Skarin: Challe verkade inte heller speciellt förberedd. På frågan vad han visste om Rögle sade han något i typ med: "jag kollade på repriseringen Rögle - Södeträlje sedan har jag fått info från mina kontakter". Det tycker jag är märkligt.
Kanske fokus från ledarhåll smittade av sig på spelare?
Någon: Var det inte så att Timrå IK och föreningens förra läkare Johnny Karlsson gick skilda vägan inför årets elitserie? Någon kanske har en artikel om just detta då jag vill minnas att det stod i endera lokaltidning.
Hur som helst, det jag tycker är lite märkligt, är om felet (om det nu är någons fel att Timrå drabbas av osedvanligt många skador) ligger på läkaren? Kan det inte vara rimligt att också syna FYS-tränare eller eventuellt andra personer som är med i uppbyggnaden av spelare.
Jag menar, skadan är väl redan skedd då en läkare kopplas in?
Personligen tycker jag att det är märkligt hur laget år efter år råkar ut för mängder av skador. Är det bara en ren slump eller finns det bakomliggande faktorer som kan spela in?
"Sen hör väl det här hemma under kategorin spelet på isen?" Ja och nej. Att se till att rätt spelare kommer ut på isen är ju tränarnas uppgift och seriöst? Det måste finnas något mer i det här, Challe har ju fått varningar i nästan varje match nu, det kan inte vara så att laget består av ett gäng köttberg som måste ha en klapp på ryggen varje gång man ska in på isen. Pojkar i 15 års åldern klarar av att köra dubbla byten och hoppa in på isen när det är meningen.
"Visst hade Challe kunnat strunta i namn, men samtidigt så hade de inblandade fått veta vad man hette ändå"
Nu är vi ju inte överens i frågan men av just den här anledningen tycker jag att man kan skippa media och ta hand om det internt istället. Om man rent krasst räknar upp för och nackdelar med det hela så ser jag inte något gott som kan komma ur uttalandet, däremot så tror jag inte att det känns så positivt att få läsa att man gjort bort sig, varesig man klarat av det internt eller ej.