1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597284 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: 5 deltagande lag och alla möter inte alla?

Nisse på Mon or: Lite märkligt kan även jag tycka. Lite svårt att göra en sluttabell när alla lagen inte mött varandra en gång.

Costanza: Försäsongsmatcher för mig är kattpiss!

{9566}: Du kan hockey!

Herminator: Nu när vi har stiltje och man bara inväntar hösten måste jag ändå konstatera, satan i gatan vilket skitlag Modo kommer ställa upp med. Även om det är väntat så känns det lite trist

Rip Kirby:

Obegripligt spelschema måste jag säga. Fattar inte riktigt hur man tänker där. SCA-cupen brukar ju annars vara en seriös turnering.

Pyrret: Nu ska de väl in med 4-5 spelare till iofs, en 1:e målis, nån back och ett par forwards med lite klass. Men det lär bli en grannlaga uppgift för Gradin för det är inte "barra" att hitta dessa i det här läget. Dessutom måste han lägga stort fokus på att lösa en 4-5 spelare från sina kontrakt om han inte tänker göra om Nubbens misstag från 2018 och ta sig an SHL med en dödsdömd HA-trupp

Olli Nomadinen : Jo jo så är det. Men undviker dem sista platsen har dem verkligen gjort en bedrift

Pyrret: Sist eller näst sist är väl lite skitisamma och där kommer de hamna. No doubt. Deras målsättning måste vara att vinna 4 kvalmatcher och det finns ju inget i deras lagbygge hittills som indikerar på andra ambitioner. Klarar de det är det en jättebedrift och de kan summera säsongen som en succé

Olli Nomadinen : Helt riktigt. Läser XP där de fyra experterna med Sanny i spetsen anser att det är ett topp HA lag med lite spets. Dom kommer att husera i botten enl. dom och få det riktigt jobbigt som det ser ut nu.
Gillas inte i en viss gb kan poängteras…

Olli Hahl: Nykter självbild har ju aldrig varit länsgrannarnas adelsmärke. De är alltid ett SHL-lag tills serien börjar. Så var det under HA-tiden och så är det nu. Allt är som vanligt

Olli Nomadinen : Modoiterna har ju logga med vi är tillbaka på deras HS sida. Snacka om att se in i framtiden. Modo i HA säsongen 24/25, "Vi är Tillbaka." 🥸👍

Sputnik: ”Är helt övertygad om att Bernhardt och Dickinson kommer bli toppspelare i SHL - kanske även Woods. Hade vi tappat dem hade det såklart sett mindre bra ut.” …. Från Modoboken

Pyrret: Tja, det återstår ju att se. Stora ord. SHL är så fruktansvärt jämn och tight, finns inte ett andningshål under 52 omgångar. Ett maratonlopp. Jag är ganska trygg med att vi slipper kvala eftersom det ändå är två lag som på förhand ser klart svagast ut. De två M-lagen. Men mellan 4-12 är det oerhört svårplacerat. Ser FBK, Frölunda och SAIK som de tre starkaste lagen

Pyrret: Man får ju ändå låta dom hållas lite. Vi trodde Lööke och Lundin skulle bli stabila SHL-spelare också innan vi vaknade upp till den enorma nivåskillnaden mellan HA och SHL. Tack vare att deras trio Bernhardt, Woods och Dickinson haft lite intresse från ett par SHL-klubbar så verkar modoiterna tro att dom per automatik håller för SHL.

Pyrret: Tunnelseende/hybris på hittills oöverträffad nivå?

{297}: Sen är det ju viss skillnad att hålla för SHL och vara vara en toppspelare här. Eftersom de har så fruktansvärt beige trupp i övrigt är det nödvändigt för dem att få den utväxlingen på åtminstone 2-3 spelare. Som vi fick med t.ex Rattie och Hanzl i första hand. Men kanske även Hartmann som gjorde en strålande säsong

Olli Nomadinen : Jo visst är dom beroende av att spelare kommer att behöva överprestera för att överhuvudtaget bidra. Ta PP tex. vi vet ju hur extremt sårbara man blir om man bara har en fungerande kedja. Det hade vi med Rattie men när motståndarna insåg var skott hela tiden kom ifrån och från vilken spelare så gick vi från 100 till 0 blixtsnabbt eftersom vi hade en 2:a lina i PP som knappt kunde ta sig in i zon. Med Modo laguppställning idag har jag svårt att se att man ens får ihop en PP-lina. Sen vet jag inte men ska Walli, Ohlsson, Vignault eller Aagard spela PP? Det blir ju kul att se…

Olli Hahl:

Drar till med ett försommartips.

