Jag syftade bara på Åkerman som snyftade i tidningarna om att han inte kunde sova på nätterna för det var så långt mellan Jönköping och Skellefteå...Men det är nog närmare till Ryssland.
Blizzard: Ja något skumt i Timrå är de, de är ju fan bar att konstatera att de är någon skadeförbannelse över EON, som man får dras med hela karriären.Så riv skiten och bygg nytt i birsta eller stan.
...så är det lite tråkigt att Åkerman är så uppriktig om pengarna. Det hade varit skojigare om han hade motiverat flytten med "den sportsliga utmaningen" eller ännu hellre "chansen att lära mig ett nytt språk".
T T: 5.1 miljoner netto för en säsong. Nästan så att jag kan tänka mig att snöra på grillorna igen för halva det beloppet. Har man tillhört toppskiktet inom kvarters hockeyn så har man, nästan så att Magnus Wallin la av! :)
klas klättermus: Typiskt, men inte helt oväntat. Fram med en ny, offensiv, ung och talangfull center.
Jag tänkte på det här igår. Erik Andersson har vi ju också kvar. Det är lätt att räkna bort honom då han varit skadad så ofta. Men han är en ytterst kompetent center som visade att det är ungefär samma skrot och korn i honom som den äldre brodern. Där har vi en framtidscenter av klass tror jag.
Sticker Regin måste vi dock ha en andracenter som är offensivt lagd. No doubt.
Snoop: vadå expressens hemsida, det har väl varikt aktuellt ganska länge , det var väl ingen nyhet att regin kan lämna Timrå för Ottawa sen är det inte spikat som du verkar tro. Inte än!!!
Berglund: Nej han har ingen NHL klausul i sitt nuvarande kontrakt iallafall :) Saxat ur ST: Johan Andersson: Ett år kvar på kontraktet och har ingen NHL-klausul. Spelar just nu VM. En riktig lagspelare som kommer att vara en än viktigare kugge i TIK nästa säsong.
Ja, man börjar känna lite oro vad det gället våra centrar, jag anser nu Hahl som förlorad då hans agent tidigare har sagt att timrå är det enda alternativet i elitserien, men att nu Frölunda återigen kommit in i bilden, gör att frölunda har i dagsläget favör till att värva Hahl gentemot Timrå.
Regin tror jag också försvinner, om han kan tänka sig att spela AHL för att vänja sig med liten rik, finns det ingen anledning att han stannar i Timrå...
Ska Hahl försvinna hoppas jag verkligen på att han kommer spela i NHL det skulle svida nå så fruktansvärt om han skrev på för Frölunda eller Linköping.
Det är bara att hoppas på att Johan Andersson verkligen blir kvar, då han inte har någon NHL klausul i sitt kontrakt.
Finns risk att det blir en mellan säsong nästa år. Norbergs förslust kommer verkligen visa sig om den inte redan gjort detta.
Man ser dessutom att topp klubbarna i Elitserien kommer spela i en egen ligan nästa år. Frölunda, HV71, Linköping kommer bli svår slagna, dock är det roligt att se FBK föryngra sitt lag tror inte deras målsättning blir SM-guld nästa år.
T T: Mmm.. riktigt tragiskt skulle jag säga. Lika tråkigt är det förstås att läsa att Sandvikens bandyess Patrik Nilsson ser ut att gå till Raketa Kazan.
Gathlopp: Ja idag så fixar jag lite slantar till ungdomarna i Timrå genom min föredetta chef!!! Jag har dragit in en riktigt vacker slant på trav så han kommer att få 10k att foga in i sponsringen!!!🤣🤣🇱🇸o dom ska bara gå till ... | Läs mer