1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606908 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Labban: Ja men hade han varit den nästa Mats Sundin så hade han väl ändå inte hamnat i 4e kedjan? Eller är det svågerpolitik deluxe i laguttagningarna?
Just i Walli fallet verkar det ju dock som vi kan sluta spekulera om SAIK ryktet stämmer.

Tänk om det blir så jävligt att vi sumpar Walli och förlänger med Lundin

Meduza: Han är väl vad jag förstår inte aktuell för nån annan roll i SAIK heller? Låt vara i ett bättre lag. Men för den personliga utvecklingens skull har jag lite svårt att förstå valet. Är det så simpelt att det stavas mer pengar månne?

Labban: Men herregud vilket sanslöst tjat om Walli. Låt han lämna han är inte direkt oersättlig så vänder vi blad.

Luleå har f.ö gjort klart med en av Svensk hockeys supertalanger från Sollefteå, 14-årige Leo Tjälldén. Son till Timrås gamle storback Micke Tjälldén

Pyrret: Det blir för Kapanen att värva rätt till nästa säsong i allafall. Walli och Alvarez är en del viktig tyngd vi kommer tappa i så fall. Behåller ju både Walli och Alvarez före EA, men det är också något som ältats här inne, tyvärr en sanning dock.

Olli Nomadinen :

Antagligen stavas det mer pengar, men borde inte Timrå IK kunna uppbåda större ekonomiska resurser nu med mäktiga SCA bakom ryggen? Eller är jag helt ute och cyklar? Tänker att det skulle ha viss betydelse med en så pass stark sponsor för arenan. Men jag kan ju inte det där. Civilekonom på papperet, men ändå rätt kass på ekonomi i praktiken.

Sputnik: Meeen jag är med dig, nu vänder vi blad och låter Kapanen sätta laget till nästa säsong innan ångesten är total härinne.

Först skall vi vända ett 0-2 underläge i en matchserie, vi har gjort det för. Ledtråd- Den som ger upp nu lär jag aldrig förlåta.

{297}: Den var billig de lux. Inte ens en utvisning enligt mig.

Olli Nomadinen : Det hade varit kul om vi hade kunnat börja plocka dessa talanger, istället för att tappa de vi redan har.(Larsson, Zetterbergx2)

KulltorpsOlli: Vad sägs om att ta hem Axel Sundberg i Mora? 2 mål ikväll.

KulltorpsOlli: Ersättare till Walli, sjukt bra skott, har potential att blomma ut. Jag skulle köpa det! Men lär bli svårt, måste väl lösas ut? Kontrakt till 24/25 hur låg det till nu igen, kostar det 150k å lösa ett HA kontrakt fram till juli?

Kanske har out-klausul till och med, då blir det ju en billig lösning!

Tikarn97: Axel Sundberg tar vi. Bra storlek och rightare. Jobba Kapanen!

Sputnik: han är klar för Oskarshamn enligt höken

Är hållander klar?

{10217}: Såg folk skrev om det på Twitter med.
Leksand hade varit och dragit i honom med såg jag.
Hoppas Kapanen börjar leta på den hyllan med framöver.
Bernhardt i alla ära, men statistiskt sett så är det väl oftare forwards lyckas ta steget från HA till SHL.
Tyvärr har vi en sådan fastgjuten topp 6, men jag skulle gärna se att vi hittar guldkorn till "billig" peng att stoppa in ii en producernade roöl, sen kan vi bredda laget och ha 3 riktigt bra kedjor som kan producera istället.

Sputnik: inte bättre att satsa på topp9 fws, Ante använder ju endast det!

778 minuter måste vara något slags rekord

Sputnik: Just nu imponerar Djurgården mest enligt mig i det hockeyallsvenska slutspelet. Skulle jag ranka lagen efter möjlighet att gå upp ser det ut såhär nu:

1.Djurgården
2. Björklöven
3. Modo

Hoppas på Modo så vi får derbyn igen i SHL, men tror tyvärr inte de klarar det denna gång heller. Björklöven har lite övertag på Djurgården så möts de i final kan det gå hur som helst.

I SHL tror jag att både Växjö och Skellefteå kommer att ta det med 4-1 i matcher nu.

