1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604860 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
The great one: Håller med dig om att såna uttalanden låter illa och nonchalanta. Det var ju synd att han inte passade på att visa den där inställningen medans han hade chansen, nu är det ju för sent för den här säsongen.

Annars tror jag inte man skall läsa såna uttalanden som Fan läser bibeln. Det är ju ett allmänt känt faktum att lag innehållande en massa etablerade, rutinerade "storstjärnor" tänder till först när det är allvar, när det verkligen gäller något och att det för dessa lag stundtals kan se rätt risigt ut under den grå säsongen.

Titta på FBK när de sist vann SM-guld häromåret...de sparkade tränare och låg på en halvpissig 5:e plats stora delar av sässen. Fansen gjorde stora banderoller där de krävde att spelarna skulle visa hjärta etc. Men i sluspelet blixtrade de till och gick hela vägen.

Senaste exemplet är från förra säsongen, då såg det snarlikt ut för Modo. Inte impade de under grundserien och definitivt inte nån av deras stjärnor. Men i slutspelet var spelare som Svartvadet och Timander, för att nämna några, giganter....

TD:

Det blir nog inga problem, gnet hockey har vi spelt hela säsongen...

mikenomad:

Bra skrivet, man får hoppas bara att spelarna har samma energi som dig. Hittills av säsongen så har dom ju inte haft det.

Irriterar mig fortfarande på Hedströms uttalande att han inte är motiverad under säsongen utan att han blir bättre under slutspelet. Han ska vara bäst varje match. Varför ska jag annars betala fullt pris för säsongskortet när halva laget åker och glider genom serien???

Red-line: Rätt o rätt, kärringar gnäller...det vet ju alla. ;-)

mikenomad: Bara en fråga... Om man är kärring, har man rätt att gnälla då? ;-)

....så tycker jag det är väl mycket kärringgnäll härinne nu, mycket "buhuu..det är så synd om oss, vi är så drabbade....inget annat lag har sån otur som vi..." etc. Nä, det är dags att kavla upp ärmarna, spotta i nävarna och fokusera på det som är positiv istället för tvärtom. För det finns sånt, tro´t eller ej. Om saker och ting flyter aningens lite åt rätt håll har vi inom kort (nåja, åtminstone till slutspelet) antagligen "bara" Jonte och Timo av de tunga namnen på skadelista...illa javisst men det kunde varit värre!

Om allt flyter på som sagt och nu lär väl dysterkvistarna hugga direkt och påtala det naiva i att tänka i de banorna, vi är ju Timrå och vi har ALLTID mest otur. Men det är precis så vi inte skall resonera, vi ska tro in i det sista att allt kommer få ett lyckligt slut, vid varje ev framtida motgång skall nävarna knytas ännu hårdare och kämpaglöden både på isen och på läktarna glöda än intensivare. Vi får inte påverkas av mediernas katastrofrubriker, deras gravt överdrivna krisartiklar om ett TIK på fallrepet...ett TIK på väg utför.

Vi skall visa Ros och alla andra tvivlare att TIK är starkare än så. Att lite skador och turbulens i föreningen, som jämfört med klubbar som Mora, MIF, Leksand, Luleå och Brynäs kan liknas vid en stilla bris, inte knäcker oss.

TD:

Kul att strålman fick en ass på torontos avgörande mål inatt

afait acomlite. Blir oerhört svårt nu att gå till slutspel allt är bonus nu, slutspelchansen finns men taktiken måste ändras, spela gnethockey annars är det kört den är min uppfattning, men jag är väl ingen expert även om jag tyckte K Sjögren bidrag var starkast i går. Om det är Nubens eller Klubbchef som styrt truppen nu står skrivet i stjärnona tror fatkiskt dom trobbe vi skulle klara oss utan Martinen Hedström och en Pärsinen som varit lite upp och ner dom senast säsongerna.

Kerstin_k: Ja det kanske han gör,den som lever får se.Synd bara om detta skadar klubben eller ej det får vi ochså se.

Nu är det bara att spotta i nävarna och kriga för att ta oss till slutspel,
fjärdeplatsen kan vi nog glömma,sen gäller det att ge 200,000% om vi tar oss till slutspel.

