1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608401 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : Det är väl den krassa sanningen om vi inte gör nått åt att förbättra arenan på sikt.
Med fler loger etc.

Men det hamnar ju också på kommunens bord som äger arenan.

Andersson: Örebro får däremot ett betyg som bedömaren tror har goda chanser att förbättras snabbt så länge de reder ut den här säsongen. Hos oss ser man inte många ljuspunkter utan konstaterar väl krasst att vi kommer ha väldigt svårt att kunna konkurrera på SHL-nivå över tid. Vi är verkligen den fula lilla ankungen, humlan som flyger. Ingen utanför Timrå tror på en framtid i finrummet för oss

Andersson: Kollar på Oskarshamn mot Kalmar. Kalmar spelar riktigt pigg och bra.
Oskars chanslösa trots bara 2-0.

Nån expert på a-bladet som betygsatte hur SHL -klubbarna sköter sin ekonomi . Timrå och Örebro fick etta i betyg

KniveN: Ja du har säkert rätt och att han kommer tillbaks! Då finns ju chansen att värva en back som sagt. Vilket vore välkommet. 👍

{469}: jag tolkar det bara som att det blir svårt att hitta en lika bra spelare för samma lön om han inte kommer tillbaka. 🤷🏼‍♂️

KniveN: Artikeln printades den 26 september och det här är hela stycket.

"Så mycket tjänar Kapanen i Timrå
Oliver Kapanens vara eller inte vara i Timrå är en följetong. Den så lovande finländaren är just nu på Montreals träningskamp och tar han plats i NHL-truppen blir et spel där, annars blir det en återkomst till Timrå.

Blir Kapanen kvar måste pappa Kimmo (sportchef i Timrå) hitta en ersättare. Och det underlättas inte av att Kapanen – för att vara en toppspelare i Europa – har en låg lön.

Uppgifter säger att han tjänar 130 000 euro för en säsong i Timrå, knappt 1,5 miljoner för en VM-center."

Så jag utgår ju från att de menar att Timrå betalar lön om han kommer tillbaks.

Men om det är som folk sagt att Timrå inte betalar nån lön vid lån. Så är det ju extra viktigt att Oliver kommer tillbaks.
För då innebär det ju att det finns en hyffsad peng att värva en back för om det behövs. 👍

{469}: fast det säger väl bara vad han hade för lön i Timrå, inte om vi ska betala hans om han kommer tillbaka?

eltifoso: Kan så vara, men det känns lite intressant för mig ändå.

Hälge: Ja de slänger sig ofta med en siffra så, men den är väldigt intetsägande

Hälge: Var det inte budgeterat för 4500 förra säsongen? Skulle tippa på att man inte ökat det till i år i allafall.

Ställde frågan till ST som skall snacka med Innala på podden imorn. Så får se om man får nått svar där. 👍

eltifoso: Ok, men tidigare har man hört t.ex 4800 som budgeterat.

Hälge: Tror de flesta budgeterar med publikintäkter snarare än publiksnitt

Snittet säger inget om intäkterna då man inte vet hur mkt gratisbiljetter och olika pris de har betingat

Ett högt snitt ger inte med säkerhet med än ett lägre snitt i annan förening

Ställde frågan igår, men fick inget svar så jag testar igen. Är det någon som vet vad föreningen budgeterat för publiksnitt?

KniveN: Vad jag läst så betalar vi lön i allafall.
Detta är enligt Aftonbladet.

"Blir Kapanen kvar måste pappa Kimmo (sportchef i Timrå) hitta en ersättare. Och det underlättas inte av att Kapanen – för att vara en toppspelare i Europa – har en låg lön.

Uppgifter säger att han tjänar 130 000 euro för en säsong i Timrå, knappt 1,5 miljoner för en VM-center.

En siffra som går att jämföra med exempelvis Luleås Brian O’ Neill som enligt uppgifter tjänar runt 280 000 euro, drygt tre miljoner kronor i Luleå."

Vilket vill säga att det böir ruskigt svårt att ersätta honom för den pengen. Även om det skall finnas en slant till sparat utöver.

Jag hade ju helst sett att Oliver kommer tillbaks och att vi lyckas hitta nån spännande och utvecklingsbar back som fastnat lite nånstans och behöver lite miljöombyte. Som är villig att offra en säsong för en lite mindre peng. För att kanske få fart på karriären istället.

Var någon som skrev att Timrå inte kommer stå för lönen om OK kommer tillbaka, vet vi att det är så? Då borde det väl finnas pengar för att värva en ganska bra back i 6 månader. OK hade ju kontrak i 2 år så sparas ju även in pengar under sommarmånaderna + lönerna vi har sparat in sen han skrev på.

Comeback för Hållander - Lander - Wedin idag, håll i hatten!!

Det här värmer mitt gamla hockeyhjärta. Nybro-klacken snodde ihop en hälsning under tiden ambulansen var på plats. En jättestjärna till dom.

