1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613766 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy: Ja,verkligen fint gjort.

Ett långskott, men var det inte så att innan säsongen började så fick Hannes Hyvönnen ett NHL erbjudande som han vill ha, men Södertälje stoppade honom. Nashville var det om jag inte minns fel.

Personlig tror jag att detta är en av anledningarna till att det gått grus i marskineriet mellan, Hannes och hans SSK-tränare. De tvinga honom kvar vilket gav signalen att vi vill ha dig till vilket pris som helst. Klart att Hannes tar för sig och vill mycket, och säger saker han inte håller med om!

Men som sagt värvningen av Hannes har hela tiden förvånat mig, speciellt genom att många experter tippade SSK väldigt högt i tabellen, pga av just Hyvönnen och Jakola.

lungan: Rangers var det

en aurel

Pestilence: Ja ?

....så undrar jag vad det här laget heter? Vad dom står för det råder det väl inga som helst tveksamheter om?
HockeyNazis?

Hahl Bundy: De hette Edmonton Swastikas, och var definitivt inte det enda laget i början på nittonhundratalet som använde sig av svastikan.

sports.yahoo.com/nhl/blog/puck_daddy/post/Edmonton-Swastikas-Suddenly-Mighty-Ducks-isn-t?urn=nhl,96279

Paddan: Tänk vad en symbol kan förändra synsätt.
Nu skulle det definitivt inte gå att ha en sån symbol.

Paddan: Svastikan har funnits som lyckosymbol i flera tusen år i diverse områden i världen. I indisk, Japansk och Persisk kultur, bland andra. I indien och Persien var det en symbol för solen samt Mithra (en av gudarna i Persien). Den finns även som lyckotecken i flera andra religioner, bl a Hinduismen.

ASEA har till och med haft symbolen som logotyp i början på 1900-talet.

Hahl Bundy: Meeen vafaan, är det bara en massa nynazister i gästböckerna nuförtin. Jaja, det var helt klart bättre förr. Inte minst på backsidan.

Johnny Hazard: Ja, dom var blonda o hårda. Backarna alltså. Inte lika fjolliga som nu.

Hahl Bundy: Nästan lite ariska, ehh artistiska menar jag. Annars så saknar jag, sönderkokta korvar, faan vad gott det var. Glömmer aldrig den salta smaken från de stenhårda lovikkavantarna när korven slank ner.

Johnny Hazard: Liksom det lagomt ludna som följde med. Nu förtiden ska korven vara så perfekt. EU regler antar jag på både böj o fasthet. På korven menar jag.

Hahl Bundy: Likadant med hockeybanan. Raka banan, är dom så håriga? Svar nej. En riktig EU-banan ska vara gul, lagomt rak och hålla en god bana runt hela banan, eller rundlarna.

Nu till frågan; var är ijenkligen Timrås backar?

Johnny Hazard: Är det inte där någonstans innan Birsta?

Paddan: Själevadbanan

Johnny Hazard: Alla är inte på isen i allafall. O inte är dom så där hårda o fasta som man vill ha dom där ute.

Hahl Bundy: T o m en back som Jan Banan skulle i nuläget sitta som en smäck.

Johnny Hazard: Ja här är han på bild.

Hahl Bundy: Hahaha, vilket j-la babianarsel han hade.

Johnny Hazard: Observera den fina klubbföringen o de böjda knäna.

Det arslet kan nog bumpa bra nere i rundlarna av banan.

Hahl Bundy: Helt klart som det står skrivet i intruktionsboken. Hoppas nu bara att Timrås backar kikar in här i gb:n och lär sig ett och annat.

Johnny Hazard: Förresten du som är hockeyorakel.
Varför heter det nere i sarghörnet? Var är hörnet på en hockerink?

Hahl Bundy: Och varför heter det "nere" i sarghörnet, då isen är plan????

Hahl Bundy: Du nämnde det ju själv i ett inlägg lite längre ner. Det heter inte sarghörn, det heter sarg-rundeln. Du ska inte lyssna så mycket på radio och tevekommentatorerna, dom är amatörer.

