1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604509 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Ok han har mao ett utgående datum?

Hahl Bundy: Tenkrat har inte fram till slutspelet på sig att bevisa sig värdig en tröja...

Hahl Bundy: Både och, men framförallt offensiv:

Hahl Bundy: Ja jag tycker iaf att det bevisligen är så. Och dessutom så har ju andra toppspelare misslyckats och spelare på väg uppåt kört fast. Men visst kan det kanske, kanske vända...

Ambroo: Pengar har vi ju. Koivisto? Defensiv eller Offensiv?

Med andra ord så kanske vi har haft en övertro på vissa spelare att vara bättre än vad dom i själva verket egentligen är?
Tex Tenkrat o RJ?

Hahl Bundy: Absolut, men det känns som att vi har väntat länge nog nu.

En annan grej... Man tjatar hela tiden om att Nubben ska värva ett toppnamn på backsidan och det jagas febrilt, men det finns ju bevisligen inga lediga. Varför inte lägga om spåret och plocka in någon med hyfsad backgrund likt Koivistos istället? Det behöver inte vara någon Strålman utan det kan räcka med att det är nåt nytt. Dessutom så bör naturligtvis Moe få chansen.

Ambroo: Faktum är att vi vet att Regin är ruggigt bra men ingen har klagat på honom nu när han har underpresterat ett längre tag.

Tenkrat vet vi inte ifall han ÄR bra, det är nåt som vi kanske har triggat varandra till att tro eftersom ingen av oss har sett honom in real, så att säga. Han måste visa betydligt mer ifall han ska nå våra hjärtan, kanske i slutseplet?

Jonsson vet vi sen FBK att han HAR varit bra, kanske måste ge honom lite tid eftersom som han själv säger har varit tufft att byta miljö där han inte känner nån.

Tror att jag ska relaxa ett tag o hoppas att det vänder snart.

Ambroo: Ja Wikegårds artikel passar ju bättre inför säsongen, om man säger så.

Hahl Bundy: Topp 5 åtminstone.

Ambroo: Jag kräver mer realism i bloggar o krönikor.

Han tror väl att dom är så bra som dom kan vara vilket vi ser att dom inte är när det gäller att vara bra när det gäller, vilket vi hoppas att dom är när det verkligen gäller?

Hahl Bundy: Nu är deu liiite för rolig.

Åter till Wikegårds bloggande... Tittar man på laget och vad spelarna presterat den senaste tiden, ja egentligen över hela säsongen, så är man inga guldkanditater. Det är ju fakta och inget onödigt gnäll från min sida.

Ambroo: Jag förstår inte den här artikeln heller. Vad yrar Nyström om?

Hahl Bundy: Ja jag menar ju att han knappast kan ha sett spelare som Jonsson, Regin och Tenkrat de senaste månaderna.

Ambroo: Förstår inte vad han snackar om.

actionleif: Den här bloggen känns intressantare än din artikel. Man undrar ju så smått om Wikegård varit i Tjeckien halva sässen:

actionleif: Hittade en intressant artikel, följ länken..

Måste ju börja låta E Andersson börja spela BP igen med bror sin.
Går ju inte ha han på bänken. Och igår va han inte ens med ner till Linköping.

dr-nix: Inget spel i januari enligt Challe.

Någon som vet hur läget är med Hynning, är en comeback nära eller det fortfarande okänt när han kan börja köra för fullt igen?!

Skarin: Du är ju genialisk! Att man inte tänkt på det förut! Pyörälä-Hahl-Tenkrat.

Sedan vore det ju en våt dröm med Tom Koivisto på backen bredvid Koskinen!

Ja Tom Koivisto lär inte ha några sämre händer än dom backarna vi har nu och vart är Uno Gordon ? ser du detta så ta kontakt med nubben och be han byta Tenkrat mot Koivisto !!

actionleif:

Kan väll inte vara sämre än.....

Går ju in i 1a backparet...

actionleif: Jag tycker de är konstigt om inte Timrå är intresserade av Tom Koivisto

actionleif: Hoppsan hejsan! Det var som snus.

"Eloranta bekräftar även att backen Tom Koivisto är på gång till Mora. "

Inget för oss?

