1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581622 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 1821401 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND:

Jag är med på segertåget. Men sammanslagningen lär inte bli av på nytt. Klubbarna trular väl vidare på var för sig i skymundan av hockeyeliten. Nastrovje = Skål på ryska, antar jag. Nastrovje från Kirseberg! 🍻 Så här på påskaftonen och allting. Cheers mate!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Det vore intressant att höra ett hållbart argument för det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Ett jämlikt samarbete med ett damelitlag vore ett bra alternativ.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Hälge: Hållander spelade fram till matchens enda mål. Olofsson var +2 i U18 matchen mot Tjeckien.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SSK och Troja klara för allsvenskan kommande säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hälge:

Jaji, kuken i styret! T/L kan man förvisso leva med.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: En "hemmamatch" till.
Gott!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vad fan sysslar de med.....
2-2 efter andra halvlek...
Mot Tommy Salos bästisar.... 😯😬😴😱😤
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp:

Ja, jag gillar dem. Men för att ta sig dit behöver man en bil. Och helvete heller att man har en sådan. 🙁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Du kann väl förihelvede åka Taxi 🚕... Tåg 🚂... Flyg ✈ eller Helikopter 🚁 dit..
.eller 🚌 buss??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: du får tjåla en attackcorolla
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND:

Jag har tyvärr inte råd med sånt heller. Måste samåka om det ska bli nåt. Dessvärre är det skitdåligt med TIK-are i Malmö. Vi var typ tre personer i Malmö Isstadion senast. Inte bra alls.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco:

Jovars, det kan man ju göra. Tjuvkoppla och allt det där. Men det lär bli repressalier och eftermäle. Lita på det. Nalle kommer sällan undan med sånt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
{DJ Hemp: Men käre nån rabben..
Vi kan plocka upp dig i höst när vi vart över Sundet.
Vi kommer i den Gula Hippiebussen( Wolkswagen) ifrån 63...
Ragnar kör...
Make Love...NOT war.
Flower Power...
Klä dig i regnbåge 🌈 ens färger..
Be there 💗
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: 1. Ekonomin
2. Bättre Spelare
3. Större Sponsorer
4. Bättre marknadsföring
5. Ny multiarena i Hamnen i Sundsvall
6. Mera publik på matcherna
7. Mm....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Ja, deras tröjor är ju förvillande lika det finaste laget.

Förutom att det blir smutt att se ytterligare två Timrå-matcher gläds jag med min stuggranne i Halmstad. En gammal Troja-lirare som följer sitt gamla lag i vått och torrt. Och som verkligen gläds och lider med laget i med- och motgång. Absolut inte en sån som bara gnäller och säger att allt var bättre förr. Ju förr dess bättre.

En hyvens gobbe som jag gillar skarpt. Kvällens whiskey är till dig Lasse och ditt Troja. Cheers!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Är med blandad känsla att få se Jonatan Nielsen i HA med T.L kommande säsong. Hur kommer han stå ut i konkurrensen och hur mycket tillför han i PP och hur hårt är hans skott? Vad gick egentligen Timrå miste om?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
När det gäller att dra publik tror jag inte det konstant ska kretsa kring eller ursäktas för den sportsliga produkten ska hålla det ena eller andra måttet. Ser man på fotboll finns det fantastiska publiksnitt hos lag som i egenskap av sporten själv med dess serieupplägg inte har en realistisk chans att vinna något med stora delar av säsongen kvar, världen över. Någon jag länge förundrats över, se vad som händer så fort matcher inte betyder något i hockey, inte bara Timrå utan allmänt, publiken dräneras lika fort som de lär sig att kommande match/matcher inte kommer ge något nytt möjligt scenario.

Den stora boven är för mig i vilket fall självklart komforten av TV/webbsändningar. Hur Timrå IK gör det så komfortabelt, spännande och värt för dig att efter 16.00 bestämma dig för att fysiskt åka ut till Timrå, helst med vänner - oavsett - hur matchen kommer gå tycker jag mycket mer fokus kan ligga.

Bara en sådan sak som hockeybussarna tänkte jag ta upp, varför går de inte igen för överallt? Givetvis vill och ska inte Din Tur upprätthålla linjer som inte åks. Men därifrån verkar någon hopplöshet plötsligt infinna sig, varför agerar man inte? Vad gör man för att folk ska åka hockeybussarna? Den där patetiska statiska panoramaklippet där man sagt åt bussåkarna att sjunga "hockeybussen *klapp klapp klapp*" vet jag inte om den ens rullar på mediakuben längre men den är oavsett talande för hela engagemanget. Ponera att man klampade in med en aktionsplan om att göra hockeybussarna mer exponerade, attraktiva och uppseendeväckande. Din Tur skulle säkert ge rabbatt på annonsplatser och anlita montörerna själv!

