1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606222 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Chrille:

Nej, de finns inte.

Har någon sett Svedeamannen? Vore kul o se hur pulsen är där nu.

bar mofftak:

Ja, NSK är okej.

DJ Hemp: men Sundsvall Hockey är väl som IFK Sundsvall, dom har blivit uppäten!

DJ Hemp: Haha, DIFs kostymnisse står och pratar om vad ishockey verkligen är - framför kameran passerar publik i fotbollströja efter fotbollströja.

Erol Ateceae:

Tja, de kunde ju intervjua någon som inte representerar DIF för en gångs skull…

DJ Hemp: Om du kollar på de så gillar de Modo.

DJ Hemp: Haha den var bra!

bar mofftak: De har inget seniorlag längre, jag hoppas de tar upp det igen.

Chrille: Japp de gör ju det, jag känner ett par stycken. Ena har även spelat i Bergeforsen, troligen bitter bara.

Villervalla: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

JAAAAAAAAA! DJURGÅRDEN!!

Klockan klämtar, seger Dif.

Jahopp en game seven väntar.

Olli Hahl: välkommen till Timrå kan vi snart säga till David Bernhardt

Det är självklart att vi ska en Game 7, härligt

Olli Hahl: Förläng lidandet bara, för oss som inte vill ha upp något av lagen! 😤

Tror Kulltorp är gårdare, två ggr måste han jubla i forumet herregud

{9908}: 😂

Fy faan det är fredag och vooodooo torskar. Det har man varit med om förr så att säga. Känslan är fantastisk. Kom igen nu Kruger och lira på söndag!

Olli Hahl: Herrejävlar vilken nerv i serien. Sjukt spännande på söndag. Do or die för båda lagen.

Dubbeld: Ajjemen, 2 jublingar är fler än 6 fingrar..

DJ Hemp: fram med näsdukarna, nu blir det en game 7.

Vill lägga till att det blev precis som jag sa förutom att Modo inte hade så mycket press i period 4.

Kerstin_k: Fruktansvärt att vara supporter till nåt av lagen.
Jag tyckte att det var nog så spännande o jobbigt när vi städade av Djurgården i 4 raka.

{9908}: har vi tur stoppar corona finalen och shl beslutar att ställa in säsongen och stänga upp och ner flyttning... I kid

Nu njuter cmore. Man kan tro att djuren har gått upp. Och Gringarpen myser...

Jag ska åka upp på söndag o se matchen live. Djurgården blir första laget som vänder 1-3 till vinst. Historiskt!

{9037}: Vad gjorde vi mot Kallekrona när vi gick upp då?

OlliJanne: Ah, du vill beställa en Oskarshamn & co? Plusmeny på den? 😏

Olli Hahl: då vann vi dessutom mot ett lag som kom från shl..det här är ju en allsvensk final mellan två allsvenska lag.

Olli Hahl: ja sorry jag var lite snabb där på tangenterna 😀 Haukeland o Dahlen från den serien 😀

Olli Hahl: den matchserien var ju de facto värre än det här. Då var det på liv och död. Förloraren i den här serien vaknar ju "bara" upp till samma verklighet som dagen innan. Det vill säga hockeyallsvenskan igen.

Men never the less: en jävla nervositet så klart. MoDo -fansen får hoppas att spelarna i Modo gjort sig av med allt slarv. För maken till slarv får man leta efter. Dessutom kan dom ju hoppas att hockey-guden övergett Dif för en match.

Helt öppet och jävligt spännande. Är glad att jag bara är bisittare till spektaklet och inte investerat några känslor i det.

Kerstin_k: Klockan slår klockan slår

KulltorpsOlli: 🤢🤮

Karlsson74: ledde inte Modo med 3-1 i matcher det året Leksand vände och fick Svedeamannen att kasta matchprogrammet?

Kerstin_k: Modo kan mycket väl ta hem det här i slutänden men jag tycker Karlins gäng saknar ödmjukhet inför uppgiften. Det är kommentarer som ”vi har vunnit 7/9 här nere, vi vet hur man ska vinna” och ”vi ska vara bättre i djurgården i den här perioden” osv.

Modo hockey har ett enda läge. Det är full gas framåt, endera överrumplar man motståndarna (vilket man stundvis gör) eller så går man bort sig i defensiven (vilket kan visa sig bli helt avgörande i matchserien).

