dr-nix: Sitter och tittar på matchen mellan Björklöven-Borås och i Björklöven lirar en ny center, en Sami Ryhänen som (om jag hörde rätt) Riku Hahl hade tipsat om.
Svedberg har en assist och Wennerberg har gjort ett mål, dock ingen Mats Hansson.
Bragd-Birger: Nu får du ge dig jävla lyckogubbe! Timrå laddar för ångestfestival. Försök inte hitta massa utvägar ur detta blanksvarta underbara näste. Hockeyn är mörkare än en läckande isracingmotorcykel. Med så hääääääär långa isvassa dubbar!!! Kristina Lugn är bokad för högläsning på domustrappan. Carl Einar Häckner kör troligtvis fyspass med J20 och underhåller i pausen... Pölsa och dåligt rödvin till alla! Surströmmingar i fläktsystemet. (Från Röda Ulven!) Intriger i styrelsen. Bjärven kommer!
Bragd-Birger & Ambroo: Trevligt att det förs intressant hockeydialog på en bra nivå. Det höjer status på GB. Just nu ser jag poänger i bägges ståndpunkter. Men för allas bästa(Timrå+fans) hoppas jag innerligt att Ambroo slipper skriva "vad var det jag sa" i början på mars :-)
Bettman: S-vallarn skrev ju samma..!! Han ska hålla sig till hockeyn å inge annat.. Sen när hockeyn är slut kan han leka me hästarna!! Bra av Timrå och säga ifrån där...
Bettman: Och måste fråga, ingen mer än jag som tycker Aftonbladet framställer Timrå som en elak jävla klubb utan hänsyn när det gäller artikeln om challe?
Bettman: Fan va grinig jag lät nu, det är jag inte men jag tycker det är dumt att sitta och "försvara" det Timrå håller på med i Junior led, inte för att jag läst mycket om vad som skrivits HÄR, och påstår inte att du gör det men på nått sett så kändes det som om du menade att Christoffer inte tyckte att det var nått dåligt med klubben.
JimmyH: Men jimmy, kan du ens tänka dig nått dåligt om timrå? Timrå har ingen bra junior verksamhet, vi har misshandlat våra juniorer i åratal. Kolla bara på både J18 och J20 som kör på 2 femmor vardera, gjort det dom senaste säsongerna, Erixon säger ju själv att han är grymt besviken på timrå och ångrar att han inte stack tidigare, tror du han hittar på då?
Ambroo: Vackert, mer nyanserat inlägg från din sida. Får försöka att strama upp mig själv i motsvarande grad.
Men, jag fattar fortfarande inte: vad är det, förutom de tendenser som vi alla stör oss på i spelet, som gör att det 'torde stå klart även för en statistikvetare som mig att Timrå är på väg ner i tabellen' ? Jag kollar återigen tabellen, jag kollar säsongen som helhet. Uppenbarligen tolkar jag dessa siffror fel:
Jämnt så det förslår. En trea mot Djurgården och vi gör vår bästa tredjedel av säsongen. Hjälp mig med tolkningen varför detta ska peka
1) neråt i tabellen, samt 2) mot att Timrå 'går emot en av de sämsta säsongerna vi presterat'.
Men du kanske menar att dom andra lagen numer är så mycket bättre att dom plockar mer poäng än Timrå? Då kollar vi. Timrå befinner sig, räknat i tredjedelar enligt ovanstående modell, på dessa platser under respektive tredjedel: 4:a, 7:a, 4:a. Visst, omgång 13-24 såg lite skrynklig ut. Om vi rycker ut den delen och enbart ser till tabellplacering har du rätt. Då hade inte Timrå legat på sin målsättningsplats (topp 4). Men om vi tittar på nuvarande, den som uppenbarligen är på väg att leda rätt ner i Jämmerdalen så ser vi att en trea mot DIF faktiskt kan betyda att Timrå tagit flest poäng av samtliga elitserielag under seriens senaste tredjedel. Märkligt va?
Summa summarum: Jag ser inga fakta som talar för din ståndpunkt. Andra än rent subjektiva. Och det är helt ok, givetvis. Men jag påstår (enligt dig överoptimistiskt) att Timrå ser ut nu som dom gjort under hela säsongen, och att vi nu, om vi vinner mot Djurgården, gör vår bästa tredjedel på hela säsongen. Give me the hard facts - de som tydligen 'är uppenbara' - som motsäger min ståndpunkt.
dr-nix: Ge "gubben" ett Toy så ska du se att han skulle göra nytta. Sjödin fyller 43 till sommaren och han håller fortfarande. Ser hellre Zlappy med Moe än med Jonsson. Men jag kan ha fel... Sorry!
ajon: Modo hjärta har jag inte, men för svensk hockey och svensk klubbhocey har jag ett stort hjärta, jag hejjar på Modo för att dom representerar sverige och våran liga, därför hejar jag på Modo.När dom kommer hem och spelar ES då kan jag små hata dom igen =)
Snoop: Jo men mer är de inte.. Vi tog ju hit han för att han ska göra mål inte för att han kan göra mål.. För de är många som kan de. Men med lönen han har så kan och ska dom kräva mer.. Max 3 matcher till sen skicka hem han till tjeckien igen.!
