1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613673 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Janken:

Bosse Ahl även om det bara handlade om utlåning i 2 matcher.

T T: Hur kan man glömma kung Zäta ?

Men jag lämnade ju öppet mål så att ni skulle få något att göra.

T T: De låter bättre ;)

T T:
Sen har ju Hirsch förståss. Fast han bytte både förnamn, hårfärg och nationalitet innan han kom tillbaks. ;-)

Lämnat och kommit tillbaka...i så fall räknar jag dit Krykov också.

Uno Gordon:
sanny är en av dom få man kan lämna dispens till.

Anders Dahlin
Matti Pauna
Mikael Johansson
Henrik Sandström
Anders Wikberg
Thomas Nänsén
Patrik Ulin

T T: spelare man önskat att de kommit tillbaks: Peter Andersson, Tomas Norrgård, Kent Manderville...

Kapten Lindow: Tommy Sjödin

Kapten Lindow: Törs vi avskriva Sjödda?

Kapten Lindow: Ha ha, jag skrev innan jag såg ditt senaste.

espn360 är kung, checka nyss in Toronto matchen, galen match förövrigt toronto kom tillbaka från 0-2 till 5-5. nu kollar man på Detroit :)

Berglund: I morn är det för övrigt Detroit - San Jose, det kan vara värt att ställa väckaren :)

Olle: Japp, den kommer jag garanterat se. fan 6min kvar nu o Detroit ligger under 4-3. 1 mål av Zäta.

4-4 nu och Kungen Zäta har nu 2 mål :D

Kommer ihåg en rolig grej som hände säsongen 2006-2007, jag var med några kompisar för att se en av Timrå iks matcher, minns inte vilken, kommer ihåg att Vladimir Machulda värvats till TIK, han såg proffsig ut men redan efter ett enda byte så blev han skadad och fick åka hem igen.
och nu har han slutat, någon fler som såg matchen och vet vilka TIK mötte?
www.eliteprospects.com/player.php?player=3597

Mackelito: Var det inte mot Mora? Är inte säker men jag har för mig att de var det. Nån annan som kommer ihåg?

ÄlskarTIK: Skellefteå enligt ST. Förmodligen vår bästa värvning någonsin.

JD: Enligt swehockey är Skellefteå rätt:

Timrå IK

31. BACKLUND, Johan  
  Goalkeepers 35. ASPLUND, Johan  

1st Line 6. STRÅLMAN, Anton 29. LOTVONEN, Kimmo  
  22. MACHULDA, Vladimir 32. HAHL, Riku 71. HEDSTRÖM, Jonathan  

2nd Line 36. STYF, Pär 30. KOKKO, Petri  
  10. SUNDH, Oscar 13. REGIN, Peter 11. NYLANDER, Peter  

3rd Line 2. MOE, Erik 8. LINDSTRÖM, Sanny  
  19. SVENSSON, Björn 17. ANDERSSON, Johan 16. HALLIN, Per  

4th Line 9. KOSKINEN, Kalle  
  21. ÖSTERHOLM, Henrik 24. NILSSON, Magnus  

20. WELSER, Daniel 44. HARKINS, Brett 39. TÄHTINEN, Markku  
  4th Line 22. BERGQUIST, Fredrik 5. HELMERSSON, Per  

17. KING, Jason 21. ERIKSSON, Jimmie 38. KRISTOFFERSSON, Marcus  
  3rd Line 27. SONDELL, Daniel 55. PROCHAZKA, Libor  

26. SÖDERBERG, Anders 48. ÖBERG, Fredrik 9. WERNBLOM, Magnus  
  2nd Line 32. HAAKANA, Kari 41. LINTNER, Richard  

11. RAMSTEDT, Johan 10. KREKULA, Fredrik 19. PETTERSTRÖM, Pontus  
  1st Line 16. LINDGREN, Fredrik 8. LUNDSTRÖM, Per anton  

Goalkeepers 75. STATHOS, Dave  
  1. HADELÖV, Andreas  

Skellefteå AIK

Denna man håller på fortfarande.... www.eliteprospects.com/player.php?player=1933

Mackelito: Lägg gärna länkarna i rutan "länk" istället, det underlättar.

Dream Team: Hade tänkt gissa på Luleå så det var ju ganska nära.

Nyström i Expressen i dag: - Jag hade fel om Rögle men det bjuder jag på.

Hm, var har jag hört det förr?