Karlin i synnerhet tycker jag totalt saknar ödmjukhet. Han visade det då vi slog ut Västervik och han visar det nu. Inte en gång har jag hört honom ta på sig en förlust, det är alltid spelarna som inte följt planen eller nån enskild individ som tabbat sig eller domarna som varit för dåliga.

OlliJanne: Nej, Modo ledde med 2-0, Leksand vann två raka matcher, sen följdes lagen åt till avgörandet i Ö-vik.

Rip Kirby: ok men helt sjukt var det. Leksand var ju helt utspelade i nästan varje match men ändå vann de i bäst av 7.

OlliJanne: Modos båda vinster i början av serien var förkrossande. 5-0 hemma, 4-0 borta. Jag gissar att många nog kände att det här leker vi hem. Match 5 i Ö-vik vinner Modo med 7-1. Men det skulle ju sättas på sin spets tillslut. Till Modos nackdel.

Rip Kirby: Det kan gå hur som i en 7e, men Ove ska upp. Det är han värd.

Vad tror ni om Bernhardt? Jag är ingen agent direkt men är inte imponerad (defensivt), hoppas han överraskar positivt.
Skönt för alla som ser sig själv som dumma lantisar om DIF vinner på söndag.
Uppladdat:

500x0-ab5bb594-9416-4d4d-8984-8eba685b6dd4.jpeg

AndersN: Märkligt det här med föraktet mot bönder, utan bönder skulle stockholmarna varken kunna baka surdegsbröd eller brygga öl, de skulle ju svälta rent allmänt men det är de väl för dumma för att förstå.

Nuförtiden består väl Stockholm dessutom till en majoritet av inflyttade ”bönder”.

sargad: Du kan hockey!

Absolut att det kan gå hur dom helst, men den oerhörda besvikelsen som Modo kände efter matchen igår är att nu MÅSTE vi hem och vinna och klara pressen. DIF är mentalt mycket starkare nu. Tyvärr så har nog bussen gått för Modo. :(

Simmalugnt: Haha de lever i någon förlegad bild att den som blir skitig om händerna på jobbet är servicepersonal. Istället är det åtråvärt att ha påhittade titlar som ”Chief of sampling executive”, där din regelrätta arbetsbeskrivning är att du åker ut och fyller på Red Bull på bensinmackskylarna typ. Ingen skam åt detta yrke, men tragikomiskt att de måste tvinga på avancerade titlar för att känna sig betydelsefulla.

Inte alla stockholmare osv. Men mentaliteten i Stockholms innerstad är otroligt toxisk. Majoriteten av mina barndomskompisar och nuvarande umgänge blev kvar där efter ungdomsfasen där man flyttade dit för att det var coolt med ställen som stänger 05, och de har ju tyvärr anammat en del av detta.

När krisen kommer på riktigt, kommer dessa vara de som ryker först :-) Deras bubbla med lättillgänglighet och komfort fostrar svaga människor!

AndersN: De få matcher man sett så är iaf jag inte så speciellt imponerad eftersom folk verkat höja han till skyarna ... Som sagt defensivt och fysiskt blir det säker lite tufft för han när svårighersnivån skruvas upp..
Har man lite tur med utfallet så kanske det iaf blir en llite sämre version av laleggia.. 🙄
Har väl lite svårt att se att han skulle förstärka ett shllag som Timrå sådär jättemycket.
Skulle isåfall vara i pp.

{9566}: Man får hoppas att DIF får ännu större vattenskallar än dom redan har.
Och när MoDo spelat bra är dom bättre än ett bra Djurgården, men nu är allt ett raffinerat mind game.

Och nu har faktiskt båda lagen lika mycket att förlora.

Go Ove, go!

Simmalugnt: är det verkligen nån som tar åt sig av att bli kallad ”bonde” av en stockholmare i 22-årsåldern utan utbildning och fast jobb och som bor hemma hos mamma i en tvåa i Väsby? Jag skulle kategorisera det som ett ganska osofistikerat hån.

{297}: Det är ogenomtänkt att hålla på Djurgården och försöka få det till att det är dåligt att andra är bönder.

Men tankeverksamhet är bevisligen inte prioriterat, se LED-gate.

Simmalugnt: Vikten av status kombinerat med en enorm trendkänslighet leder till ett liv i konstant tunnelseende från stressen. Då har en inte tid att stanna upp och tänka till ordentligt.

« · 2534108 · »