1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604860 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
The great one: Håller med dig om att såna uttalanden låter illa och nonchalanta. Det var ju synd att han inte passade på att visa den där inställningen medans han hade chansen, nu är det ju för sent för den här säsongen.

Annars tror jag inte man skall läsa såna uttalanden som Fan läser bibeln. Det är ju ett allmänt känt faktum att lag innehållande en massa etablerade, rutinerade "storstjärnor" tänder till först när det är allvar, när det verkligen gäller något och att det för dessa lag stundtals kan se rätt risigt ut under den grå säsongen.

Titta på FBK när de sist vann SM-guld häromåret...de sparkade tränare och låg på en halvpissig 5:e plats stora delar av sässen. Fansen gjorde stora banderoller där de krävde att spelarna skulle visa hjärta etc. Men i sluspelet blixtrade de till och gick hela vägen.

Senaste exemplet är från förra säsongen, då såg det snarlikt ut för Modo. Inte impade de under grundserien och definitivt inte nån av deras stjärnor. Men i slutspelet var spelare som Svartvadet och Timander, för att nämna några, giganter....

JimmyH: Nåja, han klev väl av mot FBK så man bör rimligtvis haft tre timmar på sig att agera. Detta trots att man inte visste hur allvarlig skadan var.

The great one: Håller med dig helt och hållet! Vi kan inte bygga ett lag kring spelare som inte är motiverade till 100%. Då är det bättre att de får söka lyckan någon annanstans. Då är det bättre att de lämnar!!!

Dessutom har jag svårt att se framtiden med tillförsikt när vi har kvar skadedrabbade spelare som Pärssinen, Hynning, Lotvonen, Koskinen. Vad är det som säger att dessa INTE kommer att drabbas av skador även nästa säsong?

Laken: Håller med om att man är fel ute från klubbens sida om de spelare du nämner är tänkta som en stomme i ett framtida TIK. Allihop känns som spelare där varje genomförd match är bonus. Lotvonen har väl iofs klarat sig hyfsat från skador den här säsongen men inte helt.

Undrar dessutom om verkligen Pärssinen hade erbjudits kontrakt med facit i hand...i hans fall är jag pessimistisk. Har svårt att se att han efter två diskbråck inom ett år kan komma tillbaka i fullgott slag, han är ju ingen ungdom längre. Är även tveksam till Hedström, tror faktiskt inte vi nånsin kommer få se den "gamle" Jonte igen. Möjligtvis kortare stunder vissa matcher.

mikenomad: "Möjligtvis kortare stunder vissa matcher."
Ja och det räcker ju inte! Då är det bättre om/att han lämnar så att det frigörs pengar att värva någon annan etablerad spelare.
Men frågan är vad han själv vill, om han hittar motivationen igen, om han kan hitta tillbaka till sin aggresiva spelstil. Jag är mycket, mycket tveksam...

The great one: Håller också med dej,bedrövligt uttalande av Jont.Men det har man ju sett hela säsongen,han har ju bara gllidit omkring.Sälj Jonte.

Laken: Ja, jag är som sagt också ytterst tveksam till det. Jag inbillar mig att även om skadan läker fint rent fysiskt så är det ändå inte där det egentliga problemet. Han var aningen på G strax innan skadan och hade den utvecklingen fått fortgå hade jag haft vissa förhoppningar.

Men nu är han ju tillbaka på ruta -10 igen och fan vet om hans psyke klarar av att resa sig igen. han har haft några tuffa år både fysiskt och psykiskt och är väl kanske i en situation nu där det handlar om att öht måbra igen. Om det sedan är genom att ge allt för hockeyn och nå framgångar där eller genom att sänka fokuset på den och istället ägna sig åt familj och det "civila" livet, det återstår att se....

mikenomad:

Vettiga exempel, men är det så vi vill ha det? Då kan vi ju strunta och gå på grundserien och enbart koncentrera oss på slutspelet. Finns ju ingen anledning att köpa årskort om grundserien endast ska vara transportsträcka. Nu lär man ju göra det i alla fall, men det finns säkert marginalåskådare som inte tänker likadant.

mikenomad:

Tycker vi ska ge Hedström en chans till. Jag tror han skulle må bättre om han slutade gå till psykologen.

The great one: Jag säger inte att den inställningen är godtagbar eller rätt, bara att det är ett rätt vanligt scenario och rätt naturligt att det är så. Jag tror inte att Jonte i sitt uttalande menade att han halvskiter i matcherna under grundserien och endast satsar i slutspelet. Jag tror att det handlar om självinsikt, att han vet med sig att även om han försöker så bygger hans spelstil på mycket hjärta och att den rätta känslan är svår att hitta under serielunken.

