1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613847 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: på torsdag får det det gärna bli bortaseger :). Jag fick biljetter till torsdag och ledigt från familjelivet en kväll i födelsedagspresent. Någon fler som ska dit?

Jadu: Hur fan ska vi klara oss utan Lander? Eller vänta det har vi ju i princip gjort i 31 omgångar redan så...

Förlåt - kunde inte motstå

Bragd-Birger: Sant. Klart som fan Ty Rattie vet exakt vad han gör, för det är ju hur han placerar skottet som skapar målchansen i andra läget. Men man blir ju likförbannat så sjukt irriterad när det är Timrå IK som "drabbas"!

Rip Kirby: Ja, det var ett för lätt mål och ska inte behöva hända. Inte ofta man sett det i SHL i år. Johansson hade troligen inte släppt den returen...
Blev också förbannad. Vi har slarvat bort 9p på kort tid. Vi skulle haft poäng i alla matcherna hemma de tre senaste mot rätt svagt motstånd.

josha840: TIK031 kommer. Vi behöver 3 anmälningar till idag för att få iväg bussen, annars blir det bil istället.
Hör av er om ni är sugna att hänga med. Vi åker från gbg 16.30, plockar upp folk i Halmstad och Mellbystrand.

{9315}: Luktar läggmatch ikväll för Timrå. Passa på att lägga en stor slant på Rögle.

OlliJanne: Även fast han inte kommit upp i nivå är det det överlägset den center/forward jag inte vill ha skadad

{3405}: Varför skulle det vara en läggmatch?

Rip Kirby: Och, i nästa steg så är det kanske mycket begärt att en målvakt ska hinna med och läsa/rädda dels den situationen/skottläget/målchansen i läge 1 - Ratties "fejkade" skott - som de facto från skytten inte alls är tänkt som ett målförsök utan i själva verket är ett smart sätt att skapa en målchans för forward #2 - läge 2, OCH vara med på att inte styra räddningen på skottet rakt ut på bladet till en helt fri spelare. Mission impossible? Nja, jag vet inte. I min värld borde det inte vara så.

Dubbeld: dubbelmöte... Blir spännande att se.

Zäta75: För att vi inte ska hjälpa Modo. Var ju uppenbarligen ett skämt..

Charliejfz: Vi gör väl som sist och delar broderligt va? Dvs ni ger fan att vinna inför vår publik och i gengäld så ger vi fan att vinna inför eran

OlliJanne: VINN!!!

{9908}: Riktigt skoj att DHL 2.0 fick göra alla baljor mot Luleå. Jätteviktigt för laget som helhet att vi kan få igång ytterligare en scoring line och såklart viktigt för Dahlen att få vara i en fungerande enhet och få producera både mål och assists. Jag hoppas att detta fortsätter och att vi kan lägga hängande skallar och slö skridskoåkning bakom oss.

MPS-Hanzl-Wedin ska bli spännande att se, den kedjan kan bli bra. Men jag skulle nästan hellre vilja se REM kedjan igen och Hållander-Lander-Wedin. Hållander tycker jag är lite för ensam med fart på skridskorna i den kedjan, med Wedin skulle vi få två stycken som kan vara med på snabba kontringar och som båda är kapababla till bra passningsspel och dessutom båda tar skott.

Rögle är ett pisslag. Ikväll ramlar tre poäng in av sig själv.

Bee: Där tog du ledningen i Jinx2024

Patrick Polly: håller med. Tycker att EP behöver en tyngre spelare bredvid sig som kan dra på sig uppvaktning så att han får lite mer utrymme. Då är han som absolut bäst.

Wedin-Hållander skulle kunna bli rätt jobbiga att möta. Två spelare som driver, utmanar och spelar i högt tempo. Inte lika beroende av en speluppbyggande center, så även en Lander fjärran från fjolårsformen borde funka.

Bragd-Birger: Exakt! Jag tror att vi på totalen skulle få två kedjor som presterade mer mål framåt än dagens uppsättning. Men jag är ju bara "hobby-coach" :)

Patrick Polly: Smiska nu Rögle ikväll när vi så kapitalt misslyckades. Inte mycket till övers för dem förutom Kenny Jönsson. Han var kung.

Bragd-Birger: Ja alltså nu tycker jag det inte ens är en diskussion om hur man bör ställa upp vid fullt manskap. Återgå till REM kedjan, behåll nya DHL, sätt ihop en ny fartfylld med Wedin och Hållander på varsin kant och kötta på med den klassiska 4e.