Uddan: Jag tror inte Tenkrat försvinner, han har varit bra dom senaste matcherna nu och han hade lika gärna kunnat satt en eller två strutar mot LHC,som ja sa förut så tror jag att när de väl lossnar för han kan de hagla in poängoch mål från honom så jag ger inte upp Tenkrat än iaf :)
Snoop: Jo håller med.. Att han borde ligga högst på listan av spelare.. Men för Eriks del handlar väl mycket om att få upp matchtempot igen. Sen så försvinner nog Herr Tenkrat om han inte börjar måla....
Och då helt plötsligt så har vi en öppning på forwards sidan..
Uddan: Klart att en sådan spelartyp som Morrison skulle behövas men Timrå verkar tycka att dom har för mycket forwards redan då Erik A ska lira hela januari med katterna, ska man plocka hit någon tycker jag man ska satsa på Koivisto.
Ambroo m fl.: Tittar man på de övriga lagen så har väl Frölunda och FBK lite av samma problem som Timrå d v s mycket upp och ner trots bra trupper och tränarbyten. Det verkar som just de här 3 lagen ser ES som en transportsträcka i dagsläget och när man vill då spelar man ganska bra... och när man inte vill ja då blir det riktigt dåligt.
Jensen_12: Håller med dig, idag står de att Luleå gett sig in i dragkampen om Koivisto och jag blir riktigt less om inte Timrå försöker få hit en spelskicklig back, för de finns inte många rightar backar som är spelskicklig på marknaden.
shinzawai: Han har sig själv att skylla kan ju för bövelen inte åka som micke lind in mot sargen.. Då bör man veta som spelare att de "kan och kommer smälla".......
Bragd-Birger: Jadu BB... Jag vet inte om du har missuppfattat mig totalt, eller om det helt enkelt är så att du är så övertygad om din egen ståndpunkt att du egentligen inte bryr dig mer än det faktum att du har någon att skriva av dig till? Jag tycker ofta du har sunda åsikter, men denna gång känns du överoptimistisk.
Jag är definitiv inte en del i drevet som kräver foten kors och tvärs, snarare tvärtom. Jag har fullt förtroende för Charles och de flesta av spelarna. Den enda jag hyser skepsis inför är Tenkrat och här skulle jag önska att man avslutade sammarbetet för att istället satsa på något som verkligen behövs, en back... Han får dock, snällt nog, tre matcher till på sig...
Det jag däremot är oroad över är bristen av ett tryggt och stabilt grundspel att falla tillbaka till när det krävs. Att man sen heller inte får ut den kapacitet som truppen besitter är mer än oroande då över halva säsongen är spelad. Får man inte rättsida på åtminstone de två sakerna (det finns ju även andra problem, men de går hand i hand med dessa) så vet inte jag.
Att vi är på väg neråt i tabellen borde väl ändå stå ganska klart även för en statistikvetare som dig? Lagen bakom har börjat få igång maskinerna rejält och är med all säkerhet i kapp oss, om det nu inte sker nåt radikalt, inom 3-5 omgångar. Och då är vi huxflux indragen i slutspelsstriden och går mot en tung, mörk och ångestladdad vår...
...Och just med tanke på detta och det jag tidigare skrivit så är det inte alls överdrivet av mig att påstå att vi går mot en av de sämsta säsongerna vi presterat. Har man den målsättning som TIK uttalat så är mitt scenario ett stort, stort misslyckande. Det är väl tur iofs att det är just mitt och att det forfarande finns tid till bättring, om än lite.
Näe, TIK är ingen skitförening i mängden, men man är på väg mot en riktig skitsäsong... Timrå är ett lag för topp fyra om man får ordning på grejerna. Och du, kvalserievibbarna får stå för dig!
Någon som vet varför S Erixon valde Skåre! av alla klubbar? De har ju tillexempel redan 17! forwards, även om Erixon säkerligen är bättre än många där.
T T: tveksamt, men gör han det så vinner vi, det är ju en hockeyestetisk naturlag.
Gött med uppehåll, men mysigt att det drar igång igen. I synnerhet på bortaplan, mot en motståndare som på alla sätt bör betraktas som "bättre än oss". Läs mer