1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612418 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Så har Mikko L en döskön inställning, han är här för att vinna sm guld !

Ja då vet vi vad som väntar om det skulle komma en stjärncenter, Han ska vara rightare och vara av en mycket högkaliber om man förstår det Challe säger artikeln från ST eller Dagbladet, kommer inte ihog vilken.

Då blir det inte Bishai inte heller Robitaille eller Sakic i alla fall!

Av de namn som diskuterats och om det skulle bli något handlar det väll om Stu Barnes eller Byron Somolinski vilka båda två är rightare!

Annars så vete katten, Personligen så tror jag att vi kommer spela med den trupp vi har, där Hedström kommer gå in som center.

Bara att hålla tummarna att detta håller och att laget verkligen känner det förtroende som Challe ger dem i och att inte ersätta Riku Hahl.

Någon som var på ispremiären som kan berätta om Hedström spelade center i träningsmatchen?

lechef: Jonte lirade center.

lungan: Jag undra om man inte skulle göra ett undantag när det gäller fattningen hos Sakic trots allt...

Byron... Det är den där gamla snuskaren va?

lungan: And who the fuck is Byron Somolinski?

Ursäkta om någon ställt frågan nyligen, men jag hittar ingen hemsida som ger en samlad överblick över spelade träningsmatcher och resultat. Har för mig att Hockeymagasinet hade den rapporteringen ifjol, men nu finns ingenting. Eller?

Stenkarn: hockeyligan.se verka ha en del info iaf.

Berglund: Tack! Det var alldeles sant det. Jag glömde bort den sidan och missade den på länksidan, då den ligger under Övrigt-kategorin. Länken borde flyttas till Nyheter-kategorin.

.. Så lutar det åt att vi måste ställa in vår puckskjutning o försäljning på Selånger marknad då det saknas folk som kan jobba.

Vill du hjälpa till så skicka ett mail till mig!

Ta er samman nu gott folk! Ställ upp för SK och anmäl er! Vi behöver pengarna! Och fastän jag inte längre sitter i styrelsen så har jag redan anmält mitt intresse!

För mig är det en självklarhet att ställa upp i största möjliga mån och bidra till att supporterresorna subventioneras kraftigt!

Vi snackar lätt om 10.000kr minst i missade intäkter om vi även ställer in Selånger!

Nu är det slut på slöandet! Lite solsken och utomhusaktivitet har ingen dött av...

Väl mött på Selånger!

Uno Gordon: bra sagt där uno....
är juh enbart några timmar man behöver lägga ner.
och samtidigt får du i stället igen tiden på billigare resor i vinter.

Uno Gordon: Hur tänkte du när du skrev den här meningen?

Och fastän jag inte längre sitter i styrelsen så har jag redan anmält mitt intresse!

Luka: Att det inte nödvändigtvis behöver vara styrelsefolk som skall utföra allt arbete inom en organisation. Utan att alla betalande medlemmar kan göra en insats till gagn för någon annan. En HS-användare och medlemmar verkar besitta inställningen att har man pyntat sin hundring så behöver man inte göra någonting mer sedan. Det får andra fixa! Om alla skulle ha den inställningen skulle samhället haverera och kollapsa fullständigt. Det är för många som bara ser till sig själva och har svårt att göra saker som kan glädja andra. Man nästan kräver någonting i gengäld. För mig är tillfredställelsen utav att se en organisation växa och sammanhållningen stärkas tillräckligt för att ställa upp!

Uno Gordon: Då är vi helt eniga, och jag trodde också att det var din andemening.

Men när man läser meningen så kan man faktiskt få den motsatta uppfattningen beroende av att du la in ordet "fastän". Men kanske jag som "ville" tolka meningen fel då jag ser ett samhällsproblem:

Ett av detta lands största bekymer framöver blir avsaknaden av ideella krafter. Och det gäller i princip inom alla områden: politik, bostadsrättsföreningar, scoutrörelsen etc. Och tyvärr är idrotten inget undantag.

Detta i kombination med att ungdomar blir bekvämare och bekvämare kommer innebära att vi bara kan drömma om framtida framgångar i längdskidåkning (sprint undantagen), bandy (för kallt, finns den sporten kvar om 25-30 år? I Finland t ex finns en herrserie, i Norge består Elitserien av 5 eller 6 lag), skridskor (brrrr), landsvägscykling (även om det varit framgångsrikt de senaste dagarna) etc.

Och när jag skriver detta så kommer jag på att jag själv varit aktiv i tre av de fyra sporter som jag nämnde.

För att avsluta detta så är jag totalt enig i att medlemmarna ska ställa upp i arbetet. Annars finns det snart ingen SK då styrelsen får dra ett allt för tungt lass.

All heder åt er som arbetar ideeltt :-)

Uno Gordon: För övrigt är det Uno som har namnsdag idag (i ca 20 minuter till) men ändå...

