1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612114 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
fighter: som jag sagt innan så skyller jag inte på nubben eller hahl utan Thomas Johansson.. så länge den karln är kvar kommer Timrå bli sämre o sämre

General_Moisio: Motfråga; Okej så allt Nubben gjort för denna klubb har ingen betydelse enligt dig?

Vilket är ljusår mer än Rikus i sammanhanget blygsamma insatser.

Danfj: TJ är nog en större bov i dramat än vad många anar.

mikenomad: Nubben har byggt detta lag sen många år tillbaka jag anser att han har varit en av dom viktigaste personerna tillsammans med Kenta Johansson för att detta lag ska fungera. Jag gillar Nubben som person men de försvarar honom inte för de han gjort nu.

Varför ska jag inte gilla Nubben? Jag tycker bara han är en svikare vad han gjort mot Timrå IK nu annars är han en bra kille. Vi har honom att tacka för Timrå IK:s framgångar.

mikenomad: Hur vet du de? Lägg korten på borden och sluta mygla säg de du vet..

Ser vad många skriver och, detta stämmer, ingen är arg på att Riku byter klubb utan där skon klämmer är att i och med Nubben som vi anser ska värna om Timrå men som alls inte beöver göra detta, ställer Timrå i en svårare sitt än vad som behövts om Frölunda inte lagt sig i affären och värva Riku, för då kanske med benämning på kanske så hade han stannat, dock verkar det ju som om att han vill lämna i alla fall, Hahl ville nå högre höjder, det var som Hamrin skrev Hahl ser sig som större för lilla Timrå. Tråkigt men sant.

Så Timrå hade vare sig Nubben icke vara eller icke vara varit tvugna att ersätta Hahl, och vi hade i alla fall suttit i samma sits.

Det är forfarnade Nubben övergång till Frölunda som svider inte att Hahl lämnar. För som sagt det hade han gjort i alla fall hade han hamnat i HV eller LHC istället.

Sluta gnabba om detta nu, se framåt.

Ha skulle aldrig fortsatt i Timrå inte ens om Nubben varit kvar, han att på vilket sätt som helest behövts ersättas.

mikenomad: Håller med dig om att vissa här inne tycker att Hahl är för bra, så fruktansvärt bra är han inte, han lyckades ju knappt prestera när Timo var borta. Riku är ingen kejsare i mina ögon, faktiskt överskattad.

Från finnkedjan förra året har vi, de två enl mig viktigaste kuggarna kvar, och främst i Timo.

Nubben verkar inte fatta! tror han att vi är idioter eller?

I ST så försöker han lindra skadan, "Hade det varit bättre att han gått till HV eller LHC" är han helt dum i huvudet, klart som fan det varit bättre, speciellt som han knullat TIK genom att jobba före 1 maj med Hahl affären, alltså som anställd i TIK men jobbat för VF, vilket jävla praktarsel!!!!! fattar han inte att man begriper det.

Hade Hahl gått till HV eller LHC hade det varit regelrätta förhandlingar med folk som inte haft insyn i Timrå, vilken jävla jubelidiot......med detta utalande borde han defenitivt grävt sin grav i regionen.

lungan: Nu brukar det ju heta att en spelare aldrig är så underskattad då han kommer ny till en klubb, ej heller så överskattad då han lämnar. Sanningen ligger väl någonstans där mittemellan. Visst var Riku Hahl riktigt bra, något annat är rent ljug. Det kunde man se speciellt under den senaste och för hans del sista säsongen då han fick vara skadefri iaf största delen. Han var en given förstecenter, men givetvis var han beroende av sina finska kamrater Pyörälä-Pärssinen.

En spelare blir aldrig större än sitt lag heter det. Eller får aldrig bli det, heter det väl? Nu kanske Riku ansåg sig vara det, vad vet jag. Rollen som ledare fixade han inte riktigt någon gång. Men det är väl kanske den svagheten hos honom själv som får honom att söka sig till en klubb där han inte måste vara navet där det händer saker jämt och hela tiden. Frölunda har väl ett par fixstjärnor fler, utan att de för den skull var alls något bättre under fjolårssäsongen.

