1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601952 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
...så är det inte liktydigt med kunskaper i Svenska språket att vara sportskribent på en av Sveriges största kvällstidningar. Om nu någon trodde det:
"Kvartetten det handlar om
Det känns mer och mer som elitserien består av fem topplag och sedan resten. Topp fem just nu är HV 71, Timrå, Modo, Färjestad och Linköping."
(Magnus Nyström, Expressen)

Hahl Bundy: Ja hur fanken kan han säga att Timrå inte gav honom chansen?

Sedan är det ju säkert så som Challe nämner i artikeln att de 4-5 dagar tidigare kanske informellt bestämt att satsa annorlunda och när då Jyri själv ber om att få gå kommer det ju väldigt lämpligt. Jag hade nog inte heller då sagt "jo, bara så du vet har vi precis funderat på detta så jätteskönt att du sticker nu!".

Hahl Bundy: Han kanske är ledsen för att han inte fick spela i första-femman med Kalle, när Lotvonen var borta? Jag vet inte, men är det så, så är det lika bra att han bytte klubb..

...enl. Marttinnen så säger han: "Jag fick aldrig nån chans att visa vad jag kan."

Jag tyckte nog han fick visa en hel del (bra med istid) men att han inte var tillräckligt bra helt enkelt.
Som det verkar tror jag det var väldigt bra att han sökte sig till SAIK, tror det gynnar lagsammanhållningen betydligt bättre.
Ingen ska se sig vara större än laget!

...så har vi här 1:a finnen som inte tycker om Timrå.

Jag trodde Hedström hade patent på uttrycket.

Uno Gordon: det är klart att kenta ska ha stora applåder ikväll,det är mycket tack vare han att vi är där vi är idag.men en lite brasklapp kan han gott få av någon,där det står typ ge faan i våra spelare kenta du har ett bra lag ändå du kan inte få allt.

t_i_k: Nu är det väl ändå sa att vår kära ordförande i SK säkerligen vet lite bättre än vad Dabladet gör. Det kommer säkert bli en del rungande applåder och så från läktarhåll men inga gigantiska flaggor eller så. Vi har ju som sagt var redan avtackat honom en gång på O´Learys i Sundsvall. Däremot har inte Timrå IK gjort det utan gör det ikväll.

Jensen_12 och Jensen_12: Min länk...

Nummelin är övergrym, men en utopi.

Ambroo: Jag är snäll :)

Ambroo: Vad? Så Nummelin är ingen bra back i dina ögon?

Jensen_12: och Uddan: Men snälla ni...

Ambroo: Vet tyvärr inte vad för typ av back han är.

Ambroo: De tycker du.. Vill se Nummelin i TIK tröjjan i januari..

actionleif: "Fjolårets backklippa" står det att läsa om under nyheter till höger. Det var en nyhet...

Jensen_12: Gäller ju att vara ute i tid.. :)

Jensen_12: Knappast heller en typ av back vi behöver va?

Uddan: Tror inte vi skulle ha en chans att få han just nu ändå, han var ju klar för FBK sedan tidigare, så det skulle nog bli svårt att få han att ändra sig.

actionleif: Kanon i PP på blå..

Uddan: Han är säkert den spelskicklige back vi vill ha

actionleif: Synd att inte Timrå fixa denna spelare...

t_i_k: Vad lyckas du urläsa att vi ska göra där då som jag missar? :)

actionleif:

Inget speciellt vad jag vet.
Han tackades av efter säsongen ifjol med blommor och en tavla.

Dagbladet säger annat..

actionleif: Ja det är lite festligt där de listar tidigare scoop (även en blind höna kan hitta ett korn). Tänk om de skulle lista alla avslöjanden som sedan visat sig vara helt grundlösa. Då hade vi snackat en extra bilaga...:)

FM: Tror inte att han är kvar i Timrås dress nästa år!

Laban: Sällan har nån varit så fel ute som du när du säger att Sanny drar till HV nästa år....

actionleif:

Tror inte Pärssien och Hahl återfinns i Hv nästa säsong
men däremot Lindström.

Wayne Gresky: Javisst, länken finns ju även här ute till höger..

Dett känns återigen som ett stort scoop med mycket substans från Expressens sida.

Ni har säkert redan pratat klart om det här, men jag orkar inte läsa igenom allt...

actionleif: aha ok..

Uddan: Inget speciellt vad jag vet.
Han tackades av efter säsongen ifjol med blommor och en tavla.

actionleif: Vad kommer ni hitta på för Kenta då?

fighter: 16 poäng på 5 matcher blir nog inte lätt näe.. ;P hehe.