TIKbiff: Färjestad hade bara två lirare med innan Brunnström kom med bildade kedja med honom och Crippe. I dessa tider hade Christoper behövts här.

fighter: Jag hoppas att Nubben skriver en bok på sin ålders höst. Vore ju onekligen intressant att läsa om vad han varit med om. Då kanske han skulle kunna dela med sig lite av den verkliga orsaken till flytten.

mikenomad: Jag tycker att hela den här affären stinker skit,jag vet inte vem eller vilka som gjort fel,men fel har begåtts det är jag helt övertygad om,och vi lär väl aldrig få veta vad som hänt.

Baker: Därför att vi vid tillfället i praktiken stod utan fungerande sportchef antagligen...

JimmyH: Inte riktigt så var det väl... Timo lämnade återbud på morgonen den 31 alt. under dagen den 30:e. Pyrörälä blev skadad samma dag som fönstret stängde. Så jag kan nog tycka att om man hade varit lite vaken så hade truppen kunnat kompletterats.
Dom flesta lag slutförhandlade med sina förstärkningar strax innan fönstret stängde, varför var inte Timrå på bettet?

TIKbiff: Jag har sökt tjänsten som sportchef men när jag visade upp mig så sa man: "Tyvärr men vi ser till Timrå IK:s bästa."

Muppar!

Gandi:
Det är kanske inte så konstigt att han fått träna med dom då han spelar med Skåre nu, eller att det är landslagsturneringar där Färjestadsspelare är med...
Det är nog en hel del J spelare som fått träna med Timrås A-lag nu med, förra veckan en dag så var det 14 spelare med på träningen varav en hel del J spelare, jag tror inte en finne var med på isen då dom tydligen varit hemma.

Fast meningen med ditt inlägg var kanske att dissa Timrå som inte tagit reda på denna talang själv?
vad vet jag...
hade timrå ansett att han var så pass bra att han skulle nosa på A-laget tror jag att han fått chansen, precis som sin bror, och dom andr J spelarna, tror du inte?

actionleif:
*garv*
tack för att du lättar up stämningen lite :-)

Gandi: Det unnar jag honom iaf, han trivs där nere iaf verkar det som.
Vilket man inte kan säga att Johan Westlund gjorde "over there".
Bara bryta ihop och komma igen som man brukar säga.

Frella: Pyörälä var hel då fönstret stängde. Timo Pärssinen var redo för comeback då fönstret stängde.

Frella: Jaha då har Christoper Erixon tränat med Färjestad och gjort bra ifrån sig.

T T: På ståplats ska man stå inte sitta, vill man sitta så kan man gott betala dom där extra kronorna för att sitta.

MB: La man alla värvningspengar till en Sign-on bonus för Timo? Märkligt iaf att man inte värvar, Timo åkte på bakslag efter bakslag. Och någon uppföljning borde man väl haft från läkarnas sida under hösten? Tveksamt om han orkar komma tillbaka känns det som, två trasiga diskar på ett år är nog inte att leka med om han vill kunna göra något när han blir äldre.

Jag kan ändå köpa att man inte värvar, men att man väljer att behålla O.Johansson i IFSH trots att Pyörälä går sönder samma dag som fönstret stänger känns ju oerhört dumt. Visst han gör knappast någon stor skillnad för laget, men visar det sig att Hynning åker på något bakslag eller att någon annan går sönder är allt vi har att plocka spelare från vårat i år fantastiskt bra J-20 lag för att åtminstone ibland kunna avlasta med fyra kedjor. Eller snörar Challe på sig?

T T:
Haha, mer intressant också: "Hockeytokig" tycker att styrelsen har svikit Nubben eftersom han inte fått obegränsade resurser att förstärka laget.

actionleif: Förutom beskedet att Knylan inte blir sportchef så har Dagbladet även en insändare från en man som ska sluta att gå på hockey för att han inte kunde sitta var han ville på ståplats.

Paddan:

Menar bara att han var grymt mycket bättre hos oss.

haggen: Om det enda som krävs är att man spelar i TIK, varför blev då inte någon av Timråspelarna på isen i dagens landskamp utnämnd till matchens lirare?