Det blir intressant att se om Nubbens "karbonpappers-metod" funkar i Frölunda. En klubb som har betydligt mycket mer pengar i omlopp än Timrå. Därmed ligger kraven också bra mycket högre än de gör här. Men visst, killen lyckades med detta, om än icke felfritt, i Timrå. Funkar det att göra samma resa på nytt i Göteborgsklubben? Jag kommer personligen alltid hålla Nubben oerhört högt för vad han lyckades åstadkomma i Timrå. Den skadeglädje jag kommer att känna när det börjar komma grus i maskineriet för Frölunda kommer givetvis att vara väldigt stor. Men detta lägger jag nog mer på Mats Ahdrian m.fl. och de gamla rävarna. 
Nubben är, konstigt nog, än så länge relativt fredad i mina ögon. Vi hade, som redan sagts, alldeles säkert inte kunnat behålla Riku Hahl även om Nubben varit kvar. Kanske hade chansen kunnat varit större, men jag tror han hade dragit i vilket fall.

General_Moisio: Ok, låter som att vi är hyfsat överens ang. Nubben. Jag tycker han agerat som ett praktarsle som lallade på i TIK efter att han bestämt sig för Frölunda samt spred dynguttalanden om att inte ta spelare härifrån. Vore bättre om han självmant hoppat av direkt i vintras och sedan inte försökt släta över avhoppet med ovanstående nonsens. Att sedan klubbledningen öht lät honom vara kvar är en skandal i sig! I den sekund han bestämde sig för Frölunda säger det ju sig själv att han för sin egen karriär och frommas skull satsar alla resurser på att bygga starkast möjliga lag åt dem.

Ang. TJ har jag dessvärre inga kort att lägga på bordet. Har bara hört att det finns många med insyn som inte har allt för höga tankar om honom och hans sätt att styra föreningen.

mikenomad: Javisst vi är överens om Nubben men jag tycker inte bara man ska kasta skit på honom de han gjort nu, visst är de j*vligt dåligt gjort och lågt av han att värva spelare av oss när han själv sagt att han inte ska värva ifrån Timrå men jag tycker även att han borde hyllas för allt han gjort i Timrå.

MEN SOM SAGT DE ÄR PENGARNA SOM STYR I HOCKEYSVERIGE.

General_Moisio: Då får väl Timrå se till att hitta lite mer pengar då.

Danfj: Ja det kan så vara,men fortfarande så är inte frölunda bland dom 5bästa lagen i europa.Hur det ser ut efter den här säsongen vet man ju inte
det är bara att hoppas att sillstryparna fortsätter på den inslagna vägen.

T.Jkan jag inte uttala mig om,har inte läst eller hört mycket om honom,
vore på sin kant att ni som uttalar er negativt om honom kan förklara
lite.

General_Moisio: Blir man erbjuden de pengarna är man dum i huvudet om man tackar nej. Dessutom är jag ganska så säker på att han inte har värvat Riku Hahl.

Ja, vem är boven?

Hahl, Nubben, Ahdrian, Challe eller TJ. Finns det fler alternativ? Läkaren?

Jag funderar på att skylla det här på alliansen.

Teorierna är väldigt många. Bevisen för dem är väldigt obefintliga.

Det är spännande. Eller?

JimmyH: Ja det är väl som med politiker. Lovar stort och brett, men när man väl kommer till makten, så ser man att det inte var så enkelt. Hur man än gör så har man arslet bak.

Det är väl bara vår stora besvikelse över att Nubben och Hahl lämnat oss, och tyvärr det olyckliga att det skett samtidigt som irriterar oss.

Självklart är det så att om en spelare av denna dignitet är ledig, så är väl alla klubbar intresserade, så jag förstår Nubben & Co om det försökte locka Hahl, man vill ju ha det bästa lag man kan få. Nu blev det bara väldigt olyckligt.

Tycker nog att vi alla lägger detta åt sidan nu och fokuserar framåt.
Vi har ju är bra nog slagkraftigt lag själva.

Gorkyman: Vi har ju ett bra nog slagkraftigt lag själva. - SKA DET VARA

JimmyH: Ja du sanningen kommer vi nog aldrig att få veta.men ett är sant iallafall detta känns inte bra,men det är bara att acceptera.

Ja vi skyller detta på alliansen,det har ju aldrig kommit nåt bra från dom iallafall.

