(Hedström) Vem är Sveriges bästa forward idag? - Jag har lirat ihop med Tony (Mårtensson) och vet hur bra han är så jag väljer nog honom.
Vad tänker killen på? Vi har ju en kung på andra sidan!
(Dick Axelsson) Vem är Sveriges bästa forward idag? - Det tycker jag faktiskt fortfarande att Peter Forsberg är. Vi får hoppas att han gör comeback i år
Hur kan det "fortfarande" vara Foppa killen spelar ju knappt (jo en skit match mot lule) Foppa kan vell bli bra "igen" (om foten håller) men just idag är det ju kungen på andra sidan som är bäst. .....Killen har vell känningar av festandet www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article2249926.ab
superfalle: Det har blivit en masshysteri kring att hockeylagen prompt måste spela i storstäderna. Skitsnack! Om vi avvecklar hockeyn i Timrå så ger vi ju bara politikerna i Stockholm tummen upp, rätten på sin sida och ännu mera vatten på sin kvarn! Avveckla glesbygden! Flytta allt till storstäderna! Låt folket tr'ängas för fan! Det är den enda rätta melodin och väg att gå!
Uno Gordon: ja huvudsaken att det blir trångt på läktarna .. så klubben kan växa och etablera sej på lång sikt i toppen .. tyvärr så tror jag det blir svårt då arenan ligger utanför .. men visst jag skulle bli lycklig som fan om jag har fel.. för jag älskar inramningen i eon..
Mappe: japp .. ara är en hjälte.. en vinnar typ.. tar inget skit.. guld eller inget... osvensk som fan ... svenskar som brukar vara nöjda med att ha gjort sitt bästa och sånt skitsnack... Ara är os kung
superfalle: För er som diskuterar om Ara i OS, så har Uno Gordon bloggat om detta. gå in på jensenochuno.mine.nu och klicka er vidare till "Uno Kryss Due" uppe i menyn.
superfalle: Självklart så måste Timrå så snart som möjligt spela i en Arena som ligger i Sundsvall, Annars ä risken stor att vi snart spelar i en Serie längre ner. Enda nackdelen fö mig är att min resea blir 3mil xtra tur-retur.
Vi kommer att bli hjälplöst efter i kapital om detta inte görs inom en 5års period.
Det kommer aldrig att byggas nytt i Sörberge, och inte i Timrå för den delen. Den erfoderliga degen till detta kommer aldrig i helvetet att grävas ner på Sportvägen i Timrå.
Timrå är en sovstad till Sundsvall, men det är för mig helt ok.
Det kommunledningen skall TOK-fokusera på är att vara bra på kärnverksamheterna, såsom skolor, barnomsorg , och samhällsfunktionerna matvaruaffärer, simhall och kommunikationer in till Navet.
Då kommer det att vara attraktivt att flytta in till oss i Timrå. Och med befolkningen kommer även skatteintäkterna.
Men om man skall se till föreningens bästa är det en nödvändighet att öka omsättningen till en bra bit över 100 miljoner och det faller på sin egen orimlighet att det skall kunna ske i Sörberge.
Se bara på när Modo flyttade från gamla Kempis in till hamnen, ökade snittet från 4000 till 6500. Och vad det gjorde på omsättningen och till slut vinsten.
Jag är en kommer aldrig att flytta från Timrå, på grund av alla fungerande samhälls funktionerna. Ungarna kan gå eller cykla till skolan, jag har gångavstånd till mataffärer.
Men skall TIK överleva som elitserielag så måste det till en halvnelson på arenafrågan. och om lösningen är att jag får åka 3 km söderut för att se på hockey istället för att åka 3 km norrut så gör jag det alla dar i veckan.
Anonymous: Jag har inga förhoppningar eller illusioner för den delen att detta kommer att bli av under överskådlig framtid då jag är rädd att dom styrande i Timrå Kommun hellre ser att TIK ramlar ner i Allsvenskan än att TIK lirar sina hemmamatcher i grannkommunen, trots att Timrå IK på senare tid blivit en angelägenhet för hela regionen.
Cartman: Birsta är ju helt kasst om man vill ha marginalbesökare som bara går på en match rakt av i alla fall. Finns ju inga som bor där ute, pubbar eller andra nöjen.
Å när frugan säter sprätt på lönen på Birsta då är gubben hemma och passar barnen.