The great one: Jag är mer än villig att ge Jonte fler chanser om det finns en aldrig så liten chans att han kommer tillbaka fullt ut. Det handlar om hans egen motivation och det är här jag är tveksam. Jag hoppas innerligt att han har den goda smaken att endast fortsätta sin karriär om han är till 100% säker på att han är redo för full satsning. Vill inte se ngt halvmessyr, en hockeykarriär som sakta tynar bort. Då är det lika bra han lägger av direkt!

...mitt tidigare inlägg om gnället på vår otur med skador; FBK har stor del av säsongen fått klara sig utan Jönsson, Nordström och Johansson och i HV är (bl.a.) Thörnberg, Davidsson och Petrasek skadade f.n....

Nubben är i studion nu i LG Hockey , (på kanal svt2)

ÄlskarTIK: Ja, han beskrev hur svårt det var att ta beslutet att lämna TIK. Hur lång tid det tagit för honom att bestämma sig för att tacka ja till VF:s erbjudande. Tja allt är ju relativt, tidsuppfattning inte minst, men att det var ett beslut som tog lång tid är inte den bild som förmedlats. Vill minnas att jag någonstans läst att VF tog en 1:a kontakt med Nubben i mellandagarna.....

Kerstin_k: Med stor sannolikhet kommer det ligga en tegelsten i bokdiskarna om 10-15år, väl genomarbetad på "Il Progetto - Numero Uno". Där kommer sanningen att reflekteras i ett annat dagsljus och vi får även veta hur allting en gång började i Härnösand. En del humoristiska inslag men även en stor dos allvar inbakat.

ÄlskarTIK: Nubben gjorde succé i svt idag, sen har jag funderat lite på de där med Pärssinen, han är en suverän spelare när han spelar men nu har han ju missat halva säsongen igen och jag tycker dom ska komma överens med Timo om att riva kontraktet, de går ju yvärr inte att ha de så här i 4 raka säsonger, och sen så kan de inte alls vara bra att åka på 2 diskbråck på mindre än ett år :/

Frella: Tre timmar kvar och ingen som helst koll på själva skadorna. Jo, för fan, skandal Timrå! Hehe.

JimmyH: Knappast någon skandal, men onödigt att inte utnyttja möjligheten som fanns. Alltså att plocka tillbaka O.Johansson, att värva någon extern på den tiden känns väl inte realistiskt. Men åker vi på fler skador så vad har vi? Rok Ticar?

Frella: Det är svårt att inte hålla med dig i det här fallet. Visst, det kanske var lite väl tufft att hitta en ersättare med så kort varsel, men det borde dock ha inträffat långt tidigare, då Jonte försvann, och definitivt när Pärra fick problem igen. Johansson har inte det som krävs fullt ut, men i honom hade vi iaf haft en möjlighet att gå på fyra kedjor så småningom.

evert_38: Jag försöker komma på om något lag i serien värvat några superstjärnor framåt deadline men inget dyker upp. Kanske bättre att köra på med truppen om än vingklippt än att stoppa in ett namn-vilket-som-helst på tre timmar.

El Maco: Njae....ska väl kanske vara Luleås Mylleniemi som kan ha varit ett klippdå. Men superstjärna? Neee..

Så kanske man inte ska ta så allvarligt på vad en del rikslallare skriver.
När man ser vad som rör sig i deras tjocka skallar.

Tvåtallar: Det är påfallande ofta journalisterna berättar vad de får att äta och fika på arenorna. Det verkar vara väldigt, väldigt viktigt.

T T: Ja, det är STOR journalistik....

Expressen - rubrik;
"HV fick tre spelare skadade" (se länk).
Ujujujujujujujuj....
Davidsson - liten törn på revbenen, ojoj
Törnberg - åkte på tackling lite öm i axeln, ajaj
Men värst gick det för Petrasek;
"David Petrasek är axelskadad och troligen borta från spel i ett par matcher.
- Den är inte så allvarlig, men han kommer nog inte till spel den här veckan, säger Lars-Göran Hassel."

Inga korsband? Inget diskbråck?
Det där är inte skador - det är semester!

Jag bitter? Nej - inte alls........

... har vi lagt ut en liten grej om Challe på ST-tv.
Han vill att Timrå tar 18 poäng på matcherna som är kvar, för att komma topp fyra. Rätt tuffa krav det.

Förhoppningsvis blir det SEGER-eftersnack i Hockeypuls på torsdag, börjar bli trist med förlustdito.

Här är en som har röstat på det första alternativet.

"Säljes pga resa" känns troligt.

actionleif: kolla på st tv gul klädd påminner väldigt mycket om TP tycker jag.
Mörkning på G eller ?

uhahl: Nog ser det ut som TP, men titta hur stel han ser ut i åkningen.

...så tycker jag att LHC har gjort ett klipp i Slavomir Lener. En tränarvärvning som skriker SM-guld.