JimmyH: Om jag inte misstolkar ditt inlägg förefaller det som om det finns ett litet uns av "sluta upp nu med spekulationerna".
Jag kan ändå inte släppa det faktum att Nubben först försvann och i nästa andetag Riku Hahl. Jag kan fortfarande inte släppa det faktum att Nubben och föreningen med TJ i spetsen utåt sett - i bästa samförstånd - gjort vad de själva ansåg vara bäst för alla parter. Jag kan utifrån det perspektivet inte förstå varför TJ går ut i tidningarna så snart spekulationerna satte igång och ifrågasätta VFs handlande, OM inte föreningen och Nubben i bästa samförstånd skiljts som vänner. Hade det legat "en hund begraven" torde TJ gjort bäst i att vara tyst.

I så fall är det än mer märkligt om Nubben skulle rycka Hahl mitt framför näsan med tanke på det rätt känsliga läge som uppkom i och med Nubbens flytt. Han skulle tagit det lugnt, agerat med lite stake och helt enkelt låtit spelare som Riku Hahl vara. Detta oavsett hur mycket Riku Hahl bönat och bett om att få spela med VF. För det är så jag tolkar det. Detta trots Hahls många möjligheter till alternativa lag.

Jag behöver inga bevis eller några kort på bordet hur det verkligen ligger till. Bäst för föreningen är säkerligen så som det ser ut idag. Men Nubbens agerande banar iväg för en hel del spekulationer och det tycker jag att vi alla har rätt att ha. Det är ju rätt stora saker som skett.

Det finns personer som med allra största sannolikhet sitter inne med sanningen. Ett gott tecken är att detta inte kommer ut. Det tyder trots allt på en enad front, från dem som finns inom föreningen. Man har knytit nävarna och blickar framåt. Jag funderar allvarligt på att göra samma sak. Släppa denna soppa.

250kg kärlek: Länken här bredvid berättar dock något helt annat.

" Vi är inte nöjda. Vi hade kommit överens om att Frölunda inte skulle värva från oss, säger Timrås ordförande Christer Ericson."

Där sägs det ju att man på alla sätt att man var "överens". Ja, så överens det nu går att bli i det läge som uppkom iom att Riku Hahl i alla lägen verkade vilja röra på sig till en ny klubb. Vad jag dock tvivlar mycket starkt på är att han bara råkade hamna i samma klubb som Nubben helt utan anledning.

Ericson igen:

"Spelardelen är reglerad och vi är inte besvikna på Hahl utan det är sportchefsbiten. Kent Norberg hade fyra år kvar hos oss. Han känner till en massa om oss, till exempel hur det ser ut med våra kontrakt, säger Christer Ericson."

250kg kärlek: Du misstolkade. Jag ville bara göra det synligt över hur otroligt många olika teorier det finns. Alla kan omöjligt vara rätt ute.

Jag gillar inte heller när folk anklagar ledande personer i vår förening för saker anonymt här utan grunder. Är det något fel i vår förening så vill jag gärna veta det men det måste samtidigt bevisas om det ska gå att ta till. Om nu Challe Berglund är helt fel eller Thomas Johansson är ute och cyklar i sitt jobb så kan ju vi supportrar och medlemmar ställa krav på föreningen. Jag förstår inte varför ingen vill bevisa det dem vet. Fega jävla arslen! Eller så är allt bara skitsnack, helt enkelt.

Det var någon i vintras som sa att skadorna berodde på att Thord Johansson lät spelarna lyfta bänkpress med klubbhandsfattning. Tänk om jag eller andra skulle gå och tro att det var sant, liksom?

Du däremot skriver här ett bra inlägg, du gör rimliga tolkningar ifrån det vi vet. Det blir självklart spekulativt men det blir ju även det jag skriver. Men du försöker hålla dig till fakta. Det gillar jag.

Jag såg att Christer Ericsson talade ut om att föreningen är besviken på Frölunda i Expressen och det tycker jag är helt rätt. Jag håller med om det han säger i artikeln. Det tycker jag visar att Nubben är ett arsel.

Dream Team: Riktigt usla ursäkter från Nubben. "Ute på marknaden", my ass. Kommer man överens i januari om att han inte får förhandla med någon Timråspelare så inkluderar det så klart hela truppen, oavsett kontraktslängd.

Praktarsel.

JimmyH:

Jag minns bara att Nubben lovade att inte fara och rycka i kontrakterade spelare från Timrå. Det har han, vad jag vet hållit.

