1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601970 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Laban: Om vi säger så här; Alla spelare är faktiskt inte kär i er coach...

Laban: iom att han säger att hans hjärta klappar för timrå och att han och familjen trivs ypperligt, så känns det ganska långsökt att han ska lämna tryggheten i timrå och flytta söderut med hela familjen.

trodde ett tag att han skulle vara borta nästa säsong, men efter det här inslaget så känner jag mig ganska säker på att nubben erbjuder ett flerårs-kontrakt som sanny tackar ja till.

Laban: Du hoppas verkligen på Sanny märker jag. Dream on.

Laban: men så skojj för dig !

Men läser man mellan raderna så utersluter
inte den gode Sanny något ingör nästa säsong...

Hahl Bundy: Dom skriver nog inget alls, skulle jag tro. Att skriva något om det där inslaget är som att skjuta sig själv i foten. Några rader om att det där inte stämmde innebär ju att dom erkänner att deras källkritik och objektiva granskning är under all kritik. Så mitt tips, inte ett skit.

Kerstin_k: Undrar vad Expressen ska skriva nu då efter det här inslaget med Sanny?

Kerstin_k: Sant, jag känner mig ganska trygg faktiskt ändå nu.
Skulle han lämna skulle han gjort det tidigare, säger han ju innan vi fick ett så bra lag.

T T: Jensen sammanfattade det bra.
Timrå är en toppklubb o kan inte byta upp sig här i Sverige.
Han ska fatta beslut hur dom ska göra i familjen o stannar dom nu när dom har barn så ska det vara ett flerårskontrakt.

Hahl Bundy: Skönt att höra Sanny säga att det är Timrå som gäller. Att det sportsligt inte finns någon anledning att byta upp sig samt att hans hjärta klappar för Timrå. Känns ändock som om han lägger ut en liten brasklapp och samtidigt sätter han lite press på Timrå när han säger att han är intresserad att skriva ett längre kontrakt.

Hoppas att han står för vad han säger och inte, för att använda ett gångbart uttryck, pissar på oss. Han har faktiskt chansen att bli riktigt stor i Timrå.

T T: Mitt hjärta klappar för Timrå, jag har inga planer på att byta bort Timrå mot någon annan klubb.

Hahl Bundy: Fan, jag kan inte lyssna där jag sitter nu. Ge mig en kort sammanfattning.

T T: Sanny talar ut i hockeypuls, skönt!
Länk till höger

nectis: Och Perra Johnsson som fick spel när någon stavade hans namn fel.
Tur att Kenta är lite lugnare då.

Kerstin_k: Tänkte vad yrar du om. Har nu sett det hela och det är mycket underhållande minst sagt. :)

Det 2:a roliga är när han tycker Harju missar öppet mål när pucken kommer i midjehöjd. :)

Ni kanske redan skrivit / märkt det. Men lite kul att dom på hockeyligan säger Kenta Nilsson HEEELA tiden på Timrå - HV71 highligts.

T T: Haha Jag vet arena som skulle bli heltom.
Utan att reta nåra troll nurå

Kerstin_k: Ha ha, vad skulle publiksnittet i elitserien landa på då?

...så var det en behållning att titta på highlightsen från Luleå - Modo och att lyssna på han som kommenterade.

Han menade att publiken som visslade åt domaren var oförskämda och inte uppträdde sportsligt. "Har man en sån läggning kanske man ska stanna hemma". Det lyckades han få med i ett highlightklipp. Mycket underhållande.

Kramer: Roffe är på jobbet men smygläser naturligtvis här då och då i vanlig ordning. Har nog inte varit så här lugn angående hockeyn sen typ fjolåret vid samma tidpunkt, innan de där förbannade skadorna. Spelmässigt ser det bra ut och jag är ganska övertygad om att det kommer bli ännu bättre framöver. Forwardssidan behöver inte nämnas. Backsidan glänser inte men så länge de gör ett bra defensivt jobb så håller det, som igår. Kul att Koskinen visar upp sitt gamla jag igen, nu är han en klippa faktiskt. Just nu är det väl bara RJ och MÅ som faller ur ramen

Inför morgondagen.

