1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610040 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Snoop: Fan nu gjorde DIF 3-2

Snoop: Då behöver ni ju inte oroa er för mora.

Kyrkosamfundet i Banjoland behöver bidrag så de kan köpa in sig på PPV, någon intresserad?

spud: Du med dina spydiga kommentarer, eller kanske man ska säga spudiga. Har du inget annat att komma med så lägg ner!

John K:
Bra!!!
Djurgården 1p.
Frölunda 0 p

Snoop: Bra resultat för våran del, synd bara att Linköping och Djurgården fick en poäng var, men man kan väl inte få allt heller.

Frölunda Indians Luleå HF 0-3
(0-1,0-0,0-2)

Linköpings HC MODO Hockey 3-4sd
(0-1,1-2,2-0,0-1)

HV 71 Färjestads BK 3-0
(1-0,0-0,2-0)

Djurgårdens IF Mora IK 3-4sd
(0-1,1-1,2-1,0-1)

redline: Tre pinnar upp till fjärdeplatsen och fyra pinnar upp till tredjeplatsen, det kan kanske gå vägen det här!

För övrigt var det en fröjd att se ett makalöst heroiskt Lule kämpa ner primadonnorna i Scandinavium i kväll och visselkonserterna från läktarplats som följde... Mumma mumma mumma!

Mappe: nästa match mot Dif vinner vi då har vi 79p som LHC har nu alltså vi vinner och LHC förlorar och vipps vi har båda 79p samtidigt som vi drar ifrån med 3p till mot Dif, jag ser ljuset............

Mappe: ja, det kanske kan gå vägen?
Men med tanke på alla skador är jag helt nöjd med plats 5-6 så vi slipper 1:an och 2:an i kvarten.

Mappe: Plötsligt är Tälje och Schellet lite indragna i kvalseriestriden igen. De tre bottenlagen har fått fart. Jag Mora i alla fall, de segar sig på medan LHF och BIF kanske bara fått dödsryckningar?

Blizzard N u ska vi inte flyga iväg utan nu håller vi oss på jorden va.
men det är helt ok att drömma det är ju ett drömsenario,som jag tror blir svårt att den ska slå in,men vem vet kanske kanske,jag väljer iallafall att vara mer ödmjuk inför det skall komma.

fighter: Linköping-Frölunda hm inte så stort drömmsenarie för mig att LHC torskar...Timrå-Djurgården hm ser en timrå vinst. Det är ganska stor chans att min "drömm" slår in.

Blizzard: fast när jag tänker efter skulle det nog vara bäst med oavgjort annars gäller det att vi vinner nästa match också annars är Frölunda ikapp ist. Hm taskigt läge de här.

El Maco: Ordningen återställd - Gevalia sist i serien!

Nu har ni en stor chans på 4e platsen :), skulle vara ganska stort om både Modo och Timrå kommer top 4.

Blizzard: ok jag hoppas att din dröm slår in,ty det är ju en dröm för mig och.

John K: i omgång 50 gjorde nio av tolv lag 3 mål efter full tid! bara ett gjorde 4 och de var brynäs och 2 lag gjorde inget!!!! nån som tänkt på d? vad man nu kan få ut av den tanken!!!!

John K: Vi får hoppas på en dagens dubbel då på torsdag. 3p för TIK och finalavancemang för mig. Det skulle smaka kardemumma. Och så lite "Danskväll" på det då med Per-Roger Carlsson i Guld. Äsch skall vi säga en trippel då. Alla goda ting är tre!

SvS, Hockeysnack och Radio Guld!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Leffe: vart vill du komma med de? har du nått förslag ? själv säger jag bara tillfälligheter och nervositet i dom sista omgångarna!

Finns det någon sida på internet där man kan se hur långa kontrakt spelarna har med sina resp. klubbar?

redline: En 5-6 plats är ingen garanti för att slippa HV. Nytt för i år är att lag 1 får välja mellan lag 5-8. Lag 2 väljer mellan resterande tre osv.

T T: Det hade jag ingen aning om, med andra ord kan vi få möta ungefär vilket lag som helst, eller?

Theo: Blande de fyra första alltså, om inte vi hammnar där.

Knutte: Ja på Eliteprospects.com kan du kolla de.

Snoop: Ja men den sidan har jag redan tittat på. Om jag tex skriver in Pavel Brendl så står det att han spelar med Brynäs 2007/2008. Men han har väl ett ganska långt kontrakt med Brynäs?