Naturligtivs är det ett etiskt dilemma att Nubben visste att Rikus kontrakt gick ut och hur kontraktet såg ut, men tyvärr är zappern från MiB bara hittepå.

Undrar hur Microsoft skyddar sin källkod, eller hur receptet på Coca Cola och julmust hålls hemligt?!

bisterfinnen: Jag har ingen aning om vad som lovades eftersom det inte var officiellt. Jag satt inte med i mötet de hade heller.

Dream Team: Dina citat säger en hel del över den uppkomna situationen.

" Vi är inte nöjda. Vi hade kommit överens om att Frölunda inte skulle värva från oss, säger Timrås ordförande Christer Ericson."

Vad händer? VF och Nubben i spetsen värvar den kanske mest känsliga spelare vi har (sett ur supporterperspektiv. Dock inte den viktigaste enligt mitt sätt att se på det, gud ske lov).

Vidare: "Spelardelen är reglerad och vi är inte besvikna på Hahl utan det är sportchefsbiten. Kent Norberg hade fyra år kvar hos oss. Han känner till en massa om oss, till exempel hur det ser ut med våra kontrakt, säger Christer Ericson."

Äh, vad f-n. Tur (för min del) att kärleken till föreningen och Timrå IK är större än maktbegäret, framgångsfaktorn och ädla valörer. Tråkigt när allt verkar handla om pengar.

250kg kärlek: Ja, visst är det så att den bild man till stora delar gärna romantiserar naggas lite i kanten såna här gånger. Givetvis är detta ett ganska naivt synsätt, men den är ju kopplad till det som du säger kärleken till Timrå IK och allt vad klubben står för. Den enskilde spelaren ( i det här fallet Hahl) eller personen (Nubben) kommer dock aldrig att bli större än själva föreningen.

MB: Håller med dig helt. Läste just intervjun på ST.nu och gjorde en liknande kommentar i kommentarsfältet innan jag kom hit.

I sammanfattning: Man förhandlar inte med samma spelare för två lags räkning samma säsong. Det finns en anledning till att något liknande Frölundas överköp av Arslet aldrig skulle tillåtas i NHL (eller amerikansk proffsidrott i stort).

Inget nytt har ju egentligen hänt ur Timrås perspektiv mer än att Norberg sjunker djupare i sitt eget träck.

JimmyH: Kan det verkligen vara alliansen tror du? Jag tror att det är Hjalmar Branting som är boven, hehe ;)

Jag tror att Riku Hahls övergång till Frölunda var en av klubbens enklaste på mycket länge. Åtminstone när det gäller toppspelare ute i europa. Jag tror att Riku väldigt tidigt gjorde klart för Nubben att han inte hade för avsikt att stanna kvar i TIK, att han inte trivdes med ditten och datten. Annars hade ju Riku försökt förnya sitt kontrakt med TIK på ett eller annat sätt.
Jag tror att varken Nubben eller Frölunda har tjatat sig till denna övergång. Det är istället Riku Hahl som själv gjort klart med Frölunda, om ni förstår vad jag menar. När Nubben blev klar för Frölunda (tog ju ett tag innan det blev officiellt) och dess nya satsning med ny organisation bestämde sig Riku ganska tidigt att följa med honom till Göteborg. Det blev ett enkelt val helt enkelt eftersom han hade ju tydligen fått mer pengar i LHC, och mycket även här.

Med andra ord tycker jag vi ska ta denna kommentar från Nubben på ett allvarligt och seriöst sätt, allt för att få lite perspektiv och en mer nykter nyans på det hela: "Men för Rikus egen skull vore det fel om han verkligen ville spela i Frölunda och inte skulle få gå till klubben på grund av mig".

Nu hoppas jag att Ricky Halh blir årets flopp i elitserien. Han får gärna sitta på läktaren och ha ont i AC-leden eller lilltån.
Sedan hoppas jag att vi kommer möta Frölunda i slutspelet, det spelar ingen roll när. När vi har slagit ut dem tycker jag att vi skickar en blomma till Nubben och önskar honom lycka till i fortsättningen med sitt nysattsande tillika europa-topp5-laget Frölunda och samtidigt påpeka att det kommer en ny säsong nästa säsong. Hehe.