Det är synd om Warg, spelar väldigt blekt. Hade han spelat kvar i TIK hade han blivit matchens lirare idag.
Gnistan verkar försvunnit.......

Uno Gordon: Det är det jag menar, nu har dom chansen att kanske hamna i taket med nr 5, bli klassiska, legender.

Jag är ett stort fan av amerikansk fotboll och New York Giants sen början av 80-talet, dom vann Superbowl i år, gick igenom slutspelet som gigantiska underdogs, gjorde den ena bragden efter den andra och i Superbowl möta laget som varit obesegrade genom hela säsongen, dom skulle bli uppätna av New England Patriots, det bästa laget i historien enligt alla experter och media. Vad hände, jag trodde inte mina ögon, dom gjorde en sån jävla match att den redan är superhistorisk......det har Timrå chansen att kopiera nu.

VI GER ALDRIG UPP......

General_Moisio: Det var inte mycket optimism i det utägget ;-).
Tänk positivt... Det kunde varit värre.
Vi kan fortfarande försöka rädda situationen.

Jag är jättenöjd om vi tar oss till slutspel och vinner någon match där.
Större krav än så har jag inte längre med tanke på skadesituationen.

tobbe_d: med dessa skador? tveksamt.. och skulle vi nu mot all förmodan komma till slutspel så blir de kvartsfinal sen ute..

General_Moisio: klart vi kommer till slutspel det är inget att tvivla på!

finns inte en chans att vi kommer till slutspel nu.

när ska timrå lära sig av sina misstag?

För er som inte läst dagbladet idag.

MB: Allting är så bedrövligt tungt just nu att man bara vill klappa igen butiken och stämpla ut. Men någonstans någon gång måste vinden vända även i norr. Visst inser även jag att guldet är borta. Men jag förutsätter att grabbarna avslutar säsongen snyggt och tar vi oss till en semifinal är jag grymt nöjd. Nu har killar som Björn Svensson, Oscar Sundh, Anton Axelsson, Peter Regin och bröderna Andersson ett gyllene läge att ta för sig av ett dukat smörgåsbord. Bara borra ner huvudena och köra utav helvete. Visa att de hör hemma på den här nivån. Ingen förväntar sig någonting men det hela kan sluta i en formidabel succé och breda leenden. Jag räknar absolut inte med det men lek med tanken att vi trots allt skulle skrälla hela vägen fram och löpsedlarna skulle skrika ut "Stålmännen ifrån Timrå bärgade guldet - trots decimerat manskap". Gudarnas gudar vilken skön känsla det skulle vara.

Nu knyter vi nävarna!

HEJA TIMRÅ!

Bragd-Birger:
Men med vårat flyt de senaste säsongerna så lirar han om två veckor, får sedan en idiottackling så är det sommarlov..

TIKbiff: Prognosen var väl satt till 'max sex veckor', vilket i de flesta fall brukar innebära att det går snabbare. Så Pyrret ska vi nog inte räkna bort.
Omstarten av serien blir i vilket fall som helst svettig. Fyra snortuffa matcher på raken. Förlust där och nerverna kan spela till vår nackdel när mer mänskliga motståndare väntar.

Men, som jag hävdat tidigare: slutspelet ska grejas. Hur det går där är givetvis upp till resten av truppen. Om Hynning kommer tillbaka superfräsch och spelsugen, Sundh får rätta trycket i sin frenesi, Regin spelar på toppen av sin kapacitet, Tenkrat börjar hitta målet...osv, så kan man givetvis hävda sig väl.

lungan:
Pyörälä kommer med största sannolikhet visst att spela mer
denna säsong,han kommer mest troligt tillbaka innan ev slutspel
med tanke på det specialskydd för knäet som man beställt.

Skulle tro att om vi vinner 3 matcher av dom 11 som e kvar så är slutspel säkrat.

Laken: Så jämn som Elitserien är i år så skulle jag tro det räcker med 75 poäng, för att skellefteå som ligger nia nu på 55 eller nått lag under på ännu mindre poäng ska plocka mer än 20 poäng till på 11 matcher ser jag som tveksamt.

Någon 'sifferkunnig' som vet ungefär hur många poäng som kan tänkas krävas för att gå till slutspel?