Dream Team: Nostalgi, tycker fan synd om Werner som inte slutade i tid, istället for att harva i 4 e femman..

Hahl Bundy: Så kan man sammanfatta kvällen på följande vis. Hedström in. Sjöstedt ut.

Jag kan tyvärr inte medverka ikväll då inte min röst bär mig längre. Jag kan knappt prata och preparerar mig med frukostte och ingefära för att hitta formtoppen igen.

Nu vill jag jävlar i min själ höra att ni lever rövare på Västra Stå ikväll. Bara gnugga på och tuta vidare i ett tempo som varken är mänskligt eller normalt. Det skall vara extra ordinärt ikväll.

KROSSA MODO FÖR SATAN!!!!

Uno Gordon:
Det går att närvara på hockey även om halsen stejkar. Det finns folk som är på plats fast de är utan ben.

friskan: Strejkar...heter det.

Uno Gordon: Hört talas om postitlappar:)

Svårt att inte känna lite skadeglädje...

"Kent Norberg är mycket besviken över läget.
- Jag hade utifrån skapat mig en bild av hur det var i Frölunda, men verkligheten har visat sig vara en helt annan, säger Norberg.
Vad det som inte stämmer enligt din mening?
- Det där vill jag behålla för mig själv tills vidare. Ett hockeylag är så mycket mer än det man ser på isen, säger han."

Tjalle: Har du en länk till det?

Men vad kul att det går så bra för "Guldkusten"! Två lag i topp och tre lag bland landets fem bästa. Men var är Timrå IK? För fan, vi finns ju inte med där alls. Vad är det som håller på att hända? Okej, vi förlorade länsderbyt och ligger oroväckande nära en kvalplats. Det var som fan! Men vad kan då felet vara? För någonting måste det ju vara. Finns det någon där ute som har svaret på den frågan? Själv har jag inte den blekaste aning...

Jag försöker att förstå mig på Timrås filosofi men det går tungt om man säger så.

Här går man ut med en målsättning att i år tillhöra toppen av ES för att nästa år spela SM-final. Så långt helt OK.

T.Johansson deklarerar för spelarna innan starten av ES att:
Vi kommer att ha ett bättre lag i år än i fjol.

Då tänds ju ett litet hopp om att spelare som lämnat skall ersättas med fullgoda ersättare jag menar Koskinen, Sanny, Hahl, Regin, Robban, Kokko ska ersättas med minst lika bra spelare.

Skogs värvas som ersättare till tja, Kokko typ

Sent om sider blir Lehtonen, bra nyförvärv, klar och det pratas om att ersätta centrarna.
Wandell lånas av Dallas i ett år - helt OK rent av en bra ersättare till Regin.
En div 1 spelare värvas som center, Dennis Persson från Nyköping värvas som back(fick inte plats i fattiga Djurgården).
Sen ska hedström bli center och Mäkiaho värvas som powerforward, en grym tacklingspelare med bra skott, typ.
Summeringen blir då att Regin, Kokko, Koskinen blivit ersatta med "fullgoda spelare".
Då återstår det att ersätta Hahl och Sanny och svaret blev:
Samuelsson och Persson.
Om vi nu återgår till målsättningen så ter den sig ju en smula löjlig i mina ögon.
För att sätta ett mål så krävs det att man har en handlingsplan för att nå dit.
Den skulle man vilja se.
Är målet satt av tillräckligt kompetent personal?
Var är den stomme av bra spelare som sitter på kontrakt på mer än ett år?
Nästa år går en hel hög av kontrakt ut:
Pyörälä, Lehtonen, Wandell, Backlund, Lotvonen, Pääjärvi-S, Jonsson, Sundh, Bagarn, Tenkrat m fl.

Timrå kan tvingas byta ut halva laget till nästa säsong om de är kvar i ES vill säga. Med en bakbunden ja-sägare till sportchef. Målsättningen för nästa år vet vi ju redan.
Om inga pengar finns för att värva i år hur ska då föreningen kunna erbjuda nya och bättre kontrakt till de tongivande spelare vars kontrakt går ut och ta in ännu mera bra spelare och samtidigt hävda inför spelare sponsorer och publik att man ska spela SM-final 09-10.
Jag får inte det att gå ihop men så är jag inte klubbchef heller.
Föreningen håller på att tappa förtroendet från de som betalar för att se en SM-final mellan Timrå och XXXX.
Nu är det läge för föreningen att lägga korten på bordet, att visa upp sin plan för sin målsättning om den ens existerar....
Att spara sig till framgång är inte receptet om man nu inte i verkligheten befinner sig i samma sits som Luleå vilket verkar mer troligt annars skulle ett antal spelare i årets trupp aldrig ha värvats.