Den första med rätt svar blir bjuden på en pilsner på första bästa hemma eller bortmatch under förutsättning att ni har rätt ålder inne, annar blir det bara en läsk och en korv. :)
Per HApps: Betr. arenan så tror jag så här. Man är från styrelsens sida väl medvetna om att dagens hall inte riktigt fyller måttet. Men så länge vi varje år gör en rejäl vinst, alltså den som kommer utanför budget, så fortsätter man på den inslagna vägen. Detta p.g.a. vad som exempelvis hänt i Gävle. Där publikkapaciteten långt ifrån glädjer Brynäs styrelse. Detta trots att man har en mycket bra närhet till stan. Man är med andra ord försiktiga med de medel som finns i kassorna. Tids nog så måste man emellertid ta en ställning och det kan bli fortare än vad vi tror. Den dagen så tror jag att man kommer att välja att förlägga en ny, större och mer publikvänlig arena i anslutning till Birstaområdet. Dels för att ha kvar en tydlig anknytning till Timrå Kommun, dels för att göra det lättare för den trogna Sundsvallspubliken att få närmare till arenan. Ja, som du ser finns det en massa positiva anledningar till att förlägga en arena där. Ett ev. hotellbygge i Birsta skulle inte heller ses som något negativt. Parkeringsplatser finns det ju till det oändliga och blir det bara lite bättre anslutningar till området så ser jag det som ett mycket bra alternativ. Kan man dessutom skaffa fram nödvändiga sponsorer, vilket läget borde kunna underlätta, så är ju inte det fel. Timrå Kommun har ju i alla år sponsrat laget med rejäla summor. Men det måste man ställa i relation till den enorma good-will som kommunen fått i gengäld och kommer att få i framtida verksamhet. Timrå är ju känt i hela Sverige och även Europa som en hockey-metropol.
"Apropå " matchtröjandebatten" för mig kan mitt lag vara klädd i säck och aska, mest viktigt att vi vinner."
Så menar jag apropå "arenabebatten" för mig så kan mitt lag lira i Sönsvall bara dom lirar kvar i Elitserien, för alternativet vill jag inte ens tänka på..
Dunc: 1 miljon i plus var väl snarare på målsnöret det. Iof eoner bättre än Brynäs 80 mille i förlust.
Sen har ju varuhusen öppet till 20:00 vardagar och 18:00 helger, så då ska hockeybilister både från norr och söder trängas med de som ska handla, inte en chans att ett sådant bygge skulle få tillåtelse med den nuvarande trafiksituation i Birsta.
RTS: Då måste alltså Leksand flytta sina matcher till Lugnet i Falun då för att återkomma till Elitserien. Det funkar inte att spela hockey i en kommun som har 5.000 innevånare, det begriper ju vem som helst!
Snoop: Fast om jag inte är ute och cyklar nu så har hon förlovat sig om inte rent utav gift sig med någon sliskig och smörig italienare. Tyckte jag läste det på Facebook för ett tag sedan. Så hon har ett helvetes krånligt och långt namn nu :)
Uno Gordon: Leksands elitseriedans är över för gott skulle jag tro, dom får nöja sig med knätofsdans tillsammans med grannen Mora.
Till våren tar Malmö steget upp i elitserien och då är det bara att ta rygg på Skånigarna i omsättningracet. Annars finns det risk att Sivan Divan ensam får dra en lans för Timrå på mediascenen.
Uno Gordon: Det har faktiskt varit ideer om att om skulle spela i Cupolen i Borlänge innan Ejendal klev in med pengar planerades det ett bygge av en jättehall i Ornäs , mitt emellan Falun och Borlänge .
Som tur var slog dom bort dom tokiga tankarna och byggde nytt i Leksand .
Per HApps: Jamen det är väl för fan bara till att nyetablera en hotellkedja i Birsta då´rå och sedan ta de första spadtagen till en multi-funktionell event arena med plats för 10-15.000 åskådare? Hur svårt kan det va?
Per HApps: Sune är ju under tvångsvård och har ännu inte visat sig i katakomberna kring E.ON. Och dessutom skrev jag ju ut hela namnet på människan. Det måste ju vara betydligt giltigare än att skriva Gerhardssons ex. Jag såg ju direkt vem det var! Och dessutom scrollar jag inläggen nerifrån och upp och hann således inte läsa Sunes svar innan jag tryckte på "besvara" och skrev.
Villervalla: Inte helt oväntat namn. Det slog mig när jag såg inspelningen från medlemsmötet att en för mig okänd styrelseledamot stod för en stor del av presentationen. Nu fårstår jag varför... :-)