Uddan: Jo men han skrev nyss på ett nytt kontrakt med Dallas och han trodde nog inte att han skulle ryka, även fast man får räkna med att sånt här kan hända så är det fortfarande surt, och som ja sa han trodde nog inte att han skulle ryka eftersom han för en liten tid sen signa ett nytt kontrakt med Stars.
Uddan: Jo de är ju de, men han lämnar ju många finska polare bakom sig och de är nog de som blir tråkigast, ja Hossa han är det bara en tidsfråga innan han byter klubb.
Red Rocker: Gå in på www.timraik.nu och titta under Arenan-Spelprogram, skrolla sen ner till efter alla grundseriematcher så har du alla datum och speltider för Kvarts- Semi- och Finalmatcerna, alltså hela slutspelet.
bäver: Nog kan det vara så att Timrå, just nu, med sitt desarmerade lag, har lite extra svårt att stänga igen. Att orka fram till målsnöret med tre femmor Mot S-tälje tyckta jag att dom såg trötta ut på slutet.. Mycket trötta men lyckades att hålla igen. Med risk för att få "statistikbitarna" att gå i spinn så tror jag att man skulle hitta en hel del tappade ledningar om man kollade andra lags resultat också. Jag minns när Timrå hämtade upp ett grymt underläge mot HV i sista perioden. Vad skrev HV- supportrarna då? Sverige - Finland är en klassiker. Om jag inte minns aldeles fel så avgjordes väl en SM final mellan FBK-VF på de tre sista minuterna.
Betänk bara hur många matcher i serien som går till sudden death. Det innebär att något lag har tappat en ledning i samtliga dessa matcher. Ganska ofta i sista perioden.
Men sen känns det ju förstås förbannat surt när just mitt lag tappar en ledning.
Utifrån det spelarmaterial vi har i nuläget måste jag säga att 2 pinnar på bortaplan mot SAIK är ett ganska godkänt facit.
Tycho: men har inte alla lag samma problem?tycker att Timrå ligger på som satan sista tio om dom ligger under med nåt mål och då är nog motståndarna rätt spaka dom med
bäver: Det syns att de inte riktigt självsäkert när de leder med nått mål och det är mindre än 10 minuter kvar, det känns som om det antingen är rädslan för poängtapp eller självförtroendet i det egna spelet som är problemet. Det hade lika gärna kunnat slinka in en eller annan puck mot SSK också...
läste årets resultat ,match för match, är det verkligen så att Timrå inte klarar av att hålla ledningen i slutskedet av matcher eller är det bara fansens oro för att dom inte ska klara det som gör att några få tappade matcher, i det oklara minnet blir hur många som helst.Själv så tycker jag nog inte att dom stänger igen sämre än nåt annat lag.För övrigt så tror jag fortfarande på top 4
bisterfinnen: Kan knappast va Åkerlund. Så där ful hjälm tar väl ingen på sig frivilligt. Fast det skär mellan örona måste jag tyvärr önska er också lycka till i matchen på tisdag. Du vet 2 onda ting va!
.... så känns gårdagens match som den viktigaste tre poängare i år. Nu kan Timrå bygga lite på formtoppningen i lugn och ro. .... så verkar Backe hitta rätt mellan stolparna igen. Suveräna räddningar igår som sätter sig i ryggraden! .... så undrar man när länskollegernas formsvacka kommer? Lagomt till slutspelet tror jag! Vad tror ni? ... så blir det vinst i morgon!
Uno Gordon: Det är ju fantastiskt underbara uppgifter du släpper från dig och eftersom jag även hört detta viskas om från annat håll så ser jag det som rätt trovärdigt också. Risken är väl bara att han åker på nåt bakslag och så skiter det sig ändå. Men hoppas kan man ju och det känns förbannat kul att det inte verkar helt kört för honom! :-)