Knutte: Gå in och titta på Brynäs hemsida då!!

Knutte: Där !

Snoop: Perfekt!! Tusen tack för hjälpen.

Knutte: Lugnt de (Y)

T T: Angående slutspelet så är det lite oklart vad som gäller. Såg att Poffa skickat en förfrågan till hockeyförbundet och han skulle skriva in svaret på MoDos sida.

Hälge: Jag följer utvecklingen.

Mappe: Hur kan man så starkt ogilla Frölunda egentligen? Är det mindervärdeskomplex ifrån din sida? De har inga dryga fans (okej det är kanske väldigt jobbiga med sitt vattenkammade hår, mazariner, kaffe och BWO-love tema på läktaren) men det är inga huliganer ochuppför sig exemplariskt. De håller på sitt kort och gott. Men visst var det härligt att Lule vann igår men jag förstår ändå inte det njutbara i ditt resonemang att det går åt h-e för Frölunda. Kan inte Timrå ta guldet, låt det då hamna på västkusten.

Uno Gordon: En inte allt för kvalificerad gissning är att han själv bor i stan. Håller man då på en konkurrent kanske det per automatik blir så att man missunnar laget som ligger allra närmast.

T T: så här är det ang slutspelslottningen!

steve_h:

Inte såhär då?
Hockeyligan och Swehockey påstår olika

hockeyligan.se/index.php?article=714

yaqop: hmm såg det...vi får väl se då viken av ligan eller förbundet som har klantat sig!

Så gillar jag på nåt sätt att challe fördelar ut belastningen över hela laget.
Som han säger inför Dif matchen.

Uno Gordon: " De har inga dryga fans" Ha ha ha. Där fick jag mig årets skratt. Jag har bott i Götet med omnejd i 14 år så jag vet vad jag talar om. De har Sveriges i särklass drygaste fans trots att de är de mest okunniga. Jimmy pratade om "Pilutta dig" supportrar och jag lovar dig att 90% av alla vf:are är just sådana. Kan inte Timrå ta guldet så får gärna något annat norrlandslag ta det.

Mappe: Brynäs har sveriges drygaste fans PUNKT SLUT (stummaste också).....de är riktiga medgångs-"suportrar"

Mappe: Jag känner inte igeb mig i din bild utav Göteborg. Det är en stad med väldigt trevligt folk och en plats jag skulle kunna tänka mig att bo.

Har mina ljusaste minnen i livet ifrån Götet och älskar förutom Timrå IK, Änglarna Blåvitt i fotboll.

Jag säger bara Ramberget och Hising Island - det räcker så!

Är det VM i generaliseringar som pågår eller vad är det frågan om?

Alla omdömen om andra lags supportrar i denna diskussion är förmodligen betraktelser från vissa tillfällen bara, Uno har träffat några fantastiskt goa och trevliga supportrar från Frölunda någon gång och anser därför att det är en fantastisk gemytlig ras, medans Mappe träffat motsatsen och så vidare.

Själv så försöker jag betrakta folk som människor.

Mappe: "Alla heter Glenn i Göteborg..."

Uno Gordon: Det finns även en annan bild, visst. Det är en av orsakerna till att jag valt att bo kvar. Jag är även sedan 19 maj 1982, Hardcore-supporter till Blåvitt med klubblagstatueringar och annat bjäfs. Göteborg hade varit himmelriket på jorden om det inte hade varit för indianskrället och allt runt omkring.

Läst en mycket intressant sak i Wikegårdsblogg

Jag citetar nedan

"Varför detta ständiga elände?
2008-02-12 - 07:59 i kategori Elitserien, Timrå IK

Skadade spelare är aldrig kul. Speciellt inte under säsongen, och framför allt inte under den så viktiga sista delen av säsongen. Jag kikade i blaskorna och kommer ihåg att Timrå inför matchen mot Mora (24/1) av olika anledningar hade åtta spelare borta. Frågan dyker därför genast upp i skallen. Varför drabbas just Timrå? Varför ännu ett år igen av alltför många skador? Timo Pärssinen rapporteras bli borta under flera månader framöver. Mika Pyörälä är väl tillbaka till slutspelet, och “Jonte” Hedström åkte på en knäskada som slutade hans säsong allt för tidigt, och Fredrik Hynning har väl knappt någon motståndare sett röken av sedan han bytte till Timrå. Och det är inte hela listan. Jag hajar att skador alltid kommer att finnas i hockeyn. Men; kan det vara dags att ställa de jobbiga frågorna i Timrå varför detta händer i år igen? Varför drabbas just Timrå av skador av långtidskaraktär? Det är för många skador för många år nu att man skall kalla det slump. Hur jobbar man egentligen på skade/rehabsidan i Timrå? Vad gör man för analyser? Finns det dokumentation år efter år? Eller är det någon variant av happy hour på Sundsvalls sjukhus med gasbinda, stetoskop och en sked fiskleverolja? Eller har klubben helt enkelt inte avsatt tillräckligt med resurser till dom som skall jobba med skadorna i klubben? Något är galet för det är inte normalt med alla dessa återkommande skador. Inte ens i Timrå. "

