{9908}: Hållander kommer att bli ett grymt bra tillskott med klubbhjärta! Roligt att höra att han är klar snart då :) Hoppas att han får spela med Lander och Dahlen. Tycker det verkar vara en intressant kedja.
Förövrigt är jag övertygad om att Skellefteå vinner SM guld och vänder på samma sätt som mot Örebro. Men det kan gå till 7 matcher denna gång. Guldet ska till Norrland
Sputnik: Ja han är ju en värre fågelholk än både Freddan och Perra Jonsson :) Älskar när de zoomar in Garpen i båset när han har öppen mun och inte vet vad han ska säga eller göra :))
Sen har jag fått bekräftat att det ska in en rightare till. Det lär dock inte vara för toppkedjorna dock. Där tror jag man tar in en lite yngre som inte fått det att stämma senaste säsongen.
Sputnik: Problemet med ett DIF i högstaligan är ju risken med skev domarnivå. Inte för att vara konspiratorisk eller så, men med tanke på att Stoppel fick till ett möte med domarbasen efter deras kritik så är känslan att reglerna inte är lika för alla...
Perreman: För att lägga till lite på det dära... K-G Stoppel fick bara en varning för hans kraftiga domarkritik, ingen böter eller annat. Bara en jävla varning medans Ante fick rekordböter :)
Nisse på Mon or: Johan Svensson sa i senaste podden att Puustinen kommer bli kvar i Nordamerika. Han har ändå lite fel ålder och för hög poängskörd för att bara släppas därifrån.
Såg att dom skrev att dom skulle förstärka målvaktssidan med Lars Johansson inför Finlands matcherna, skitsnack säger jag. Skriv heller att: ta in en tredje om det skulle bli nå skador på nån av keeprarna.
DIF har även dominerat 1:a perioden. Som det anstår ett hemmalag i den här sortens jämna matchserier. Bra sammanfattning av Öhgren. MoDo har en del att jobba på även om nollan är intakt. Spännande!
DJ Hemp: Ja, det här är inte bra. Det är inte lika tråkigt som VLH - SAIK i alla fall men bra hockey är det inte. Nu gjorde MoDo mål och fågelholken har öppnat munnen för inflygning.
Per HApps: Det här måste vara den, spelmässigt, sämsta finalen på år och dag. Man kan tro att det är omgång 3 och lagen inte hittat sitt spel än. Modo är så sjukt trubbig i offensiven och djurgården ser ut som att dom inte tränat en sekund på omställningar.
DJ Hemp: Den här finalserien är så sjukt tråkig. 2 dåliga lag som tar ut varandra. Som att titta på italiensk defensivfotboll på 80-talet. Jämför resultaten när vi gick upp 2021: 3-6, 7-0, 6-3, 6-2, 5-0
Greven: det är ändå ett tacksamt upplägg för dom allsvenska lagen. Varken djurgården eller Modo hade haft en suck mot Malmö eller Brynäs om dom hade kvalat mot varandra i år.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.