...så är det inte liktydigt med kunskaper i Svenska språket att vara sportskribent på en av Sveriges största kvällstidningar. Om nu någon trodde det: "Kvartetten det handlar om Det känns mer och mer som elitserien består av fem topplag och sedan resten. Topp fem just nu är HV 71, Timrå, Modo, Färjestad och Linköping." (Magnus Nyström, Expressen)
Ambroo: Ja de är ju hyfsat sorgligt att Marttinen grinar ut i media på de sätt han gör, han kommer få de tufft i E.ON senare under säsongen, för jag tänker knappast hylla honom !
Hahl Bundy: Jag var faktiskt på väg med ett inlägg...men jag är inte säker på att min sarkasm uppskattas därinne just nu. Tror jag ringer svärgubben istället..
Huge: Vi har haft våra doser av ångest i många år, men det börjar ebba ut nu. Känns skönt att ni också kan njuta utav den. Welcome to the darkside, ni har tagit vår plats.
Kramer: Roffe är på jobbet men smygläser naturligtvis här då och då i vanlig ordning. Har nog inte varit så här lugn angående hockeyn sen typ fjolåret vid samma tidpunkt, innan de där förbannade skadorna. Spelmässigt ser det bra ut och jag är ganska övertygad om att det kommer bli ännu bättre framöver. Forwardssidan behöver inte nämnas. Backsidan glänser inte men så länge de gör ett bra defensivt jobb så håller det, som igår. Kul att Koskinen visar upp sitt gamla jag igen, nu är han en klippa faktiskt. Just nu är det väl bara RJ och MÅ som faller ur ramen
...så var det en behållning att titta på highlightsen från Luleå - Modo och att lyssna på han som kommenterade.
Han menade att publiken som visslade åt domaren var oförskämda och inte uppträdde sportsligt. "Har man en sån läggning kanske man ska stanna hemma". Det lyckades han få med i ett highlightklipp. Mycket underhållande.
Hahl Bundy: Skönt att höra Sanny säga att det är Timrå som gäller. Att det sportsligt inte finns någon anledning att byta upp sig samt att hans hjärta klappar för Timrå. Känns ändock som om han lägger ut en liten brasklapp och samtidigt sätter han lite press på Timrå när han säger att han är intresserad att skriva ett längre kontrakt.
Hoppas att han står för vad han säger och inte, för att använda ett gångbart uttryck, pissar på oss. Han har faktiskt chansen att bli riktigt stor i Timrå.
T T: Jensen sammanfattade det bra. Timrå är en toppklubb o kan inte byta upp sig här i Sverige. Han ska fatta beslut hur dom ska göra i familjen o stannar dom nu när dom har barn så ska det vara ett flerårskontrakt.
Kerstin_k: Sant, jag känner mig ganska trygg faktiskt ändå nu. Skulle han lämna skulle han gjort det tidigare, säger han ju innan vi fick ett så bra lag.
Hahl Bundy: Dom skriver nog inget alls, skulle jag tro. Att skriva något om det där inslaget är som att skjuta sig själv i foten. Några rader om att det där inte stämmde innebär ju att dom erkänner att deras källkritik och objektiva granskning är under all kritik. Så mitt tips, inte ett skit.
Laban: iom att han säger att hans hjärta klappar för timrå och att han och familjen trivs ypperligt, så känns det ganska långsökt att han ska lämna tryggheten i timrå och flytta söderut med hela familjen.
trodde ett tag att han skulle vara borta nästa säsong, men efter det här inslaget så känner jag mig ganska säker på att nubben erbjuder ett flerårs-kontrakt som sanny tackar ja till.
"Kvartetten det handlar om
Det känns mer och mer som elitserien består av fem topplag och sedan resten. Topp fem just nu är HV 71, Timrå, Modo, Färjestad och Linköping."
(Magnus Nyström, Expressen)