1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597283 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Jo, det var ju före perestrojka och glasnost och Lettland hade inget eget landslag men han var likväl lettländare.

Läser artikeln i ST med Thord Johansson och fastnade lite extra för hur de upptäckte Borgman.
"Just Borgman hade han sett i en förtunering till TV-pucken och lyft fram som ett hett namn till sina medarbetare.När de sedan följde honom under den klassiska turneringen slogs de av häpnad.
– Ante Karlsson var helt lyrisk. Det var ingen annan klubb som hade sett honom."

Det är exakt sådana här spaningar och fynd en klubb med våra ekonomiska muskler behöver göra då och då. Medelpad är en för liten region för att "odla" fram talanger så vi kommer behöva "skörda" lite stockholmsfrukter också.

Zäta75: Nu byter jag till "rätt tråd" här, innan jag får pöbeln på mig på riktigt 🙈 Någon kan säkert häckla om att det finns en annan bok som passar bättre för dessa diskussioner, men det skiter jag i.

En annan grupp som bara förtjänar lovord är ju Deep Purple. Jag länkar till låten "Child in time", där temat är krig och omänsklighet.

Musik går ju att läsa eller tolka på olika sätt. Utifrån var en person befinner sig i ålder och mognad, kan göra en otrolig skillnad i hur man t.ex förstår en text.

Exempelvis levde jag resterande del av -80-talet och ända fram till förra året i tron att Metallicas mästerverk "Master of puppets", handlar om djävulsdyrkan och såna saker. Men drygt 35 år senare skulle även jag vakna till och fatta galoppen och lyssna mer på vad texten faktiskt berättar. Droger/drogmissbruk och allting som du har att kämpa med och vad som tillslut bryter ner dig.

Tillbaka till "Child in time" igen. Låten är nästan 10 minuter lång och visar egentligen bara upp den sjuka kvalitet och individuella skills som varje bandmedlem har. Man bygger hela tiden upp låten till det crescendot vi får i slutet.
Ytterligare en sak är att den här typen av musiker inte går att hitta idag. Bara ren musikalisk känsla och talang, 100%!

Men ska man nämna något som ändå sticker ut så är det ju John Lords orgelspel och sångresurserna hos sångaren Ian Gillan. Det röstspektrat han visar prov på här är på en helt annan nivå. Här har du inga effekter eller autotuning.

Rip Kirby: Nu snackar vi! Synd att dom hade svårt att hålla sams bara! Purple utan Gillan är som Sabbath utan Ozzy!

Tom Topp: Vikingarna då?

{9566}: tycker man om styrdans så är dom nog okej. Nu gör ju inte jag det! 😜

Nytt Timrå-klipp på you tube, "Hårda tag Inne i gymmet" och så kryddar man det med en gay-anthem av Bronski beat. Kan man tänka sig att ett reklamkontrakt med Bud Light är på gång?

El_loco: Fan är det för fel på gay-anthems? Svinpeppig musik stundtals. Och Bronski är kung! AC/DC och Danko Jones kommer finnas kvar för alla rockvurmare inom hockeyn.

Cobbel: Vän av ordning vill påtala att Timrå är Sydkorea.
Önskar också guldstjärna av vonDöbeln. Eftersom jag var duktig medborgare och bytte tråd.

doubleT: Stort grattis till alla som tittar på Hockeyallsvenskan!
Tomten Harald har lagt mössan på hyllan.

Pinaceae:

Man tackar och tar emot 🙏

...så är det kul att se hur modo bygger upp sitt lag med lokala spelare. "Grannens grabb" genomsyrar verkligen den föreningen.

KulltorpsOlli: skit i banjoliderna nu en liten stund så fokuserar vi på vårat ett tag.
Artikel från TIKs träning idag där jag noterar följande:
1: "I pusslet han och sportchefen Kimmo Kapanen lägger saknas egentligen bara en bit. En back till ska in, sedan är allt klart."
2: Jävlar vad OJ måste byggt på sig bra
3: Importerna Joonas Lyytinen, Axel Rindel, Panu Mieho och Robin Hanzl tränar på hemmaplan.

OlliJanne: "3: Importerna Joonas Lyytinen, Axel Rindel, Panu Mieho och Robin Hanzl tränar på hemmaplan."

Hoppas de har bättre karaktär än Kolan. Men vi får lita på Kapanens omdöme.

Pinaceae: Ja, hoppas att de sköter sin träning och snart ansluter. Rindells skada hoppas jag är läkt snart så han kan vara fit for fight när matcherna drar igång.

Inget klart med Eronen ännu. Man avvaktar säkert den nya backen.

Roligt att se att Oliver Johansson har byggt på sig så mycket muskler. Tror att han kan bli en positiv överraskning faktiskt.
Och roligt att se Hållander köra hårt. Han har verkligen bra fysik ska bli hyperintressant att se honom till hösten när matcherna drar igång. Har stora förväntningar.