Ja hur fäljer egentligen Timrås ledning upp sina skador, för att minimera dessa framöver.

Jag vill se att nästa säsong blir DEN då Timrå är minst skadedrabbade av alla lag i elitserien. Värför; Timrå har haft mest skador de senaste två åren, och vi SKA veta hur vi minimerar dessa till nästa säsong. Timrås sjukpersonal måste vara väl medvetna om vilka skador som kan uppkomma och det är, Nu upp tillbevis att de tar sitt jobb på allvar och ser till att våra spelares fysik är felfri till nästa säsong.

Det finns ett annat senario som också kan stämma, minns en säsong var väll några år sedan, då HV71 var tippade att vinna serien, men de kom på 9 eller 10:e plats pga att deras säsong blivit förstörd pga av skador. Om någon HV-supporter ser detta skulle du gärna gå bekräfta detta.

Då är frågan går andra lag ut som inte är favoriserade ut på plan för att skada andra spelare? Det låter absurt, men ligger det minsta lilla "saltkorn" i detta är det en skam för svensk ishockey.

Eller är det resonemang nr 3 som kan passa in på Timrå, vi är inte ett lag som pucklar på motståndarna, det visar sig tydligt då vi leder "Fair-play" ligan. Kan då de vara så att våra spelare är ouppmärkssamma och inte är beredd på de som sker ute på planen.

Nu svävar jag iväg, No SHIT! :)

Nä, Timrås skador beror på alla tre!

(SLUMPEN), se bara på Backes skridskoskada,

(OPROFFSIGT LÄKARTEAM), styrker jag i och med att Timos diskbråck kommit tillbaka, och det inte ens gått ett år.

(OUPPMÄRKSAMMA TIMRÅSPELARE/ ELLER MOTSTÅNDARE SOM VILL SKADA TIMRÅ SPELARE), Styrker jag med att Erik Anderssons fick sin andra hjärnskakning matchen efter han kommit tillbaka från den första. Plus Jontes knäskada.

Knylan:
Citatet: "Själv så försöker jag betrakta folk som människor."
Men du har rätt i sak, svårt att generalisera över stora grupper av människor/folk.

Mappe:
19 maj 1982... Håller du på alla som vinner? Väldigt "hardcore" isf.

Kongo: Om man var en liten parvel som jag var vid detta tillfället så kan det just vara en sån händelse som gör att man börjar älska ett lag, speciellt om man är från en annan del av landet och inte får nån input från familj, vänner etc.

lungan: Är böjd att hålla med även om det känns lite knepigt, med tanke på att jag hela tiden trott att försäsongsträning och rehab skötts av det absolut bästa teamet i hela ES. Se på utbildning o erfarenhet. Men att något varit kapitalt fel förstår man när Kenta kliver av. Erfarenheterna från fjolåret borde liksom ha gett en fingervisning om hur det hela skulle skötas inför denna säsong. Hoppas verkligen någon tar itu med problemet för så här kan det inte fortsätta.

Mappe: Varför det blev Blåvitt stavas THOMAS RAVELLI. Jag blev helt salig en dag 1992 när jag satt framför teven och kollade på nån fotbollsmatch med Blåvitt. Och sedan har det hängt i. Sedan älskar jag förstås GIFFARNA också eftersom man känner så många i klubben ooch har en personlig relation till spelare och fans! Det är enormt skönt när det går bra för Giffarna och Blåvitt.

lungan:

Du skrev: "(OPROFFSIGT LÄKARTEAM), styrker jag i och med att Timos diskbråck kommit tillbaka, och det inte ens gått ett år."

En fråga bara: Opererades inte Timo i Finland, eller kommer jag ihåg fel?

Red-line: Jo du kommer ihåg rätt, det var i Finland han opererades

« · 992245 · »