1. FBK
2. RBK
3. Växjö
4. Frölunda
5. Skellefteå
6. Lule
7. HV
8. TIK
9. IKO
10. Örebro
11. Linköping
12. Leksand
13. MIF
14. Modo

Gorkyman:

1: Frölunda
2: FBK
3: Skellefteå
4: Luleå
5: Väcksjö
6: Universums härskare
7: Ouögle
8: HV
9: Örebro
10: Linköping
11: Leksand
12: Oink
13: Malmoe
14: Modo

Olli Nomadinen : Om dom får in ett par forwards med lite klass så ser det ju ganska bra ut för att vara en nykomling ärligt talat, på forwarsidan åtminstone. Men vad jag läser så återstår bara 1 forward innan säsongsstart, om dom inte ska lyfta bort halva stommen då, vilket dom inte kommer göra.

Olli Nomadinen :

1. Växsjö Lejkers
2. Frölunda HC
3. Örebro IK
4. Luleå HF
5. Skellefteå AIK
6. Färjestads BK
7. Timrå IK
8. HV71
9. Rögle BK
10. Leksands IF
11. Oskarshamns IK
12. Link*pings HC
13. Malmö Redhawks
14. Modo Hockey

{297}: håller med till visso men ändå en sanning med modifikation:) Rattie gick mycket på avslut och Tikens PP sönderlöst många ggr men nå fan var vi mer effektivare ändå med Rattman? Det kom ju alltid skott iaf :) årets upplaga vart ju gärna en eller två pass för mkt. Tror Dahlén lossar mer iår dock! Glömmer aldrig Ratties mål direkt från tek när vi stängde serien mot DIF i play out :) Äkta kanadensiskt, skjut!!!

Marodören: Jag vill återigen också påstå att det var bristen av högerskytt på rätt plats i PP.

Jonte och Emil.P på varsin kant, då försvinner ett hot i direktskott då båda är vänsterskyttar.

Marodören: Vi hade faktiskt något bättre PP-procent ifjol (25,40%) jämfört med då Rattie styrde och ställde (25,17%). I antal mål gjorde vi något fler med Rattie men ifjol slutar vi ju till sist på 2:a plats i hela SHL gällande effektivitet i PP.

Sen fick vi tredje minst utvisningar med oss i hela ligan ifjol men det är ju del av en annan konspiration 😅

Körde Modo genom ai och chatgpt.

Hugaligen:

"När man hör ljudet av en banjo för det ofta tankarna till vilda western, men banjo symbolicerar även kusingifte och snäva svängar i trakterna kring de glest befolkade trakterna runt Nolaskogarna. Tätt mellan ögonen, utstående vingmuttrar till öron, nyspolad is och framför allt Modo".

Det man inte kan ta ifrån en modoit är väl ändå driften att förbättra genetiken genom att ständigt försöka blanda sig i mer sofistikerade och belevade sällskap. Därav deras notoriska plitande av inlägg i denna rödvita HS-grupp;)

Glad nationaldag på er modojävlar!

Smokey: Zäta gillar banjo och är MoDoit!
Uppladdat:

500x0-vingmuttern.jpeg

Costanza:

Riktigt träffsäkert där. Bra svar på tal. Det måste man ge dig.

Costanza: Z:a är från Dingersjö. Det är NSK Red Bulls som gäller

Costanza: Fel min vän!

Zäta är Njurundare, Timråit och Detroitare!

Skämta inte om en av de största från vår region vi haft i vår sport.

{297}: Tänk av få se Rattie i vårt PP med vårt lag nu. Är övertygad om att han skulle ösa in mål. Rattie passade mycket bättre i Timrå än i plastklubben LHC. Han visade känslor mycket starkare för Timrå än LHC. Stor skillnad i traditioner, publik och klubbkänsla!

Costanza: Greppa halmstrån. Snart kommer väl en bild på stilikonen Björn Borg också?

- KOLLA! KOLLA! Vi är ändå ganska söta.

Givetvis finns det drag hos alla med två ögon och två öron. Skillnaden är att vi andra har undantagen som bekräftar regeln. Modo har något helt annat... Huga.

Och Zäta gillar inte banjo. Det vet alla.

Olli Nomadinen : Hallorans kritik mot Timrå.

Nick Halloran lämnade Timrå för Modo.

Nu berättar forwarden om uppbrottet och valet att gå till Modo – där Daniel Brickley hade ett finger med i spelet.

Smokey: Vet hut och glad nationaldag på er Modojävlar!

Zäta75: Han förstår inte varför han var petad. Det förstår jag.

Zäta75: Halloran förtjänade alltså mer speltid i ett topp 5 lag i SHL, men det slutar med Finska ligan? Nån som kan förklara logiken om han nu är så bra som han säger? Varför nappade inget annat SHL lag, de borde väl stått på kö i så fall? Jag tycker knappt han dominerade i HA ens, Avdelning självinsikt. 🥸👍

Zäta75: Klassisk nolla. För dålig och enkelspårig för en liga som SHL, noll självinsikt. Taskig attityd, stort tack till Modo som såg till att vi smidigt blev av med honom

Olli Nomadinen : Matcher på uteis i Njurunda som pojkspelare glömmer jag aldrig. Köldgränsen för spel låg vid minus 18°.
Men istället för att slippa besväret med att planera om matchen om graderna låg ett par grader kallare blev regeln: Vi kör! 2 minuters utvisning meant business!!