JimmyH: Jag hoppas innerligt att de som anklagar föreningen i allmänhet och namngivna personer i synnerhet sitter inne med god kännedom i det uppkomna läget. Det finns supportrar som kapar valda delar av föreningens personer, längs med fotknölarna, förhoppningsvis med god kännedom om hur det ligger till. Annars är det illa.

Man ska ha klart för sig att Timrås del av HS besöks, och läses av många många människor. Torrt på fötterna är nog att föredra. Spekulera kan man göra men att direkt påstå saker som man inte vet är förkastligt.

El Maco sammanfattar det hela bra och uttrycker sig som vanligt klockrent.

El Maco: Det som förvånar mig mest är ju egentligen den oproffesionella handlandet i en sport som omsätter så mycket pengar. I näringslivet hade detta handlande setts med väldigt oblida ögon, en som är Dir i Volvo blir ju inte Dir i Saab direkt, utan skulle vara avstängd en bra stund.

Ovasett Nubben gjort för TIK, sabbade han det jävligt fort. Jävligt korkat gjort, blir ju svårt att ev komma tillbaka, om han nu inte t.ex. trivs i VF eller Gbg socialt, vilket jag har svårt att det skulle kunna ske, Gbg är ju en fantastisk stad. Men vara så jävla korkad att man bränner sitt kort i Timrå avslöjar faktiskt kanska mycket om Nubben faktiskt och hans tänk.

MB: Nu är väl det här inte mycket att bråka om ur ett Frölundaperspektiv. Där har man ju inte direkt någon tradition av att agera professionellt. Har folk förr hamnat i fängelse för sitt agerande så är det här Norbergandet ingenting.

Skarin: Mmmmm...

Skarin: Haha klockrent inlägg, go skarin (Y)

El Maco: Just ja, det hade jag glömt, ja då är det här ju ingenting.....

Det är väl ingen som på allvar tror att Hahl hade dragit till Frölunda hux flux om inte Nubben hade varit där och opererat som den stora kuggen i förrädarhjulet. Det känns såklart ruttet att Hahl inte vill spela mer med Timrå, men det kan jag ändå svälja, han har varit i Timrå i två år och spelare har ju en tendens att flytta runt oftare än en student i Stockholm med trejdehandskontrakt i förorterna, så det är en sak (även om Frölunda knappast känns som det mest logiska alternativet utöver Timrå). Men Nubben? Karln måste fanimej vara den mest överskattade (f d) Timråpersonligheten genom tiderna. Ok, han må överlag ha gjort ett gott jobb i Timrå, men vad fan är det värt när han precis har utfört en manöver som skulle gjort självaste Stig Bergling röd av avund, och som uppenbart saknar motstycke i Timrås och Sveriges hockeyhistoria. Inte blir det bättre av att karln tydligen kan göra detta helt utan repressalier (ändra Elitseriens regelverk för övergångar för fan!) och dessutom är så jävla pantad att han inbillar sig att det bara går att stryka över alltihopa med några synnerligen korkade kommentarer till pressen (de i dagens ST tar ju priset). Övergången i höstas var jävligt ful, att byta klubb till en konkurrent sådär mitt under rådande säsong och kontraktsskrivning, det stinker onekligen bajs, men att sedan (mot sitt ord) ha utnyttjat Timrås förtroende, suttit på två stolar och knytit upp en av lagets bästa spelare till nästa klubb… Ja, det är svek och förräderi av historiska mått. Nubben pissade uppenbarligen inte bara ut urin i gränden den där sena Stockholmsnatten för några år sen…

Sedan blir man ju en aning förvånad när vissa antyder att klubbdirektör Tomas Johansson har skuld i det hela (!) , och att han dessutom skulle vara oproffsig när han uttrycker sin besvikelse över Nubbens agerande till pressen.
För det första: Varför i helsefyr skulle Tomas Johansson ha någon skuld i detta? Vad kan han rå för att Nubben sedan i höstas har blivit kroniskt skitnödig?
För det andra: Lite mer respekt till TJ tack! Tomas Johansson har varit chairman i Timrå i princip hela tiden som klubben har förvandlats från fattig bonnklubb i div1 norra till rik och proffsig förening i Elitseriens toppskikt. Hur ofta läser man positivt bifall för allt jobb TJ har gjort (och gör!) för Timrå? Snarare brukar det väl heta att han är snål (hur nu fan det går ihop med tanke på senaste årens storsatsningar). Jämför sedan med Nubben som under åren har fått massor med beröm för allt han gjort och som många dessutom verkar ha ansett varit helt oersättlig. Många kommer onekligen bli förvånade över hur bra Timrå kommer klara sig utan mr grändpissare.
Slutligen: Jag garanterar att TJ får bita sig i tungan både en och två gånger innan han uttalar sig till pressen om Nubben-affären. Jag är faktiskt imponerad att han inte tar till hårdare ord än han gör för det hade jag garanterat gjort.

