1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613701 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
fighter: Modo torskade med 0-6. Notabelt med 3 st 2-målsskyttar som avgjorde för SAIK.

Dream Team: Njuter man inte är man felande.

mikenomad: Mjo kan hålla med om att backsidan ser lite tunn ut, det skulle sitta gött med en förstärkning där. Men sen så är jag nöjd. Fast vill vi gå till final så bör nog det fyllas på med lite mer rutin där bak ja.

Ambroo: Fast de klonade Foppagenerna kanske börjar bli väl utspädda nu. Det behövs kanske en omgång nya "hockey-morsor" däruppe...

Dream Team: Modotorsk=Gott gottigottgott!

Yellowcard:
Final? Har du fått hybris efter två vinster och en Modotorsk?

Per HApps: Svart eller vitt min vän, den rådande färgskalan hos 98% av Timrås fans. Inte rött o vitt som man skulle kunna tro.

mikenomad: Sist jag pratade med en Ö-vikare så ansåg han att det inte var nåt att oroa sig för då det finns minst en Foppa, en Macke och två Sedinare i varje årskull. Jag vet inte, men antingen så var han bara allmänt dum eller så är han Modoit...

mikenomad: En Modo torsk är som en påse gott och blandat, j-ligt god till en början, och går att leva på en stund, men någonstans vet man att biverkningarna kommer surt efter:)

Per HApps: Ja visst Saik går för guld definivt bästa laget norr om dalälven. och snart kommer Renberg med också... Torsk nästa torsdag...

Harryhaffa:
Kom igen nu, nu får leva med favoritskapet, ni har ju en stabil målvakt, grymma, tuffa rutinerade backar och en sällan skådad centeruppsättning. Med den ekonomi och arena ni har på gång i centrala Sundvall och mängder av fräscha Red Eagles-souvenirer så finns det inget som stoppar er i framtiden.

Hur kunde Nubben, Sanny och Hahl åka från denna succé?

Bragd-Birger: "den obligatoriska duschscenen", vi ser nog olika fängelsefilmer du och jag men jag förstår vad du menar.

Hej Hockeysnack föresten, det var länge sedan.

Per HApps: hehe näe.. har som sagt alltid trott på laget så har inte med vår ooooootroligt grymma form att göra=P

Som jag ser det tar vi oss till slutspel utan större problem - säsongen är lång och vi har ett bra lag, vilket vi som sagt redan har bevisat.

Vi lär klara kvarten så klart! Sen om vi ska klara semin så måste det nog in mer rutin på backsidan.

Icing-Ove: 4-21 på de fyra senaste är väl ingenting att hänga läpp över?

Marschera tillbaks nu. Här har du en takt som funkar; 1-5, 1-5, 1-5, 1-5...

Ambroo:
Äh, tre trötta bortamatcher och sen lite godis till AIK. Vi hade 15-2 på tre matcher tidigare, det går upp och ner, lite som för Backe. Det finns en Uppförs-Backe och en Nedförs-Backe, eller hur?

Icing-Ove: Tycker du att dom är dumma mot dig?

El Maco: Long time no see, welcome back. Blir det come-back på vetgirig also?

Herminator: Nej men jag tänkte gå på DIF-TIK på måndag.

Icing-Ove: På tal om det här med nyckelspelare som lämnar...det är ju intressant att du tar upp just den punkten, det börjar ju bli ganska påtagligt att svackor också kan inträffa i självaste heart of hockey när nyckelspelare inte finns på banan. Får hoppas för eran skull att salomonsson slipper bryta lårbenshalsen nu när ni också har en skadelista värd namnet.

El Maco:Ja det är fan roligare, så håll live-tummen åt mig!

Herminator: och man verkar då inte få såga Modo i deras göstbok heller.

Icing-Ove: Besöker du Timrås forum ofta? :)

haR gort en låt om mod .lyssna.

LingaN: är dom sämst för att vi hatar dom eller vadå?

LingaN: ...vilken bra låt

LingaN: När jag o nå kompisar åkte upp till dövik förra säsongen spelade vi den där låten i bilen när vi åkte igenom övik, och ja kan säga att de va bra du gjorde låten innan du är i målbrottet för annars kanske den inte hade blivit så bra som den är nu.