Image and video hosting by TinyPic
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND:

🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp:

🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Micke Linn vann kosing på V75 igår...
Skål tamjefan ikväll 🍻🍸😁
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Dags att gå ut med vilka som inte får nya kontrakt och presentera lite nyförvärv tränare mm. Bra för sponsorer att få höra något om vad som är på G där ligger Timrå långt efter andra klubbar där det ageras mycket bättre i kontakter med media sponsorer supportrar mfl.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Modano överraskar med ett balanserat inlägg!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Laken: Han har blivit hackad
Kommentera

Sv: Apropå nånting... Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vad hände precis Modano?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat:

Han blev just from. Jävligt from blev han.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kul att Troja gick upp...
Deras supportar gillar jag skarpt...
Allt kan hända och det sups rejält...
Precis i min smak...!!!!👍🍹🍻🍸
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olofsson gjorde precis mål i kvartsfinalen mot Kanada. Sverige i ledning med 3-1.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Edit! Tvåa på pucken.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olofsson igen och en 5-2 ledning för Sverige.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olofsson med en grym balja och 5-2 nu till småkronorna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Härlig och välförtjänt 7-3 seger. Nu gäller det bara att upprepa bragden mot USA i semin. Kul att Olofsson producerade. 🏒🏒🏒
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Blir en liten avbetalning till komunen "Timrå IK har fler ekonomiska problem. Sammanlagt har klubben i dagsläget en skuld på 2,7 miljoner kronor till Timrå kommun. Det handlar om obetalda hyror för ishallen, elräkningar och andra utgifter i driften som klubben inte betalt. Det ska regleras.
– Pengarna ska in och de ska betala av sin skuld under de kommande två åren, säger Jan-Christer Jonsson.
Varför har inte det reglerats tidigare?
– Vi har inväntat det här med att göra klart med hyran så att de vet vilken ekonomi de har, förklarar Jan-Christer Jonsson."
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: den kan inte den snåla fan Zetterberg som sitter på en halv miljard gå in o pröjsa in det då? Otacksamma skäggiga jävul..fy fan..😋
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
zita: Money, Money, Money, Mooooney
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
zita: Betyder det att vi får alla NHL pengar för Dahlen och hur mycket får vi i så fall?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tror att det är 290 000 dollar(runt 2.600.000 sek) som klubbarna där spelaren har spelat i dom senaste 4 säsongerna får dela på. Då Dahlén spelat här i 3 så blir det i runda slängar 1.950.000 sek. Bara hoppas att Elias endast gör 1 säsong i växjö. Har nån bättre koll så rätta mig gärna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Var ju något i den summan jag skrev om förut. Men då var det tydligen "fantasi summor", som en Modolid uttryckte sig. Enligt Modoliden handlade det bara om att vi skulle få typ 100k för dahlen. Men ajajaj så fel han hade.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
KomIgenNu: Tack! 3 år gamma sida dock så kan ju ha hänt en del sedan dess.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Ärligt talat så tycker jag att NHL borde betala mer för spelare. Som det är nu så känns NHL pamparna bara som översittare som tror dom kan göra som dom vill. Sen när det är uppbyggt som det med draftsystem då dom i princip äger spelaren utan att SHL/HA laget har nått att säga till om. KHL har ju i allafall cash som gör att dom kan konkurera mot NHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Tänk om det varit samma pengar i hockey som fotboll då har värdet på Dahlen Elias get Timrå mellan 50-100 miljoner alla gånger från NHL. Nu får man lite kaffe pengar jävla piss avtal man har mot NHL inget att säga till om
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
palleparling:

"Var ju något i den summan jag skrev om förut."

Nej det var inte denna summan du skrev om, och jo du snackade om fantasisummor och jag rättade dig när vi hade denna diskussion sist.

Detta skrev du:
"Och gör till exempel Dahlen bara en säsong i SHL innan han kommer till NHL så kommer Timrå att få 75% av 4 miljoner, alltså 3 miljoner kronor. Samma sak med Elias, om han bara är en säsong i SHL för att sedan hamna i NHL ger det oss ytterligare 3 miljoner kronor. Utifrån det kan man bygga upp ekonomin för att kunna åka spelarbudgeten."

Du fantiserar om att avtalet skulle ge 4 miljoner per spelare. Visa gärna vad någon har skrivit att en spelare till NHL genererar 100 kSEK?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter:

Olofsson kvitterar till 1-1 mot USA
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Jo, men jag tror avtalet skrevs på fyra år så det gäller fortfarande, går ut om det är 2018/19..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
HAHA Godmorgon modolid. Tror det var Sputnik som skrev i det här forumet att vi får ca 2 miljoner för Dahlen. 2 600 000 kr delas på 4. Och jag skrev i mitt första inlägg att man fick 3 miljoner. Då är frågan: vem är närmast?
Kommentera

« · 1821401 · »