Om ett par månader är det dags igen och det kommer bli skoj, truppen ser bra ut förutom en center och en back. Och det ska väl inte vara helt jäkla omöjligt?

Dream Team:

Det är tydligen inte bara Jimmy som är naiv.... :))

RocknRolf2: Here is one for Tomas. Dock är din optimism lite obehaglig. I och för sig brukar du ha någorlunda rätt i (vissa) domedagsprofetior så du kanske kan spå framgång också.

RocknRolf2: Valda delar i ditt inlägg tar jag till mig av. Men eftersom jag tror att du missförstått det hela väljer jag att förklara ytterligare en gång. Tomas Johanssons uttalande i pressen lägger jag inga större personliga åsikter kring. Det är hans uttalande, i negativa termer mot Nubben, som får mig att fundera. Varför skulle Nubben sitta tyst när TJ starkt kritiserat hans tillvägagångssätt när det gäller Hahl. Det kan tyckas sandlåda att kasta bajs på andra men jag har mycket svårt att se varför Nubben - om Nubben och föreningen gått skiljda vägar överens - väljer att var tyst. Åtminstone då en part öppnat käften och starkt kritiserat den andra parten.

Nubben har 100 gånger fler anledningar att försvara sig i rådande stund än föreningen eller Tomas Johansson har. När dessutom ena parten går ut och öppet kritiserar den andra parten har jag mycket svårt att se varför man fortsätter vara tyst. Antingen är Nubben oerhört professionell (vilket han bevisat den senaste tiden????) eller så är han onödigt dum.

Alltså, jag undrar jag om det inte är Nubben som får bita sig i tungan...

Per HApps: Kommit överens att inte värva haha ja visst.... värva spelare som inte har kontrakt känns ju ganska normalt :)

El Maco: Ja alltså jag tittar gång på gång på laguppställningen med samma slutsats: det ser faktiskt bra ut. Det är bara den där extra kryddan (förstacenter är i och för sig kanske inte så bara) som saknas. Men likväl har jag inte känt ett sånt här lugn inför en säsong på år och dar (någonsin?) och det är väl som du sa möjligtvis lite oroväckande.

250kg kärlek: Point taken. Samtidigt handlar det ju som bekant bara om rena spekulationer. Vi vet typ nada om spelet bakom galleriet. Men när det gäller spelet i galleriet - pressen osv - så understryker ju Nubben bara hur dum han är. Jag backar upp TJ 11 gånger av 10.

250kg kärlek: Jag är inte ett dugg förvånad över den här utvecklingen när man läst om alla turer hit och hit och följt den här blaskiga soppan. Jag är en fruktansvärt kluven man. För jag gillar privatpersonen Kent Norberg men självklart går inte hans uttalande och utspel kring det här obemärkt förbi. Jag är grymt besviken på att en människa som satt sin heder och stolthet i främsta rum under sina 14år i föreningen och alltid uppträtt korrekt mot fans och media så radikalt kan byta skepnad över en natt bara för att han bytt arbetsgivare.

Det gör förbannat ont att karln inte kan lägga sig platt och erkänna att han gjort fel utan kommer krypandes med dumma ursäkter till varför han värvat Hahl. Den här soppan får mig osökt att tänka på en händelse som 8-årig grabb på färjan Wasa Queen i en utav barerna. På den tiden hade man ju myror i arslet och sprang runt överallt och ställde till med djävulskaper så sällskapet man åkte med blev alldeles svettiga. Så plötsligt när vi sitter i en bar och jag dricker en cola med sugrör och min morbror smuttar på en GT så spänner han ögonen i mig och väser: "Magnus! Nu är det bara så här att nu jävlar lugnar du ner dig! Annars är det sista gången du åker med mig på några resor! Och så en sak till! Man pladdrar inte om allting! Ibland får man lägga band på sig själv och lära sig att hålla igen käften!"

