1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612311 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Kevin O Shea: mycket bra idé om juniorerna. Havlac lär kostat en del mer än bishai gör så jag tror man satsar högre än så.

Varför får djurgården vara med i nordic trophy när dom inte ens komm till slutspel, och timrå som kom till semifinal inte.
Frölunda åkte ju ut i åttondelen. Vore det inte bättre om man tog dom fem bästa lagen från sverige och finland.
Djurgården är inte topp femm!

Cartman: Storstadslag vettu. Kolla bara när alla experter snackar om en nordisk liga så är alltid DIF med. Men ta skräpet bara :P

jonmannen: Så om djurgården åkt ner i allsvenskan sa dom fortfarande få vara med och tävla om att bli bäst i europa?

Cartman: vilka jävla frågor :P hur ska han veta de? muta Dif åh säg åt dom att åka ur så får du se vad som händer :) Trust me

Blizzard: Om timrå flyttade arenan till sundsvall så skulle nog vi få vara med också.

Cartman: ....................spekulationer

Cartman: Glöm det. Flyttar Timrå IK till Sundsvall ska jag starta igång W/Ö igen. Det råkar ju stå en ledig arena precis där gamla isladan stod en gång i tiden :)

lechef: Förstår inte varför så många har problem med att bygga en arena i Sundsvall, de kommer fortfarande heta Timrå IK och vi kommer ha mycket bättre ekonomi och vi kommer kunna slåss om guldet varenda år, låter ganska bra tycker jag.

lechef: Ja, lycka till i så fall. Du får det att låta så enkelt.
Har du några spelare på gång?
Skall du starta upp juniorverksamheten också?
Några sponsorer på gång redan kanske?
Du förstår - det är ett jäkla stort projekt att starta upp ett helt nytt lag :-)

Nu tror jag ju inte att det blir så - men det skulle vara kul att dels följa Timrås fortsatta jakt på SM-medaljer i en nybyggd arena inne i Sundsvall, och dels följa dina vedermödor med att starta upp W/Ö igen.

Kevin O Shea: Det gjorde ju bajen´s fans;) Eget hockeylag.

Snoop: Timrå ligger i timrå,sundsvall ligger i sundsvall! basta!

Kevin O Shea: Jag tycker att de bästa möjliga spelarna ska spela i elitserien.

Jag struntar i både ålder och nationalitet. Alla som spelar i serien ska platsa.

Jag är också övertygad om att det i grunden inte finns en enda klubb som idagsläget hellre betalar dyra pengar för en 32-åring om de har en 18-åring som kan utföra arbetet lika bra.

Jag tycker inte att Timrå IK ska betala en halv miljon i månaden till Jan Hlavac.

JimmyH: Ja tänker man bara kortsiktigt så.men det kan aldrig vara bra för svensk hockey att bara köpa en massa dyra utlänningar.

JimmyH: Nä, jag tycker inte heller att vi skall betala fantasisummor för en sån som Hlavac - jag blir däremot positivt överraskad då det stod att Timrå var med i racet om honom. Det visar ju i allafall lite av Linkoberts ambitioner, på vad för typ av kvalitet man vill ha till laget.
Jag började som så många andra misströsta när inget händer på centerfronten, och man läser Linkans uttalande om att det kanske inte skall värvas något förrän långt efter seriestarten / och att vi kan möblera om i truppen så att vi får ihop kedjorna utan centerförvärv :-(

Sedan håller jag på LAGET Timrå, och inte dess spelare, så för mej får de spelare som representerar Timrå komma från Sydkorea, Burundi eller Afganistan bara dom håller elitserieklass.
Och precis som dej skiter även jag i ålder och som tidigare nämnt nationalitet, bara man är tillräckligt bra för att spela.

Mitt inlägg i nationalitetsdebatten var ett svar på att det var så förbannat viktigt vilka som hade flest svenskar i laget, det är för mej oviktigt.
Som en parantes kan jag ju säga att jag är ett stort Arsenalfan, och inte är jag speciellt ledsen för att man inte har en hel hoper engelsmän i startelvan. Jag är fullt nöjd med spanjorer, ivorianer, holländare och fransmän och allt vad det är...

Kevin O Shea: Jag får väl göra en "Percy" och köpa ett lag. Jag är övertygad om att jag kommer få med mig många fans som tycker som jag. Givetvis förstår jag att det är ett jätteprojekt att starta ett hockeylag men "eldsjälar" har hjälpt klubbar till framgång tidigare. Ytterligare ett lag i regionen ökar konkurrensen och ger spelare fler alternativ till att lägga av än vad som finns idag.

fighter: Kortsiktigt?

Jag tror inte att svensk hockey mår bättre i längden av att det blir lättare för spelare att ta en plats i elitserien. Faktiskt.

JimmyH: hur sjutton tänker du? det är väl klart att ungdomarna inte satsar
stenhårt på hockeyn om man känner hur hårt jag än kämpar så är dörren stängd.

du har skrivit många bra inlägg men jag förstår inte hur du tänker nu.

fighter: Jag tänker så här:

Det bästa för svensk hockey vore om inga utlänningar platsade i Elitserien. Därför så ska vi satsa pengarna på att ge ungdomar chansen att bli så bra att de vid 19 års ålder är bättre än de spelare som nu spelar i elitserien.

Jag tycker att det bli fel om ungdomar kvoteras in i elitserien bara för att de är svenska juniorer. Det visar ju bara att de inte behöver kämpa lika mycket som människor som är födda i ett annat land eller har nått en viss ålder för att nå dit du vill komma.

