Kattgubben: Jag hoppas för allt vad jag är värd och lite till att SSK tar det här.
Men på bortaplan mot gamla diffen lär väl domarna hitta ett sätt att sätta käppar i hjulet för SSK. Räknar med att en billig utvisning blir matchavgörande ikväll.
KulltorpsOlli: Ja, skumt att Lakers inte norpat honom. Växjö-kille och egen produkt, som hade oturen att åka på en allvarlig skada som spolierade två säsonger när han var 17-18 år.
OlliOlla: Gillar också denna riktning. Vi ska nog inte ha alltförmånga stjärnor i Timrå utan mer ett jämnt lag som gnuggar på och kämpar för varandra kryddat med några unga talanger
Dock vill jag fortfarande ha innen backgeneral innan Sillyn är slut annars tror jag att det blir tufft att gå långt näata säsong. Det räcker intemed bara Skägget, Harde och Nässen som stabila backar. Är nyfiken på din s.k "Bomb"
erathoo: föredöme! Lugnade att Jokinens uttalade mål är att vi ska likna Frölunda. Det kan man faktiskt se på lagbygget vi håller på att forma. Det ser verkligen ut som Frölunda med några miljoner färre på banken. Jag är för denna riktning.
Kattgubben: Som senast när SSK rasade ihop som ett korthus är det ju enkelt att välja bort någon av matcherna. Luleå har haft tre frilägen redan och där gör man också mål. 1-1.
Rip Kirby: orkade inte titta mer när dom fick matchstraffen för då förstod man att dom skulle vinna och man inte fick va nöjd men hoppas dom åker imorgon:)
Nisse på Mon or: Ja vi kanske kommer ha sämre kvalitet på isen men tanken är ju att vi ska få in fler spelare för att öka konkurrensen.
Jag kan förstå det. Denna säsong fick vi ju stup i kvarten ta in juniorer för att klara backsidan (dvs alldeles för få med de skador vi hade).
Vad gäller forwards hade vi inga att tillgå om två st stod utanför spel, tex en sjuk och en underpresterar. Då fick den underpresterande spela då vi bara hade en extra forward utanför truppen i princip hela säsongen.
Sjukt svårt som coach då att skicka signaler om man alla får spela oavsett prestation och uppförande.
Olli Nomadinen : Ja, och går vi hela vägen så får ju Larsson lägga ytterligare en titel till sitt CV, förutom NHL:s bästa 4:e center: SHL:s bästa förstecenter! Blir kanon de….😉
Huge: Vi måste får raljera vidare om NHL:s bäste 4:e center 😉 Men seriöst, håller Brynäs på att genomföra den perfekta säsongen? Jag tror fan det. Vi har iaf 3-1 på er så vinner ni guldet är vi de moraliska segrarna 😎
Andersson: Hatten av till Brynäs säsong. Tror fan de stänger semin hemma på lördag och börjar fan tro att de kan gå hela vägen. T o m en sån jävla sopa som Larsson ser grymt bra ut.