Motsatsen visade sig finnas i Norge, av alla ställen. Stavanger-publiken buade ut Hugo Gustafsson när han leddes av isen efter en våldsam huvudtackling.
Idoiter!!!
Uppladdat:

500x0-img6643.webp

Öndulat: steg för steg blir det bättre! 👍

Charliejfz: Ja fy fan

😉

Timrå tar ett steg in i framtiden!
Uppladdat:

500x0-tik-apppng.png

Olli Nomadinen : Game day!

DrCox: Fick ju typ kombinerad hjärtflimmer och hjärnblödning när han spelade i Timrå sist i många matcher.. Vill nog leva ett tag till 🥴

sargad:
Erixon tog sig mot höften när han åkte ut efter andra perioden så det kan vara nåt där.

Nisse på Mon or: Scrolla ner lite så ser du att en av de våra funderar på om vi ska föreslå ett byte med Modo, Erixon mot Rundblad, och det är det DrCox spinner vidare på

DrCox: Nej då, han behövs i Sundsvall för deras resa i hockeyns avgrund. Han vill vi inte ha.

DrCox: Du menar som med den gamle storbacken D. Rundblad. mOdO-kaptenen som sitter på läktaren? Hur upplever ni mODosupporters honom?

DrCox: 😂

Cobbel: Ni har ju den gamla storbacken Jesper Dalroth i Sundsvall ni kanske kan få låna in honom tänk att få se den backgiganten i en Timråtröja igen det vore väl nått för er att få uppleva igen va?

Bössa 68: är du helt säker? Vi slänger med en keps också!

sargad: nope på den.

sargad: Hade Erixon varit problemfri hade han nog varit en av landets bästa backar och vi hade sluppit lida med honom när man ser han på isen

sargad: det känns som same same but different!

sargad: båda två har passerat sina bäst före datum, om rundblad knappt platsar i Modo så gör han inte det i Timrå heller

Erixon har nog garanterat problem med något i kroppen, vilket gör att han är en skugga av sitt forna jag på isen. Tråkigt.
Kanske kolla med Modo om en switch Rundblad - Erixon...

För min egen sinnesros skull måste jag påminna mig om att det är "bara" sport, en lek, förströelse. Och krama mina katter, trots att de inte vill. Världen har trots allt inte gått under. Än. Och jag tror inte att någon galen politiker trycker på den röda knappen för att vi förlorade mot FBK.

Har det varit match i afton?
Nä nu glömmer vi det och lämnar den matchtråden/skittråden och masar oss tillbaka till Apropå nånting...

Nya mottot är:
"Tänkarhjälm på i grundserien, guldhjälm på I slutspelet".
Tifo på den?

Barkborren: Tror det beror på att de inte spelade inatt ;)

Barkborren: Låter bra... Med honom vinner vi i år

Erol Ateceae: inga poäng på kontot för Kapanen inatt

Erol Ateceae: Also, fucking watch it with ads so you support the club!

Andersson:
It's fucking here!

Every fucking one bring views to the table!

Share, comment and fucking leave a like.

Juel imorrn ? En bra och en sådär av JJ . Samtidigt är det svårt när motståndarna skjuter ett skott var 6e minut

roger_sundsvall: riktigt snyggt tifo!

Det övergår mitt förstånd hur man kan måla nått liknande. Hatten av!

Kulltorp: jag har aldrig varit orolig! 😉

Rip Kirby: Känner mig rätt säker som sagt att Kapanen är tillbaka i Timrå inom 2 veckor

Rip Kirby: Montreal har 4 matcher kvar på försäsongen. Kapanen kommer nog få spela minst 3 av dom. Har denna organisationen en klar plan på hur laget ska se ut, så bör den sättas innan genrepet tänker jag. Där och då lär vi få reda på om han kommer tillbaka eller inte.

Starostenko: Genom att vara rightare brukar du ha en klar fördel i alla lag, förutom om du ska matchas in i ett Montreal Canadiens som i just den här upplagan bara har en leftare på centerposition.

"So, should the Canadiens move Dvorak to make room for Kapanen or Beck? That would give them four right-shot centres, with Alex Newhook as the only left-shot faceoff option, someone who won 46.5 percent of his draws last season, though he improved in that area as the season went along (he was at 50.3 percent over his final 28 games).

It would not be an ideal situation."

Man pratar även vidare om alternativet att Montreal behåller Kapanen bara för att kunna ha honom kvar på plats och att han finns tillgänglig för spel, men utan att kunna ge några som helst garantier till istid och den nödvändiga utveckling som han behöver få, när det itsället är bättre för Montreal att Oliver spelar i en liga (SHL) som är bättre än den han kom ifrån (i Finland), där han får alla möjligheter att växa som spelare.

Tom Topp: Har väl varit planen hela tiden?

Tom Topp: Told ya

« · 2738293 · »