Niikeliito: Kul att dom bryter mitt i intervjun för att promota ”Ring Kronofogden” på TV12, är det djurgårdens misslyckade kval man avser eller är det modos nästkommande lagbygge man syftar på? 🤔
{9829}: Kan bli bra det här för alla tvivlare.... nu får vi se om Bernhard håller för SHL och om han gör det så hugger vi han när Modo trillar ur igen.
In Flames: Vet inte hur Bernhardts kontrakt är utformat, men hans agent bekräftar här att han har gällande med Modo om de går upp i allafall.
"David har haft en jättesäsong, så att SHL-klubbar har fått upp ögonen för honom är inte konstigt. Men som alla vet har David kontrakt med Modo nästa år och han hoppas att han ska spela i SHL med MoDo, säger spelarens agent Morten Green till ÖA."
bar mofftak: Blir ju alltid sådär när någon lägger sig på pucken framför mål. Man tar inte ut den ena för delay of game och man tar inte ut den andra för slashing eller crosschecking eller vad som nu kan uppstå när man ska gräva fram en puck.
Andersson: det ser ju inte snyggt ut men det ser ut att vara med ungefär samma kraft som hjärt- och lungräddning. Utvisning absolut men avstängning? Njaa.
Tom Topp: Lägger man in värdet av vinst kontra förlust i matchserien så kan man, utan att tänka efter särskilt länge, begripa att det kan uppstå frustration hos spelarna om det går emot. Men det där... det är en så regelrätt misshandel att det bara måste bestraffas. Bara att hoppas det sker i efterhand.
sargad: det är klart att det borde ha varit en utvisning på bernardh, men det var en jäkligt rörig situation! Och när det gäller nedflyttning så hoppas jag varenda säsong att det är Oskars tur!
Sputnik: Ja om nu Modo skulle missa kommer inte Timrå ik satsa på honom blir extremt dyrt skulle jag tro.Nä satsa på talanger även om nu Timrå verkar gynna trotjänare Men derby nästa år och hårdsatsande Modo.Har ju bra ekonomi till skillnad mot Timrå ett Norrlandslag behövs nu när Brynäs lämna
OlliJanne: samt AIK hockey som får in 40miljoner, över 3 år eller vad det nu var, i extra sponsorpengar. De lär nog också satsa rätt hårt kommande säsonger.
Nån som hört nått mer om Näkyvä förresten? Kan inte släppa att vi släpper honom. En av SHL's absolut bästa backar I mitt tycke. Extremt bra värvning om ni lyckas knyta honom till er. Ledsamt för oss...
Nu har jag sett incidenten med Kruger och Bernhard ett par gånger och funderar fortfarande på om man ska namnge det Kruger gör för en Krugerchecking eller en CrossKruger. För det är ju faktiskt så pass fult att det kan få ett eget namn, särskilt nu med tanke på att han tydligen slapp anmälan till DN och därmed avstängning (vilket är otroligt i sig självt).
Sen det där med att spelare har skydd. Absolut, men då får ni som säger det tänka på att ett knä är en led och en tillräckligt hård crosscheck ifrån fel vinkel kan sätta den leden i helt fel vinklar (=färdigspelat ett bra tag framöver).
Känns som att Gnällgården kan sluta gnälla på domarna nu, nivån är förvissa inte alltid bra men den är långt ifrån fördel MoDo.
DenRöda: Det där tror jag inte är helt korrekt. Nog för att Johan kan ha haft nubben som källa men han har ju även agentkontakter samt bra kontakt med spelarna själva. Han reser ju över hela Sverige och kollar på sjukt många matcher och har således fin kontakt med rätt parter helt enkelt.
Ett exempel är det här med längden på Hållanders kontrakt. Det visste inte Sundsvalls tidning dom skrev bara långtidskontrakt men Johan skrev ut det (5år).
Ros däremot, han vet ingenting. Han skriver bara det alla andra tidningar redan hunnit skriva om. Den sista tidning jag skulle lita på är Aftonbladet och i synnerhet Ros.
DenRöda: Det lär bli Modo och nya derbyn nästa år. Inte stor chans att Djurgården vänder detta. Lite tråkigt hade velat se Bernhardt i Timrå, men vi har ju redan Rindell som är klasser bättre :) Gillade det jag läste i expressen häromdagen att man letar efter en klassback som kan logga 25-30 min och spela både pp och boxplay. Det får gärna ta tid om man hittar något bra för det behövs.
Zäta75: Har missat det från Expressen. Du blandar inte ihop med Aftonbladets intervju med Kapanen? Nämns inget om nån 25 minuters back. Däremot en tvåvägsback som kan lira både boxplay och Powerplay, jag är väldigt frågande till Bernhardt i BP dock. Om det nu är han som varit tänkt som siste back in.
"Just nu är sju backar under kontrakt men man letar efter ytterligare en, en tvåvägsback.
– Vi vill skriva med en spelare som kan spela både powerplay och boxplay. Nu väntar vi lite och avvaktar läget som är just nu. När finalerna i SHL och hockeyallsvenskan är slut vet vi kanske lite bättre vad vi behöver."
Någon annan som reflekterat över att MoDo endast har två spelare i sin uppställning (line 1-4) som har spelat i MoDo/Övik som modersklubb. Övriga är importer.
Olli Hahl: Japp vi gjorde det bra totat sett, däremotvser nästan alla lag ut att förstärka och satsa mer till kommande säsong. Hoppas vi med små justeringar, om Kapanen träffar rätt också kan följa med i topp 6 racet även nästa säsong!
Sputnik: 5e platsen var nog nästan en över prestation. Förhoppningsvis är vi ett top 6 lag även när vi summerar säsongen nästa vår men mellan 6-10 plats känns rimligt att kräva
Sputnik: Samtidigt tappas det ju toppspelare(många backar) i form av Lukas Bengtsson, Häman Aktell, Lennström, Borgman, Lindholm (ryktas till NHL). Så även fast många lag spänner bågen ytterligare är det ett stort utflöde av topptopp spelare också.
Av den anledningen upplever jag inte det som att vi försvagar vår position relativt sett mot de andra lagen. Däremot ska vi nog inte räkna med att ta några ytterligare jättekliv, utan vi får försöka befästa vår postion som ett topp 6 lag. Har inga problem med att vi är på en platå ett par år runt denna position innan vi tar nästa kliv, känns snarare bara logiskt så.
Håkkybåkky: Vi får hoppas Wedin, Pettersson och Lander fortfarande är toppspelare om 3 år. Är ju liksom den stommen man vill gå för ett guld med, medans dom är på sin absoluta högstanivå. 33-35 år kommer dom vara då iaf.