Tom Topp: Tack men nej tack till Davidson! Måste vara en back i Lyytinenklass eller Juoleviklass men inser att det blir svårt. Men kör en swishkampanj om vi verkligen vill gå för det i år. Många kommer att betala för en riktigt bra back
Hur är vädret längs vägarna tro? Sitter i Norra Uppland och funderar på om jag ska kasta mig ut i trafiken upp till Sundsvall idag eller om man ska avvakta till imorgon. Här har det kommit drygt 3 dm snö och precis slutat snöa
OlliJanne: glider förbi Tierp as we speak, och så här långt är det cool. Går inte snabbt (typ 80), men tuffar på. Enligt Trafikverket är det besvärligt från Enånger och upp till Sundsvall. Själv ska jag inte så långt.
OlliJanne: Ta det bara lugnt. E4 norr om Gävle brukar vara mycket traffik och förmodligen lite köbildning i o m 2 + 1 vägar. Men tar du höjd för att det kommer gå lite långsammare än normalt går det nog bra.
Bragd-Birger: Tack Birger och Rico för tipsen men jag landade i att jag åker upp tidigt imorgon bitti istället. Passar på att önska er och alla andra här inne en riktigt God Jul!
I’m dreaming of a red and white Christmas. Vit är den i alla fall redan, och blir förhoppningsvis röd på annandagen. God Jul till alla, och kör försiktigt ni som ska ut på vägarna.
God jul alla rödvita kamrater från norr till söder! Nu vilar vi i två dagar till. Sedan växlar vi upp och är först över mållinjen i ”Tour de le Mat” någon gång i april…
Söderöver: Match är min Prime! Fick just reda på att jag missar matchen på annandan!🤢 Får kolla efteråt, men naturligtvis skit!🤮 Piss å bedrövelse, men kanske det blir vinst då? Brukar ju gå sisådär när jag kollar live?
JonteD: Redan nu har jag gjort mitt premiärdyk och snacka om tur fick träffa en valhaj de har jag drömt om hela mitt liv!!! Ni kan förstå känslan att hålla i fenan o bara åka med helt otroligt 🌴🎊🎉 jag hör av mig 😎😎
JonteD: Bara för att jag fick åka med en valhaj med den glädje de gav mig så skänker jag 10k till boenden i Sundsvall me omnejd för utsatta damer med barn!!!!!🎄🎄🎍🎊🎉
RunarUp: den lär få flytta runt bland favvogurorna, men mestadels kommer den att få bära upp bruks-stratan. Känner på mig att den kommer få extra tyngd i tonerna fr o m nu.
doubleT: Rätt så sjuka konsekvenser som kommer av en skada som sker på träning. Alltså, som man tränar spelar man, men någon jävla eftertanke på upplägget måste det väl ändå finnas..?
Rip Kirby: Som jag förstod det så har Lyytinen tappat balansen och brakat in i sargen på träningen. Underkroppsskada var väl det uttallade. Nått ledband eller liknande då kanske. Alltså oturligt men verkligen olägligt med vår redan sargade backsida.
Dags att värva Kapanen!
Åtmindstånde kan man väl börja med att låna in en back från HA för nån enstaka match. Likt flertal andra lag redan gjort i SHL.
Säsongen troligen över då för Lyytinen måste värvas innan det blir fler skador på en svag backsida som man går kort på redan. Annars fritt fall genom tabbelen lär det bli tyvärr 😡
solbacken: Är 5-6 veckor bort blir tufft nu med 3 matcher i veckan och många minuter på de backar som finns kvar med stor risk för skador dessutom sliter det fruktansvärt med så få backar. Men här måste Kapanen agera för att rädda säsongen så att inte slutspel missas vilket vore katastrof både sporsligt ekonomiskt
Jåkkinen: Han måste iaf Lyfta luren och försöka något ..Har man inte råd får man väl försöka prata med externa sponsorer eller något .. Eller ta in någon på ett spelarlån från Ha ..Farmarligorna borta i staterna är väl fullt av spelare som inte vill annat än att visa upp sig i en liga som SHL? .Att inte ge det åtminstone ett försök vore ju så nära tjänstefel man kan komma ...