Snälla Timrå vinn imorgon!

Zäta75: Har varit solklart länge, huvudstaden har åter ett lag i SHL 2023/24

Zäta75: Jag hade dom som favoriter innan säsongen. Däremot så blev jag lite lurad över deras väldigt svaga säsong överlag. Nu när det gäller så visar dom vilken rutin de ändå har i truppen. Ja det blir nog DIF upp.

Zäta75: Ja jag hoppas också på MoDo. Derbyn är något speciellt!👍
Ser ju ut som Djyrgårn o Mora kommer vinna sina kvartar o trots seger för VIK o AIK igår tror jag dock Löven o MoDo reder ut det.
Då får ju MoDo välja först o kan aldrig tänka mig att de skulle välja Djyrgårn före Mora vilket då skulle innebära följade semifinaler:

MoDo-Mora
Löven-DIF

Och vid ett sånt utfall tror jag vi får Norrlands final!

Men osvuret är bäst...😁🏒

T T: Våldsamt slagsmål i ishockeymatch för ungdomar mellan Björklöven och Lycksele i Umeå

ante08: Tråkigt att de skämmer ut sporten, dommarens grepp i gallret är rimligen inte helt legio det heller.

När en trodde det hade räckt med Luleås totala urballning. Hade förväntat mig att de skulle vara lite mer stabila när en sett hur mycket vissa i den boken hyllat just förmågan att "psyka".

Puckat: Tant Lander? Inte imponerad! Karla är ju given där.

Puckat: Ja hoppas vi se dä här vinstvråle ikväll i Berhns Salonger!!💪💪💪🎉🎉🎉
Uppladdat:

500x0-fa9de0af-6fae-4429-8400-2508744d5d18.jpeg

Perrapöjken vet va som krävs 💪😅🎉
Uppladdat:

500x0-3a66de1c-ed65-4c8b-a3af-896dce7a4df7.png

Är det någon som kommer ihåg den legendariska flaggan där det stor KVINNOHUND och så var det en liten hund med rosett på huvudet målat.

Den sågs på flertalet matcher för många år sedan, undrar om man kan kopiera den? Eller om någon har bild på den :)

Inser att sågningar av MoDos chanser samt hyllningar av J20s bragd kanske bör diskuteras under den här rubriken.

vonDöbeln: "Även Moras hall är ju trött som fan, men ändå en godkänd hockeyhall för elithockey.
"
Ja så är det. Får ändå säga att deras mållåt är lite av en guilty pleasure.

Förutsagt att den är kvar.

Erol Ateceae: Få mållåtar slår ändå Luleås.

Rip Kirby: Vore galet om Mora tar sig till SHL, leksingarnas smygdröm nu när Brynäs åkt ur.

Västerås och Solna har inte en chans.

I övrigt kan de gå för någon av följande:
MoDo
DIF - domarna kommer ju leka Claesson upphöjt till match 3 mot Örebro för detta lag.
Americanos
Södertälje

Rip Kirby: Jo den är bra, fast den har de ju bara snott från Mickie Krause. Ungefär lika svårt som att saxa lite i Buffalo Soldiers oj oj oj Ad infinitum .

Mora har ju åtminstone skrivit texten till sitt alster.

Erol Ateceae: Snodda låtar är ok. Förväntas alla klubbar producera/skriva sina alster själv tycker du?

Rip Kirby: Nä, men storheten i Moras verk är ju att det är egen skapat.

Det är hyllningsvärt.

Olli Hahl: Belgien är ju lite bättre, bara att acceptera. Tredjeplats är nog vad vi får acceptera.

Problemet med det är att vi inte når EM då.

Men både Belgien och Österrike har bättre lag i nuläget. Möjligen att vi kan peta Österrike.

Erol Ateceae: Sverige har inte varit bra på ett jävligt bra tag. Liknar Giffers ute på plan

Dubbeld: Så dåliga som Giffarna var mot Hammarby är ändå inte landslaget.

Erol Ateceae: Det må så vara men Sverige är klappkassa!
Totalt värdelösa.

Olli Hahl: Är inte det lite att ta ifrån Belgien sin insats?