Rip Kirby: Det var karaktärsdanande! 💪

{297}: "Sen fick vi tredje minst utvisningar med oss i hela ligan ifjol men det är ju del av en annan konspiration ?
"

Ante står än idag för att vi blev bortdömda i vissa matcher. Men han ska försöka hålla käft nästa säsong.

{297}: Rattie i all ära men vi har en helt annan fire power i våra topp 2 linor än när han lirade här. Jag hade dock förväntat mig lite mer av ett PP med namn som Dalle, EmilP, Hanzl, Lander m fl. Visst 25 % är godkänt men nog fan måste det finnas mer att kräma ut av vårat PP?

OlliJanne: Det finns säkert mer, även om Dahlén i intervjun med Wikegård sa att det var ett steg ner att möta Frölunda än att lira i NHL, så tror jag att han behövde acklimatisera sig till SHL.

I slutspelet blev han stundtals sådär dominant som han var i HA, när det ser ut som att han bara gör vad han vill.

Rip Kirby: En stackars Brynäsare vill också vara med och tippa ligan vi inte tillhör längre. Det blir helvetes tajt i år, igen. Helt omöjligt att förutspå, men det enda som känns säkert, sett till kvalite på trupp i dagsläget, är att Modo hamnar sist, även om dom ska in med en gubbe eller två till.

1: Skellefteå
2: Frölunda
3: Rögle
4: Timrå
5: Växjö
6: Luleå
7: Färjestad
8: Örebro
9: Oskarshamn
10: HV71
11: Leksand
12: Malmö
13: Linköping
14: Modo

SuneMangs:

Känns oerhört smickrande att du tippar oss före både vhc och fbk. Hur kommer det sig? Kan inte se att dessa lag blivit så försvagade sedan förra säsongen. Har verkligen oik vad som krävs för att hålla sig ovan vattenytan efter tappet av Suomela och vår nya målis också? Vill inte tro det, men ingenting är omöjligt.

Sputnik: Han har en syn på sitt eget spel som han vore dominant och bäst. Nä, han förtjänade inte att spela i toppkedjorna då. En spelare gör inte laget och jag tyckte han körde lite solospel emellanåt. Undra varför han byter klubb så ofta? Tyckte han var underhållande att se i början. Men sen blev jag lite kritisk

DJ Hemp: Främst magkänsla. Hade er på tredjeplats först, men Rögles storsatsning tror jag blir för svår att rå på. Luleå kommer också bli mycket bättre i år, men dom har bytt ut för många delar av laget för att utmana i år.

1. Timrå har fått behålla en bra trupp, får tillbaka Wedin och får in Hållander. Timrås top-6 är en av seriens absolut bästa. Ni har ett av seriens bästa målvaktspar om JJ fortsätter storspela och Juel kan vara lika bra som han var i år. Räknar även med en bra back in så det ser förjävla bra ut för er del.

2. Växjö vann guld. Guldlag brukar oftast få bygga om rätt kraftigt och brukar ha det jobbigt säsongen efter, även om Evertsson är SHL:s bästa sportchef så tror jag dom tappar några placeringar i år.

3. FBK har tappat Lennström. En sådan pjäs är totalt oersättlig på den här nivån. Nygren kommer in istället, men det räcker inte långa vägar. Har även tappat Tomkins och ersätter med en brynäsare som varit tredjekeeper i NHL i många, många år. Det känns svajigt, även om deras lagbygge ser spännande ut tror jag att killarna behöver en säsong på sig för att spela ihop sig för att sedan bli bättre nästa säsong.

4. Och ja, jag är helt övertygad om att firma Filander/Frögren kommer fortsätta hålla Oskars ovanför ingenmansland. Dessa två kan sin hockey.

SuneMangs:

Tack för ett utförligt svar. Har inte samma koll som du på området. Följer inte silly season på det sättet, då Timrås av naturliga orsaker står rätt stilla. Lägger mer energi på fotbollen och musiken istället.

DJ Hemp: Nu är det bekräftat, Halloranus var och är ett ägg..

Herminator:

Har fått artikeln länkad tidigare, men har tyvärr inte access till att läsa den. Fast okej, ett ägg då’ra.

Herminator: För att han inte höll med vad fan er tränare nu heter ? Det är ju ganska naturligt att en flytt är nyttig om det skaver mellan tränaren och spelaren. Säger också att han tycker det var jobbigt att vara ensam import.

« · 2546487 · »