Pettersson - Hanzl - Pääjärvi
Dahlén - Lundin - Hartmann
Hållander - Lander - Wedin
Johansson - Andersson - Boyce

Så får vi se om Ante tänker likadant.

{10473}: Vilken av de där är REM ?

Andersson: Robin, Emil, Magnus

Andersson: Michael Stipe och gitarristen som jag glömt namnet på. Funkar säkert i fjärde linan 😁
På den tiden de var aktiva gillade jag mer band som Pearl Jam och STP dock. Samt AC DC.

#19 Erik Andersson - Sjuk
#57 Anton Wedin - Sjuk

Vi har inte ens en hel 4e kedja ikväll
Uppladdat:

500x0-screenshot-2024-01-08-170213.png

Dubbeld: Frågan är varför man inte lyfter upp en kropp från J20?

Dubbeld: funkar nog i en match!

Puckat: Ja ge kidsen chansen - en junis måste väl vara bättre än ingenting och är han inte det så är det väl bara att ge honom sparsamt med istid (vilket han ändå väntar sig)

OlliJanne: Hade gärna sett Max Sjöholm i J20 med i laguppställningen, tyvärr så är han skadad.

Men det var han man hade koll på under försäsongen, snabb och effektiv på skridskorna.

Andersson: Jag suger åt mig all jinx-energi så att ingen annan gör det av misstag.

Som en sån där katolsk syndätare.

Bee: Nu får du köra full on Silas och späka dig själv resten av kvällen

Elias ångar på over there, kul.
Orkar inte fortsätta deppa idag så nu lyfter jag positiva bitar i stället. Oppong klar för lån för Giffers.

denna säsong e körd

Inga direkt muntra kommentarer från Karlstatösera angående Brattströms intåg i laget: 🤭😅

"Brattström har varit en katastrof i HV, i stort sett kastat in pucken i egen kasse, inte stoppat badbollar. Det här känns inte alls bra.... Men det kanske ser helt annorlunda ut att spela bakom ett försvar som håller ihop. Vi får hoppas på ett mirakel."

Hoppas det kommer något besked under dagen, det är som sagt inte hållbart längre och så håglöst det ser ut nu såg det inte ut förra året, hur mycket man än försöker greppa tag i eventuella tröster om att det här är "normalt".

En annan spaning som vissa skrev igår, om att stanna hemma och bojkotta matchen imorgon. Jag förstår varför man hamnar i sådana tankebanor givet att laget ser ut att strunta i fansen, helt ärligt. Men kom igen, för 9 år sedan låg vi sist i HA och krisen var total. Vi har väl inte blivit bortskämda? Gå på matchen och skrik er hes istället, bojkottning gör precis ingenting bättre.

jhnd91: Jo en sak: min psykiska hälsa =P

Nu bor jag inte i närheten så det är inte aktuellt ändå men jag förstår din synpunkt.

Btw, wäcksjöprodukten EP gjorde 2+2 poäng inatt, han hade behövts nu.

jhnd91: Som sagt en blick betyder mer än 1000 ord. Angående Antes blick igår och de senaste matcherna.

Håller med alla till arenan!

Zäta75: Hade varit fint med en banderoll där vi påminner om orden som myntades för några år sedan: "Den som ger upp nu kommer jag aldrig förlåta". Som en påminnelse till de på isen om vad som bör förväntas av ens inställning när man ställer sig på isen redo att representera laget.

Jag har haft en groende obehagskänsla i magen sedan jag började uppfatta den nya strategin som att vi ska göra om lite väl mycket. Storleken på Timrå IK gör att resultaten och framförallt utvecklingen senaste åren varit oerhört imponerande. Det har byggt på vad jag hört spelare i laget kalla Timrå-andan. Nu går vi all-in i en annan riktning. Lite som när Linkan började värva dyrt.

Min erfarenhet från arbetsliv är att en fungerande strategi ska vidareutvecklas inte omkullkastas. Därför vill jag verkligen slå ett slag för några saker.
1. Alla som kan till SCA imorgon
2. In med en extern samtalspart, det är människor och skav går att hantera om dialogen kan komma igång
3. Stå upp för Ante
4. Stå upp för laget, framförallt våra "hjältar". Hade jag varit Dahlén som gjort så mycket och givit så oerhört mycket till vår förening hade jag blivit oerhört besviken på tongångarna mot honom. Han har inte sin bästa säsong, han är inte McDavid på skridskorna, han har inte EP40 skott, men han har ett jävla klubbhjärta som jag känner håller på att förloras.