Uno betyder en, ett eller att trivas.

Luka: kanske därför du råka nämna dom också för att du just utövat dom :)

Uno Gordon: grattis till Uno namnsdagen :) !!

Luka: Fan du låter som Staffan Erixon alltså. Sebbes farsa. Är det möjligen mån tro du som "gömmer" dig bakom signaturen!

Uno Gordon: Nej, men jag minns Staffan och självklart Stephen Foyn :-)

Luka: Vad skönt med lite rutin på HS. För minns du Staffan är du lätt en 60-talist.

VÄLKOMMEN!

Uno Gordon: Tack Uno! Och njut de sista minuterna av namnsdagen :-)

HJÄLP!!
Finns det nån som har ett STORT nät av nåt slag som vi kan använda på Selånger i helgen. Det som har funnits på ladan för utlåning har fått fötter.

Nån som har en idé om nåt annat vi kan använda då?

stefan jalonen: Det finns ingen som känner nån fiskare som har ett nät över... eller IFK Timrå som har ett gammalt målnät som ligger?

Tycho:
En aning stora maskor i fotbollsnäten. Tänkte på det jag med först.

stefan jalonen: Om bni skall ha det till puckskjutning, hör med eran klubb om de har en målbur att låna ut.

stefan jalonen: De har haft småmaskigt nät på grytan förut iaf...

65selander: Tror det är nät bakom buren som saknas...

Tycho: Ställ buren mot en annan knalle ;-)

65selander:
Av erfarenhet vet vi att det behövs ordentligt med skydd i anslutning till buren. Frammåt kvällen då en och annan fått sig en öl eller tv, brukar det vara lite si och så med siktet.

Tycho:
Ändå för stora för puck i fart...

stefan jalonen: Ashdå...

stefan jalonen: Montera ner nätet över kortsargerna... ;P

Tycho:
Poppulärt! ;-)

stefan jalonen: En lite kraftigare presenning, kanske?

Intressant att se att man siktar sämre om man fått en TV.

Poffa:
Jo pressening skulle funka, men då måste vi nog snickra till en ställning av nåt slag....

Lättviktspressar blir som balonger i blåsten, och riktiga är så förbaskat tunga att hantera. Till saken hör att vi måste montera ner allt i kväll för att slå upp det igen i morgon.

stefan jalonen: Försök och få tag på ett skyddsnät till en studsmatta, borde kunna funka bra.
Skulle kunna ta mitt men då lär frugan mörda mig och det vore ju inte så bra.

73Sjöbba: dom verkar vara inställt nu :/

Blizzard:
Det är ju för fan pinsamt att inte folk ställer upp, dom säger ju inte ja till ett livslångt äktenskap med en äcklig partner.

Det gäller att så och surra hockey på selångers marknad under några soliga timmar.

Pinsamt var ordet sa Bull.

Per HApps: håller med där. Tyvär bor jag i Karlstad :/

Per HApps: Såg inte din anmälan heller ;)

actionleif:VAA har inte pER happa anmält sig.

Pinsamt var ordet sa Bull.

Hade arenan legat i Sundsvall hade det blivit jättemånga frivilliga som ställt upp på Selånger och allt hade varit bra, solen hade lyst med all sin kraft och alla hade varit glada...

Anonymous: Bullshit!

actionleif:
7 års ideelt arbete får räcka,...... Och det kan du tacka fetknoppen från manpower för.......

Per HApps: ja jag har jobbat ideellt på njurunda arena i 8 år, och jag vet att man kan inte begära att vissa personer ska göra allt hela tiden, det gäller att alla är med uch jobbar lika mycket, annars slutar dom som är flitiga med ideer och dom som är arbetsvilliga lägger ner, det gjorde jag jag var fan där nera från 7 på morgonen till tolv på natten, men man lessnar ganslka fort, så jag tycker att dom som är mindere aktiva får ta sig i kragen och anstränga sig mera än dom gör, nu kanske någon tänker vad gör du då falo ? men jag gör inget för mina skepp är brända när det gäller ideellt arbete, sen har jag ett jobb som man knappt har tid med sånt men är man med lite som mycket så ska man fasiken ställa upp och arbeta oxå det ska inte hänga på vissa.

Timrå ik vi ger aldrig upp

vet nån vem de blir som blir lagkapten när kung sanny är borta

Uno Gordon: nej för fan .. bättre att ha arenan i en ort med några tusen invånare... det är ju kanon....

Om inte den sittande styrelsen inte får tag på några frivilliga, så är det väl bara att dom ställer upp själva.

Kunde Janne Söderström skotta tak till klubbkassan då ekonomin var dålig så kan väl SK's ledning stå på Selånger marknad. Svårare än så är det väl inte?

« · 1055151 · »