-Gurra-: Jag kunde inte fokusera på vad inlägget handlade om av den enkla anledningen att det inte klart framgick. Menade han att man inte fick missa MIF-LIF eller tvärtom...?
Per HApps: Allsvenskan i gamla arenan är klart bättre än elitserien i nya och speciellt för dom stackars supportrarna som fått lite längre till arenan.
Malmö Arena är fan i mig helt jävla grym! Det var något i denna stil man önskade se i Timrå IK:s regi i centrala Sundsvall. Med plats för en 9 000 åskådare. Det vore grejer, det...
Roligt att Malmö vann dessutom. Mot Leksand. Igen. Ganska typiskt dessa masar att vika ner sig så snart de sätts under press. Vi kanske inte behöver vara fullt så skitnödiga inför en eventuell kvalserie, trots allt. Hoppas för övrigt att MIF går hela vägen nu i vår. Malmö hör hemma i eliten! Liksom vi...
... Så är jag grymt imponerad av Sundsvall Hockey! Laget ligger tamej fan 4 (!!!) i Allsvenskan. Playoff känns riktigt rimligt faktiskt. Riktigt kul, fortsätt så, Bobcats !
tjobba: den enda matchen jag sett gick ju på tv och var hemma mot AIK, där sög dom då något så fruktansvärt. Bland det sämsta jag sett på en rink. Det kändes som att jag och några polare skulle kunna lira på samma nivå. Grymt imponerande att rycka upp sig (kan iof varit en dålig dag på jobbet bara).
Snoop: Ja men stackars HV och LHC har ju sååå pressat schema! ojoj så farligt
Tjobba: Skit kul faktist :) man vågar knappt tänka tanken, Sundsvall i ES (!!) nu kommer nog inte detta hända om det inte blir en Rögle fast snäppet värre, men tänk vilket jäkla Elitserie derby 2mil ifrån varran!
Tänk nu bara på att om IFSH tar steget upp i elitserien, så lär det ske på bekostnad av Timrå IK. This town ain´t big enough for the two of us, som det brukar heta. Inte heller jag kan låta bli att småle åt Bobcats framgångar - efter alla deras eländes år - och på något underligt sätt gläds jag faktiskt åt deras trepoängare (en jävla massa uddamålssegrar efter förmodade kämpainsatser). Men, som sagt, beware. Redan nästa år kan vi få bevittna ett tronskifte i östra Medelpad. Det som hände i Skåne kan lika gärna hända här, eller...?
dr-nix: Såg den på TV jag med, och det var väl inget vidare. Hemmamatcherna mot Borås och Mora har jag sett på plats. Där har det väl varit något bättre, långt ifrån bra, ändå avfärdade man Borås enkelt. Mora vann tack vare att Lundström hade en dålig kväll.
Sundsvall har verkligen höjt lägstastandarden. Dessutom spelar man allt som oftast med fyra fulla femmor och jag tror man har en riktigt bra och kompetent tränare i Peter Gradin. Hoppas dom håller i!
Går man nu in på Aftonbladet och "Sportbladet" finne det med Rubriken "Malmös sköna premiärseger" och bilden till detta ser tamefan ut som NHL-publik, helt otroligt snyggt jobbat av Percy! All cred till dig!
"Fredrik Bremberg har tydligen varit uppe i Timrå i dagarna och hälsat på Challe, är enligt en insiders en övergång på gång Skriven av Drobny den 11 nov 15:59 "
Så tyckte jag att den lilla youtubefilemn om Jonte var rätt skön. Låten i filmen var ruskigt bra, någon som vet vad den heter och vem/vilka som framför den?
tjobba: Jag tjatar vidare om mitt drömscenario: ett tränarbyte mellan IFSH och TIK. De får Challe och Gradin kommer till oss och detta omgående! Inser naturligtvis utopin i detta, ett drömscenario som sagt (med betoning på "dröm"). I 2:a hand: TIK ser till att värva Gradin inför nästa säsong...
Simmalugnt: Jag som trodde att det var han som skulle ta över efter Bengt-Åke. Hua så fel man kan ha. Däremot ser jag fram mot Gradin tillsammans med "Challe" innan det förstnämnda blir verklighet.
Vad arg jag är på hotmail nu!!! köpte en match som jag kollade på för typ en månad sen som hackade och höll på. så jag skrev ett mail och fick en värdekod tillbaka. Perfekt tänkte jag ikväll, då kan jag ju använda den och kolla på matchen! Men när jag ska leta reda på mailet så finns det inte! Till min förvåning upptäcker jag att alla mail jag fått i oktober är borta! så nu har dom slarvat bort 100 spänn för mig samt andra "viktiga" mail... försöker hitta någon slags support på hotmails hemsida men det verkar inte existera.... ARG ARG ARG ARG AAAAARG!
Paddan: Nä tyvärr är det inte så heller. har kollat ordning och har prövat att sortera efter sändare osv... alla mail från oktober är helt borta. Och det känns ju som att OM jag skulle få tag på nån från hotmails support så lär man ju inte direkt ha en chans i värden att få kompensation för min värdekod eller liknande... surt, men det är väl bara att le och hoppas mitt liv blir ett bra liv ändå;)
Södertälje hemma, Färjestad borta, Luleå hemma, Linköping borta. Tre-poängare på hemmaplan mot bottenkonkurrenter och en äckligt defensiv hockey i de svåra bortamatcherna - ungefär som idag. Se de som försvarsspelsträning och försök ta några bonuspoäng i LLA och Cloetta Center. Då ser det bra ut!
Blizzard: Jag tänkte på det när de första bilderna rullade fram från dagens match. Vita benskydd, tänkte jag, är det sämsta målvakter kan ha. Men så tänkte jag att det kanske är precis vad Backlund behöver. Ny grejer, ny start och nytt självförtroende. Vita benskydd funkar för Backlund! Personligen avskydde jag att stå med vita benskydd ;)
Abron: Men de är ju en matchrapport från LHC matchen och efter den matchen va ju botten nådd, lär ju förmodligen ploppa upp en ny inom kort så håll ut.
Abron: Jasså, nu hänger jag med, ibland klickar det inte ;-)
Kerstin_K: hehe ok, jag är bara nöjd om han inte har den FULA reklamen känns som han säljer bort sig själv ("billigt"), han får ha vita,röda,rosa,gröna,blåa,svarta, bara jag slipper reklamen :)
Det där med vita benskydd kan jag inte gå in något närmare på då jag inte stått som hocket målvakt ;)
Ninnema och Jämtin in i laget vore kannon då är man lugn bra krigat över hela tre perioder grabbar och challe vann klart över sur kopian (hardy nilsson) Dahlen den matchen oxå,,,,,,
janssonovich: Super jämt hade FHC vunnit idag hade man legat 5:a med 1p före FBK och 1p efter SAIK, nu förlora man istället och åkte ner på plats 9 - utanför slutspel (!)
Kerstin_k: Angående det där med benskydden på Backe. var det inte förra säsongen som han bytte till ett par vita av anledningen att man ser större ut då eller nått sånt. Har för mig det var någonting sånt han pratade om.
Vem vet, han kanske känner sig som en Gud i vita benskydd och det var det som behövdes för att hålla nollan;)
Laken: Åjo, det är klart att det behövs värvningar men samtidigt så tycker jag att vad som fattades i dom tidigare matcherna, inställningen och hjärtat, det ser vi idag på isen och en sådan attitydförändring, om det håller på lång sikt, är värt mer än en Niskala i truppen.