Om man läser Aftonbladets artikel så säger Challe att Hynning ser ovanligt pigg ut på träningen, tyder det på att han är tillbaka snart? Hoppas det för han om någon behövs verkligen nu!

Hynning-Hahl-Tenkrat
Axelsson-Regin-Svensson
Carlsson-J Andersson-Sundh
Lander-E Andersson-Pääjärvi

Skada: Pyrret, (dock lär han inte hellet spela mer denna säsong.)

Så laget ovan är det vi har till förfogande räcker det till SM-Guld, Kanske vem vet.

Nu vet vi supportrar förutsättningarna och det är nu dags att stötta vårat älskade lag, Forza TIK, visa att ni är gjorda av stål de spm är kvar!

Per HApps: Helt klart tufft när två av våra tyngsta pjäser gått sönder. Men att inte tro på slutspel? Njae.

För min del är det extra surt att Timo sannolikt spelat klart den här säsongen. I mina ögon har Timo varit den bästa spelaren i laget. Med ett innovativt spelsätt, sitt sätt att bryta inövade mönster, så skapade han möjligheter inte bara för sig själv utan även för andra.

Till slutspel går vi, kan aldrig tro annat. Herregud, det finns lag under oss som har rätt många poäng upp och dessutom har ett minst lika prekärt läge som oss. Däremot kan det bli tufft att ta sig långt i slutspelet. Där kommer avsaknaden av Jonte och Timo vara påtaglig.

Men trots allt: ishockey, precis som alla andra sporter, handlar om inställning och attityd. Om Challe lyckas kräma ut allt han kan ur laget är det inte omöjligt med det lag vi har, (det finns mycket kunskap i det här laget trots ovan nämnda avbräck), för att gå långt.
Det är dock mycket som relativt omgående bör börja gå vår väg i så fall, t.ex. skadeeländet.
Challe måste också börja visa sina kunskaper som tränare. Jag tror han besitter kunskaper, så att han kan ta laget längre än jag vågar hoppas.

Jag tycker inte att allt är så förbaskat nattsvart som många av "oss" vill göra gällande.

Icing-Ove:
Jo vi försökte även i fjol men då sket det sig.

Danne_l:
Det är ett klassiskt TIK-knep att sänka förväntningarna, för att sedan göra en "bragd" i slutspelet.

Mappe: Hoppas att man i så fall gör diskoperationen nu på en gång, och inte väntar med det till i juli.
Om det nu är så att han blir spelklar igen till nästa säsong, så är det ju bra mycket bättre om han börjar rehabiliteringsträningen om några veckor och inte i början av augusti.
För så var väl fallet inför den här säsongen, eller hur?

Per HApps:

Du tror alltså att Timrå skall tappa 14 pinnar+målskillnad på 11 matcher till lag som Brynäs och Mora?

Men mitt i all jävelskap och grinighet, skador och vete-fan så kan faktiskt sådana här saker stärka ett lag, att man knyter nävarna och BLIR ett jävla sammansvettsat gäng, en för alla, alla för en attityd som kan försätta berg och hela jävla ES. Vad har man att förlora, ingen begär något, ingen har några krav längre, bara en jävla attityd att det ska krigas till sista sekunden, spelarna lyfter sig i håret och kliver fram alá JVM-laget.

Nu jävlar ska det fram....VI HETER TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG I HELVETE UPP!!!!!!!

Låt mig först få säga att jag är ingalunda någon expert eller någon som har stor kunskap men......

det verkar som om Timrå IK lika väl kan lägga sig ner och dö när man läser vissa inlägg.

Personligen saknar jag inte glidflygaren Hedström. Björn Svensson har tagit Timos plats med bravur. Hahl är inte längre skadad. Hynning? Ja han kan jag inte sakna då han inte spelat något.

Det som jag däremot kan bli orolig för är Mika. P. skada.

För i helvete Timråiter kom igen nu! Vi måste ge grabbarna vårt stöd nu, och det gör vi med början mot LHC den 14 feb.

PS. Har ett litet förslag. Kan inte hälften av klacken blanda sig med övriga på ståplats så vi får ett jävla drag mot LHC?

« · 981619 · »