1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597327 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:

Behöver inte lägga till några favoriter. Vad menar du? Är ju bara att gå in på valfritt forum. Men jag ska fan inte tvingas till att växla mellan SHL och HA när vi spelar i samma serie till hösten. Ett jävla irritationsmoment nämligen.

DJ Hemp: Jag behöver inte växla mellan serierna, de senast som är skrivna kommer ju upp i en lista.

BTW, är det någon som har Aftonbladet + som kan sammanfatta vad svängdörren har analyserat om alla lag?

Villervalla:
5 + Frölunda och Luleå
4 + FBK
3 + Oink, HiV, Rögle
2 + Vi, LHC, Leksand och Örebro
1 + Väcksjö, Malmö, Skellet och Modo

Våra två plus motiveras främst med att vi har såpass intakt trupp att det är svårt att ge annat betyg för värvningar. Hållander klassvärvning. Osäker backsida

Olli Nomadinen : Var det bedömning på värvningarna? Isåfall kriminellt att sätta 2+ på oss.

{7043}: Det var bedömningen på värvandet totalt, inte på de enskilda värvningarna. Och med tanke på att vi värvat 2 spelare känns det nog rimligt. Dock en rätt meningslös bedömning eftersom det knappast är ett kvitto på bäst förutsättningar i vinter. På förhand bäst förutsättningar torde ju de lag som var framgångsrika redan senaste säsongen och fått behålla så många som möjligt bedömas ha. Vår enormt beiga silly är ju i slutändan i det avseendet värt 4-5 +. Likaså Skellets som alltså enl Wennerh**** är värd 1 + för sin silly

Rip Kirby: Skulle bli jävulskt förvånad om Modos forum inte redan ligger som favoriter hos hempen 😂

Olli Nomadinen : Mkt bra utryckt av en av dom som älskar vårt kära TIMRÅ!!!!

DJ Hemp: Okej, i t.ex Timrås forum ser du uppe till höger en ruta där det står "Favorit". Med fingrarna eller musen, beroende på mobil eller dator, kan du göra ett val att aktivera Timrås forum som en favorit.

Om den är blåmarkerad har du den som favorit som du är angelägen att följa. Du kan ha hur många favoriter du vill.
I de forum du lagt till som favorit får du upp notiser om nya inlägg automatiskt. Den gröna färgen talar om i hur många forum du har olästa inlägg.

Därifrån kan du nu orientera dig bland de forum du följer. Så väldigt smidigt, utan att du behöver leta i menyerna här ovan, hittar du rätt forum och lyckan är gjord 👍😁

Rip Kirby: Våra många hemvändare ger en stark klubbkänsla och sammanhållning som ingen annan klubb i SHL har vågar jag lova. Det borde ge utslag. Men denna säsong blir tuff då många klubbar satsar hårt som t.ex Luleå och Rögle mfl. Blir otroligt intressant att se vad Hållander kan uträtta samt Wedin om han får vara skadefri. Och om Hanzl kan komma tillbaka i gammal god form efter barntillskottet. Fortsätter Dahlen att leverera och tar nästa steg? Och gör Pettersson en bättre säsong nu? Kan Rindell och Lyytinen spela ännu bättre och fortsätter JJ att storspela, hur går det för Juel? Att Lander fortsätter vara den grymma kapten han redan är råder det ingen som helst tvekan om.

Framåt stolta Timrå! Röd och vit hockeydynamit!

Ville skriva ett mer hockeydominerat inlägg för att försöka få upp pulsen lite i forumet. Men puls börjar redan att stiga inför säsongen.

Vad är det laget behöver bli bättre på 23/24?

Såklart finns det många detaljer, som man kan diskutera.

Jag hoppas att laget går igenom varför det vart så få kryssmatcher på hemmaplan och 12 förluster och vad laget behöver göra för att ändra den statistiken.

Skulle laget lyckas bibehålla förra säsongens bortaform och samtidigt förbättra spelet på hemmaplan så att man vann fler eller åtminstone kryssade fler matcher, så kommer det bli en rolig höst, vinter och vår.

Att laget ska sluta på en bättre placering än 11 i hemmatabellen, är ett måste.

Hur många matcher på ett år bör/får man förlora för att omsättningen för klubben ska kunna bli så bra som möjligt?

Rip Kirby:

Tack för din välvilja. Upptäckte att jag redan har Timrås - och MoDos (som Olle förutsatte) - forum som favoriter. Har dock inget minne av att jag själv gjort något aktivt val, så det är nog mest rena slumpen.

