1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613748 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
 Blizzard: "vitsen var att Expressen inte nämt att timrå spela i lördags....."

Jo, fast hela vitsen, som du kallar det, uteblir ju då samma tidning skriver som du sa att man gjorde tidigare igår kväll, efter MoDosegern. Det hade ju varit en sak om skittidningen benämnt Timrås seger med 6-2 som "mindre stor" än Modos vinst med 5-1. Nu nämner man ju bara den ena matchen, varför jämförelsen haltar lite. Men jag förstå hur du menar ;-)

Berglund: Han fick tydligen inte målet, ett ass istället.

I går fick han själv beskedet av Moras klubbdirektör Jan Simons.

– Han sa att det var en ekonomisk grej, säger Eric Healey.

– Det kommer som en chock. Jag skulle vilja stanna här. Jag har en fru och två barn. Min fru har fått jobb här och mina barn har börjat på dagis. Jag trodde att jag skulle få stanna året ut. Nu vet jag inte vad som händer, men jag skulle vilja spela i Sverige.

Intresant spelare :)

Roligt att Simons säger att han inte är tillräkligt snabb medans Lückner hyllar honom, vem är tränaren :)

Så är de ju baklagligt att Lehtonen är sjuk igen och kan missa matchen mot Skellefteå, han kan ju inte vara sjuk varannan match fan :/

Pestilence: det är sjukt! så jävla typiskt då han är ES bästa back!

Blizzard:
Det är olyckligt när klubbdirektörerna bestämmer saker ovanför huvudena på tränare och sportchefer.

Blizzard: Kanske går att byta honom mot Skogs?

Anonymous: haha ja de går jag med på alla dar i veckan :)

Per HApps: Det känns ju igen från en annan elitserieförening vars namn börjar på T...

ITK:
Vad grundar du det på?

ITK:
Vad grundar du det på?

Säg någonting bra om Challe, vad är hans styrkor som ledare?

Icing-Ove: Han vinkar in keepern för målvaktsbyte innan denne byter ut sig själv. Lite auktoritärt så där...

Olle:
Challe är kung, han sa till mig att det finns tre målvakter i Timrå, Åke-Åkerlund, Nedförs-Backe och Uppförs-Backe..

Som några kanske läste här för några dagar sen så diskuterades örn loggan och tall loggan. Jag lovade då att jag skulle kolla med en polare som går en dataspels utbildning i Falun och är ruskigt duktig med photoshop om han kunde försöka göra en snygg tall logga! den som är här uppe till vänster ser lite... "paint" ut:) all cred till den som gjort den men man kan nog göra den snyggare.

Kapanens hjälm som jag har som visningsbild finns det en ruskigt snygg tall-logga som är gjord lite modern. Polarn min trodde sig kunna fixa en i stil med den och ska sätta sig imorgon på skolan med det.

Så förhoppningsvis kommer den bli bra! har bara sett honom göra monster och sånt men tror han kan fixa en klubblogga:)

Så om det är någon som har nått "tänk på detta" eller liknande så skriv det nu så kan jag förmedla det till honom;)

Då var inspelningen utav "Sportkollen i Guld" avklarad då för denna vecka. Tanken var att programmet skulle heta "Sportkorren i Guld" men då det skulle ta lång tid att få fram en helt ny jingel så dammade man av "Sportkollen" istället i en ny fräsch tappning då jingeln redan fanns där så att säga.

17.45 idag ca hamrar vinjetten igång! MISSA INTE DET!!!

Friskan: Du kan väl ratta över till P4 i detta ögonblick då och lyssna på Dagens Eko! Så slipper du få några negativa vibbar!

VÄL MÖTT!

Uno Gordon: Och så måste jag naturligtvis korrigera mig PER OMGÅENDE!!! 16.45 är STARTTIDEN NATURLIGTVIS! 16.45! Ingenting annat!

Uno Gordon:
Icke ....absolut inte, jag vill inte få skavsår i öronen.

Jag vågar inte chansa att ha någon kanal på överhuvud taget eftersom jag tror ditt tjattrande "slår igenom". ;)

Så tycker jag att Supporterklubbens nya huvtröjor är sjukt snygga. Lär beställa en ikväll jag =)

Bigthelin:
Teckensnitt i samma som "Timrå" på tröjorna är väl att föredra. Sen kan man kanske experimentera med att få in 1928...

Kongo: ah! det ska jag genast berätta för honom:) med "på tröjorna" antar jag att du menar matchtröjorna?

Kongo: Han kommer göra 3 versioner:P en med 4 rötter på varje tall (som kapanens hjälm) en med 5 rötter på varje tall. och en där han klämer in 1928 på något bra ställe:)

Bigthelin:
Låter bra. Rockwell Extra Bold heter teckensnittet.

Kongo: kanon:) han skulle kolla det

Kongo: Är de nya huvtröjorna "rena" bak på ryggen, eller är det nåt tryck även där?

Men DT, hur kan du fråga Kongo det? Kom till kiosken i kväll i stället.

Dream Team:
Det är en röd igel och ett lodjur på ryggen.

T T: Nu var väl det mer tänkt som en mer allmän fråga, ställd till den som vet svaret, ungefär.

Dream Team: Ok. Då kan jag avslöja att på ryggen finns en stor fet röd örn med eldsflammor i neon.

T T:
Design Patrick Svedlund?

:O är timrå ik på jakt efter pengar till nya spelarköp? ;)

T T: Snorgrön neon färg eller knall orange?

Finns inte tröjan i svart? Black is the colour.

Leffe:

lite väl magstark humor kanske.........

Leffe: Synd att man inte kom över fotrasparna på fotvården.
Kunde kanske få bort lite valkar under fötterna på spelarna så att det blev lite fart under skridskorna.

Hahl Bundy: " I see a red door and I want to paint it black" Helt rätt! Krossa skaik!

....så har Ricky Halh målat för VF...

mikenomad: Vem är det?

Inte undra på att man har högt blodtryck när man håller på Timrå.

Hahl Bundy: Hockeyludret som spelat hos oss förut.....

fighter: nä det är nog inte ovanligt bland Timrå-fans:P

fighter: och inga naglar..

Någon som har koll på någon publiksiffra?

Bigthelin: Tyckte att jag hörde 5300

lincoln: Jaha....då var det kört då!!!

Helvete! åker vi på en utvisning i sista minuterna igen!!!!!

lincoln: 5396

Rooster23: nu försvinner det flera meter i form av naglar för timrå-fansen...

Snacka om viktig tekning. Vinn den och vi vinner matchen. Tillbaka till Dimitrakos så ringer det...

Låt det nu inte bli Hynnings läge och strul med öppen bur som man kommer ihåg från den här matchen...

« · 1092496 · »