"Thomas var inte helt nöjd med ekonomin, spelartruppen var rekorddyr och han var osäker om vi skulle gå med plus den här säsongen. 350 000 kronor, hade bland annat Tenkrat kostat att lösa."
..ja de där var ju inte så roligt att höra! så klart man vill kunna gå plus efter en säsong, annars kommer vi ju få "sämre" iaf billigare spelar trupper åren framöver! aja....
Blizzard: tycker de är så fegt att bryta mitt i (eller ska han inte de) men om han ska de, så är det LÅGT att bryta och gå till en annan klubb, jag gillar inte sånt!
Vilken härlig läsning man får så här å morgonen.. Att Timo ska spela..Visst bara ett test men endå.. :) Hoppas han håller.. Lika bra att han spelar med den gula tröjjan.. Då är han inte tacklingsbar!! :p
Fy fan, vad glad jag blir när jag läser att trion Pärssinen, Pyörälä och Carlsson är på väg att göra comeback på tisdag! Hade definitivt inte räknat med den förstnämnda och kanske blir det bara ett tillfälligt test, men hoppet finns i alla fall. Man kan skönja det så kallade ljuset i tunneln, kanske. Helvetet tycks alltid finnas runt hörnet. Men Forza nu för fan, mitt älskade Timrå IK!!!
Hallå Tikare på HS!! Fattar ni hur stort det är om vi får Pärssinen i stridsdugligt skick till slutspelet? Då saknar vi endast Hedström o E Andersson. Vi kommer ju bli totalt livsfarliga!! SÅ UNDERBART!! Äntligen lite medflyt för oss!
El Maco: Själv skulle jag hellre se Jesus i en lite mer övergripande roll Varför inte General manager som det numer ska vara. Synd att bara ta till vara på honoms sjukvårdskunskaper. Ett ytterligare plus med honom är ju att han förmodligen inte lyfter allt för mycket i lön!
Undra vilka fans som nu helt ovetande går runt med en "svikare" i sin organisation. Jag tänker naturligtvis på uppgifterna från Jimmys blogg angående att en ny sportchef är klar för 4 år! Spännande!!!
Kanske kan man värva Jesus till sjukvårdsteamet? Han fick ju Lasarus att börja gå, kan säkert fixa Jontes knä också och lappa ihop Erik Andersson. Sen är vi full styrka.
... Så står det i bloggen att Timrå har en ny sportchef men att denne presenteras först efter säsongen. Någon som törs tippa hur lång tid det tar innan det blir "offentligt" via massmedia vem det är? Timrå brukar ju av hävd inte vara så där superduktig på att hemlighålla värvningar.
Kerstin_k: don`t worry, be happy tror och hoppas att Timo skulle stoppa om han inte kände att det skulle kunna funka,jag menar det handlar ju om hans fortsatta karriär också. iallafall otroligt härliga besked
lungan: Jag vill minnas att det var ett nytt diskbråck han fick? I så fall är det ungefär som att skylla att punkteringen på det slitna högra framdäcket beror på att lagningen på det tidigare punkterade vänstra famdäcket var klåparmässigt utförd.
Lulle: Frågan är om det är värt att spela med honom. Kan bli en bitterljuv comeback om han stressas igång (som någon redan varit inne på) för tidigt i år och får en efterhängsen skada att dras med kommande säsonger.
Allt snack om att det är nu eller aldrig för Timrå IK köper jag inte då laget i stort sett ser likadant ut nästa säsong. Frågan är om man inte skall skynda långsamt med Pärssinen hellre än att stressa fram? Som tur är har man själv ingen del i beslutsfattandet, det sköter personer med insyn och kunnande. Skönt! ;)
Lulle: Måtte hockeygudarna vara oss nådiga. Hoppas att "testet" med Pärssinen faller väl ut och inte slår bakut. Gudars skymmning vad jag hoppas på den mannen. Då ser vår situation riktigt jälva underbar ut.
Kongo: ja absolut ... finns mycket kompetens på hockeysnack ... duktiga läkare nu också . det känns bra .. man kanske kan vända sej hit med sina krämpor hädanefter
Red-line: Jo det stämmer att han gjorde det, men sedan lade Timås läkar team upp ett rehabprogram för honom, och det kan vi alla konstatera att de inte lyckades med det! Operationen tror jag inte det är fel på, utan de är rehabprogrammet och sjukgymnastiken, han ökade sin belsatnig för fort. De stressade igång honom precis till elitseriepremiären, han borde inte gjort debut så fort. Det är det jag menar, med oproffisgt läkarteam. Deras agerade visar sug tydligt nu i och med Timo, och att de tillåter honom att eventuellt komma tillbaka denna säsong är riktigt illa, låt Timo vila så han är frisk och hel de kommande två säsongerna skulle han bli skadad pga diskbråck igen nästa säsong ja då ska Timrå se över sitt läkarteam.
ÄlskarTIK: Ja han opererades ju där under sommaren... Och dessutom blir erfarenhetsmässigt rygg o diskar ännu mer skadebenägna..när man haft diskbrock..så det beror nog på sporten i sig..mycket smällar o vridningar vid närkamper o sargspel..
Har för mig Timo fick en riktig smäll bakifrån i ryggen när han gjorde ett av målen mot Frölunda när vi vann med 4-0...
Det var väl efter det har jag för mig som besvären för Timo återkom..
"Thomas var inte helt nöjd med ekonomin, spelartruppen var rekorddyr och han var osäker om vi skulle gå med plus den här säsongen. 350 000 kronor, hade bland annat Tenkrat kostat att lösa."
..ja de där var ju inte så roligt att höra! så klart man vill kunna gå plus efter en säsong, annars kommer vi ju få "sämre" iaf billigare spelar trupper åren framöver! aja....