Kortfattat är jag nu rädd för att vi går in i en medeltid där klubbhjärtat försvinner för att det helt enkelt inte värderas. Jag håller helt med om att prestationer inte varit i linje med förväntan och lönekuvert men jag vet också att tillexempel min personal gör ett så oerhört mycket bättre jobb när vi accepterar och lär oss av att vi alltid kommer göra misstag bara försöka undvika att göra dem många gånger. Jag är dessutom den som tjänar absolut bäst på min arbetsplats men jag är ändå oerhört svag i flera områden som jag borde lösa bättre. Konsekvensen där är att jag har andra som är jävligt starka på dessa områden som täcker upp så att jag kan utöva mina styrkor.

Jag vill ha tillbaka Timrå-andan, vinner vi guld med finska landslaget kommer ändå inte glädjas på samma sätt som när vi pissade på Djurgården i kvalet, eller vände mot Karlskrona efter Dahléns uppvisning.

Timrå-andan gubbs. Timrå-andan.

Edit: Vad är det för sköna supporters som tar sig till SCA match efter match för att skrika på spelarna om hur dåliga de är? Är det någon som någonsin upplevt att de presterat bättre (som inte lider av psykisk ohälsa) för att någon skäller på dem eller är det kanske snarare så att det antingen låser sig eller att man bli mer likgiltig?

Cobbel: Ja en sådan banderoll vill jag se.

Cobbel: Jag vill se en banderoll med......Nu får det vara nog. Ge allt i alla lägen eller halvera lönen.

jhnd91: nu är jag inte hemma, så det blir TVn. Men jag kommer att sitta där och svära, jubla förbanna alla hockeygudar och tacka vår herre och det lilla Jesusbarnet! Har jag hängt med Timrå sedan -72 i med och mestadels motgång, så inte ger jag upp nu!!!

Jag vill se banderollen VI ÄLSKAR TIMRÅ runt hela jävla hallen och ett väldigt liv.

Många hårda ord här inne och det ser ju bedrövligt ut - själv tycker jag det är läge att låta Ante gå redan nu - men laget måste stöttas. Spelarna ska känna fansens stöd även i motgång - Vi är väl inte alla ett gäng medgångssupporters?

Timrå IK har ju hamnat i en jädra sits där man:
1) Kanske känner att man kört fast lite med Ante och behöver en annan typ av coach.
2) Har spelare i laget som inte vill att Ante ska fortsätta, annars lämnar de laget.

Här valde föreningen att söka en ny tränare. Samtidigt:
3) De spelare som inte vill att Ante ska fortsätta spelar ju som skit just nu och verkar ju inte brinna för klubben. Så beslutet som togs har inte bidragit, ännu, i positiv riktning.

En ganska prekär situation där man i slutändan kanske ändå måste göra sig av med/blir av med spelare som man från början ville behålla men som ändå väljer att lämna eller visar upp så dålig karaktär nu att man inte vill/kan behålla dem.

Hur fan kunde vi hamna här?

VÅG såg lage för fan!!!
Behannla int rabbuslingarna som glas!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20240112120017facebook.jpg

Hedlunn ha dä int lätt!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20240112120434facebook.jpg

Stryparn: Jag skulle vilja se jättebanderoller som tydligt markerar det vi supportrar ser som skillnad just nu mellan oss och laget. Vi ska naturligtvis inte bojkotta, det är ju helt kontraproduktivt. Helst skulle arenan fyllas med 100% kravställare och banderoller i stil med "Timrå IK i med och motgång-en självklarhet för oss supportrar. Hur är det för er som representerar klubben?"

Eller nåt. Går naturligtvis att formulera betydligt mer slagfärdigt än så men ni fattar

jhnd91: Kloka ord !

Då det är mycket spekulationer nu så skulle det vara intressant att lyfta på locket på grytan Timrå och se vad som kommer ut.

RÖTTERNA BLIR STARKA NÄR DET BLÅSER!

Tack för era bidrag, vi är redan uppe i drygt 5000:-

Nu vänder vi det här tillsammans.

Swish: 0730586674
Plusgiro: 320281-9

Märk betalningen med ”VSTIFO”
Uppladdat:

500x0-insamling-5k-15k.jpeg

« · 2626055 · »