I övrigt enig om att en tränare som tar ut en 41-åring i truppen kanske borde överväga att byta uppdrag.

Erol Ateceae: Säger ju mycket om truppen i övrigt också om han platsar

Sitter och kikar på reprisen av Brynäs degradering till Allsvenskan.

Det är upp till var och en att skratta åt BIF eller för den delen lida med dom.

Vi har ju varit lindansare likt Elvira Madigan ett antal år. Där Lars Nolander gjorde allt som stod i hans makt för att spänna upp fångstnätet så gott han kunnat. Nu lämnar vi kanske över den stafettpinnen till BIF.

Nu landar vi 5:a och allt är bonus om någon undrar vart jag står. Vad jag tycker om Brynäs sorti och Modos holmgång med AIK kan vi lämna därhän.

Men det jag föundras över att man kan "byta lag "över tid. Men jag kommer till det.

När jag växte upp i 70-talets Timrå och farsan och jag åkte upp till Ladan i vår Volvo PV544 fick jag kärleken till Laget Timrå IK via hockeykorv och cigarettlukt från alla som rökte under läktarna längs långsidorna.
Lennart Jähkel beskriver det spot on i låten Timrå Tisdag. För så var det.

Därför blir jag förundrad över hur en som Inge Hammarström bytte sida till Gävlelaget och verkar ha glömt bort sina rötter. Han står där som det självklara valet av Cmore när det skall analyseras.

Inge är ju fan en Timråkille, och föds man som Tikare så ska man självklart vara det hela livet.

Man får byta Fru, Bil, favoritmat och även spela för andra klubbar under sin aktiva karriär, men när den är slut så tecknar man självklart nytt medlemssskap i sin moderklubb igen.Man byter aldrig bort sin mor eller moderklubb.

Bulla gjorde 5 säsonger i HV71 men återvände och hänger till sist rättmätigt i taket, så kan åxå bli ihågkommen in i evigheten.

Idag hoppas jag att vi vänder på serien mot Örebro och tar hem en till match till Ladan.

Nu ska jag ut med hunden, innan matchvärmningen börjar.

Heja Timrålaget, vi ska vinna och bekämpa...

Per HApps:på tal om att byta lag över tid. Inge är nog ungefär som Näslund... Var inte så länge sen Näslund intervjuades innan en av matcherna mellan Malmö Brynäs i kvalet.. reagerade på vad och hur han svarade på en fråga..
Svaret Lät ungefär såhär .."jag har naturligtvis känslor för både Malmö och Brynäs.. precis som jag har känslor för Montreal ." slut citat.
Gubbens namn och nr hänger av nån sjukt underlig anledning i taket i Timrå .. ynka 2 säsonger i Timrå ,moderklubb Timrå ik...i övrigt har han alltid valt bort timrå och nog bytt hjärtats lag betydligt oftare än vissa byter kalsingarna .

Karlsson74:
Gällande Näslund skämms jag över att han hänger i taket.

Per HApps: Glömmer aldrig när Tigern Johansson besökte vår klass när jag gick i 5:an i Korsta. Vår lärare var kompis med Tigern nämligen.
Det som var konstigt tyckte alla var att karln hade med sig Brynäs attiraljer, all sköns bråte med Brynäslogga på.
Vi fick också hans ”ajjtograf”. Det enda han pratade om var Brynäs.
Vi tyckte att det var jättekonstigt med tanke på hans anknytning till Heffners och Timrå IK ( läs: Wifsta/Östrand. )
Alla var skitbesvikna eftersom vi trodde att vi skulle få Timrågrejjer.

När han hade gått efter en evighet så sprang alla ut o kastade Brynässkiten som vi hade fått. Ingen behöll en pinal!

Nä… nog är det konstigt alltid.

Apropå nånting, fyfan vad snygga matchställ Skellefteå har, borta som hemma. Skulle dock va snyggare med svart hjälm borta.

Är ute efter en omslagsbild på ett matchprogram tror det är från säsongen 2012-2013(möjligen säsongen innan). Någon som vet om originalen finns kvar eller har matchprogrammen så man kan fota av det?

Anderberg till Oskars.

« · 2501803 · »