1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612674 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Cartman:
Vad är så upprörande med det?

Per HApps: Sundsvallsborna.

Timrå kommer inte från sundsvall.

Cartman:
Men please, ta en tablett nitroglycerin så att du inte rasar i backen .....

Cartman: Jo.

Knylan: Jaha

Cartman:
Tänk den dan Sundsvallslaget Timrå IK lirar sin första hemmamatch i Sundsvalls Hamn. Om 5 år kanske. Då kan man åka dit på bron över Sundsvallsfjärden.. :)

www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=test01.jpg

Per HApps: Det skulle vara nåt de ;)

Cartman: Jag bor inte i närheten av Sundsvall själv, då jag bor en bit utanför Göteborg. Men jag förstår inte att man är emot en ny arena i Sundvall, som du verkar vara. Det låter på dig som om Sundsvall och Timrå låg hundratals kilometer ifrån varandra, och att Timrå IK ska spela i Timrå. Jag tror detta exempel varit uppe tidigare, men spelar Frölunda i Västra Frölunda?

Jensen_12: Jag är faktiskt för en ny arena i sundsvall, och har varigt de ett tag:)

Jag tycker bara att man ska nämna timrå och inte sundsvall när man pratar om timrå ik, för dom spelar ju trots allt i timrå kommun.

Cartman: Okej, ber om ursäkt för missförståndet. :) Då riktas mitt tidigare inlägg till övriga som är emot en ny arena i Sundsvall, helt enkelt ;)

Per HApps: Det var ett väldigt tjat och visande av dina bilder på "din" arena, tror du inte att klubben är kompetenta nog att avgöra vad som är bäst för föreningen?
Är det någon som har rätt förutsättningar och underlag för ett beslut i frågan så borde det vara klubbledningen och inte ett gäng "glada amatörer" på ett forum.

Jag är INTE motståndare kan jag säga, det skulle till och med fungera att ha kvar klubbens namn, se bara på HV71 från Jönköping.

Nedanstående citat hämtat från HV:s hemsida

"HV71 bildades av en sammanslagning mellan Husqvarna IF:s hockeysektion och Vätterstads IF den 24 maj 1971. Namnet som antogs var Husqvarna/Vätterstads IF. Den 7 september samma år beslutas att laget officiella namn hädanefter skall vara förkortningen HV71."

Steffe:

Steffe @ Gringropen, känns som du sammanfattade det på ett klockrent sätt.

Läs min presentation så får ni se någonting intressant! Har uppdaterat för bara någon minut sedan!

Håll utkik! Det kan löna sig!

Thoresen är missnöjd, Agera linkan !

Per HApps: Betala 2 gånger för hockey? Nej tack.. Dom ska ju trots allt ta betalt för att man ska åka över bron...

Mathias: Det är ju bättre att man spolar upp i Tallnäs och bygger loger i tallarna.

Snoop: Det lär ju kosta mer än ett par liter mjölk...

Mathias:
Inget är gratis här i livet :) SÅ en tia är väl inget:))

Snoop:
Kanske vi skulle kunna sätta upp en vägtull nere vid midlanda, sedan borde väl en klasscenter kunna köpas in.

Almtuna dängde sundsvall med 2-0, betyder det då att dom är bättre än Timrå?=P

Yellowcard: Absolut ;)

Per HApps: Men vi vet väll hur linkans strategi är, avvakta tills nån anna klubb tar han och sen lova att vi sak få in en till för att nästa dag säga att vi inte ska värva nån center.

AGERA Linkan!!!!

Yellowcard: Sundsvall har ju avverkats sin viktigaste match detta år, nu är resten förberedelser och vila inför nästa års cup.

actionleif:
Det är lite som finnkampen för Katterna, bara dom spöar tik en gång vart tionde år kan dom torska resten av matcherna

Yellowcard:Jag är inte ett dugg förvånad över att Almtuna hemma i Gränbyhallen slår IFSH med 2-0. Det var helt programenligt.

TRL:- Du var orolig över vårt lag tidigare. Känn dig trygg! Vi förfogar över ett jättefin trupp med stor kapacitet som kan trycka ner dom flesta s.k. storlag typ Färjestad i skoskaften. Här i TIMRÅ håller vi ihop till 110% minst ! Expert har jag varit över 40 år + några år till och har inte haft fel angående hockeyn i TIMRÅ. Jag vill även passa på att hylla Janne Söderström som tog över som ordförande när vi låg risigt till ekonomiskt och sportsligt. Håller med Uno Gordon: ALLTID RÖTT--ALLTID RÄTT!