Pinaceae: finnarna skulle köra hårt på egen hand i sommar... i Saunan med Kosken
Hanzl kommer dricka flera hundra liter Staropramen, Pilser Urquell, Budwar och Krusovice heeeela sommarn.

Hä kom te å gå åt helvete allt ihopa

OlliJanne: #OmKolanVarFinskEllerTjeck

Pinaceae: Ja lite mindre mängd chips :)

Anton Lander uttagen till Hockey-journalisternas All Star Team för den gångna säsongen.
Observera att: Omröstningen gällde svenska spelares insatser i sina klubblag i svenska eller europeiska serier (förutom KHL) samt insatserna i VM inkluderande de NHL proffs som spelade VM.

Heja Samhall!

OlliJanne: kommer OJ upp i Walli klass dröjer det år.

TD: Har du studerat Yoda-språket på universitet eller?

Olli Hahl: Ja det var flera spelare som inte var med i VM, märkligt.

{kulltorp "Grannens grabb" genomsyrar verkligen den föreningen }: Jomen, av vad jag hört(ta det gärna med en nypa salt) så har majoriteten av spelarna i Modo någon förälder som har en granne....

sargad: Grannens grabbar byggde en Arena av metall. Det tar vi med oss. Kunde ha varit plywood.

Costanza: Uttrycket "det sitter i (trä)väggarna!" tar vi med oss. Känn på den du! 👊😆😅

Rip Kirby: Litar på att du tar hand om detta. Tänk att ni ska få möta Stora MoDo igen snart. Måste väl nästan vibrera i Medelpad?

Costanza: Trä är ett levande material. Det döda passar er. 😎

Olli Hahl: Vi rör på oss igen!

Costanza: "Den reser sig igen"😂 (Torsten Flink)

Costanza: Det sista en fisk gör innan den dör är att sprattla till

Chrille: Timrås sista värvning?

Costanza: Precis, sen dör vi och lämnar över till Steens gäng att försvara Medelpads färger

Costanza: Eran forwardssida..

Sputnik: Fin va?

Costanza: Ni har ju Bernie, han kommer att rädda er ända ner till HA där ni hör hemma!🙂
Blir det jobbigt, kan ni ju alltid putsa pokalerna som ni är så stolta över!😃

Zoogin62: Vi har Bernie & pokaler. Vad har ni?

Costanza: Ett SHL lag

Costanza: Vi har oändligt många SCA pokaler, de enda som räknas!

Costanza: Jo det beror väl på. Skall ni gå för ännu en HA pokal så ser ju forwardssidan bra ut! 👍

Sputnik: NSK startar upp A-laget igen.
Uppladdat:

500x0-screenshot2023-06-02-21-57-39-663comfacebookkatana.jpg

Costanza: Bernie kan gå och lägga sig. Vi har Emil Pettersson, Jonathan Dahlén, Anton Lander och årets mål på köpet.

Villervalla: Det är något speciellt med NSK-Loggan och den oblyga användningen av Montreals matchställ.

Varför sticker tungan ut ur nötkreaturets mun?

Sen är det ju kul att vi är viktigaste boken här på HS för länsgrannarna även fast de snubblat sig upp till storpojkarna

Olli Nomadinen :

De fjantar sig med sin silly på den egna boken och eftersom de inte har annat att göra passar de på att gå in hit och hävdar sig på fritiden. Har väl inget annat än just fritid heller. White trash.

Olli Nomadinen : Satt igår och pratade med vänner som har insyn i Övikshockeyn. Ganska sjukt hur det funkar med betygsfuskandet mm. Tydligen är Öviks kommun snart anmälda då de ger bidrag till hockeygymnaster men inte till övriga sporten på NIUN. Innebandy mm.
Fusk med betyg till deras toppjuniorer mm. Juniorspelare som väljer bort modo då de inser att de inte har rätt efternamn på tröjan.

Inget unikt i modo vill jag säga, men ganska sjukt hur det blivit inom ungdomshockeyn.

KulltorpsOlli: Dumma MoDo!

Costanza: Huruvida Timrå IK är ännu dummare än MoDo får vi ett första svar på redan den 2 september, i SCA-cupen.

Fakta: Spelschema SCA-cupen

Tisdag 29/8 klockan 19.00: Modo Hockey–IF Björklöven
Onsdag 30/8 klockan 19.00: Sundsvall Hockey–Timrå IK
Torsdag 31/8 klockan 19.00: Modo Hockey–Mora IK
Fredag 1/9 klockan 17.30: Timrå IK–IF Björklöven
Fredag 1/9 klockan 20.30: Sundsvall Hockey–Mora IK
Lördag 2/9 klockan 14.00: Mora IK–IF Björklöven
Lördag 2/9 klockan 17.30: Modo Hockey–Timrå IK.

Med reservation för ändringar.

Costanza: Pissar på M0Do.

Rip Kirby: MoDo kommer inte att vinna en enda match där. Allt går dock enligt plan.

« · 2545016 · »