Olli Nomadinen : jag håller med! Ifjol tog dom många poäng tack vare att målvakten stod på huvve. Men iår? Dom har en tränare som inte kan sätta ett försvarsspel, en sportchef som inte kan scouta och spelare som inte verkar trivas! Såg Oskar mot löven, och det var bara Kruse jag kände igen från ifjol, men dom var bra, visserligen i HA, men dom visste vad dom skulle göra både defensivt och offensivt! Nä Modo borde ha fått ihop det bättre den här säsongen!
Tom Topp: Det vi gjorde då är det största ett svenskt klubblag kan göra. Finns inte ett guld som kan mäta sig med det. Inte bara räddade vi oss kvar i SHL, vi gjorde det genom att fullkomligt pulverisera "mesta mästarna" och förpassa dem till skammens bakgård. Modo och deras supportrar behöver ställa in sig på en tråkig grundserie. Som jag skrev om oss 2018; 52 omgångar av ytterligare försäsong innan allvaret. För jag ser ingenting i deras lag som kan rädda dem från kval. De är det solklart sämsta laget men med rätt förberedelser och rätt mindset framåt vårkanten kan de säkert rubba lag 13
{8225}: ett av våra mest episka stunder på senare år är när Timrå slog ut DIF i negativa kvalet! Så om ni inte lyckas vända på det här så finns det en livlina kvar!
Coachseger igår. Kollar är en jävligt kompetent tränare. Han är sällan på tapeten när det pratas tränare, vet inte om han har nåt livstidskontrakt med Malmö eller nåt och det är därför. Nu är jag sjukt nöjd med Olli och vill för allt i världen inte byta. Men hade vi inte honom hade jag mycket väl kunnat tänkt mig Kollar. Malmö kämpade ner oss igår precis som flera skrivit. Men jag är övertygad om att de gjorde det efter tydliga instruktioner från Kollar om hur de skulle möta oss i vår borg. De gick inte bara ut och var mer påkopplade än oss, i två perioder gick de fan ut och mötte oss med In Your Face-hockey. Kollar hade läst oss och vi var inte riktigt beredda på det. Bra lärdom för Olli, även om laget kommer implementera hans spel alltmer och de 40% han pratar om kommer öka så kommer motsatsen ske hos motståndarna. De kommer läsa oss bättre och bättre och bli allt mindre tagna på sängen av vår intensitet
Labban: Det är ju ett regelvidrigt mål i all sin prakt, det som stör mig mest är att de mätta idioterna i Stockholm säger till domarna att det är mål direkt, och att domarna inte ens tar orken att ringa på det. Usch, dra åt helvete, både kvällens domare och idioterna i situationsrummet. Skandal.
Kolla vid 3:00. Har spelat sekvensen flera gånger. Helt klart tillför #42 i Malmö energi till pucken som gör att den byter riktning fortare än om han bara hållt skridskon vid isen. Han gör ju helt klart en medveten sparkrörelse när han ser pucken komma mot honom, sedan när pucken är vid skridskon ser man inte jättetydligt men det ser i vart fall inte ut som skridskon är helt still
Zäta75: Vore dum i huvet om man inte svarade Ja på det. Förstår lyckan i att få tillbaka så många 'hemvändare' på en gång. Lite likt Brynäs. Ni får njuta av stunden(kan väl vara flera år) men ser hellre Timrå vinna än platslag från södra Sverige
BaraTikare: Njae, där är det tvärstopp.det lär nog bli rätt hetlevrat om nån kommer och ställer sig med en Modotröja i Timråklacken. Lite bättre spelkänsla bör man nog ha..
Ännu lite mer tjat från Götet här..! Om några timmar är det lön och då är det TVÅ saker som gäller: * Gå in på tikare.se/biljetter och säkra din plats till Frölundamatchen nästa torsdag, vi vill se ÄNNU fler på M-sektionen än senast. * Anmäl dig för vår resa till Örebro nästa Lördag, det lär bli en minnesvärd resa! (Skriv till oss på fb, insta eller mail)
Woody Jokinen: Kapanen sa ju i Aftonbladetsändningen att Viggo är en spelare man tittade på. Men som valde att skriva på för HV. Men vem vet. När han fått smaka på Jokinenhockey så lär han nog vägra att sätta sig på tåget hem när lånet löper ut. 😉
BaraTikare: Jo, detta lån kan ju sluta med att det känns extra surt att bli av med Viggo. Om han gör det bra och färgar vår backsida. Dock så får vi se hur han gör det över flera matcher. Unga spelare kan ju spela väldigt inspirerat över fåtal matcher, innan rutinen kommer ikapp.
Fast å andra sidan så är väl detta bra för Jokinen och Kimmo. Om Gustafsson gör det bra, så visar det ju på att det går att hitta "outvecklat" som passar in i systemet.
Viggo har ju inte ens tagit en plats hos HV. Så då borde det ju finnas likvärdiga backar att hitta till vettig peng under säsongen..
Montén Python: det där har jag också tänkt på när man ser bilder i TVn. En del omklädningsrum för bortalaget ser ut att vara i något gammalt pannrum! Timrå måste ha ett utav dom bättre!