I dont wanna be a looser, i want to win

Så känns det som att vi har taskiga efterträdare efter Nubben.
Visst, så kan det vara en död marknad men feelingen är att det har varit lite tafatt av dom nuvarande sportcheferna.
Mäkiaho känns som en chansning, typ, vi värvar något.

Vi går mot en säsong med mycket ångest, lidelse och förhoppningsvis en stor glädje.

Yellowcard: Ja Almtuna borde spela i Elitserien

Uno Gordon: Brukar inte katterna para sig på vårkanten?

Per HApps: Du glömde en sak på din bild... hockeyfärjan som kör rutten Söråker-Nya arenan med stopp på väl valda ställen efter vägen och sedan lägger till utanför arean. =)

glenninski: Mycket bra tänkt! Kommer garanterat att håppa ombord!

73Sjöbba: Tack för din underbara länk!

Cartman: Så var vi där igen då. Det börjas tidigt denna säsong.

ASA: Tror säkert de skulle kunna ha en hockeypub på Hockeyfärjan också med lite tilltugg för den som vill. Enda nackdelen är väl att pengarna för ölen etc inte skulle tillfalla Timrå IK.

Det positiva är väl att trafiksituationen inte skulle vara något direkt problem och att det vore ett lite nytt grepp att ha en färja istället för en buss. =)

Hur mycket svårigheter ett isbelagt Alnösund skulle ställa till med är jag inte rätt man att svara på. Här kanske jag gjort en riktig tankeblunder. Det kan säkert någon insatt själ kommentera.

Per HApps: Satan vad snyggt! Jag kapitulerar. Projektera ett hallbygge i Sundsvallsfjärden med all tänkbar och uppkomlig komfort. 15.000 i kapacitet rakt av.

Då glider vi förbi nolaskogsarna och Modoentusiasterna på en brädlapp och Sundsvallsborna glädje att få "låna" vårat älskade hockeylag och någonting att vara stolta över. För ingen kan ta ifrån oss historian och kulturen som finns invävd i brukslaget Timrå IK.

Made in Wifsta, on loan to Sundsvall.

Uno Gordon: haha! Jovisst. Det är nog oundvikligt. Timrå kommer åter att bli ett Sundsvallslag.

Finns det inte vatten i Timrå?

glenninski: Färjan kan säkert trafikera fram till jul skulle ja kunna tänka mig.

Uno Gordon: Jag tror du missat en viktig detalj?

NuMo:När var vi någonsin ett Sundsvallslag? Mig veterligen spelades alltid matcherna i Timrå Isstadion. Bara för att man lägger sig till med ett extra namn i klubbnamnet blir man inte per automatik ett Sundsvallslag!

Uno Gordon: Jo, Sundsvalls eget hockeylag tycker det nog bara är skönt om Timrå tar över deras inkissade territorium. Det förekommer ju ändå ingen konkurrens mellan lagen.

NuMo:

Du snackar ju bara skit. Från din lilla sketna håla. Gå och lägg dig! Ni var så pinsamt chanslösa mot oss i Timrå i våras att det var rent skamligt. Minns du eller har du förträngt...?

NuMo:

Det enda som är inkissat är den där hallen i Övik där vi pissade på er gång på gång i våras.

Simmalugnt:Då kan jag upplysa om att pressen är uppdaterad med lördagens hetaste drag i jakten på pengarna!

GOD TUR!

DJ Hemp: Lycka till med visionerna. Vad det andra hade med det ena att göra kan nog bara en förvirrad själ förstå.

Sundsvallsfanatiker där.

Simmalugnt: Det var väl det jag visste. De å kallade kvasiderbyna mellan Timrå och Sundsvall var precis som du säger, på låtsas.

Lördag 13 sept
Timrå IK - Mora IK

Vilken tid går denna match?

Blizzard: kolla innan man frågar................

...såg nu på timraik.se att den börja kl:16:00

Från svenskafans

MoDo 5:a
"Tveksam försäsong, Modo har mycket att bevisa. Det känns som att laget är sämre än i fjol och har lite flopprägel. Modo kan få kämpa hårt för att överhuvudtaget ta sig till slutspel."

Timrå 6:a
"Tunga skadeproblem på försäsongen. Det kan ta tid för några viktiga spelare att komma i form på allvar. Timrå känns trots allt som ett givet slutspelslag, men kan knappast utmana storlagen om SM-guldet."

Det här är så roligt MoDo tippas som 5:a och får denna mening mot sig "Modo kan få kämpa hårt för att överhuvudtaget ta sig till slutspel."

Timrå som tippas 6:a får denna mening "Timrå känns trots allt som ett givet slutspelslag"

Vi är givna och hamnar 6:a, MoDo som tippas på 5:e plats får kämpa för ett överhuvudtaget slutspel.

« · 1062326 · »