Johnny Hazard: Var det såå enkelt? :)

Hahl Bundy: Hockey är busenkelt, kolla in den här övningen:

www.coachescorner.nu/Images/ovn_25.gif

Johnny Hazard: Förstår inte hur man kan tycka att det där var speciellt svårt att begripa? :)

Johnny Hazard: Påminner litegrann om hur det ser ut efter matcherna ute på parkeringen.

Hahl Bundy: va fan ska de vara så jävla svårt att boka biljett på de där ticnet nu för tiden ... skit systen ... eller också jag som är dum i huvudet .. kan va så också

Så slog det mig i dag att en större supporterresa till DIF borta senast nog hade lyft spelarna till en riktig inställning.

...så stänger som bekant det svenska transferfönstret 31:a jan, men Dallas har ändå rätten att plocka över Wandell t o m 28:e feb, nice.

...annat så har domarkåren slagit till igen. Igår blev Frölunda bestulna på åtminstone en poäng borta mot Luleå efter att ha blivit blåsta på två mål. Den ena bortdömningen var ytterst tveksam medans den andra var helt horribel och det där är nåt som i längden kan drabba oss då LHF drog i väg ytterligare.

Ambroo: Förvisso, fast personligen tycker jag att allt ont som drabbar fjölundasvinen är enbart av godo.

Ambroo: Ja man kan nog ganska lugnt säga att Timrå kommer behöva skaffa en center till. Speciellt nu när Dallas som klubb stängt av sin egen spelare Sean Avery.

Det första jag tänkte var, när jag såg detta hoppas han inte är center, men jo exakt just det var han.

Nej skulle nog tro att Wandell kommer få avsluta denna säsong i NHL, riktigt roligt för honom men riktigt jobbigt för Timrå!

lungan: Det är bara att hoppas på att Dallas inte erbjuder en transfer mellan Sean och Tom, för den där Sean verkar inte direkt vara en ödmjuk kille. Nej honom skulle jag då aldrig vilja se i Timrå.

Mappe: Samma här, kommer aldrig hålla på Frölunda. De har gjort för mycket ont mot oss.

lungan: Inte ? Sean Avery är en personlig favorit i NHL.. riktigt rolig spelare.

Dock är det väldigt väldigt långsökt att han skulle komma till Elitserien..

Tänk dig denna kille framför mål i PP..

actionleif: Men ni har väl råd att betala hans modesta lön.

Paddan: Inte nu men om 15 år. Man får se tiden an helt enkelt.

actionleif: Ha ha Krizan skulle få frispel :)

När det gäller centrar så känner jag lugnet. Gör inte ni?
Det blir bra det här.

Hahl Bundy: Efter uppehållet så har för min del lugnet infunnit sig vad gäller laget överhuvudtaget. Skulle vara Djurgårdsmatchen då som drog ner lite.

Bara viljan finns så kan det här laget gå långt.

lungan: "Den där Sean"
Killen är en fantastisk hockeyspelare. En spelar som kan tillföra väldigt mkt energi i ett lag, oavsett vad som står på tavlan.

Se länk o njut...

lungan: hur länge tror du han blir avstängd för något så löjligt .. 2 matcher eller något

superfalle: Eftersom Avery är "återfallsförbrytare" eller vad man kallar det inom NHL, även om han tidigare klarat sig med bötesstraff, så räcker det nog inte med bara 2 matcher. Han är ju avstängd på obestämd tid i avvaktan på en utfrågning av Gary Bettman.

Paddan: oj fan .. fan va nervös jag blir ...

actionleif: Haha:P det där var kanske den skönaste skymningen av målvakten någonsin;)

Mange: Det intryck han gör på mig är att det verkar som han är en riktig flåbuse. Säkert skulle han kunna skrämma skiten ur många "pojkar" i elitserien. Tja, why not?

John K: säsongen 2004/2005 så spelade han två matcher för pelicans i sm-liiga. gjorde på dom två matcherna 3 mål och fick 26 utvisningsminuter? någonting säger mig att han fick matchstraff båda matcherna och sedan fick pelicans nog? någon som vet någonting om detta? Statistiken ser ju lite skum ut...

Förövrigt var ju denna undersökning rätt skön:P

"Avery has made many enemies in the NHL. In a 2007 poll of 283 NHL players, 66.4% said that Sean Avery was the most hated player in the league."

Länken jävligt seg att ladda (för mig i alla fall)

« · 1094461 · »