Ambroo: Håll fast i vad då?
Jag förstår att dom gör sig av med honom (attitydsproblem) men jag förstår inte varför dom inte ersätter honom... som Nubben själv säger!
Om han däremot skulle ha sagt att dom letar efter en back då skulle jag inte vara lika "gnällig"...fattar du vart jag vill komma?

Sen har jag inte dömt ut någon, utan jag tycker Moe/Erixon är duktiga hockeyspelare men inte så att dom kan fylla ut luckan efter en tänkt "klassback".

Att Martinnen försvinner känns i dagsläget inte som någon fara. Timrå har fortfarande 8 backar de kan använda sig av. Varav 6 etablerade mer flertalet säsonger i elitserien bakom sig. Detta räcker bra under serien. Vill man däremot gå långt i ett slutspel så tror jag att det kan behövas förstärkning. Det som behövs och som hittills saknats är en spelande back av rang. Jag blir heller inte förvånad om det dyker upp ett nytt namn i Januari. (Eller ännu hällre ett gammalt i form av Strålmannen)

Wayne Gresky: Klippa o klistra för att göra en klok och mild världs-förbättrare till modolid. Nu måste du stå längst ner på trappan?

Ambroo: Ja det vore ett bra inköp.

Många länkar nu... Här har vi en kille som inte är önskvärd därborta, synd bara att halva Europa lär lägga bud (om han nu inte är bunden till Lugano), men ändå;

Uno Gordon: Och här har vi en som tycker till;

Ambroo: Marttinen till Skellefteå alltså. Intressant.

JimmyH: Rosen bloggar "sanningar"

Intessant angående Martinnen. Tydligen har atityden spelat in ganska mycket. ------>Länk

Sen blir jag lite irriterad på att det skrivs om detta i denna tråd. Vad är det för mening med ett forum med olika trådar om allt ändå bara skrivs i samma?
Det här ämnet hade helt klart varit värd en egen tråd. Kommer bli problem om man vill göra någon sökning på det i framtiden.

Baker: "Men om det är för att han har attitydsproblem eller nåt annat då förstår jag..."

Håll fast vi det.

I övrigt så tycker jag att du gnäller en aning. Låt Moe/Erixon få visa vad de går för innan du dömer ut de fullständigt. Sen är det väl klart som korvspad att TIK håller alla ögon och öronen öppna i jakten på en "klassback", men det är väl knappast en nyhet, då man mer eller mindre gjort det ända sen i våras när det blev klart att Strålman skulle lämna. Tittar man på marknaden så är det tunt, tunt och åter tunt. Det bevisar inte minst MoDo:s "jakt" på Niskanen...

Snoop: Helt ärligt så är det väl ingen back i laget som har varit jättemycket bättre än vad Jyri Marttinen har varit. Men däremot så fanns det ju en förhoppning och förmodligen en lönecheck som sa att han skulle vara det.

JimmyH: jo de är ju förståligt då det tydligen gått helt ok för han på slutet i Predators, men Marttinen var ju en grymm besvikelse då han inte kunde hålla i pucken och bara flamsade på, han är ingen hejjare på att göra bra uppspel.

JimmyH: Haha. Underbart med diskussioner kring eventuella värvningar. Låt spekulationerna hagla! Blir nog nödvändigt med en "Rykten 2.0" i bloggen din vad det lider.

Vet inte vad jag tycker. Marttinen har inte levt upp till de förväntningar jag hade på honom. Men han har ju inte varit en katastrof. Skulle inte misstycka om Erixon eller Moe tog en tröja. Men visst fasiken är det härligt att få lite spekulationer igen.

"- Inte släpper väl Timrå Marttinen om dom inte har..."
"- Nu måste Anton vara nära"
"- Det kommer att värvas innan januari"

Skönt.

Snoop: Jag har hört han vill fortsätta att spela i Nashville Predators.

Men annars så vore det ju häftigt om en Nubben tog hit ytterliggare en finsk "spelskicklig" back runt 180 cm i strumplästen.

Ville Koistinen skulle vara en super bra värvning, honom borde timrå göra allt för att värva.

The Palm: APBerg finns det de som kallar vår ståplats. Men spelaren är väl skadad och under TPS-kontrakt?

Anton Strålman gick väl till Toronto Maple Laefs av den anledningen att han vill spela i NHL har jag hört.

JimmyH:
Kan man gissa på att ersättaren (som vi väl kan förutsätta kommer att komma) antingen heter A-P Berg eller A Strålman?

« · 940118 · »