1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611491 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: Tror nog familjen är med på det hela med tanke på de pengar han kan dra in till hushållskassan.

65selander:

Jo, det är de säkert.

Jag syftade bara på Åkerman som snyftade i tidningarna om att han inte kunde sova på nätterna för det var så långt mellan Jönköping och Skellefteå...Men det är nog närmare till Ryssland.

Simmalugnt: hahaha, du vet väl när kosingen kommer in så glömmer man snabbt eländet ;-)

65selander: Ja, är bara summan rätt kan väl vi alla sova i en skokartong på motorvägen...

Redax 2: Samma standard som ryska hotell kanske? ;P

Simmalugnt: han tar in pengar nu, så han kan gå till SAIK senare med en medelmåttig lön.

Blizzard: Ja något skumt i Timrå är de, de är ju fan bar att konstatera att de är någon skadeförbannelse över EON, som man får dras med hela karriären.Så riv skiten och bygg nytt i birsta eller stan.

Tycho: Det räcker med att åka till "Ryssland light" d.v.s. Tallin så får man en försmak av hur det är där fast...något värre.

...så är det lite tråkigt att Åkerman är så uppriktig om pengarna. Det hade varit skojigare om han hade motiverat flytten med "den sportsliga utmaningen" eller ännu hellre "chansen att lära mig ett nytt språk".

T T: 5.1 miljoner netto för en säsong.
Nästan så att jag kan tänka mig att snöra på grillorna igen för halva det beloppet.
Har man tillhört toppskiktet inom kvarters hockeyn så har man, nästan så att Magnus Wallin la av! :)

Peter Regin verkar gå till NHL och Ottawa, detta enligt Berlingske Tidende. Står på TV4 text också.

klas klättermus: Typiskt, men inte helt oväntat. Fram med en ny, offensiv, ung och talangfull center.

Jag tänkte på det här igår. Erik Andersson har vi ju också kvar. Det är lätt att räkna bort honom då han varit skadad så ofta. Men han är en ytterst kompetent center som visade att det är ungefär samma skrot och korn i honom som den äldre brodern. Där har vi en framtidscenter av klass tror jag.

Sticker Regin måste vi dock ha en andracenter som är offensivt lagd. No doubt.

klas klättermus: Japp Regin drar, står på expressens hemsida också, bara ut och värva en ny center då.

klas klättermus: Det är väl egentligen inget nytt i artikeln.

Snoop: vadå expressens hemsida, det har väl varikt aktuellt ganska länge , det var väl ingen nyhet att regin kan lämna Timrå för Ottawa sen är det inte spikat som du verkar tro. Inte än!!!

diffe: Fortsätter han att säga så där så lär han ju åka iaf, så man undrar iaf vad Timrå värvar nu, kanske tv6 experten Andreas Johansson ?

t_89: Du har väl skänkt pengar? Det har jag gjort. =)

t_89: Även Sanny Lindström har gått med i kampen. Se länk.

Kattiz: Tror att alla "Trekronor" är med där, troligtvis något massinskick.

Supporterordföranden är visst också med.

Bagarn är min hjälte!

fyfan vad surt..men ändå nyttigt.. jag tror lundqvist VÄGRAR förlöra mot ryssland igen ifall vi får möta dom senare

Coolt med bara vita tröjor på publiken hemma hos Pittsburg

Så är Esa Pirnes anmäld i Finlands trupp nu och tyvärr för Mika och Riku betyder ju inte de mer speltid iaf.

Snoop: Trist för killarna såklart men det borde vara till fördel för oss med ytterligare konkurrens i den finska truppen.

Snoop: Bra för Timrå i så fall..

Undertexten på Johan Andersson i försnacket på sexan: Back/Forward, Tre Kronor.

Forza Bagarn!

Ambroo: Bagarn var grym inatt :) Han har ingen NHL klausul i sitt kontrakt hoppas jag?

Berglund: Nej han har ingen NHL klausul i sitt nuvarande kontrakt iallafall :)
Saxat ur ST:
Johan Andersson: Ett år kvar på kontraktet och har ingen NHL-klausul. Spelar just nu VM. En riktig lagspelare som kommer att vara en än viktigare kugge i TIK nästa säsong.

Jag bjuder på lite spam(?), men det skiter jag i...

Thåström -nästan akustiskt- Sommar 08 (Med Kent)

För er med god smak (klicka er vidare direkt till höger och läs mer):

Ambroo:

Men det är ju lysande,ses på Zinkens......:)

Bissett19: Redan bokat och klart vettu!

Håkan Petersson finns inte längre bland oss :(

Mathias:
Tråkigt, tråkigt.
Aldrig sett honom, men en av de största i Timrås stolta historia.

Helg Ernest: Född 49-05-11... konstigt ibland.... tråkigt är det iaf...

Zäta och Datsyuk show inatt igen då som vanligt :)

Berglund: Regin, 2-målsskytt inatt då Danmark vann över Vitryssland med 3-2.

Ja, man börjar känna lite oro vad det gället våra centrar, jag anser nu Hahl som förlorad då hans agent tidigare har sagt att timrå är det enda alternativet i elitserien, men att nu Frölunda återigen kommit in i bilden, gör att frölunda har i dagsläget favör till att värva Hahl gentemot Timrå.

Regin tror jag också försvinner, om han kan tänka sig att spela AHL för att vänja sig med liten rik, finns det ingen anledning att han stannar i Timrå...

Ska Hahl försvinna hoppas jag verkligen på att han kommer spela i NHL det skulle svida nå så fruktansvärt om han skrev på för Frölunda eller Linköping.

Det är bara att hoppas på att Johan Andersson verkligen blir kvar, då han inte har någon NHL klausul i sitt kontrakt.

Finns risk att det blir en mellan säsong nästa år. Norbergs förslust kommer verkligen visa sig om den inte redan gjort detta.

Man ser dessutom att topp klubbarna i Elitserien kommer spela i en egen ligan nästa år. Frölunda, HV71, Linköping kommer bli svår slagna, dock är det roligt att se FBK föryngra sitt lag tror inte deras målsättning blir SM-guld nästa år.

Att Doglas kunde filma visste vi inte! Eller är det inte han?

Fan va gött med semifinal för Sverige ;D

Snoop: Fan vad gött att Norge precis kvittera mot Kanada 1-1 nu :)

... så måste den här killen vara köpt av ryska rubel. Snyggaste o mest distinkta självmål jag har sett.

Hahl Bundy: såg den där för ett tag sen, de roliga var ju att dom gjorde 2st självmål på 5min haha

Hahl Bundy: va det gårdagens match ?

Hahl Bundy: Rejält var ordet.
Här är Danmark-Japan, inte allt för dåligt det heller.

stoff: Ja, nattens.

73Sjöbba: Nä, har man öppet mål så varför tveka? :)

actionleif: Tråkigt att beachvolleyparet blev utslaget.

T T: Mmm.. riktigt tragiskt skulle jag säga. Lika tråkigt är det förstås att läsa att Sandvikens bandyess Patrik Nilsson ser ut att gå till Raketa Kazan.

« · 1037504 · »