Giffarna, känns mer som en onödig konkurrent om sponsorpengar men dom når alltså inte ens upp till 3,5k i en premiär och i ett ”derby”? Har jag förträngt men hade vi också så dåliga siffror i premiärer när vi var i HA? Spontant känns det som en serielunkssiffra mot Tingsryd i vår svåråtkomliga ocentrala arena.
Om Engblom lyckas uppnå hälften av sin målproduktion för fyra år sedan får det anses vara godkänt. Rent generellt ser det ganska blekt ut vad gäller offensiven i GIF. I alla fall som jag ser det, men hoppas att man har fel.
Hur är statusen på Engblom denna säsongen? Han borde väl fortfarande kunna göra en del mål trots att han börjar bli lite till " åren "
Säsongen i fjol var ju inget vidare sett till målproduktionen, säsongen 2020 gjorde han 20 mål. Vad tror du om denna säsongen? Han har ju näsa för målet
Ungefär som förra säsonger fast färre gjorda och färre insläppta mål. Kanske någon placering högre upp jämfört med ifjol. Gissar att vi klarar nytt kontrakt i alla fall.
Tittar för övrigt på premiärmatchen i skrivande stund.
Olli Nomadinen : Håller med, sedan Stefan Söderlund tog över som ordförande har en hel del vettiga beslut tagits. Satsa ungt, har ju en erkänt bra akademi med U-16 SM-guldet nyligen. Sälj spelare och stabilisera ekonomin utan förhastade beslut. Tycker det känns superintressant, Jonas Olsson i målet på försäsongen har verkligen visat framfötterna.
KulltorpsOlli: Jag har genom åren allteftersom tappat intresset för Giffarna från att ha varit ganska engagerad under 80 och 90-talet. Åkte på bortamatcher och så. Misskötseln de senaste decennierna har varit påtaglig men som du skriver har de äntligen styrt in på en väg som är den enda möjliga och årets upplaga gör mig nyfiken. Jag ska faktiskt gå idag.
Labban: Apropå Giffarna så bryr jag mig inte speciellt. Jag tycker dock att deras nya strategi är vettig. Att försöka bli Norrlands BP, och samla upp talanger som man kan förädla och sälja är nog den enda väg som eventuellt kan funka framåt för dem.
Allt de gjort fram tills idag har inte tagit dem ngt steg mot ngt bättre.
mattias - 74: Kan uppskatta bra fotboll. Men man kräks lite i munnen när man läser om Giffarna, Cedergren, deras "akademi" osv. De är såklart en stor klubb i Norrland, men det är något fånigt med hela upplägget. Jag gillar Timrå IK mer inget fjantande, mer hjärta, folkligt och ishockey är roligare än fotboll 99/100 ggr.
mattias - 74: Jag tror ingenting. Jag har aldrig gillat Giffarna o kommer heller aldrig att göra även om jag har sett några matcher med dom genom åren. Det är helt blankt när det gäller känslor för den klubben.
Lomond: Håller med. Vi kvarvarande lag och supporters i SHL bör ju såklart hålla på det svagare laget för sin egen vinnings skull. Därför jag höll på Brynäs till exempel i förra kvalet
{469}: precis . Tror att om eller lag som. Oskars hadde klarat sig kvar hadde så hadde det gynnat timrås fortsatta existens i shl.. i det långa loppet får vi det svår att hävda oss mot lag med så mycket bättre ekonomier .
roger_sundsvall: Engsund och Johan Johnson hade varit riktigt bra tillägg till truppen, karaktärsspelare som vi har saknat lite av under den gångna säsongen.
Synct: Jag är tudelad. Kvar får vi HV som med rätt val på olika områden, kommer kunna springa om oss framöver. Kunna buda över på samma spelare etc. Nog hade jag helst sett OINK kvar.
Rulltårtan : Och nånstans är det ju inte mer än rätt.
Oskarshamn har ju varit ett hån mot hela hockeysverige i flera säsonger nu. En humla som flugit med dom stora pojkarna alldeles för länge. Har dom en godkänd säsong totalt sett?
Tycker vi har en arena med mycket fördelar