"Förutom övergångsstrulet var nämligen det största mörka målet Timrås katastrofala ekonomi. I december var katastrofen nära och TIK ställde in betalningarna. Efter mobilisering och insamlingar bland supportrarna, bidrag från kommunen och SCA samt en överenskommelse där skulderna skrevs ner kunde klubben räddas."
Kom att tänka på Lule, för två månader sedan så läg de på jumboplats nu ligger de tvåa i tabellen med samma poäng som ettan.
De tog hit Lubos Bartecko tidigare än vad de tänkte från början, han lirar på artistkontrakt, så om de hamnar i final så hinner de bli av med honom under serien, eller också blir det väldigt dyrt för dem.
Det kan vara farligt ibland att handla i desperation.
KniveN: Men de hade de nog fixat ändå, även om han kom senare. I och för sig är det inte över än, de kan ju förlora alla matcher från och med nu även om oddsen på det är relativt låga.
Anonymous: Luleå körde väl samma upplägg den första tiden för Baretcko som för Phillip. Bodde på finska sidan av gränsen och pendlade. En riktig slamkrypare. :)
Fy så irriterande! Hockeysnack har slutat fungera på min dator hemmavid! I förrgår dog det på eftermiddan. I går dog det vid 22 tiden. Det verkar funka från andra datorer men inte hemifrån mej längre. Mycket irriterande! Inga ändrade inställningar i datorn och allt annat funkar både ni hemnätverket och på internet! Är det nån annan som haft problem?
Tillbaka – för att stanna Tom Wandell återvänder till Sverige. Nu blir han kvar i Timrå IK resten av säsongen. – Jag ser inte att vi kommer att ta över honom igen, säger Dallas Stars assisterande General Manager Frank Provenzano till Dagbladet.
:D och Styf snart tillbaka oxå fan man känner sig små lycklig skulle bara fattas att toronto ville låta timrå få låna Strålman rästen av sesongen oxå och att linkan till slut hittade en till center som kan till föra något i timrå
dr-nix: Linkan har kanske fått såna garantier att sökandet fokuseras på att hitta en back. Vi får se vad som händer. Med Wandell "säkrad" så ser ju centersidan rätt hyfsad och godkänd ut. Så backsidan får man nog se som förstaprio nu att döma av Dallas uttalanden om Wandells fortsatta säsong. Frågan är väl hur mycket fokus Timrå nu lägger på denna säsong kontra nästa och nästnästa säsong. Vi ligger ju pyrt till för tillfället.
Hahl Bundy: Vad ska man VÄRVA av när man inte har pengar. Klart är att T johansson fortsäter snacka skit och har lurat sponsorer supportrar med att ljuga om ekonomin gång på gång. Han ska bort fort som fan då SPONSORER kommer att hoppa av om han är kvar. Nä lägg korten på bordet blir väll en polisanmälan till slut som många misstänker. Först gå ut och vara så jävla nöjd med ekonomi sålda årskort och ett halvår senare stå och LJUGA GRINA GNÄLLA om pengar helt jävla sjukt,
Inför säsongen har man kommenterat att man har sålt mer årskort än vid samma tid ifjol. Nu ett halvår senare kan man konstatera att man inte har sålt lika många årskort som man budgeterat för.
Är ingen svår mattematik eller logik, tycker jag iaf.
Sedan kom den hyperaktuella finanskrisen, och vet man redan nu att företag varslar, inför köp- och anställningsstopp osv, så kan man ju räkna ut med lilltån att det här med att ragga sponsring kokker att bli MYCKET svårare än tidigare år. Vare se om Timrå har gått bra eller dåligt.
Alltså kan man inte kasta ut pengar hur som helst. Visst det skulle kosta mer att åka ut, men det är fin balansgång det där, så att vi inte värvar nu och vips blir ett Halmstad Hammers dvs en klubb som trots framgångar gick i konkurs.
Maggan: plus att vissa sponsorer kanske vill dra in på redan ingångna avtal.
Dock, Timrå har lägre fallhöjd än vissa andra klubbar i serien. Skönt att inte ha jättelån just nu.
På sätt och vis kan jag sakna de gamla onda tiderna när det alltid var kniv på strupen. Lämnade man in stryktipset brukade jag kryssa i joker med tanken att rädda Timrå om jag vann en miljon. Och på den tiden var väl en miljon en väldigt stor del av totala omsättningen i föreningen... Kanske ska tippa lite igen?
Modano: "Nä lägg korten på bordet blir väll en polisanmälan till slut som många misstänker."
Många misstänker? Vilka då? Jag har inte hört nån sån misstanke mer än det Laken kläckte ur sig när han gapade som värst o du hakade på som nån värsta paparazzi!
Modano: Har du hört talas om "Storm i ett vattenglas"? Känns som att hela den här diskussionen om försingring är pratet mellan dig och några av dina närmaste, och hux flux så är det mååånga som misstänker saker och ting.
Modano: Må så vara, men att sitta på ett allmänt forum och skrika ut att någon försingrar - det är inte schysst! Och skulle det sig illa skulle dom lätt kunna göra en polisanmälan mot dig för förtal. Och bevis finns det ju gott om så att säga, det är ju bara läsa på den här GB'n i ett par sidor.
Så tycker jag att det är roligt att det nu är 100 personer anmälda till Skellefteåresan. Se bara till att sköta er på bussen nu, annars får ni med mig att göra ;)
persson: Hoppas de planerar att göra en bra match då de själva är med och bekostar resan. Då vill de nog inte skämma ut sig när så många hemmasupportar kommer upp :)
Tom Topp: Nu ni e Lilla farbrorn på plats o ska se nåra matcher i chokladlandet! Ni får kika efter nån galning i Timråtröja!! Lite påverkad av öle e man redan!!🤣🇱🇸😎