Kramer: Undra vad Laken tycker om Challes skitsystem?

Apropå omröstningen...

Min självbild: Bagarn
Om du frågar någon annan: Marttinen

;)

Kramer: Ja, Roffe måste ha det jobbigt nu, när ni vinner... :-)

T T: Eller de här periodsiffrorna:

Timrå IK - HV71 6 - 5 (0 - 4, 2 - 1, 4 - 0)

HV71 - Timrå IK 2 - 5 (0 - 0, 2 - 0, 0 - 5)

JimmyH:

02.41 0 - 1 EQ HV 71 16. SVENSSON, Jens
02.56 0 - 2 EQ HV 71 21. PUISTOLA, Pasi
03.07 0 - 3 EQ HV 71 22. PETRASEK, David

Huge: Jajamen, helst när Rock-Roffe ångar på!!
Var är han förresten?
Javisstja vi vann ju.........................

JimmyH: Vakna Timrå!!

T T: Annars är ju den klassisk...

Bakgrund: Timrå IK - HV71 3-1 efter 2 perioder med ett ribbskott av Zäta i slutet av den andra....

Periodstart:
40.26 3 - 2 EQ HV71 9. OTTOSSON, Peter
41.03 3 - 3 EQ HV71 11. BELOV, Oleg
41.33 3 - 4 EQ HV71 28. HULT, Johan

...så hade Borås en hyfsad start på tredje perran senast:

40.07 1 - 2 PP1 BoHC 24. ORRSTEN, Fredrik
40.14 1 - 3 EQ BoHC 8. ENHÖRNING, Fredrik

Huge: Vi har haft våra doser av ångest i många år, men det börjar ebba ut nu.
Känns skönt att ni också kan njuta utav den. Welcome to the darkside, ni har tagit vår plats.

Hahl Bundy: Ja, ödmjukhet är iaf inte att först kommentera en annan boks frustration när den egna boken är lika god kålsupare, om inte värre....

Huge: Ödmjukheten?

Fet-Ecke: En av mina starkaste sidor faktiskt....

mikenomad: Det är nog säkrast. Tom allas vår Gävle Lasse har gått upp i limningen.
Den ende som är lugn o nyanserad är huge. :)

Huge: Härinne är det inte ens objektivt när vi vunnit en match...;-)

Huge: Ja, och din starkaste sida är väl att gratulera andra till vinster, eller hur???

Huge: Hej.
Ja här kör vi vidvinkelobjektiv o hela färgspektrat.

Hahl Bundy: Jag var faktiskt på väg med ett inlägg...men jag är inte säker på att min sarkasm uppskattas därinne just nu. Tror jag ringer svärgubben istället..

Huge: Men titt!

Hahl Bundy: Ja, den här boken är ju å andra sidan ett under av objektivitet och nyans när ni torskat en match...

Ambroo: *asgarv* Ge dig!

Hahl Bundy: Kan inte du kliva in där och hångla upp din eviga kärlek Huge?

Hahl Bundy: Tanken slog mig faktiskt;-)

Ambroo: Ha ha den här krakelpojken eller vem det var som härjade här i natt.
Kanske var Jyri? :)

..så är det en fröjd o stor underhållning att läsa BIF:s gb just nu.
Ångest o frustration, "enögdhet o tonårsbeteende" bara sprutar ut. Härligt :)

Hahl Bundy: Just nu så känns han som lika mycket karl som de där HV-fansen som gnydde här tidigare.

Ambroo: Ja, det är lite patetiskt. Bit ihop, han är väl en karl?

Ambroo: Ja de är ju hyfsat sorgligt att Marttinen grinar ut i media på de sätt han gör, han kommer få de tufft i E.ON senare under säsongen, för jag tänker knappast hylla honom !

Hahl Bundy: Den enda som har pissat på nåt här är han själv, på sig själv. Jävla sopa...

« · 940276 · »