Modo ska värva sig ur skadekrisen
VM-centern Fredrik Warg är ny på Modos sjukt långa skadelista.
Sportchefen Erik Holmberg letar nu nyförvärv över hela världen.
- Det är stentufft. Det här är inte normalt, säger han till HockeyExpressen.se.

Vaddå inte normalt! I det här läget har, känns det som Timrå alltid varit i!

thha: Ja men de är ju inte normalt att ha 9 ordinarie spelare skadade heller :P

Snoop:

Inte en undaflykt eller gnäll så långt ögat kan nå. Se och lär jyckar..

:-D

bisterfinnen:

"Nu, en vecka senare, har vi förlorat fyra matcher och har sju, åtta, nio man borta beroende på hur man räknar, säger Modos sportchef Erik Holmberg"

Hahaha, det låter som en vanlig dag på jobbet för en Timråit.

Vi hade som mest 9 ordinarie borta för 2 säsonger sedan och här gnälls det om 7, 8, 9 man beroende hur man räknar.
Rehabtiden varierar från 1-4 veckor. ;)
Nu ska det dessutom värvas ut ur skadekrisen. ;)

Nog luktar det som lite gnäll och panik om hela artikeln.

Man skulle ju vara överlycklig om rehabtiden bara var 4 veckor.

73Sjöbba: Jag har för mig att jag räkande ut att vi hade någonstans mellan 5-9 spelare borta hela tiden i över 30 omgångar för någon säsong sedan.

JimmyH:
Ja, tänk om vi hade fått vara ordinarie, då hade minsann inte Modo fått något SM-guld :)

73Sjöbba:

Vafasen, brukar inte hundar ha bra luktsinne? Eckes kommentarer doftar bara god lägesuppfattning, sunt förnuft och ett stabilt och sansat agerande.

Inget ylande, inga svansviftningar för okända och inget småskvättande inne hos grannarna.

Till skillnad från mig då, haha... Lycka till i kväll, och som sagt, break a leg

:-D

bisterfinnen: Se och lär Linkan, en sportchef som AGERAR NÄR LAGET HAR SKADOR!!!!

Cartman: Vad har Ecke gjort då, mer än att sparka Wernblom?

Cartman: Linkan har ju sagt att man är ute på marknaden och ser över den, de är bra att dom inte bara panikvärvar utan att de ska vara rätt kille, sen om försvarsspelet fortsätter se bra ut behöver man absolut inte ha panik men som någon skrev kan de va bra att värva en back eftersom vi kan komma tappa spelare till JVM.

Cartman:
Vad har han gjort som är så fantastisk?

Per HApps: Sagt att han ska värva, om det är MoDos sportchef vi pratar om.

Cartman: Vilken idiot.

Jensen_12: Och det har inte de sportansvariga i Timrå redan gjort?

Erik Andersson avgjorde i sudden idag.

..så verkar det att gå fortsatt tungt för Jonte.

KniveN:Och blir kvar där tills jultomten kommer!

Så gillade jag vad jag hörde. När Färjestadstränaren igår sa att dom mötte ett lag som åkte skridskor på ett sätt han sällan skådat.
Nu är det bara att köra på den utvalda vägen.

Tvåtallar: Skummade igenom dagens ST och hittade en intressant mening.

"Hade det varit ett helt avgörande mål hade jag antagligen varit avstängd nu, säger Berglund och syftar på sina tidigare kontroverser med elitseriedomare."

Har Challe varit i liknande blåsväder förut?

-Gurra-: Det har hänt att han protesterat mot domslut han inte varit nöjd med. Han blev även avstängd efter en incident mot MoDo Hockey hemmma efter att ha sagt elaka saker till domaren i samband med en protest.

Hahl Bundy: Tråkigt för honom. Men skönt att det inte är våra bekymmer längre.

Bergius: Ja då var det Skogs som är sjuk...
dagbladet.se/sport/1.243359

Tellus:

Skogstokig eller?

Sorry, kunde bara inte låta bli... :)

« · 1088776 · »