Grillfest i modoland

Så verkar inte Pärra spela imorgon, men med i truppen är iaf MPS, dock inte Moe:

Dream Team: Tack tack! :)

73Sjöbba: Jag glömde säga grattis, nu gör jag det - Grattis! ;-)

Vet inte om detta är rätt tråd eller om någon redan tagit upp det, men jag läste precis en blogg från Expressens Magnus Nyström där han påstod att Hahl är den bästa spelaren i elitserien. Det stog även mer intressanta saker i bloggen:

Saxat:
"I förbigående frågar jag om supportrar i stan legat på honom om ett nytt kontrakt.
– Jag får se vad Timo gör, svarade Riku.
Han menade alltså Pärssinen, som just förklarat att han vill stanna i Timrå."

Samt till er som betvivlar Challe:
"Berglund visade också klass när han bänkade Jonte Hedström sista matchen 2007, lät honom få fundera över hela nyårshelgen för att sedan ta ett snack med honom före matchen mot Luleå.
Sånt kallas bra coachning."

Tvåtallar:Lotvonen ser ju ut som han är på väg lägga till i Värtahamnen i Stockholm när han är ute och åker i matcherna!

Tjalle: Okej har bara läst om Robban och Pärssinen.
Hoppas all är med i allafall.

Tvåtallar: Lättare handskador (mjukdelar)

JimmyH: Ur Challe snackar..
På spelarfronten är det osäkert med Timo Pärssinen, Robert Carlsson, Petr Tenkrat och Kimmo Lotvonen.

Vad är de för fel på Lotvonen och Tenkrat

Kerstin_k: ja annars kan vi här på hs, sala ihop till en tröja åt honom!

Ice Tea: Strålman är med i truppen men var "scratchad" på grund av sjukdom.

Ice Tea: Kom heeeeeeeeeem! Vi börjar om igeeeeeeeeen!

Stackars misshandlade, gudabenådade hockeyback. Jag tror nog att Nubben skulle kunna vaska fram en tröja åt honom.

...och Strålman spelar inte alls i Toronto.... satt uppe för att se matchen mot Pittsburgh och så är han inte ens på bänken......

Så kan ni ge Jonathan Hedström, Skellefteå, er röst som elitseriens bäste spelare.
Expressen fortsätter att ha järnkoll på hockeyn!

mikenomad: Jag har inte handlat just åt sonen, han har snott mina så jag har fått köpa nytt till mig själv :)

73Sjöbba: Ja...här har också hunnit rinna iväg några år sedan det begtav sig. Yngste sonen blir 8 år i år så lillasyster som kommer i april (ja, vi har tagit reda på vilken sort det blir den här gången. Kändes liksom både kul och praktiskt.) blir lite av en sladdis...ler. Handlat några sjyssta bebisprylar ur supporterutbudet ännu då?

mikenomad: Se där, du/ni har varit flitiga, själv är det vårt andra vi väntar på och sonen har redan hunnit fyllt 6år så man känner sig nästan som en oskuld :)

73Sjöbba: Oj oj...grattis både till den väntade bebisen och att han/hon hade tålamodet attt hålla ut över nyår! Ingen fördel som sagt att födas i årets 11:e timme.
För egen del är det dags nån gång i april, mitt 3:e, frugans 4:e och vårt 5:e totalt! Rörigt? Blir lätt så i den nya tidens familjekonstellationer. :-)

73Sjöbba: Gott att höra. Finns inga direkta fördelar med att vara född i slutet på året. Speciellt skolmässigt så kommer det extra året att mogna bli en stor fördel.

Så vann vi (frugan och jag) över klockan om 24.00 slaget.
Faktum är att det har inte hänt något sedan dess heller men timmarna är räknade.

73Sjöbba: Håller helt med där, Backe har fan INTE vart dålig i dag så ta din nalle och gå och lägg dig!

Springsteen:

Först tänkte jag ignorera ditt inlägg men jag kan inte hålla mig(ett problem bland äldre har jag hört).

Vad har Backlund gjort dåligt ikväll då?

Springsteen: Vad hände/händer????

Springsteen: Sundsvall menar du många matcher i kvälll

TD: Timrå måste köpa en riktig målvakt för helvete !!!!!!!!!!

« · 963613 · »