1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613968 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Sparka en j20 tränare trodde jag inte fanns nåt måste gått galet? Ytters ovanligt i hockeysverige Men kanske det finns mer erfarna men serien är ju låst för SHL lag tur det

Samma hjulspår med laguppställningen . JJ kanske har hittat formen iaf ?

LAGUPPSTÄLLNING: HV71 - TIMRÅ IK
Uppladdat:

500x0-screenshot-2023-11-23-170253.png

Andersson: Byte på EA och Lundin ser det ut som. Kanske Lunfin inte är redo för mer speltid?

sargad: nja lundin var väl i fjärde senast också ?

Undrar hur mycket Juel kommer få stå egentligen. Hade vi tagit 3x3p i några matcher kanske det varit mer spelrum. Med kniven på strupen kan jag iofs förstå man prioriterar JJ. Lite synd dock för skulle gärna sett Juel några matcher i rad

Dubbeld: Gör George glad!

Labban: Samma scenario varje säsong.
Frågan är om Juel blir så långvarig i klubben om det fortsätter så här.

Jag har svårt att se att vi skall hitta nån likvärdig målvakt för samma peng och att vi fortsätter med samma premisser. Tyvärr är det sunkiga spelschemat med ytterst få matcher i veckan inte till Juels fördel heller.

Johansson har en stabilare lägstanivå, men jag tror att Juel har en högstanivå som är snäppet högre och skulle likväl kunna växa ut till en fantom i ett slutspel och kunna vara i den berömda "zonen" så att säga.

Dubbeld: Rulla en boll och låt den ruuuuullllaaa

Sputnik: Nån som vet varför inte Weel Sanne blev kvar och drog till Moras J20 istället?

Man får ju hoppas att vissa rykten inte stämmer om att det skall vara "svågerpolitik" kring juniorsidan där jag läst att Torines kom med ideer som avfärdades etc. Förvisso under Nubbens tid. Kapanen sätter ju inga fingrar mellan och tar obelväma beslut om så behövs!

Det är lika viktigt att Kapanen och sportsliga ledningen får Juinorsidan att funka som A laget!
Ekonomiskt sett så behöver vi börja håva in lite utbildningspengar från NHL igen. Det handlar ju om viktiga miljoner i slutändan. Som kan göra skillnaden på framtida satsning på guld och att stärka upp ekonomin etc!

Att vi dessutom får fram talanger både på back och forwardssidan som tar plats på riktigt och blir billiga lösningar som gör att man kan krydda lite extra i truppen.

mattias - 74: Intressant att Rindell är den spelare som lyfter mest istid. Jag tycker det bekräftar att vi saknar en härförarback som lyfter istid och är en klippa över hela isen. Inget ont om Rindell, men tror de flesta Timråiter förstår vad jag menar..

Sputnik: Neej det är Jörgen Larsson som kommenterar. Jag stänger av redan nu. Det är kört.

Sputnik: Nu kör vi! Våga vinna!

6 poängs match

Röd och vit hockeydynamit!

Gör oss stolta

Olli Hahl: Episk snorbroms på Emil Pettersson!#!! 🫵😅

Nu jävlar kör vi! Kom igen Timrå!!! ❤️🤍

Zäta75: har vi några tips på resultat idag?
4-2

Undrar när det är dags att spela in Wedin på riktigt.. när han lirat 20 matcher?

X-Län: Proppen ur 1-5

Synct: Ja spela Wedin mer redan nu!

Zäta75: F-n , Harnebring

Andersson: gick hyfsat sist med Harnebring men den jag gillar minst

Hård forechecking från HV:s sida. Dom går hårt.
Nu dog min sändning. Kul

Olli Hahl: tv4play.....

Olli Hahl: kvalite-fyran

Erre92: Kul .. precis när det blev mål

Andersson: Timrå gjorde mål.

Vi gjorde tydligen mål 👍

Vi måsta skaffa bättre backar. Hårda, tuffa, elaka, kliniska, sarg-ut-backar. För mycket hönsgård. Bygg bakifrån.

Inget ljud heller....

Erre92: 1-0 Timrå iallafall

Zäta75: är utan bild utan ljud

Olli Hahl: Haha, trodde det var min chromecast först. Bra TV4. Höjer priset från Cmore men levererar en sämre produkt. Bra deal. 🥸👍

Sputnik:"
Bra TV4. Höjer priset från Cmore men levererar en sämre produkt. Bra deal. ??
"

Stör mig på att de tidigare lagrade matcherna i en vecka och helt plötsligt har gått tillbaka till två dagar.