Är det så att det realistiska målet är en slutspelsplats ja men så säg det då.
Vi är inga dumskallar på läktarn och framför TV:n

FORZA TIK - GONATT!!

Så fick 4 modosupportrar beläggas med handbojor igår.

73Sjöbba: Tufft.

Speciellt med tanke på att medelåldern på den klacken förmodligen var 14 år.

Känns som om man hade prioriteringarna på fel håll.

73Sjöbba: Var Charles Berglund en av dem?

så borde låten nedanför göras om till Mäkiaho och Challe. Mäkiaho är den lataste hockeyspelaren i hela elitserien.

Apropå fula ord och sådant ! kanske Goa gubbarna (timrå klacken ska lära in sig en ny ramsa)

hammarby sjunger "ni ska dö jävla djurgårds svin"
timrå sjunger: "ni ska dö jävla MoDo svin"

....kanske lite för drastiskt, finns många här inne som hellre sjunger "ut med domarn åh in med nallephu" men vha fan vi måste ju säga ifrån MoDo klacken pissar ju ner på oss! vi behöver inte sjung "dö" men något värrre än pojklagshockey iaf!

Blizzard: på länken från 03:14 ungefär!

Det skumma med Jonte är att han egentligen inte kan misslyckas. I en sport som hockey - och med hans naturliga spelstil... Det är ju bara att åka in och tok-kötta. Publiken skulle älska det, han skulle älska det, lagkamraterna skulle älska det och motståndarna skulle hata det.

Om man tokkämpar med hans spelstil så kan man inte misslyckas. Vågen skulle börja gå i Eon om han körde järnet, proppade och köttade till dess att han var igång. Jag skiter i om han gör noll poäng..

Kom igen i Luleå imorgon nu gubbar!

lincoln: Det är många i min omgivning som sagt att Hedström är en slowstarter. Han kommer igång ju längre säsongen lider. I min värld begriper jag inte hur en spelare kan få 40-45 matcher på sig innan resultaten kommer, som dessutom har den i särklass fetaste lönen i laget och en av de högsta i elitserien. Måhända är Hedström nyttig i ett eventuellt slutspel men herregud, den negativa energi han ger sken av fram till ett eventuellt slutspel är gigantiskt. Det måste väl smitta av sig på övriga laget?

Hedström har sagt att hans spelstil innebär ett spel som många gånger är på gränsen. Ett fysiskt spel där han retar gallfebern på motståndarna. Av det syns inget, nada, zero. Jimmy H jämförde vår kära Hedström med Magnus Wernblom i sin blogg. Jag skulle säga att det är bulls eye. Med en enda, och stor skillnad: Hedström har säkert mer att ge medan Wernblom går på övertid. Dock är min övertygelse att Hedström sannolikt måste byta miljö, alternativt att Timrå behöver byta ledare, om Hedström ska återfå spelglädjen igen.

Hoppas detta är något som diskuteras i kulisserna.

250kg kärlek: Klockrent!

lincoln: Bra skrivet. Det ligger mycket i det.
Visst, att köra järnet med den sortens hockey går ju inte i 60 min. Det kan bli lite jobbigt. Men det finns ju åtminstone något mellanting som gör att det ändå liksom banar iväg för laget.

Tycker för övrigt att diskussionerna här under dagen varit bra. Delar ut första pris till Ambroo och Frella.

Snart dags för Sophie Zelmani på Stadshuset. Det passar ganska bra just nu. Deppig men vacker höst- och vintermusik.

Rött vin.

Skarin: då kan vell vi skicka in Robban :)

73Sjöbba: Bara att hoppas att det inte tar bort den energi som finns kvar i laget.

Hälge: Haha vilken energi? Den energi som Lander, Pääjärvi o Moe har finns nog kvar vad som än händer. De andra verkar inte ha haft energi på länge...

Patrick Polly: Ja, jag tror inte att deras energi försvinner. Nu är ju inte Lander med eftersom han är med j18-landslaget.

Vad jag menade var väl att fokus kan hamna på fel ställe sas. Å andra sidan så kanske det här gör att spelarna krigar lite extra...

Vi får väl se vad som händer,

« · 1081069 · »