Skarin: Har inte tagit bort inlägget än. Därför skriver jag: 2-0 till Juve, borta mot Inter. Trezegol. Dellan är inblandad i allra högsta grad. Oj oj oj!!!
Jensen_12: Ja, jag har suttit med där både som kassör och ordförande. Men det är väl egentligen posterna som ledamöter som har fattats där nere. Detta under innevarande säsong alltså. Innan min flytt norrut hade vi bra med folk. Sedan är det lite annat som har spökat så att vissa inte kunnat vara med i den utsträckning man önskat.
Annars är det väl vanligt styrelsejobb med att ragga sposnorer, försöka ordna till resor (där har det varit främst till Jönköping och Karlstad), att möta upp medlemmar på lokal vid matcherna mot Frölunda - numer även kända under namnet "vi som spelat klart". Det brukar vara skitkul, kort sagt. Är du intresserad, hör av dig till "SimplyRed" här på HS!
...så har lillebror Andersson målat för Troja i dagens bortamatch mot Väsby (Troja leder 3-1)...honom vill vi ha till nästa säsong, mumma med triss i bröderna Andersson! :-)
Cyklob: Jag såg det jag med...ja, det kanske inte är helt fel om katterna plockar hit honom. Så finns han i närheten menar jag, bara att plocka över honom när han är mogen.
Såg ni Hockeyhjärtan på teve igår? Det gjorde inte jag. Men efter att ha läst tevekrönikan i DN skulle jag vilja se programmet, med krönikan som partitur.
Jean1: Man kan väl säga som så att för att kunna svara på alla de frågor som recensenten ville ha svar på så räcker det inte med bara den timme som programmet varade.
Natti natti nu, jag måste upp tidigt och åka till Ö-vik och retas lite i morgon bitti. Är det någon som har en Timråtröja jag kan låna och ha på mig? Skulle bli succe på Domsjö fabriken. Tjära och fjädrar skulle jag tro jag får bada i.
...Hur har souvenirbutiken öppet visst är det bara vid match, eller?? Övriga försäljnings ställen är ju näst intill obefintliga på Entre sundsvall hänger några dammiga tröjor men övrigt då???
Vill TIK sälja några supporter prylar öht, det är ju en glimmrande tid för sånt nu men det är mkt svår tillgängligt!
Johan Andersson är våran kung. Noterbart är att Andreas Jämtin inte alls saknas på denna lista. Han är inte tuff eller hård. Han spelar tyvärr fult och dumt. Se länken.
Et tu Brute: Det är ju bara tuffa spelare som är med på listan. Inte idioter. En lista över slutspelets största idioter skulle kanske toppas av Ward (om man tar med spelare med extremt liten speltid). Naturligtvis är Jämtin även han en toppkandidat där.
Däremot gillar jag Ledin. Lite feg ibland, ramlar lite lätt ibland - men han är jävligt smart i det han företar sig. Han har också blivit betydligt bättre på att spela hockey. Fixade också en enkel två minutare på Styf senast.
The Palm: Tycker Ward blir lite väl hårt tagen här, visst han tar dumma utvisningar men de är de fler i ES som gör, Ward spelar tufft och hans spelstil passar förmodligen bättre i nordamerika för så fort han tacklar någon här så skriker publiken och har sig, de är för fjollig hockey här i sverige så enkelt är de, samma med Sannys tackling på Getman som var en perfekt tackling och oturligt att han skadade sig, men alla modofans grinade och dömde ut Sanny, lägg ner allt tugg om att Ward är en idiot nu.
Finns några till faktiskt som klivit på och stått upp mot Ward, men jag håller med att det är sjukt många som har stor respekt för honom och vill inte sätta sig i en situation med honom.
Et tu Brute: vadå åker och gömmer sig, du menar koncentrerar sig på att spela hockey istället? jag vill absolut inte att typ johan andersson kastar handskarna mot eran sämsta back
Javisst är det så. När inte Ward är med, brukar utvisningsligan toppas av Emil Kåberg (5:a på listan) eller Andreas Pihl (7:a på listan), med de övriga i tätt följd efter.
Et tu Brute: Ward kommer förmodligen vinna ett knytnävsslagsmål mot vilken spelare som helst i de andra lagen. Vad jag minns har hans knoge viss del i Oscar Sundhs tandlösa smajl. Jag är ingen motståndare till tuff hockey, eller slagsmål på hockeyrink.
Dock anser jag inte att man är tuffast för att man är bäst på knytnävsslagsmål. Att täcka skott, ta och ge tacklingar är betydligt tuffare.
Snoop skrev: "Vem syftar du på då som åker och gömmer sig ?"
Kåberg fick jävligt bråttom ut i båset, efter att ha kört över Thörnberg bakifrån tidigare i år.
En ännu roligare situation var från förra säsongen. Ward fick ett ont öga till Ledin som åker iväg och ställer sig bakom Kåberg, som fick bråttom ytterligare en gång...ja Ledin också.
Han står upp för sitt lag och sina medspelare i alla lägen och skulle det hetta till eller så tvekar han ju inte att stå upp då heller. Sedan tycker även jag att han kan spela otroligt fult i bland och onödigt dock tycker jag han spelar med hjärta för sitt lag när man står upp som han gör.
The Palm skrev: "Dock anser jag inte att man är tuffast för att man är bäst på knytnävsslagsmål. Att täcka skott, ta och ge tacklingar är betydligt tuffare."
Håller med dig. Jag prioriterar hellre uppoffrande spel än råkurr. Fast sen finns det ändå en viss kvalité i att ha sådana spelare som tar lagen i "egna händer". Undra om Jämtin hade vågat vara så pass vårdslös i situationen med Bagarn om ni hade haft en Ward i laget?
Så ifråga om uppoffrande spel så är det ju glädjande att Johan Andersson intar första platsen på AB:s lista. Det är ju sammansättningen på resten av killarna som känns mindre trovärdig då Ward lämnas utanför.