{297}:

Ja, det stämmer 😅 Men det var som sagt inget medvetet val. Måste ha kommit åt den där ”⭐️ Favorit”, då man trots allt varit därinne en hel del.

Helt rimligt betyg från Wennerholm eftersom han i stort betygsätter hur "spännande" Silly varit hos klubbarna. Däremot så undrar en som inte lurkat så mycket här på sistone om det frågetecken han sätter för Dahlén, har denne ryktats på väg bort?

Zäta75: Hållander kommer med sin självklara inställning va en mini-Lander som blir oerhört viktig för oss och tror MPS kommer lyfta sig som i slutspelet och då har vi 3 grovt jobbande spelförande med stora rödvita hjärtan. Hanzl kommer göra en bättre säsong än förra, sen tror jag Dahlen kommer göra ännu bättre med förhoppningsvis en Wedin utan skador och en Pettersson som håller en högre lägstanivå och vi får den bredden att Dahlen kan "gömma/smyga" lättare för våra motståndare. Att JJ får kollegan Juel va helt nödvändigt för en lyckad säsong, kan inte leva en säsong till som förra blev, han va trött på slutet och behöver bredden. De jag är både förväntansfull men lite orolig för är backsidan såklart, Strömbergs & Svenssons fysik behövs och Erixon måste upp. Sen spännade se Lyytineen och Rindell, Lytan tror jag kommer fortsätta han verkar ha sån vilja bara hur man ser han vid många teckningar tex prata va angagerad. Rindell får antingen sitt stora genombrott eller så har han ett ankare på sig och Eronen ska visa upp tex att han är en landslagsman i år igen och de är inte lätt plus han inte är så bred i sin verktygslåda.

Håller med slutar vi sämre än 10-11 så är något galet, sen gick de lite som på räls förra säsongen och de oroar alltid och där måste vårt hemmaspel bli 2 nivåer bättre för vi kommer förmodligen bli en nivå sämre som bortalag. Timrå är ju ett klassiskt starkt hemmalag! Vi slutar 7a och Dahlen blir åter poängkung med 52-54p +

Timrå Isstadion: Tror Wennerholm mest spekulerar i att det mest varenda silly varit snack om Dahlens vara eller inte i Timrå.
Han har säkert nån Schweiz klausul. Jag ser det dock som högst osannolikt att han lämnar Timrå redan denna säsong.

Timrå Isstadion: Har inte hört eller läst nåt sånt rykte öht förutom att Wennerholm och endast han lagt till den brasklappen i alla sina inför säsong-texter

Sputnik: Worst case scenario: Dahlén drar till alperna och många backar sviker/skadas. Kval mot Modo 😐

Chrille: Väl där skadar sig både JJ och Juel så Lander får stå. Vi åker ur

Olli Nomadinen :
Nu tycker jag att ni är jobbiga. Vi har ett bra lag och kommer att sluta som sämst 8 troligen blir vi 6:a.
Att de så kallade experterna dömer ut Timrå är väl standard, men nu skall vi vara positiva. Heja Timrå

solbacken: Ja jag överdrev med flit eftersom jag tycker det är lite trist att måla fan på väggen hela tiden. Tänkte att mitt inlägg var så övertydligt absurt att det framgick att jag inte var seriös

Christoffer Lindholm: Dalle kommer göra exakt 54 poäng... såklart

Olli Nomadinen :
Självklart insåg jag att du överdrev, men det är fler som är lite negativa. Det är roligt med lite spex samtidigt. Men vi har ett bra lag och det är positivt att vi behåller i stort hela laget. Ser bra ut

solbacken: Växte upp på solkbacken. klart bästa stället jag bott på i mitt liv.

Jag visste inte att Emil P och Marcus Sylvegård var så goda vänner. Men jag ser nu att de spelade i Växjö tillsammans 2019-2021.

Rico01: Han lirade ihop med alla tre i Växjö.

Öndulat:
Hej Min fru bodde på solbacken från 52 ,-56.
Hennes moster hyrde hos några som hette Söder.

solbacken: Jag bodde där lite senare än så. föddes 89 så vi bodde högst troligt inte där samtidigt!

Olli Nomadinen : Tack! Har som sagt inte heller sett/hört något sådant.