Erol Ateceae: slänger ut en krok. Då jag bor i Gävle och inte kommer åka upp till Timrå på hockey i år har jag två biljetter till valfri match (utom Timrå Modo) som jag vill ge bort till någon som inte annars väljer att prioritera hockey som utgift.
Önskemålet är att det ska gå till en vuxen och barn/ungdom.

Har ni något forum ni kan hänvisa till eller vet någon som ev skulle vara intresserad, kontakta mig.

Är det nån oro i laget så får vi hoppas att spelarrådet tar tag i detta.

Ruskigt stark helg av J-20. Tre förluster på straffar mot topplagen Luleå och Skellefteå.
Nu går vi mot SM guldet!!!

Kulltorp: En fråga ... Jag har nog dåligt minne. Hur hamnade Hardegård i Luleå? Han hade nog varit en bra back att ha kvar

Charliejfz: Han är däruppe ifrån. Kom till Timrås hockeygym.
Spelade ngr år i A-laget men valde sen Örebro. Nu är han tillbaka till rötterna.

Tre matcher på en vecka! Äntligen börjar det röra på sig.

Bee: Blir nog den jämnaste säsongen på länge. Oskars får nog svårt att hänga med övriga om deras trend inte vänder vilket är tveksamt. Behövs en strukturell förändring i Oskars. HV, Mif, Öret, RBK, Lif, Tik och Modo… dessa lag kommer säkert byta platser fram till januari eller februari. Topplagen tror jag utkristalliseras under december och i början av januari. Säsongen blir en nagelbitare för övriga lag till sista matchen.

Ante kommentar "skadekrisen" iom Didriks skada med att det är "ofattbart". Det är inte det minsta ofattbart, vi är många som sedan ett antal år insett att Didde inte har en kropp som klarar av belastningen elitidrott innebär

Olli Nomadinen : skärp dig.

DenRöda: Vad menar du?

Olli Nomadinen : Bagarn var tvungen att avsluta sin karriär på grund av att han täckte ett skott. Menar du att han inte var byggd för elitidrott?
Skott på fotknölen, skott under handsken. Ska vi be Didde hoppa undan för alla skott?

DenRöda: Du tänker inte att det är lite anmärkningsvärt med Diddes skadehistorik jmfrt med övriga? Sluta gör dig dum nu. Ja han bör ändra spelstil om det är orsaken. Problemet är att då har vi inte mkt användning för honom. Han spelar helt enkelt ett spel hans kropp inte klarar av och tyvärr är det inte så mycket i övrigt som gör honom till nån back på SHL-nivå. Nä, vi bör bryta med honom nu, vi har inte råd med en back som ska vara en av de tongivande men som inte har fysiken för det

DenRöda: Hur länge har Didrik Strömberg klarat av att spela skadefri de senaste säsongerna? Ja, du kan ha otur som den avgörande faktorn hur mycket du vill, men det g å r inte att komma ifrån att Didrik har en glaskropp där skaderisken är ständigt närvarande.

Olli Nomadinen :
2 skador pga oturlig skottäckning.
1 skada pga hål i isen, alla som var på plats upplevde smällen som riktigt otäck.
1 förslitningsskada han haft sedan Hv-tiden. Knät spökade.

Vad är det mer för skador han haft?

Olli Nomadinen : Blir det ytterligare en långtidskada på Didrik så lär det kanske ge sig självt att han lägger av. Och jag tror att vi kan få ut mer av en annan back om vi tar in en ny med liknande egenskaper. Jag hade gärna haft Juolevi istället för Didde t.ex. Eller en typ liknande Paigin. Stor och stark Svensson deluxe.

DenRöda: Du kan dra oturskortet hur mycket du vill, ser du inte det avvikande i Diddes skadehistorik jmfrt med andra backar kan jag inte hjälpa dig

Olli Nomadinen : Jag vet inte, men ska Timrå IK som norm ha en backup för eventuella skador på Didrik varje säsong? Hans historik talar ju dessvärre bara emot honom själv.

Zäta75: Med tanke på ekonomin så vill nog Kapanen vänta i det sista (typ transferfönstret i jan/feb) men fortsätter det så här så lär han nog behöva göra något innan dess

« · 2600595 · »