Det ska vara sktisvårt att ta sig till elitserien. Det ska krävas enormt mycket för att nå dit och det måste alla som vill nå dit göras medvetna om. Ju bättre liga vi får ju bättre måste utbilda våra juniorer. Helt enkelt.

Frella: Ja det där ha man väl varit inne på tidigare härinne. Möjligheten att värva en forward med fina kvaliteter och istället skola om en i laget till center. Känslan är väl att marknaden har mer att erbjuda av den sorten. Men vill man verkligen se ett sånt scenario?

Ambroo: Hur tänker man? OK!, värva en ytterforward med spetskvalitet och skola om Jonte till center...men vem skall vinna minst 50% av tekningarna?
Skall Bagarn ta samtliga tekningar i egen zon?
Nä, en center som är bra offensivt och har bra tekningsstatistik vill jag se - Nu!

Ambroo: Ser man till den befintliga centeruppsättningen känns det tveksamt att värva en forward. Dels för att vi endast har en offensiv center i Wandell, eller han var väl iaf tidigare och för att vi till seriestart går in med Johan Andersson, Jesper och Anton, Erik borde väl kunna vara med men med hans skadehistorik så är inget givet. Även om vi lyfter in Jonte eller Pyörälä så innebär det ju en försvagning på forwardssidan särskilt då Tenkrats ankomst dröjer ett antal omgångar.

JimmyH: Ok då vet jag hur du tänker.jag ber om ursäkt för att jag tog i så.
klart att det ska vara skitsvårt att ta en plats i ett es lag.

men som jag ser det så är det idag så många av dom importer som kommer inte är bättre än många junisar,man tar exempelvis in en 32åring
som för länge sen passerat bäst före datum.
ska man importera så ska det vara högklassiga spelare.

Frella: Ja ersätter man Hahl/Regin med Wandell/Hedström-Pyörälä så finns det egentligen inte nånting som talar för att det på nåt plan skulle kunna bli bättre. Dels om man ser till det som du tar upp och dels till det faktum att även Hynning lär vara borta en bra tid framöver och det skullle innebära att vi har en toppkedja att förlita oss på i de inledande tio omg.

fighter: Ja det finns nog ingen inblandad part som vill värva dyra spelare som inte platsar.

JimmyH: Visst är det så... Men visst finns det en större tilltro till utländska halvstjärnor ist för juniorer? Kanske frånsett till sista säsongen...

Kevin O Shea: Just det här med tekningar är ack så viktigt och det är ju allmänt känt att TIK sällan har haft det där säkra kortet som kan gå in och ta de där viktiga på pluskontot. Tittar man på statistiken från fjolåret för de som främst är aktuella som första val så talar den sitt tydliga språk;

J. Andersson: 51,81%
Pyörälä: 47,44%
Hedström: 46,15%

Där bakom så hittar man exempelvis en så som E. Andersson på mindre smickrande 40,00%. Vad Lander och Samuelsson ståtade med är icke relevant och det mest pga att Lander knappast ens tog någon och att Samuelsson lirade i ettan. Vad Wandell hade har jag ej fått fram.

Riku Hahl känns dock inte som nåt vidare tapp i den aspekten då han slutade på 48,31% och där var Regin knappast bättre...

Ambroo: Minns jag fel eller ?
Som jag kommer ihåg tekade Lander utomordenligt bra i slutspelet mot MoDo.

Tvåtallar: Det var väl inte många tek han var inblandade i där? Sen må det väl vara hänt om han vann två av fyra för han är knapppast den som ska och bör göra det.

Ambroo:
Här har du chansen att göra en insats.
www.timraik.nu/nyheter/?nid=2424

Per HApps: Dricker du mycke nu å?

Självaste Anders Lundin som håller i det... Kan det bli nån allsång på läktarn i år tro?

Snart blir jag tokig på ST.nu snälla fixa sidan. Vill ju läsa Jimmys blogg. Jobba jobba

så har jag för mig att folk härinne har sett ett klipp från försäsongsträningen i år. Vart hittar jag detta klipp, om det ens existerar?

Jensen_12: Kolla på hemsidan;)

Cartman: Se på fan. Den fanns inte med i listan på Timrå-TV, men låg därnere ändå. Tack så mycket!

By the way så är det världsklassbasket på SVT1 just, nu

Per HApps: 101-70 vart det väll, bra insats av kina, i början ledde väll med 4 p oven självaste USA.
Det är inte snack om vilket land som vinner guld i basketen.

USA!!!

Cartman: Nej med spelare som LeBron James så kan Dream Team gå hur långt som helst.

General_Moisio: Den enda ja saknar är nog nate robinson.
Killen är typ lika lång som jag(1,72-1,79cm) och är ändå en av NBA´s bästa dunkare.
Kolla länken;)

Cartman: Riktigt grym, men med LeBron i spetsen kommer Dream Team ta hem hela OS.

General_Moisio: Ja åtminstone basketen.

General_Moisio: Det är väll bara spanien och litauen som har en chans.

actionleif: trodde de var ganska uppenbart att de var den vi pratade om men men.. JA INOM BASKETEN!

Cartman: Ja skulle tro att Litauen har nog störst chans att utmana USA.

General_Moisio: Spanjuckerna då?

Uno Gordon: Och underskatta aldrig håriga greker. Jag har sagt det förr och jag säger det igen.

Uno Gordon: Tror inte dom har lika stor chans som Litauen.

General_Moisio: Tyskarna då?

Uno Gordon: Som dom spelade tidigare idag kommer dom inte ha en chans sa svt:s expert Dennis Aulander så tror inte man kan räkna med dom.

Dom saknade borde vinnarinstinkt och kämparglöd.

« · 1053718 · »