Anonymous: Minns att vissa här inne försvarade förlusten mot Sundsvall i SCA-cupen med att det inte finns kvar någon derbykänsla längre mellan Sundsvall och Timrå. Det finns inte kvar någon derbykänsla heller då mellan Modo och Timrå kanske?
Anonymous: Sant, den tunnas ut bara mer och mer för varje säsong känns det som. För att få upp riktig derby känsla igen skulle Sundsvall gå upp i Elitserien... (eller vi åka ner till Allsvenskan.)
Hahl Bundy: ja va ska man säga hittar ingen tråd att följa på men! jonte är långt ifrån en viktig spelare för timrå numera. han kommer inte göra me än 10 poäng i årets serie...
vad har hänt med wandell och mäkiaho. ingen av dom producerar längre. oscar sund är långt ifrån det som han var förra året, jag trodde timrå var experter att utveckla spelare men iår står det still
lotvonen är för långsam. robin jonsson är lika långsam som kjell samuelsson men då var samuelson ett antal gånger bättre än robin.
Backlund har gjort sittt i elitserien, hoppas verkligen att åkes skada skyndar på.
nu är det plötsligt gallerpojkarna som ser till att lyfta laget.
någonting är fel i Timrå och ingen ser el vet vad det beror på. känns som om boysen inte har tryggheten någonstans på banan. se inte ens ut som dom har en tanke på styrspel el liknande när dom är på isen om bara kör!1
se saknar jag tuffheten att våga smälla på och inte vända bort i alla närkamper?????????????
dennis i all ära men det händer för lite nu när inte övriga i laget utvecklas. när samuelsson har spelar en frejdig hockey som kommer från division 1??? då ska man behöva titta över vad det beror på...
nåt är fel i Timrå. perssinen kommer nog inte tillbaka. utan honom sjunker timrå. vi ligger några poäng från jumboplatsen där är det svårt att resa sig ifrån.. så ja gärna 1 back och 2 forwards tack!!!!!!!!
och ingen lance ward det blir mer minuter i båset inte vad vi behöver
73Sjöbba: Hockeyligan och dess disiplinstraff etc. är ju bara patetiska, har dom en egen domstol och skulle denna kunna stå över det allmänna rättsväsendet?
Vad skulle hända om han inte betalar? Och vart tar pengarna vägen?
Simmalugnt: O vem skall coacha laget i kvalserien? om spelarna har tappat förtroendet för Challe för gott eller aldrig ens fått något riktigt förtroende från början..
kanske just Robban borde hoppa in på den positionen istället...hans konstanta kämpande är mycket saknat i Tik iallafall.... o han är ju respekterad för sin kombination av vilja hjärta o samtidigt stor ödmjukhet som människa...
htikare: Det här är inget jävla fantasyhockey lag man leker med, du tycker inte att Timrå IK har provat tillräckligt många osäkra kort med misslyckande som följd?
Olle: Ja organisationssidan känns inte helt stabil. Challe har inte varit huvudcoach tidigare. Robban o Linkan har inte varit sportchefer tidigare. Vi har en väldigt oerfaren organisation skulle jag säga o det kan kosta oss flera säsonger än bara denna om inget görs....
Det brukar alltid finnas en tråd inför kommande match. Ngn sån inför Linköping hittar jag inte. Har vi redan förlorat eller ligger fokus på annat håll? Vi kan spy hur mkt galla vi vill på tränare, sportchefer och klubbledning. Med vad i detta kan vi supportrat påverka?
Vi kan påverka spelarna som är på isen, har ni lust att hjälpa till med det i kväll?
Enligt liten notis på st.nu så kommer man nu satsa på en utbyggnad och ökad tillgänglighet av E.on framför en flytt till stan. Iaf den närmsta framtiden.
The Fat Bastard: Du kan nog ta hit vilken spelare som helst och de kommer att anpassas till passiva hönor. Något är mycket fel i TIK.
Är säker på att Mäkiaho kommer att göra bra ifrån sig i sitt nya lag. Tråkigt nog för TIK så kommer nog Hedström blomma upp till sitt forna jag också i ett nytt elitserielag.
De är helt rätt att Jonte nöter bänk samtidigt som de känns förjävligt att Timrå betalar 300 000kr i månaden till en bänknötare som verkar suga energi hur hela jävla föreningen.
Dream Team: Snacka om skämt till upplägg detta är. Han får alltså stå i båset ikväll men kan sedan bli avstängd ytterliggare. Det är ju för fan elitidrott det handlar om. Sånt här ska ta max två dagar att bestämma.
Frella: Nu när dom skickar mäkiaho, va tänkte dom då med!!!! han är ju bättre än jonte i allafall..
i rätt sällskap är han grym. han har en fantastisk fysik teknik, skridskoåkningen kanske inte är den bästa men han är otroligt smart i trånga lägen!! där man ofta hamnar.
finns andra spelare som man kan skicka...
i rätt sällskap skulle han garanterat lossna..
men men vi spar på skiten i stället, ja tror dom är för fega för att säga ifrån med dom som varit länge i klubben. som om dom vore bästa polare,
uselt agerat timrå. släng spelare istället för agera en bra start tycker jag hahahahaha
keni: Det finns omständigheter som kanske gör att Mäkiaho var det naturliga valet, oavsett hur kass övriga spelare är. Om världen hade varit så vacker som du målar ut den skulle jag tro att jag hade legat under en korkek och luktat på blommor.
Det verkar så, alla finnar stangerar i utvecklingen, utom Challes finne på näsan förståss, han ger aldrig upp. :-)
The Fat Bastard @ Costa del Sol
HAHAHAAH ÅRETS BÄSTA INSLAG!!
ja de stämmer timrå gör finnarna sämst. kan inte vara skoj att lira i Timrå nu, klart att dom söker sig bort, timrå har bra spelare på papperet, klart att det finns andra som rycker i dom när dom vet att dom kan mycket bättre men inte i timrå längre.
se på sundsvall, ett skitlag på papperet men dom är där å krigar!! för dom har en bra målvakt !!
Bort med linkan robban om det inte blir någon av Ward Sanny Ledin Jämtin.Den här veckan har de på sig att göra nåt. Annars in med Wikegård eller Gerhardsson som kan snacka klart och tydligt inte stamma sig som en rädd norrläning då är det svårt att övertyga spelare att komma.
Så tycker jag att Challe kan gnugga lite mål med Hedström så blir han snart den plubrikfriare han en gång var, kolla 1:59 in i filmen och reprisen 2:08.