Själv läser man att vi ska ha modos, målvaktstränare som sportchef. Jag tror jag får ett bryt.

actionleif: jo nog är han stel men rör sig bra med tanke på att säsongen skulle vara över för honom.
Kanske griper man efter halmstrån men vem vet Challe lät lite lurig han med.

... Helt annat!
Är det någon som vet om S/T hockeys kampsång går att få tag på någonstans? Melodin var "sommartider" med gyllene tider. En riktig hit...

The great one: Vi får väl se hur poppis Lener är när han kört sin filosofi (två producerande kedjor med maximal istid, en ren checking och en avlastarkedja) ett tag. I Luleå funkade det i en säsong, och då hade man ändå inte bättre material än att hans stil kändes rimlig. I LHC lär han få det än svårare att få namnkunniga spelare att acceptera en 0-0-roll.
Vi får se. Klart är i a f att LHC inte direkt gjort sig kända för fingerspitzgefühl när det gäller tränarrekryteringar.

actionleif: Får hoppas det är snubben som sitter snett bakom mig. Kommenterar varenda jävla sak som händer på isen. Och är det avblåst i spelet så berättar han en jävla massa annan skit. Tyvärr så har han ju ing biljetter att dela ut tror jag. Han har nog plastkort som en annan... tyvärr.

Bragd-Birger:

Tror han kommer att lyckas extremt bra i en toppklubb. Hans meriter talar för det.

Ja hade vi haft Lener som tränare skulle det där med två producerande kedjor, en checking-line och en bäbis-kedja gå åt pipan ganska så snabbt p.g.a..........skadeproblem :)

Men även en sådan som Lener kan ändra upplägg och taktik. Så pass bra är han.

Haha hårda bud av Wikegård i kvällens hockeysnack: "Timrå - byt läkare!"

andyo: hockeykväll, ja sa hockeykväll! :D

Wikegård har kollat in vad jag skrivit, sen i somras...nåt är fel i grundträningen, rehaben mm, då vi får så många skador förutom typ Hedströms.

vilka är skadorna i år som man kan härleda till dåliga förberedelser?

Bragd-Birger: I LHC lär han få det än svårare att få namnkunniga spelare att acceptera en 0-0-roll.

..då kommer ju dom slåss om dom "bästa" platserna

andyo: Vikegård ska bara synas och höras precis som Ros. Fan inrätta en hel vårdcentral men skador kommer ändå. Det är inte läkaren som förebygger skador - han ska åtgärda dom på bästa möjliga sätt.

I Pärssinens fall så är det samma disk som han opererade i somras som krånglar men det ska tydligen gå att rehabträna bort den skadan enligt han själv på afffären härom dan. Ska väl bygga upp musklerna i ryggen typ för att avlasta disken vilket är helt normalt - där har väl hans försäsongträning brustit - lite för ensidig styrketräning kanske...

Pratade med Virus för ett antal år sedan om juniorhockey och han berättade om Vännäs B-juniorer som hade tagit in fem finska spelare och dom gjorde inget annat än tränade on och off ice, han menade på att finska hockeyspelare tränade mycket hårdare än svenska och att det kan sätta sina spår med förslitningsskador om man belastar kroppen för hårt.

Ice Tea: Jag tror det är Koskinens basutkvällar som mjukat upp spelarna till den grad att de faller isär en efter en.

bäver: Hört talas om Pärssinen??? Diskbråck och operation i somras, diskbråck igen, det är inte så bra rehab om man får ett nytt, ljumskar!!!! Axelskador!!! Så många typ skador som Timrå har haft i flera år nu, är det något fel. Hedströms kan man inte göra något åt, men sen.....

Hynning måste ha varit skadad när man kontrakterade honom, det är bra läkarundersökning före påskrift!!! Nåt mer.....

Frella: Haha kanske det, eller ensidig rörelse med högerhanden kan ju även få konsekvenser på axlarna

MB: Tror att Timrås läkare kommer att kolla nogrannare när det gäller nya värnvningar o ev tidigare skadebild...

Ice Tea: Det låter ju konstigt??? Varför rehabtränade han det inte från början då, Pärssinen, och det är väl fystränaren, naprapaten med läkaren som ska ge dom rätta programmen, nåt har ju brustit duktigt i hans rehab.

htikare: Hoppas jag verkligen. För nåt är ju konstigt där.

MB: Ja Hynning har ju efteråt berätta att han kännt av samma problem de senaste tre åren dåck hade det väl förvärras i år..annars kanske det kunnat operreras tidigt i våras.

Kalle K gjorde väl en sådan ljumskop efter säsongslutet för några år sedan o kom tillbaka starkt sedan..även om andr skador då tillstötte.

Ja ja vi håller tummarna för Hynning...

htikare: Ja fan det gör man, han behövs, men jag tror ta-me-fan att vi kommer att överraska, dom som är friska kommer att kriga som fan.....känns så!!!!

« · 981619 · »