Det borde Nubben och Ahdrian tänka på också! Att tänka först, tala sedan! Inte tvärtom!

Det spelar ingen roll att Hahl inte hade något juridiskt bindande kontrakt! Det är en oskriven lag att löften är till för att hållas. Vare sig det är muntliga eller skriftliga!

Jag är bara tom av besvikelse! Men Timrå faller absolut inte med detta! Inte en chans! Istället skall vi gå stärkta ur den här skiten och knyta nävarna!

NU JÄVLAR!

Uno Gordon: Jag tycker att du får vara ambassadör och talesman för en relativt enad supporterskara.
Så in i helvete överjävligt positiv du varit kring Nubben finns inte. Du har sedan en tid tillbaka velat och så smått bytt åsikt. Jag är av samma uppfattning.

Utan att veta, eller för den delen lägga näsan i blöt i något som är över mitt huvud, så tycker/anser jag att hela karusellen känns riktigt pinsam.

Å ena sidan står folk upp för sportchefen som tagit oss dit vi är idag. Å andra sidan finns människor som förbannar sig över sportchefens agerande eller klubbens skötsel.
Jag skiter i vilket.

Jag ser hellre en match mot Crif (om de finns kvar) än att se mitt Timrå IK spela mot något elitserielag som köpts för pengar. För mig handlar det om känslor och värderingar. Det kan INTE köpas för pengar.

Uno Gordon: Förresten...du tog aldrig till dig din morbrors råd, eller hur? ;)

T T: På mer än ett sätt. Men inget sker över en natt. Och visst kan jag pladdra. Men saker som sägs i förtroende behåller jag för mig själv.

250kg kärlek: då får du nog kolla på hockey på någon annan nivå om det bara ska handla om känslor och värderingar... elitidrott handlar i dag mycket om pengar... tyvärr.. på 70 talet då kanske det handlade om känslor och värderingar.... alla elitserie klubbar har köpta soldater... hur många är det i timrå som inte är värvad från någon annan klubb tex

mok: Har man inte förstått vad som menas, trots spaltmeter i ämnet, så är jag den förste att beklaga.

superfalle: När man, och om man värvar en spelare, så har man enligt mig en skyldighet att förhöra spelare om varför de söker sig hit. Jag vet att ytterst få söker sig till Timrå för den fina naturen och den friska luften. Men det finns faktiskt människor som trivs här och som kan tänka sig en fortsättning. Det vore hjärnsläpp om man inte fördjupade sig i det.

Det där med känslor och värderingar har jag sedan länge släppt. Det finns inte längre.

I övrigt känner jag samma sak. Timrå IK är känslor, passion och lidelse.

01/02 hade vi spelare som Fagermoney, Jindrich, Zäta, Matthiasson, Nordgren, Peltomaa, Söderström, och i målet Freddan Andersson.

02/03 hade vi spelare som Åkerblom, Cassel, Hallin, Kouvinen, Krykov, Lind, Matthiasson, Wallenberg, Nordgren och Lindman.

03/04 hade vi Ahl, Hagos , Krykov, Koskinen o.s.v.

En del har fått hjärnsläpp, andra inte. En del är mer Timrå, andra inte.

En sak är klar. De som vill vara i Timrå förklarar det i god tid. De som inte vill talar i gåtor och lämnar besked i sistan stund.

250kg kärlek: japp .. hahl är en riktig liten slampa och jag unnar frölunda allt ont...

Hur länge ska detta ältas? Förträng o gå vidare!

Jag påminns ju hela tiden med mitt nick. Vad var det nu igen?

Mycket bra inlägg av El Maco.
Mycket bra inlägg av RocknRolf.
Mycket dåligt inlägg av Skarin.

250kg kärlek: Jag förstår inte riktigt det där Nubben-borde-kasta-skit-tillbaka resonemanget. Nubben är väl den som felat, han kan väl inte göra annat än försvara sig. Vad kan han gnälla på hos Thomas då? Att han är snål, eller? Jag tycker att många ska vara glada i att han vågar hålla på pengar när det behövs trots att folk rycker i honom och vill ha.

Timrå kommer inte förlora någon match mot rödskinnen i vinter! That´s for sure.....

« · 1049386 · »