Christoffer Lindholm: ja hemmaspelet måste verkligen bli bättre!!! inte bara för poängskördens skull utan även för publikens skull. Här tror jag det är viktigt med ett vasst PP som kan ta bra betalt om man kan få motståndet att dra på sig utv.
Forwardsmässigt gäller det nog bara att hitta rätt kemi och med tanke på urvalet borde det inte vara nån omöjlighet. Men sedan behöver vi en back som kan stå point på blå och nån utpräglad sådan anser inte jag vi har! Visst är Lyytinen, Eronen hyffsade men det gäller nog att Rindell blommar ut och blir så där bra som många tror. Oavsett vilket tror jag inte vi slutar sämre än 7a. Får vi ihop alla bitarna så kan det bli en riktigt jävla rolig säsong men det finns fortsatta frågetecken på backsidan

OlliJanne: Jag tycker att ert hemmaspel måste bli sämre.

Timrå Isstadion: Tror mest det är en förhoppning hos den där Modoiten

Olli Nomadinen : Nu måste väl TIK slå alla andra bottenlag denna säsong så att ni kan hjälpa klyktattarkollegan MoDo, eller hur?

Måste kännas toppen som Leksing att veta att man värvat in hjärta. Ja inte Leksandshjärta då men ändå....
Uppladdat:

500x0-img20230619194537.jpg

Olli Nomadinen : Bara du och jag som har hjärta!

Olli Nomadinen : De är rätt trötta på Vejde på DIF-forumet. Killen borde bara ha knipigt igen käften så hade alla bara glömt detta.

Costanza:

Håller med dig, samtidigt är det nog som han säger, skulle DIF varit i SHL hade han såklart blivit kvar men som du säger, han borde hållit käften.

Samtidigt är han för bra för att spela i HA. Blir kul att följa honom men det där uttalandet är väldigt korkat

{204}: MoDo mötte ett rätt starkt Djurgården på pappret så George är stolt att vi malde ned dem till slut. Vejde är en smart och bra spelare och kommer nog göra samma resa som Jonathan Johnson. Sen att de inte är smarta nog att skippa snacket om DIF-hjärta efter att ha skrivit på för 4 år i Dalarna det får idrottspsykologer forska om ;-)

Costanza:

Vi har solsting i Dalarna nu efter all värme ;)

igår kom det äntligen lite regn även om jag älskar värmen,.

Olli Nomadinen :
Du verkar vara insatt i det mesta.
Jag tycker det vore snyggt om Eronen och Mellander blev inlagda på sidan våra lag alla andra finns ju där.
Bara en fundering

Färjestad går alltså 20 miljoner i vinst o har nu ett eget kapital på 150 mille… Joråsåatte…

Olli Hahl: Jisses. Vi har en bit kvar till en sådan ekonomisk situation...

Rico01: rätt kasst av dem att inte vinna SM-Guld varje år med den ekonomin

Rico01: Ja lite annat än era småmynt. Men man jobbar med vad man har.

Olli Hahl: Så ser verkligheten ut om man är ekonomiskt oberoende. 20 mille är i stort sett kaffepengar för FBK. Skrämmande på något vis ändå.

Rip Kirby: Intressant ändå. FBK med störst kassa men har väl ändå sett till de senaste 10 åren inte alltid setts som favoriter till guld etc. Sen är det ju klart att FBK med sin större arena, lite krasst räknat kan dra in ca 10 mille mer än Timrå i bara publikintäkter på en säsong.

{9908}: Nya arenanamnet har varit klart en tid. Nu är även loggan på plats.
Uppladdat:

500x0-de251869-e979-4946-b6e7-46ae9d0a09f4.jpeg

Rip Kirby: Nu är det bara för SCA att börja kasta pengar på oss så är vi snart ikapp de stora drakarna även ekonomiskt. Det är väl iaf så vissa tror att det funkar

sca har cash💲
🤩

roger_sundsvall: Vi hade ju enats om att SCA har flis.

Giffarna ska i utbyte mot nytt gym börja köra fura-trä-trä offensivt och julgran defensivt efter sommaruppehållet.

Olli Nomadinen :

"Nu är det bara för SCA att börja kasta pengar på oss så är vi snart ikapp de stora drakarna även ekonomiskt. Det är väl iaf så vissa tror att det funkar"

Det är ju inte för inte som City och Chelski vunnit champions league efter att pengarna flödat in. Rattie hade säkert stannat om vi erbjudit högst lön i Europa.

« · 2548647 · »